לדעתי הוא קצת מגזים...

מצב
הנושא נעול.

mucool2

New member
אתה מנוי על "הארץ"?

בטח יש לו
צמוד על חשבוננו...
לכן נוח לו להשתלח.הוא כנראה מ"חסידי" הכבישים המפוקקים,אולי הוא מקבל "אחזקת-רכב" ממערכת עתון "הארץ",אז הוא חוזר על הדמגוגיה הריקה שהכסף יכול היה "ללכת לעניים".כאילו שלוקחים כסף צבורי ומפזרים אותו חפשי לכל דורש.
אתה מנוי על "הארץ"?
גם אני לא. אז למה זה "על חשבוננו"?
 

אלון 58

New member
שלילי חזק!!!

אתה מנוי על "הארץ"?
גם אני לא. אז למה זה "על חשבוננו"?
שלילי חזק!!!
מאחר ואני קורא את הכותרות והכתבות של העתונים באתרי האינטרנט שלהם,הפסקתי כל מנוי בעתון כלשהו.כל פעם שמתקשרים אלי ממחלקות המנויים של "מעריב" או "ידיעות-אחרונות",אני משיב להם שאני אחזור לעשות מנוי אם הם יסגרו את אתרי האינטרנט שלהם,השאלה אם זה כדאי להם? כשאני אומר "על חשבוננו",הכוונה היא גם אם לאו-דוקא מדובר בכסף צבורי של כולם,אם זה נכון מה שאני חושב,והאדון הנכבד שטרסלר נוסע ברכב ע"ח המערכת שלו,שיבושם לו,אבל רק שלא יטיף נגד אמצעי התחבורה שכן משמשים לפחות חלק מהצבור,שחלקו כמוני,אמנם מחזיק ברכב,אבל משלם את הדלק ורוב האחזקה מכיסו,ומשלב זאת גם עם תחבורה-צבורית ע"פ הצורך. אני מקוה שההסבר ברור,גם אם הוא קצת ארוך. יום טוב לכולם!!!
 

mucool2

New member
האמת היא שאין לי מושג מי משלם לו על

שלילי חזק!!!
מאחר ואני קורא את הכותרות והכתבות של העתונים באתרי האינטרנט שלהם,הפסקתי כל מנוי בעתון כלשהו.כל פעם שמתקשרים אלי ממחלקות המנויים של "מעריב" או "ידיעות-אחרונות",אני משיב להם שאני אחזור לעשות מנוי אם הם יסגרו את אתרי האינטרנט שלהם,השאלה אם זה כדאי להם? כשאני אומר "על חשבוננו",הכוונה היא גם אם לאו-דוקא מדובר בכסף צבורי של כולם,אם זה נכון מה שאני חושב,והאדון הנכבד שטרסלר נוסע ברכב ע"ח המערכת שלו,שיבושם לו,אבל רק שלא יטיף נגד אמצעי התחבורה שכן משמשים לפחות חלק מהצבור,שחלקו כמוני,אמנם מחזיק ברכב,אבל משלם את הדלק ורוב האחזקה מכיסו,ומשלב זאת גם עם תחבורה-צבורית ע"פ הצורך. אני מקוה שההסבר ברור,גם אם הוא קצת ארוך. יום טוב לכולם!!!
האמת היא שאין לי מושג מי משלם לו על
הדלק. לדעתי זה גם לא צריך להיות בעד או נגד דבריו (כמו כל טיעון שהוא לגופו של אדם).
 

mucool2

New member
נעלם לי שם למעלה "טיעון" אחד

האמת היא שאין לי מושג מי משלם לו על
הדלק. לדעתי זה גם לא צריך להיות בעד או נגד דבריו (כמו כל טיעון שהוא לגופו של אדם).
נעלם לי שם למעלה "טיעון" אחד
 

אלון 58

New member
אתה צודק!!!

האמת היא שאין לי מושג מי משלם לו על
הדלק. לדעתי זה גם לא צריך להיות בעד או נגד דבריו (כמו כל טיעון שהוא לגופו של אדם).
אתה צודק!!!
רק שהדעה שלי שאנשים שחיים ע"ח "הברון" הם בדרך-כלל אנשים המנותקים מהשטח,קל להם למתוח בקורת על כל דבר שהם עצמם לא זקוקים לו(אני אומר כך ללא כוונת הכללות...).
 

fireman

New member
לא כדאי להם בכלל....

שלילי חזק!!!
מאחר ואני קורא את הכותרות והכתבות של העתונים באתרי האינטרנט שלהם,הפסקתי כל מנוי בעתון כלשהו.כל פעם שמתקשרים אלי ממחלקות המנויים של "מעריב" או "ידיעות-אחרונות",אני משיב להם שאני אחזור לעשות מנוי אם הם יסגרו את אתרי האינטרנט שלהם,השאלה אם זה כדאי להם? כשאני אומר "על חשבוננו",הכוונה היא גם אם לאו-דוקא מדובר בכסף צבורי של כולם,אם זה נכון מה שאני חושב,והאדון הנכבד שטרסלר נוסע ברכב ע"ח המערכת שלו,שיבושם לו,אבל רק שלא יטיף נגד אמצעי התחבורה שכן משמשים לפחות חלק מהצבור,שחלקו כמוני,אמנם מחזיק ברכב,אבל משלם את הדלק ורוב האחזקה מכיסו,ומשלב זאת גם עם תחבורה-צבורית ע"פ הצורך. אני מקוה שההסבר ברור,גם אם הוא קצת ארוך. יום טוב לכולם!!!
לא כדאי להם בכלל....
תהיה בטוח שהם עושים יותר כסף מזה שתראה את הפרסומות בכמה עמודים שם מאשר שתעשה מנוי על העיתון.
 

אלון 58

New member
בזה אין כל ספק!

לא כדאי להם בכלל....
תהיה בטוח שהם עושים יותר כסף מזה שתראה את הפרסומות בכמה עמודים שם מאשר שתעשה מנוי על העיתון.
בזה אין כל ספק!
אם העתונות היתה צריכה "להתפרנס" ממכירת גליונות או מנויים בלבד,הם כבר היו נסגרים במקרה הטוב,ובמקרה הרע "מתים מרעב".
 

euronitzan

New member
עזוב, להגיד שהקו האיטי נכשל ולכן

בטח יש לו
צמוד על חשבוננו...
לכן נוח לו להשתלח.הוא כנראה מ"חסידי" הכבישים המפוקקים,אולי הוא מקבל "אחזקת-רכב" ממערכת עתון "הארץ",אז הוא חוזר על הדמגוגיה הריקה שהכסף יכול היה "ללכת לעניים".כאילו שלוקחים כסף צבורי ומפזרים אותו חפשי לכל דורש.
עזוב, להגיד שהקו האיטי נכשל ולכן
גם הקו המהיר עתיד להכשל זוהי דממגוגיה מטומטמת בהתגלמותה
 

846

Active member
מסכים עם כל מילה! מדוע במקומות

לדעתי הוא קצת מגזים...
נחמיה שטרסלר משתלח ברכבת, מגלה חוסר הבנה לחשיבות הקו המהיר לירושלים
ומתעלם מהצלחת קווים בינעירוניים אחרים (ב"ש, חיפה). אז ... שלא יעבדו עליכם... (גם לא שטרסלר!)
מסכים עם כל מילה! מדוע במקומות
שהרכבת פעילה ביותר, בעיקר באזור החוף,לא קטן הגודש בכבישים? הרי יש רכבת להרצליה, נתניה ולעוד המון מקומות בדרך? פקקי התנועה רק גדלים.... הכניסות הצפוניות לת"א עמוסות בבקרים והיציאות עוד יותר גרועות....
תשקיעו אחוזים בודדים מהכספים המושקעים בתשתית הרכבת לטובת נתצי"ם והאכיפה בהם וגם האוטובוסים יזרמו!
 

mucool2

New member
גם וגם!

מסכים עם כל מילה! מדוע במקומות
שהרכבת פעילה ביותר, בעיקר באזור החוף,לא קטן הגודש בכבישים? הרי יש רכבת להרצליה, נתניה ולעוד המון מקומות בדרך? פקקי התנועה רק גדלים.... הכניסות הצפוניות לת"א עמוסות בבקרים והיציאות עוד יותר גרועות....
תשקיעו אחוזים בודדים מהכספים המושקעים בתשתית הרכבת לטובת נתצי"ם והאכיפה בהם וגם האוטובוסים יזרמו!
גם וגם!
אני מסכים איתך בעיקר בנושא האכיפה. תח"צ זה מערכת משולבת, וההשקעה צריכה להיות בכל התחומים, לפי הצורך. ויש לי הפתעה בשבילך - גם מסילת החוף זקוקה לשדרוג! כשהקווים הבינעירוניים יופרדו מהפרבריים יהיה אפשר למצות את הפוטנציאל של הקו (ואני לא מדבר על מיקום התחנות).
 
האיכפה של התח"צ...

גם וגם!
אני מסכים איתך בעיקר בנושא האכיפה. תח"צ זה מערכת משולבת, וההשקעה צריכה להיות בכל התחומים, לפי הצורך. ויש לי הפתעה בשבילך - גם מסילת החוף זקוקה לשדרוג! כשהקווים הבינעירוניים יופרדו מהפרבריים יהיה אפשר למצות את הפוטנציאל של הקו (ואני לא מדבר על מיקום התחנות).
האיכפה של התח"צ...
שווה ל____(השלימו בעצמכם), גם השוטרים מצטרפים להמונים שנוסעים בנת"צים. זה השקעה בתח"צ
 

846

Active member
הכל קשור אחד בשני זה אותו שר

תסכים איתי שזה לא קשור לרכבת
ולהשקעה בה.
הכל קשור אחד בשני זה אותו שר
תחבורה! תשקיע ברכבת ותן לציבור שילוב עם אוטובוסים פרבריים ועירוניים ובוא לא ניכנס לויכוח האם אגד מחכה או לא בתחנות הרכבת. הנושא הזה דורש שיפור בכל מיקרה. אגב: קו 18 באשקלון מחוייב לחכות לרכבת ולא משנה מה האיחור. וזה היה גם בימי אגד ולא רק באגד+.
 

mucool2

New member
../images/Emo45.gif המטרה היא אחת

הכל קשור אחד בשני זה אותו שר
תחבורה! תשקיע ברכבת ותן לציבור שילוב עם אוטובוסים פרבריים ועירוניים ובוא לא ניכנס לויכוח האם אגד מחכה או לא בתחנות הרכבת. הנושא הזה דורש שיפור בכל מיקרה. אגב: קו 18 באשקלון מחוייב לחכות לרכבת ולא משנה מה האיחור. וזה היה גם בימי אגד ולא רק באגד+.
המטרה היא אחת
אני מקווה שגם באגד הגיעו למסקנה הזאת, וה"תקריות" עם הרכבת הן מקרים בודדים ולא מייצגים.
בכל מקרה, יקח עוד הרבה זמן עד שתהיה בארץ מערכת תח"צ נורמלית. יש עוד המון מה לשפר בתחום התיאום (ולא רק בין אגד לרכבת), הכרטוס, המודיעין...
 

846

Active member
אני אוסיף: כל עוד תרבות ה"ליססינג"

גם וגם!
אני מסכים איתך בעיקר בנושא האכיפה. תח"צ זה מערכת משולבת, וההשקעה צריכה להיות בכל התחומים, לפי הצורך. ויש לי הפתעה בשבילך - גם מסילת החוף זקוקה לשדרוג! כשהקווים הבינעירוניים יופרדו מהפרבריים יהיה אפשר למצות את הפוטנציאל של הקו (ואני לא מדבר על מיקום התחנות).
אני אוסיף: כל עוד תרבות ה"ליססינג"
משגשגת והעליות של האחזקה והדלק מעניינות את ה "XXXX" של הנהגים, כמות הפקקים לא תיקטן!
 
הסבר

מסכים עם כל מילה! מדוע במקומות
שהרכבת פעילה ביותר, בעיקר באזור החוף,לא קטן הגודש בכבישים? הרי יש רכבת להרצליה, נתניה ולעוד המון מקומות בדרך? פקקי התנועה רק גדלים.... הכניסות הצפוניות לת"א עמוסות בבקרים והיציאות עוד יותר גרועות....
תשקיעו אחוזים בודדים מהכספים המושקעים בתשתית הרכבת לטובת נתצי"ם והאכיפה בהם וגם האוטובוסים יזרמו!
הסבר
מי שחושב שהקמת מסילות רכבת בין ערים שונות בארץ תפתור את בעיית הגודש בכניסה לערים טועה. הקמת מסילות רכבת לא נועדה וגם לא יכולה לפתור את בעיית הגודש בכניסות לערים. הגודש הוא שיווי משקל בין האלטרנטיבות הקיימות רכבת/אוטובוס/רכב פרטי. הגיוני להניח שהקמת תשתית רכבתית מורידה את העומס מהכביש, אולם ירידה בעומס על הכביש מורידה את הכדאיות לנסיעה בתחבורה ציבורית וגורמת לנהגים אחרים שישתמשו באותו הכביש (על כן פיתוח כבישים חדשים במקביל לפיתוח רשת מסילות/מת"צים הוא שיא האווילות - ניגוד אינטרסים מובהק!). כך כמעט ולא מורגש הבדל אם מוסיפים רכבות או אוטובוסים או אפילו מת"צים המגיעים אל תוך העיר. אני מקווה שאף אחד לא מפתח ציפיות שכשתחנך הרכבת המהירה לירושלים תורגש הקלה בגודש בכניסה לירושלים/ת"א. היא לא תורגש. אבל, מי שיסע ברכבת בהחלט יהנה מקיצור דרמטי בזמן הנסיעה בתחבורה ציבורית בקו ת"א ירושלים. כנ"ל לגבי הרכבת הקלה בירושלים - היא לא תוריד את גודש התנועה ברחובות. כנ"ל לגבי הרכבת התחתית/קלה בגוש דן. גם אם בפועל מספר הנוסעים יכפיל את התחזית, זה לא יקל במאום על העומס בצירי הערים שבהם תעבור הרק"ל, בוודאי לא לטווח הארוך. חייבים להבין שהמטרות של תחבורה ציבורית משופרת הן: 1. אלטרנטיבה למי שאינו מסוגל לנהוג (נכים, עוורים, חרשים, זקנים, ילדים) 2. אלטרנטיבה למי שיכול לנהוג אך אינו יכול/מוכן לשלם את המחיר הדרוש להחזקת רכב פרטי (שכבות המצוקה וחלק גדול מהנוער שקיבל רשיון אך אין לו כסף לרכוש רכב וגם חלק גדול מהסטודנטים והחיילים) 3. להוות תשתית יעילה עשרות ואף מאות מונים מפיתוח של תשתית כבישים עבור הרכב הפרטי. במדינה עם עתודות קרקע מוגבלות ביותר שרוב אוכלוסיתה גרה בצפיפות גבוהה מאוד בהשוואה למדינות מערביות אחרות ובהתחשב בעובדה שהתקציב הלאומי מצומצם מאוד עקב אילוצים קיומיים של מדינתנו, לא ניתן להמשיך להשקיע את הכסף של משלם המיסים בתשתיות בעלות יעילות נמוכה כמו כבישים עבור רכבים פרטיים. הדרך היחידה בה באמת ניתן לתת פתרון תחבורתי הולם להסעת ההמונים בישראל היא תחבורה ציבורית. לנסות ולפתור את בעיית הגודש בכניסה לערים זה כמו לנסות לפתור את הסמפטומים של בעיה בלי לנסות לתת מענה לצורך האמיתי - אמצעי תחבורה המוני, יעיל, איכותי, מהיר וסביבתי. הורדת הגודש בכבישים בכל דרך שהיא תהיה נסיון לעודד אמצעי תחבורה המיועד רק לשכבות מסוימות, לא יעיל בצורה מחרידה, איכותי - רק למי שיכול להרשות לעצמו, מהיר - רק אצל מי שעמידה בפקקים נקראת אצלו מהירות וסביבתי רק למי שחושב שאין כל קשר בין מה שנפלט מאגזוז הרכב ובין מחלות לב, ריאה וכאלה ששמן מתחיל במילה סרטן.
 

mucool2

New member
שכחת סעיף 4, לא פחות חשוב

הסבר
מי שחושב שהקמת מסילות רכבת בין ערים שונות בארץ תפתור את בעיית הגודש בכניסה לערים טועה. הקמת מסילות רכבת לא נועדה וגם לא יכולה לפתור את בעיית הגודש בכניסות לערים. הגודש הוא שיווי משקל בין האלטרנטיבות הקיימות רכבת/אוטובוס/רכב פרטי. הגיוני להניח שהקמת תשתית רכבתית מורידה את העומס מהכביש, אולם ירידה בעומס על הכביש מורידה את הכדאיות לנסיעה בתחבורה ציבורית וגורמת לנהגים אחרים שישתמשו באותו הכביש (על כן פיתוח כבישים חדשים במקביל לפיתוח רשת מסילות/מת"צים הוא שיא האווילות - ניגוד אינטרסים מובהק!). כך כמעט ולא מורגש הבדל אם מוסיפים רכבות או אוטובוסים או אפילו מת"צים המגיעים אל תוך העיר. אני מקווה שאף אחד לא מפתח ציפיות שכשתחנך הרכבת המהירה לירושלים תורגש הקלה בגודש בכניסה לירושלים/ת"א. היא לא תורגש. אבל, מי שיסע ברכבת בהחלט יהנה מקיצור דרמטי בזמן הנסיעה בתחבורה ציבורית בקו ת"א ירושלים. כנ"ל לגבי הרכבת הקלה בירושלים - היא לא תוריד את גודש התנועה ברחובות. כנ"ל לגבי הרכבת התחתית/קלה בגוש דן. גם אם בפועל מספר הנוסעים יכפיל את התחזית, זה לא יקל במאום על העומס בצירי הערים שבהם תעבור הרק"ל, בוודאי לא לטווח הארוך. חייבים להבין שהמטרות של תחבורה ציבורית משופרת הן: 1. אלטרנטיבה למי שאינו מסוגל לנהוג (נכים, עוורים, חרשים, זקנים, ילדים) 2. אלטרנטיבה למי שיכול לנהוג אך אינו יכול/מוכן לשלם את המחיר הדרוש להחזקת רכב פרטי (שכבות המצוקה וחלק גדול מהנוער שקיבל רשיון אך אין לו כסף לרכוש רכב וגם חלק גדול מהסטודנטים והחיילים) 3. להוות תשתית יעילה עשרות ואף מאות מונים מפיתוח של תשתית כבישים עבור הרכב הפרטי. במדינה עם עתודות קרקע מוגבלות ביותר שרוב אוכלוסיתה גרה בצפיפות גבוהה מאוד בהשוואה למדינות מערביות אחרות ובהתחשב בעובדה שהתקציב הלאומי מצומצם מאוד עקב אילוצים קיומיים של מדינתנו, לא ניתן להמשיך להשקיע את הכסף של משלם המיסים בתשתיות בעלות יעילות נמוכה כמו כבישים עבור רכבים פרטיים. הדרך היחידה בה באמת ניתן לתת פתרון תחבורתי הולם להסעת ההמונים בישראל היא תחבורה ציבורית. לנסות ולפתור את בעיית הגודש בכניסה לערים זה כמו לנסות לפתור את הסמפטומים של בעיה בלי לנסות לתת מענה לצורך האמיתי - אמצעי תחבורה המוני, יעיל, איכותי, מהיר וסביבתי. הורדת הגודש בכבישים בכל דרך שהיא תהיה נסיון לעודד אמצעי תחבורה המיועד רק לשכבות מסוימות, לא יעיל בצורה מחרידה, איכותי - רק למי שיכול להרשות לעצמו, מהיר - רק אצל מי שעמידה בפקקים נקראת אצלו מהירות וסביבתי רק למי שחושב שאין כל קשר בין מה שנפלט מאגזוז הרכב ובין מחלות לב, ריאה וכאלה ששמן מתחיל במילה סרטן.
שכחת סעיף 4, לא פחות חשוב
אחד התפקידים החשובים של התח"צ הוא תנועת יוממים, כלומר חיבור מרכזי האוכלוסייה החשובים עם מוקדי התעסוקה הגדולים בצורה יעילה, ולהוות אלטרנטיבה טובה לרכב הפרטי לנסיעות יומיומיות ושגרתיות.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה