לדעתי הוא קצת מגזים...

מצב
הנושא נעול.

mucool2

New member
השקעות-ענק ברכבת../images/Emo70.gif

השקעות-ענק ברכבת

(מה שכל כך מפריע למר שטרסלר). אתה אומר שלא מובן מאליו להשקיע ברכבת, כי ל"אנשים למעלה" יש אינטרסים אחרים (שניהרג בתאונות דרכים, לפי המצגת שקישרת). אבל העובדות הן שבשנים האחרונות דווקא יש השקעה אדירה וחסרת תקדים בתח"צ (רכבת, רק"ל וגם מת"צים). מצטער, תאוריות הקונספירציה כמו זאת שהבאת בקישור לא עושות עלי רושם. מפליא אותי גם שאדם כמוך, שלא מוכן לקבל הסברים פשוטים בנושאים בסיסיים כמו מה זו הצלחה, מוכן לקבל תיאוריה כזו בלי פקפוק.
 
השקעה אדירה יש רק...

השקעות-ענק ברכבת

(מה שכל כך מפריע למר שטרסלר). אתה אומר שלא מובן מאליו להשקיע ברכבת, כי ל"אנשים למעלה" יש אינטרסים אחרים (שניהרג בתאונות דרכים, לפי המצגת שקישרת). אבל העובדות הן שבשנים האחרונות דווקא יש השקעה אדירה וחסרת תקדים בתח"צ (רכבת, רק"ל וגם מת"צים). מצטער, תאוריות הקונספירציה כמו זאת שהבאת בקישור לא עושות עלי רושם. מפליא אותי גם שאדם כמוך, שלא מוכן לקבל הסברים פשוטים בנושאים בסיסיים כמו מה זו הצלחה, מוכן לקבל תיאוריה כזו בלי פקפוק.
השקעה אדירה יש רק...
ברכבת ישראל, ראה מה קורה - בגלל שהזניחו את התח"צ עד היום, פיתוח רק"ל נראה כמו השקעה עצומה, פיתוח רק"ל זה לא דבר זול, זה דבר שהיה צריך לבוא מטבעו, אתה חושב שנ.ת.ע מתקדמים כמו שצריך
הרי כל שנה מועד פתיחת הקו האדום נדחה בעוד שנה, כך שמועד הסיום מתרחק ומתרחק והוא בקושי יפגע בתעשיות הרכב. אם יש להם אינטרסים
דווקא כן, התפלא, זה נשמע מוגזם בעליל, והרבה אנשים לא מוכנים לקבל את זה. מה שקורה שם זה עוד קל לעיכול, למרות שגם במצגת יש הגזמה. השאלה שאנחנו צריכים לשאול היא כזאת, היום 97% מהמשתמשים בתח"צ עושים זאת מחוסר ברירה, עוני, אנשים מבוגרים שלא הוציאו רשיון, ותלמידים שטרם הגיע זמנם, אני לא מאמין שהאחוזים האלו ישתנו הרבה בעשר - חמש עשרה שנה הקרובות. לא חסר גם לחברות האוטובוסים מה לשפר, ועד שיהיה קו ראוי בין ב"ש - ת"א, המספרים ימשיכו לגדול, המכוניות ירדו מהכביש באופן יחסי. ואין פה ממש בעיה של ביצה ותרנגולת, כי הציבור לא מבין את החשיבות, המדינה צריכה להכניס להם את זה לראש. כמו שאמרתי - אפילו אנשים שפועלים להפחתת תאונות הדרכים, לא מצליחים לראות את יתרונותיה הרבים של התח"צ
 

mucool2

New member
שכחת שרק"ל יש לא רק בתל אביב..

השקעה אדירה יש רק...
ברכבת ישראל, ראה מה קורה - בגלל שהזניחו את התח"צ עד היום, פיתוח רק"ל נראה כמו השקעה עצומה, פיתוח רק"ל זה לא דבר זול, זה דבר שהיה צריך לבוא מטבעו, אתה חושב שנ.ת.ע מתקדמים כמו שצריך
הרי כל שנה מועד פתיחת הקו האדום נדחה בעוד שנה, כך שמועד הסיום מתרחק ומתרחק והוא בקושי יפגע בתעשיות הרכב. אם יש להם אינטרסים
דווקא כן, התפלא, זה נשמע מוגזם בעליל, והרבה אנשים לא מוכנים לקבל את זה. מה שקורה שם זה עוד קל לעיכול, למרות שגם במצגת יש הגזמה. השאלה שאנחנו צריכים לשאול היא כזאת, היום 97% מהמשתמשים בתח"צ עושים זאת מחוסר ברירה, עוני, אנשים מבוגרים שלא הוציאו רשיון, ותלמידים שטרם הגיע זמנם, אני לא מאמין שהאחוזים האלו ישתנו הרבה בעשר - חמש עשרה שנה הקרובות. לא חסר גם לחברות האוטובוסים מה לשפר, ועד שיהיה קו ראוי בין ב"ש - ת"א, המספרים ימשיכו לגדול, המכוניות ירדו מהכביש באופן יחסי. ואין פה ממש בעיה של ביצה ותרנגולת, כי הציבור לא מבין את החשיבות, המדינה צריכה להכניס להם את זה לראש. כמו שאמרתי - אפילו אנשים שפועלים להפחתת תאונות הדרכים, לא מצליחים לראות את יתרונותיה הרבים של התח"צ
שכחת שרק"ל יש לא רק בתל אביב..
 

mucool2

New member
יופי. תפסת אותי במילה...

אתה שכחת שאין רק"ל בכלל...
שנת 2005.
יופי. תפסת אותי במילה...
אתה יודע למה התכוונתי, ואתה מוזמן לירושלים לראות את העבודות לקראת קו הרק"ל. המצב בגוש דן (לא רק ת"א) לא מזהיר, אבל זו עדיין התקדמות עצומה לעומת כל מה שהיה קודם, וזה שיש נכונות להשקיע סכומים גדולים כאלה (כ-10 מיליארד ש"ח) בתח"צ - זה כבר סותר את התיאוריה הנחמדה שלך...
 
"התיאוריה שלי" לא חלוקה בכלום.

יופי. תפסת אותי במילה...
אתה יודע למה התכוונתי, ואתה מוזמן לירושלים לראות את העבודות לקראת קו הרק"ל. המצב בגוש דן (לא רק ת"א) לא מזהיר, אבל זו עדיין התקדמות עצומה לעומת כל מה שהיה קודם, וזה שיש נכונות להשקיע סכומים גדולים כאלה (כ-10 מיליארד ש"ח) בתח"צ - זה כבר סותר את התיאוריה הנחמדה שלך...
"התיאוריה שלי" לא חלוקה בכלום.
כל הקווים הללו ישפיעו במידה מועטה על הרכב הפרטי גם אם הם יהיו הצלחה אמיתית (לא כמו היום). בסה"כ זה מאוד מצומצם, ומי שלא ירצה לנסוע במסלולי הקווים הספיציפיים הללו לכשייפתחו וכשרכבת ישראל תסיים את עבודות ההכפלה בקטעים חשובים וב - A1, אז כל הרעיון לא ילהיב אותו. אני אזכיר לך דבר אחד, רוב הנסיעות שלי לתל אביב מסתכמות בנסיעה של שעתיים וחצי - שלוש שעות לכיוון אחד, וכנ"ל בחזרה. לפי המדדים של נתע עצמה, כל שנה תאריך הפתיחה נדחה בשנה, כך שהוא לעולם לא ייפתח
, גם הרכבת לא עומדת בזמני העבודה והפתיחה. הרי רוב מי שנוסע בתח"צ כיום - נוסע מחוסר ברירה, וזה ישאר כך עוד הרבה הרבה הרבה זמן. מתי אתה מעריך שיהיה תח"צ ראוי בין ירושלים לתל אביב ובתוכן, שבנאדם יוותר על הרכב הפרטי
 
ובנוסף...

"התיאוריה שלי" לא חלוקה בכלום.
כל הקווים הללו ישפיעו במידה מועטה על הרכב הפרטי גם אם הם יהיו הצלחה אמיתית (לא כמו היום). בסה"כ זה מאוד מצומצם, ומי שלא ירצה לנסוע במסלולי הקווים הספיציפיים הללו לכשייפתחו וכשרכבת ישראל תסיים את עבודות ההכפלה בקטעים חשובים וב - A1, אז כל הרעיון לא ילהיב אותו. אני אזכיר לך דבר אחד, רוב הנסיעות שלי לתל אביב מסתכמות בנסיעה של שעתיים וחצי - שלוש שעות לכיוון אחד, וכנ"ל בחזרה. לפי המדדים של נתע עצמה, כל שנה תאריך הפתיחה נדחה בשנה, כך שהוא לעולם לא ייפתח
, גם הרכבת לא עומדת בזמני העבודה והפתיחה. הרי רוב מי שנוסע בתח"צ כיום - נוסע מחוסר ברירה, וזה ישאר כך עוד הרבה הרבה הרבה זמן. מתי אתה מעריך שיהיה תח"צ ראוי בין ירושלים לתל אביב ובתוכן, שבנאדם יוותר על הרכב הפרטי
ובנוסף...
אני לוקח המון מוניות ספיישל בגלל הזמנים הנוראיים של האוטובוסים, במיוחד בתוך תל אביב.
 

mucool2

New member
הכול אצלך שחור או לבן

"התיאוריה שלי" לא חלוקה בכלום.
כל הקווים הללו ישפיעו במידה מועטה על הרכב הפרטי גם אם הם יהיו הצלחה אמיתית (לא כמו היום). בסה"כ זה מאוד מצומצם, ומי שלא ירצה לנסוע במסלולי הקווים הספיציפיים הללו לכשייפתחו וכשרכבת ישראל תסיים את עבודות ההכפלה בקטעים חשובים וב - A1, אז כל הרעיון לא ילהיב אותו. אני אזכיר לך דבר אחד, רוב הנסיעות שלי לתל אביב מסתכמות בנסיעה של שעתיים וחצי - שלוש שעות לכיוון אחד, וכנ"ל בחזרה. לפי המדדים של נתע עצמה, כל שנה תאריך הפתיחה נדחה בשנה, כך שהוא לעולם לא ייפתח
, גם הרכבת לא עומדת בזמני העבודה והפתיחה. הרי רוב מי שנוסע בתח"צ כיום - נוסע מחוסר ברירה, וזה ישאר כך עוד הרבה הרבה הרבה זמן. מתי אתה מעריך שיהיה תח"צ ראוי בין ירושלים לתל אביב ובתוכן, שבנאדם יוותר על הרכב הפרטי
הכול אצלך שחור או לבן
מתי תהיה מרוצה ממשהו? כשלא משקיעים כמעט כלום ברכבת זה רע, אבל גם כשהרכבת עוברת פיתוח אדיר וחסר תקדים לא טוב לך. נסה להבין שהאמת היא באמצע. תחבורה ציבורית טובה אולי לא תחסל את הפקקים לגמרי וגם לא את תאונות הדרכים (אבל גם על זה עובדים - ראה דו"ח שיינין ותוכנית מעצ החדשה), אבל היא תהווה אלטרנטיבה לרכב פרטי. הדרישה שלך שבין כל שתי נקודות יהיה קישור תח"צ שעדיף על רכב פרטי היא פשוט בלתי ישימה. עדיפות ראשונה היא לקשר בין נקודות שיש ביניהן ביקוש גבוה (ת"א-י-ם דוגמה מצוינת), ולתכנן את הרשת סביב אותם מרכזים אי אפר לחבר בקו תח"צ ישיר כל בית עם כל מקום עבודה. זמני העבודה הם אכן ושא כאוב אבל מסילה שנסללת באיחור עדיפה פי 1000 על מסילה שלא נסללת כלל (המצב עד לפני כמה שנים). אני לא מעריך הערכות. אני רק יכול לומר לך שהרק"ל בירושלים תיפתח ככל הנראה בעוד 3 שנים (בחירות לעירייה...) והרכבת המהירה בעוד כ-5 שנים (אבל זה רק הימור פרוע שלי).
 
מה קשור../images/Emo35.gif אתה דיברת בכלל...

הכול אצלך שחור או לבן
מתי תהיה מרוצה ממשהו? כשלא משקיעים כמעט כלום ברכבת זה רע, אבל גם כשהרכבת עוברת פיתוח אדיר וחסר תקדים לא טוב לך. נסה להבין שהאמת היא באמצע. תחבורה ציבורית טובה אולי לא תחסל את הפקקים לגמרי וגם לא את תאונות הדרכים (אבל גם על זה עובדים - ראה דו"ח שיינין ותוכנית מעצ החדשה), אבל היא תהווה אלטרנטיבה לרכב פרטי. הדרישה שלך שבין כל שתי נקודות יהיה קישור תח"צ שעדיף על רכב פרטי היא פשוט בלתי ישימה. עדיפות ראשונה היא לקשר בין נקודות שיש ביניהן ביקוש גבוה (ת"א-י-ם דוגמה מצוינת), ולתכנן את הרשת סביב אותם מרכזים אי אפר לחבר בקו תח"צ ישיר כל בית עם כל מקום עבודה. זמני העבודה הם אכן ושא כאוב אבל מסילה שנסללת באיחור עדיפה פי 1000 על מסילה שלא נסללת כלל (המצב עד לפני כמה שנים). אני לא מעריך הערכות. אני רק יכול לומר לך שהרק"ל בירושלים תיפתח ככל הנראה בעוד 3 שנים (בחירות לעירייה...) והרכבת המהירה בעוד כ-5 שנים (אבל זה רק הימור פרוע שלי).
מה קשור
אתה דיברת בכלל...
על "התיאוריה שלי", אני מדבר עכשיו בפועל, האם זה יפריע להם
לא, כי זה קצת. ההשקעה רעה
לא
איך מתייחסים אליה
זה סיפור אחר. את הסיפור של הרק"ל בירושלים אני לא מכיר, את הסיפור של רק"ל בתל אביב (שהתחיל נראה לי עוד בתקופת אברהם אבינו), אני מכיר. עכשיו אחרי 8 שנים (97) נתע הגיעה ל"נקודת אל חזור", ולפי המאמר האחרון, הקו האדום לא יקרה לפני 2013, אז לא אני לא מרוצה. לא צריך להיות קישור מכל מקום לכל מקום, אלא צריך להשקיע ונכון, לא להקים איזה חברה ב - 97, שמאז שהיא קמה תמיד היה מרחק של שש שנים בין ההווה לקו הראשון. מזה להיות מרוצה
תן לי להבהיר לך נקודה, אם משקיעים כספים במדינה הזאת, מאוד מאוד כדאי שזה יתנהל נכון, במיוחד במצב הרע שלנו. (מה שלא קורה בעליל).
 

mucool2

New member
לא יודע מי זה "הם"

מה קשור
אתה דיברת בכלל...
על "התיאוריה שלי", אני מדבר עכשיו בפועל, האם זה יפריע להם
לא, כי זה קצת. ההשקעה רעה
לא
איך מתייחסים אליה
זה סיפור אחר. את הסיפור של הרק"ל בירושלים אני לא מכיר, את הסיפור של רק"ל בתל אביב (שהתחיל נראה לי עוד בתקופת אברהם אבינו), אני מכיר. עכשיו אחרי 8 שנים (97) נתע הגיעה ל"נקודת אל חזור", ולפי המאמר האחרון, הקו האדום לא יקרה לפני 2013, אז לא אני לא מרוצה. לא צריך להיות קישור מכל מקום לכל מקום, אלא צריך להשקיע ונכון, לא להקים איזה חברה ב - 97, שמאז שהיא קמה תמיד היה מרחק של שש שנים בין ההווה לקו הראשון. מזה להיות מרוצה
תן לי להבהיר לך נקודה, אם משקיעים כספים במדינה הזאת, מאוד מאוד כדאי שזה יתנהל נכון, במיוחד במצב הרע שלנו. (מה שלא קורה בעליל).
לא יודע מי זה "הם"
ולמה צריך בכלל להפריע להם. רכב פרטי זה דבר מצוין אם מתמשים בו נכון. לגבי התנהלות נת"ע - בהחלט יש מקום לחוסר שביעות רצון אבל אל תשכח שמדובר בפרויקט חסר תקדים בהקפו בארץ ובקו שעובר בין 5 ערים (כל עירייה על גחמותיה). נורא קל להעביר ביקורת, וברור שנעשו טעויות, אבל נראה אותך מתמודד עם זה יותר טוב... זה עדיין עדיף על הדיבורים הריקים של שנות ה-60-70.
 
אבל למה אתה חוזר אחורה../images/Emo35.gif

לא יודע מי זה "הם"
ולמה צריך בכלל להפריע להם. רכב פרטי זה דבר מצוין אם מתמשים בו נכון. לגבי התנהלות נת"ע - בהחלט יש מקום לחוסר שביעות רצון אבל אל תשכח שמדובר בפרויקט חסר תקדים בהקפו בארץ ובקו שעובר בין 5 ערים (כל עירייה על גחמותיה). נורא קל להעביר ביקורת, וברור שנעשו טעויות, אבל נראה אותך מתמודד עם זה יותר טוב... זה עדיין עדיף על הדיבורים הריקים של שנות ה-60-70.
אבל למה אתה חוזר אחורה

עזוב אותך מהדיבורים הריקים, היה רע, הבנתי, מה שהיה היה, לא צריך לראות התקדמות לטוב (וזה לא שיש התקדמות, בפועל המצב מחמיר, זה שפותחים איזה קו עוד עשרים שנה לא אומר כלום) אם ימנעו ממכוניות להכנס לאיזורים בתל אביב כמו שאמר מנכ"ל דן בכתבה, אני אוריד את הכובע. בוא נעשה את ההבדל, אין לי כל האשמה כלפי נתע לגבי זה שכיום אין כלום בתל אביב, כי ההזנחה שהייתה פעם דפקה אותנו, ולא נדון בה עכשיו. מה שכן, במקום לזרז עניינים, הדברים זוחלים כמו צב שהתהפכה עליו משאית בטון. בנוסף רכבת ישראל מקבלת תקציבים וסובסידיות, אך ממשיכה להתנהל באופן לקוי, מצב שלא אמור להיות במדינה, ולא משנה מה קרה לפני עשרים שנה. לא צריך להסתכל על מה היה רע, אלא על איך נמנעים מהרע הזה, או להסתכל על מה היה טוב, ואיך לשמור על המצב טוב או להפוכו לטוב יותר.
 

mucool2

New member
אתה לא מודע לקשיים

אבל למה אתה חוזר אחורה

עזוב אותך מהדיבורים הריקים, היה רע, הבנתי, מה שהיה היה, לא צריך לראות התקדמות לטוב (וזה לא שיש התקדמות, בפועל המצב מחמיר, זה שפותחים איזה קו עוד עשרים שנה לא אומר כלום) אם ימנעו ממכוניות להכנס לאיזורים בתל אביב כמו שאמר מנכ"ל דן בכתבה, אני אוריד את הכובע. בוא נעשה את ההבדל, אין לי כל האשמה כלפי נתע לגבי זה שכיום אין כלום בתל אביב, כי ההזנחה שהייתה פעם דפקה אותנו, ולא נדון בה עכשיו. מה שכן, במקום לזרז עניינים, הדברים זוחלים כמו צב שהתהפכה עליו משאית בטון. בנוסף רכבת ישראל מקבלת תקציבים וסובסידיות, אך ממשיכה להתנהל באופן לקוי, מצב שלא אמור להיות במדינה, ולא משנה מה קרה לפני עשרים שנה. לא צריך להסתכל על מה היה רע, אלא על איך נמנעים מהרע הזה, או להסתכל על מה היה טוב, ואיך לשמור על המצב טוב או להפוכו לטוב יותר.
אתה לא מודע לקשיים
ואני בכלל לא טוען שלא נעשו טעויות הדרישה שלך לשלמות מוחלטת היא מגוחכת ולא מציאותית.
 
לא לא נעשו טעויות...

אתה לא מודע לקשיים
ואני בכלל לא טוען שלא נעשו טעויות הדרישה שלך לשלמות מוחלטת היא מגוחכת ולא מציאותית.
לא לא נעשו טעויות...
השלמות כוללת בתוכה טעויות והרבה, יש הבדל בין טעות למה שקורה כאן, אלו לא טעויות. הוויכוח הזה מיותר לחלוטין, פשוט בוא נסגור אותו כאן, כי הוא פשוט לא יגמר.
 

mucool2

New member
כו. הכול מכוון..

לא לא נעשו טעויות...
השלמות כוללת בתוכה טעויות והרבה, יש הבדל בין טעות למה שקורה כאן, אלו לא טעויות. הוויכוח הזה מיותר לחלוטין, פשוט בוא נסגור אותו כאן, כי הוא פשוט לא יגמר.
כו. הכול מכוון..
קונספירציה, אמרנו?
 

mucool2

New member
..וגם לי יש המון ביקורת

אבל למה אתה חוזר אחורה

עזוב אותך מהדיבורים הריקים, היה רע, הבנתי, מה שהיה היה, לא צריך לראות התקדמות לטוב (וזה לא שיש התקדמות, בפועל המצב מחמיר, זה שפותחים איזה קו עוד עשרים שנה לא אומר כלום) אם ימנעו ממכוניות להכנס לאיזורים בתל אביב כמו שאמר מנכ"ל דן בכתבה, אני אוריד את הכובע. בוא נעשה את ההבדל, אין לי כל האשמה כלפי נתע לגבי זה שכיום אין כלום בתל אביב, כי ההזנחה שהייתה פעם דפקה אותנו, ולא נדון בה עכשיו. מה שכן, במקום לזרז עניינים, הדברים זוחלים כמו צב שהתהפכה עליו משאית בטון. בנוסף רכבת ישראל מקבלת תקציבים וסובסידיות, אך ממשיכה להתנהל באופן לקוי, מצב שלא אמור להיות במדינה, ולא משנה מה קרה לפני עשרים שנה. לא צריך להסתכל על מה היה רע, אלא על איך נמנעים מהרע הזה, או להסתכל על מה היה טוב, ואיך לשמור על המצב טוב או להפוכו לטוב יותר.
..וגם לי יש המון ביקורת
אבל אני לא "שופך את התינוק עם המים" (כמו שטרסלר מצד אחד וכמוך מצד שני).
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה