לדעתי הוא קצת מגזים...

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
../images/Emo45.gif דברי טעם הל"ר.

הסבר
מי שחושב שהקמת מסילות רכבת בין ערים שונות בארץ תפתור את בעיית הגודש בכניסה לערים טועה. הקמת מסילות רכבת לא נועדה וגם לא יכולה לפתור את בעיית הגודש בכניסות לערים. הגודש הוא שיווי משקל בין האלטרנטיבות הקיימות רכבת/אוטובוס/רכב פרטי. הגיוני להניח שהקמת תשתית רכבתית מורידה את העומס מהכביש, אולם ירידה בעומס על הכביש מורידה את הכדאיות לנסיעה בתחבורה ציבורית וגורמת לנהגים אחרים שישתמשו באותו הכביש (על כן פיתוח כבישים חדשים במקביל לפיתוח רשת מסילות/מת"צים הוא שיא האווילות - ניגוד אינטרסים מובהק!). כך כמעט ולא מורגש הבדל אם מוסיפים רכבות או אוטובוסים או אפילו מת"צים המגיעים אל תוך העיר. אני מקווה שאף אחד לא מפתח ציפיות שכשתחנך הרכבת המהירה לירושלים תורגש הקלה בגודש בכניסה לירושלים/ת"א. היא לא תורגש. אבל, מי שיסע ברכבת בהחלט יהנה מקיצור דרמטי בזמן הנסיעה בתחבורה ציבורית בקו ת"א ירושלים. כנ"ל לגבי הרכבת הקלה בירושלים - היא לא תוריד את גודש התנועה ברחובות. כנ"ל לגבי הרכבת התחתית/קלה בגוש דן. גם אם בפועל מספר הנוסעים יכפיל את התחזית, זה לא יקל במאום על העומס בצירי הערים שבהם תעבור הרק"ל, בוודאי לא לטווח הארוך. חייבים להבין שהמטרות של תחבורה ציבורית משופרת הן: 1. אלטרנטיבה למי שאינו מסוגל לנהוג (נכים, עוורים, חרשים, זקנים, ילדים) 2. אלטרנטיבה למי שיכול לנהוג אך אינו יכול/מוכן לשלם את המחיר הדרוש להחזקת רכב פרטי (שכבות המצוקה וחלק גדול מהנוער שקיבל רשיון אך אין לו כסף לרכוש רכב וגם חלק גדול מהסטודנטים והחיילים) 3. להוות תשתית יעילה עשרות ואף מאות מונים מפיתוח של תשתית כבישים עבור הרכב הפרטי. במדינה עם עתודות קרקע מוגבלות ביותר שרוב אוכלוסיתה גרה בצפיפות גבוהה מאוד בהשוואה למדינות מערביות אחרות ובהתחשב בעובדה שהתקציב הלאומי מצומצם מאוד עקב אילוצים קיומיים של מדינתנו, לא ניתן להמשיך להשקיע את הכסף של משלם המיסים בתשתיות בעלות יעילות נמוכה כמו כבישים עבור רכבים פרטיים. הדרך היחידה בה באמת ניתן לתת פתרון תחבורתי הולם להסעת ההמונים בישראל היא תחבורה ציבורית. לנסות ולפתור את בעיית הגודש בכניסה לערים זה כמו לנסות לפתור את הסמפטומים של בעיה בלי לנסות לתת מענה לצורך האמיתי - אמצעי תחבורה המוני, יעיל, איכותי, מהיר וסביבתי. הורדת הגודש בכבישים בכל דרך שהיא תהיה נסיון לעודד אמצעי תחבורה המיועד רק לשכבות מסוימות, לא יעיל בצורה מחרידה, איכותי - רק למי שיכול להרשות לעצמו, מהיר - רק אצל מי שעמידה בפקקים נקראת אצלו מהירות וסביבתי רק למי שחושב שאין כל קשר בין מה שנפלט מאגזוז הרכב ובין מחלות לב, ריאה וכאלה ששמן מתחיל במילה סרטן.
דברי טעם הל"ר.
 

קובי לו

New member
משהו חשוב שכולם פספסו !

לדעתי הוא קצת מגזים...
נחמיה שטרסלר משתלח ברכבת, מגלה חוסר הבנה לחשיבות הקו המהיר לירושלים
ומתעלם מהצלחת קווים בינעירוניים אחרים (ב"ש, חיפה). אז ... שלא יעבדו עליכם... (גם לא שטרסלר!)
משהו חשוב שכולם פספסו !
לשיטתו של השטרסלר ההזוי/בזוי עצמו, לשיטתו, הוא טוען שלאוטובוס אין את הברק. זה נכון. היא הנותנת. בדיוק בגלל זה שהרבה יותר סביר להוריד את מר וגברת ישראלי מהפרייבט שלהם לטובת תח"ץ רק אם זו תהיה רכבת ולא אוטובוס, בדיוק בגלל זה חשוב לפתח את רשת הרכבות לרמה מערב אירופאית או למצער לרמת צפון מזרח ארצות הברית של אמריקה. הרי רוב הציבור רואה, לצערי, באוטובוס כלי פחות כבוד ודבר שהם לא יעלו אליו בחיים ואילו רכבת היא אלטרנטיבה לגיטימית ואפילו "סקסית", לכן אם רוצים להוריד את זיהום האויר והתאונות ולשנע מהר המון אנשים חייבים את הרכבת ! וזה אם מקבלים את דבריו ובעיקר את הפסקה האחרונה שלהם. כפי שאמרתי, היא הנותנת. ושנחמיה שטרסלר עם האצבעות המאוד ארוכות של ידיו ילך לעזאזל, אמן.
 

fireman

New member
בוא נתחיל קודם מהסוף

משהו חשוב שכולם פספסו !
לשיטתו של השטרסלר ההזוי/בזוי עצמו, לשיטתו, הוא טוען שלאוטובוס אין את הברק. זה נכון. היא הנותנת. בדיוק בגלל זה שהרבה יותר סביר להוריד את מר וגברת ישראלי מהפרייבט שלהם לטובת תח"ץ רק אם זו תהיה רכבת ולא אוטובוס, בדיוק בגלל זה חשוב לפתח את רשת הרכבות לרמה מערב אירופאית או למצער לרמת צפון מזרח ארצות הברית של אמריקה. הרי רוב הציבור רואה, לצערי, באוטובוס כלי פחות כבוד ודבר שהם לא יעלו אליו בחיים ואילו רכבת היא אלטרנטיבה לגיטימית ואפילו "סקסית", לכן אם רוצים להוריד את זיהום האויר והתאונות ולשנע מהר המון אנשים חייבים את הרכבת ! וזה אם מקבלים את דבריו ובעיקר את הפסקה האחרונה שלהם. כפי שאמרתי, היא הנותנת. ושנחמיה שטרסלר עם האצבעות המאוד ארוכות של ידיו ילך לעזאזל, אמן.
בוא נתחיל קודם מהסוף
לא לעניין ההערה ההיא....אדם כאדם צריך לכבד, גם אם אתה לא מסכים איתו. לאוטובוסים, מה לעשות....לא היתה ולא תהיה יוקרה כמו של רכבת....הרכבת מאז הפיכתה לכלי תחבורה מודרני ומתקדם קיבלה מקום בנישה שבין מטוס לבין האוטובוס...מבחינת הקדמה ומן הראוי שכלי התחבורה הזה יתפס כיותר "יוקרתי" הוא יותר חזק, יותר מהיר, יותר אמין, בעל תשתית בלעדית ומעבר לכך יש את הלוק הפיזי שלה....מעוצבת וצבועה בצורה שנותנת לה איזשהו סקס אפיל. לעומת זאת אני מכיר אנשים בין חברי הפורום וגם מעבר לו, שיעדיפו את האוטובוס בכל מחיר, כי הם פשוט לא אוהבים את הרכבת....אני מהפעם הראשונה כבר הפכתי למכור ואני לא אסע באוטובוס אם לא תהיה לי ברירה.... נסיעה ברכבת מקנה לנסיעה פן ייחודי יותר מאשר נסיעה באוטובוס וניקח לדוגמא את נסיעות החג של ההורים עם הילדים.... "לקחנו את הילדים ברכבת לצפון לטייל..." עצם הנסיעה ברכבת נתפסת כחוויה בפני הדור הצעיר שבעתיד יהפוך גם הוא למשתמש בשרותי הרכבת בשלב זה או אחר של החיים. קשה מאוד להוריד את בעל הרכב מהגלגלים הצמודים שלו, ובמיוחד כאשר אתה מנסה להעביר אותו מגלגלים קטנים לגלגלים גדולים שנוסעים על אותו הכביש, עומדים באותם פקקים ובפחות נוחות....מה לעשות, האוטובוס נתפס כאמצעי תחבורה זול ונטול יוקרה. לעומת זאת הרכבת....יכולה להתחרות ולהציג אלטרנטיבה יותר טובה לעומת שימוש ברכב או באוטובוס.....הרי האוטובוס אף פעם לא יסע 150 קמ"ש וגם לא האוטו שלך....אלא אם אתה רוצה להיות מאולץ לנסוע בתח"צ בגלל שלילת רשיון. לרכבת יש יתרון על הרכב הפרטי שלאוטובוס אין. וכשהמערכת תעבוד כמו שעון שוויצרי (אחרי שתגיע לרוויה מבחינת התשתית והציוד הנייד) אתה תראה שמספר המשתמשים בשרותי הרכבת רק יילך ויגדל גם אם לא יפתחו קווים חדשים ותחנות חדשות.
 

קובי לו

New member
נו, זה מה שאני טוען

בוא נתחיל קודם מהסוף
לא לעניין ההערה ההיא....אדם כאדם צריך לכבד, גם אם אתה לא מסכים איתו. לאוטובוסים, מה לעשות....לא היתה ולא תהיה יוקרה כמו של רכבת....הרכבת מאז הפיכתה לכלי תחבורה מודרני ומתקדם קיבלה מקום בנישה שבין מטוס לבין האוטובוס...מבחינת הקדמה ומן הראוי שכלי התחבורה הזה יתפס כיותר "יוקרתי" הוא יותר חזק, יותר מהיר, יותר אמין, בעל תשתית בלעדית ומעבר לכך יש את הלוק הפיזי שלה....מעוצבת וצבועה בצורה שנותנת לה איזשהו סקס אפיל. לעומת זאת אני מכיר אנשים בין חברי הפורום וגם מעבר לו, שיעדיפו את האוטובוס בכל מחיר, כי הם פשוט לא אוהבים את הרכבת....אני מהפעם הראשונה כבר הפכתי למכור ואני לא אסע באוטובוס אם לא תהיה לי ברירה.... נסיעה ברכבת מקנה לנסיעה פן ייחודי יותר מאשר נסיעה באוטובוס וניקח לדוגמא את נסיעות החג של ההורים עם הילדים.... "לקחנו את הילדים ברכבת לצפון לטייל..." עצם הנסיעה ברכבת נתפסת כחוויה בפני הדור הצעיר שבעתיד יהפוך גם הוא למשתמש בשרותי הרכבת בשלב זה או אחר של החיים. קשה מאוד להוריד את בעל הרכב מהגלגלים הצמודים שלו, ובמיוחד כאשר אתה מנסה להעביר אותו מגלגלים קטנים לגלגלים גדולים שנוסעים על אותו הכביש, עומדים באותם פקקים ובפחות נוחות....מה לעשות, האוטובוס נתפס כאמצעי תחבורה זול ונטול יוקרה. לעומת זאת הרכבת....יכולה להתחרות ולהציג אלטרנטיבה יותר טובה לעומת שימוש ברכב או באוטובוס.....הרי האוטובוס אף פעם לא יסע 150 קמ"ש וגם לא האוטו שלך....אלא אם אתה רוצה להיות מאולץ לנסוע בתח"צ בגלל שלילת רשיון. לרכבת יש יתרון על הרכב הפרטי שלאוטובוס אין. וכשהמערכת תעבוד כמו שעון שוויצרי (אחרי שתגיע לרוויה מבחינת התשתית והציוד הנייד) אתה תראה שמספר המשתמשים בשרותי הרכבת רק יילך ויגדל גם אם לא יפתחו קווים חדשים ותחנות חדשות.
נו, זה מה שאני טוען
וזו גם הסיבה שפוליטיקאים רואים ברק (לפי דברי נחמיה שטרסלר) בחנוכת קו רכבת ולא בחנוכת תחנת אוטובוסים. ואם ככה, אם לרכבת יש ברק (לפחות בעיני פוליטיקאים, ובעצם למה בעיני פוליטיקאים? כי המצביעים שלהם רואים בזה דבר חיובי, ברכבת) אז הפתרון לעומס והגודש בכבישים (והתאונות, וזיהום האויר, ובזבוז שעות העבודה, ובזבוז הדלק והעצבים של האזרחים וכו' וכו') הוא רק בדבר שיש לו זוהר, שיש לו ברק בעיני הציבור (ומכאן שגם בעיני הפוליטיקאים). ומה הוא הדבר שיש לו ברק, אליבא אפילו דליצן המתקרא נחמיה שטרסלר? נכון, הרכבת...
 

mucool2

New member
זה המצב היום, אבל זו לא גזירת גורל

משהו חשוב שכולם פספסו !
לשיטתו של השטרסלר ההזוי/בזוי עצמו, לשיטתו, הוא טוען שלאוטובוס אין את הברק. זה נכון. היא הנותנת. בדיוק בגלל זה שהרבה יותר סביר להוריד את מר וגברת ישראלי מהפרייבט שלהם לטובת תח"ץ רק אם זו תהיה רכבת ולא אוטובוס, בדיוק בגלל זה חשוב לפתח את רשת הרכבות לרמה מערב אירופאית או למצער לרמת צפון מזרח ארצות הברית של אמריקה. הרי רוב הציבור רואה, לצערי, באוטובוס כלי פחות כבוד ודבר שהם לא יעלו אליו בחיים ואילו רכבת היא אלטרנטיבה לגיטימית ואפילו "סקסית", לכן אם רוצים להוריד את זיהום האויר והתאונות ולשנע מהר המון אנשים חייבים את הרכבת ! וזה אם מקבלים את דבריו ובעיקר את הפסקה האחרונה שלהם. כפי שאמרתי, היא הנותנת. ושנחמיה שטרסלר עם האצבעות המאוד ארוכות של ידיו ילך לעזאזל, אמן.
זה המצב היום, אבל זו לא גזירת גורל
מערכת משולבת וידידותית תצליח למשוך אל האוטובוסים (בהדרגה...) גם "סרבני אוטובוס" מושבעים. נסיעה באוטובוס יכולה להיות חוויה נעימה, אם המערכת פועלת כמו שצריך. זה עדיין לא שולל השקעות ברכבת/רק"ל, להפך! אין תחליף למערכות עתירות-נוסעים כ"עמוד השדרה" (לאוטובוסים יש קיבולת מוגבלת מאוד יחסית לאמצעים אלה, וכאן שטרסלר מגלה חוסר הבנה מוחלט). הרשת הרצויה היא רשת היררכית, שעמוד השדרה שלה הוא קווי רכבת בינעירוניים מהירים, כשקווי רכבת פרברים ורק"ל משלימים אותם באזורי היוממות עתירי הנוסעים, וקווי האוטובוס משלימים את פריסת הרשת לאזורים פחת מבוקשים ובתוך השכונות עצמן. כל האמצעים והמפעילים באזור מסוים צריכים להיות מתואמים באופן מלא (לו"ז, מפות ומודיעין).
 

Azazel

New member
../images/Emo41.gifלא מפתיע כלל../images/Emo70.gif

לדעתי הוא קצת מגזים...
נחמיה שטרסלר משתלח ברכבת, מגלה חוסר הבנה לחשיבות הקו המהיר לירושלים
ומתעלם מהצלחת קווים בינעירוניים אחרים (ב"ש, חיפה). אז ... שלא יעבדו עליכם... (גם לא שטרסלר!)
לא מפתיע כלל

שטרסלר מייצג את הדעה הקפיטליסטית הקיצונית שלו ( שימו לב ל"ככל מפעל ממשלתי" ודומיו.) אוהבים אותו כשהוא מדבר על הפרטת בזק/תעש/כל דבר אחר? תאהבו אותו גם עכשיו.
 

mucool2

New member
"אנחנו" לא חייבים להסכים עם כל מה

לא מפתיע כלל

שטרסלר מייצג את הדעה הקפיטליסטית הקיצונית שלו ( שימו לב ל"ככל מפעל ממשלתי" ודומיו.) אוהבים אותו כשהוא מדבר על הפרטת בזק/תעש/כל דבר אחר? תאהבו אותו גם עכשיו.
"אנחנו" לא חייבים להסכים עם כל מה
שהוא כותב. לפעמים הוא צודק ולפעמים הוא טועה. כמו כולם.
 
mucool2 ו-raminec

לדעתי הוא קצת מגזים...
נחמיה שטרסלר משתלח ברכבת, מגלה חוסר הבנה לחשיבות הקו המהיר לירושלים
ומתעלם מהצלחת קווים בינעירוניים אחרים (ב"ש, חיפה). אז ... שלא יעבדו עליכם... (גם לא שטרסלר!)
mucool2 ו-raminec
אחרי כל הדיבורים וההסברים שהתעופפו במדיה בשנים האחרונות, כאשר לי, לפחות, יש תחושה ש"עם ישראל" מתחיל סוף-סוף להבין בשביל מה רכבת היא טובה ולמה ואיך היא נחוצה דווקא למקום כמו מדינת ישראל - בא השטרסלר הזה וכותב דברים בסגנון וברמת ידע שאולי היו מתאימים להשקפת העולם של המדינה בשנות ה-60. בבחינת "לא למד דבר ולא שכח דבר". יש סיכוי ל"חנך" אותו? לכן לא ראיתי לנכון לחזור עוד פעם על דברים שטחננו עד דוק ביחד. אני מקווה שנמצאים באיזה מקום עיתונאים וכלכלנים בעלי רמה רצינית יותר של מקצוענות, שהתייחסות לעבודתם תתרום לקידום תפיסת הנושא מעבר למה שהושג עד עתה.
 
יש בעיה רצינית עם החינוך של העם...

mucool2 ו-raminec
אחרי כל הדיבורים וההסברים שהתעופפו במדיה בשנים האחרונות, כאשר לי, לפחות, יש תחושה ש"עם ישראל" מתחיל סוף-סוף להבין בשביל מה רכבת היא טובה ולמה ואיך היא נחוצה דווקא למקום כמו מדינת ישראל - בא השטרסלר הזה וכותב דברים בסגנון וברמת ידע שאולי היו מתאימים להשקפת העולם של המדינה בשנות ה-60. בבחינת "לא למד דבר ולא שכח דבר". יש סיכוי ל"חנך" אותו? לכן לא ראיתי לנכון לחזור עוד פעם על דברים שטחננו עד דוק ביחד. אני מקווה שנמצאים באיזה מקום עיתונאים וכלכלנים בעלי רמה רצינית יותר של מקצוענות, שהתייחסות לעבודתם תתרום לקידום תפיסת הנושא מעבר למה שהושג עד עתה.
יש בעיה רצינית עם החינוך של העם...
בכל מה שנוגע לתחבורה ציבורית, הם חושבים שתח"צ זה למסכנים, כמו שכתבתי על תאונות הדרכים, אף אחד לא חושב בכלל שזה הפתרון.
 

mucool2

New member
מה אכפת לי?

שמע היום תח"צ זה למסכנים...
כי התח"צ מסכנה, אבל אנשים בכלל לא בעד פיתוח התח"צ כמו שהם בעד פיתוח הכבישים. להיפף הוא - התח"צ על ה שלהם (קרא הודעה שלי בשרשור אחר)
מה אכפת לי?
מה שחשוב זה שמשרד התחבורה יגבש מדיניות נכונה לתח"צ (כמו תמיד - כרטוס משולב, מודיעין מרכזי, מפות, קווים ישרים בלי סיבובים אינסופיים, לוח זמנים מתואם...). בעקבות זה האנשים יבואו. זה לא יקרה מיד, אבל אם יעשו את זה כמו שצריך זה יקרה.
 
אוהד

שמע היום תח"צ זה למסכנים...
כי התח"צ מסכנה, אבל אנשים בכלל לא בעד פיתוח התח"צ כמו שהם בעד פיתוח הכבישים. להיפף הוא - התח"צ על ה שלהם (קרא הודעה שלי בשרשור אחר)
אוהד
היום התח"ץ כאן היא בד"כ עלובה, לכן משתמשים בה לרוב מי שאין להם ברירה. האם בוצעו סקרים כדי לברר באיזו מידה הציבור מתחיל להבין את החשיבות של פיתוח תח"ץ ידידותית ויעילה לטובת המדינה? כמו שכתבתי, לי יש תחושה, אבל אשמח לראות תוצאות מדעיות של בדיקות כאלו.
 
הצלחה זה עניין יחסי

אוהד
היום התח"ץ כאן היא בד"כ עלובה, לכן משתמשים בה לרוב מי שאין להם ברירה. האם בוצעו סקרים כדי לברר באיזו מידה הציבור מתחיל להבין את החשיבות של פיתוח תח"ץ ידידותית ויעילה לטובת המדינה? כמו שכתבתי, לי יש תחושה, אבל אשמח לראות תוצאות מדעיות של בדיקות כאלו.
הצלחה זה עניין יחסי
יש הצלחה יחסית למה שהיה והצלחה או (חוסר הצלחה) יחסית למה שרוצים שיהיה... אז לדעתי יש טעם בדברים של אוהד (כשהוא לא נסחף...). נכון: בהשוואה למה שהיה פעם זו הצלחה אדירה. יחסית ליעדים אליהם אנחנו רוצים להגיע, מצבנו לפי "מדד אוהד", סביר. כל התח"ץ עוברת תהליך שינוי וגם נושא האוטובוסים עובר מהפך ואת זה אוהד אפילו ציין בדבריו על הקו לב"ש. אבל כרגיל במצב של שינוי, יש דברים שהולכים יותר מהר ויש דברים שלא. ובכלל, אי אפשר לחרוץ משפט במצב של שינוי והתהוות. לכן צריך סבלנות. הרי היעד הוא שבסופו של התהליך תהיה לנו מערכת תחבורתית משולבת שמשלימה את עצמה (פלוס תעלת בלאומילך...).
 
בני ידידי, לכבוד הוא לי

הצלחה זה עניין יחסי
יש הצלחה יחסית למה שהיה והצלחה או (חוסר הצלחה) יחסית למה שרוצים שיהיה... אז לדעתי יש טעם בדברים של אוהד (כשהוא לא נסחף...). נכון: בהשוואה למה שהיה פעם זו הצלחה אדירה. יחסית ליעדים אליהם אנחנו רוצים להגיע, מצבנו לפי "מדד אוהד", סביר. כל התח"ץ עוברת תהליך שינוי וגם נושא האוטובוסים עובר מהפך ואת זה אוהד אפילו ציין בדבריו על הקו לב"ש. אבל כרגיל במצב של שינוי, יש דברים שהולכים יותר מהר ויש דברים שלא. ובכלל, אי אפשר לחרוץ משפט במצב של שינוי והתהוות. לכן צריך סבלנות. הרי היעד הוא שבסופו של התהליך תהיה לנו מערכת תחבורתית משולבת שמשלימה את עצמה (פלוס תעלת בלאומילך...).
בני ידידי, לכבוד הוא לי
שתגובתך "שורשרה" מהודעתי בנושא אחר, ואני מסכים בהחלט לכל מילה שכתבת. אבל אם כבר...האם ידוע לך אם נערכו סקרים לבדיקת תודעת הציבור לגבי החשיבות של פיתוח מערכות תח"ץ, ובמיוחד רכבתיות?
 
ראה...

בני ידידי, לכבוד הוא לי
שתגובתך "שורשרה" מהודעתי בנושא אחר, ואני מסכים בהחלט לכל מילה שכתבת. אבל אם כבר...האם ידוע לך אם נערכו סקרים לבדיקת תודעת הציבור לגבי החשיבות של פיתוח מערכות תח"ץ, ובמיוחד רכבתיות?
ראה...
לי אין עובדות או הוכחות לכך, אבל זה לא כזה סוד או משהו לא ברור, זה דבר שאפשר להבין מהציבור.
 
ניחא, והרושם שלי מהציבור מעודד

ראה...
לי אין עובדות או הוכחות לכך, אבל זה לא כזה סוד או משהו לא ברור, זה דבר שאפשר להבין מהציבור.
ניחא, והרושם שלי מהציבור מעודד
יש עוד כברת דרך עד שדעת הקהל באמת תשקף את מה שמובן מאליו בארצות אחרות, אבל נדמה לי שיש תזוזה חיובית. אתה סבור אחרת?
 

raminec

New member
אין בכוונתי לחנך את שטרסלר

mucool2 ו-raminec
אחרי כל הדיבורים וההסברים שהתעופפו במדיה בשנים האחרונות, כאשר לי, לפחות, יש תחושה ש"עם ישראל" מתחיל סוף-סוף להבין בשביל מה רכבת היא טובה ולמה ואיך היא נחוצה דווקא למקום כמו מדינת ישראל - בא השטרסלר הזה וכותב דברים בסגנון וברמת ידע שאולי היו מתאימים להשקפת העולם של המדינה בשנות ה-60. בבחינת "לא למד דבר ולא שכח דבר". יש סיכוי ל"חנך" אותו? לכן לא ראיתי לנכון לחזור עוד פעם על דברים שטחננו עד דוק ביחד. אני מקווה שנמצאים באיזה מקום עיתונאים וכלכלנים בעלי רמה רצינית יותר של מקצוענות, שהתייחסות לעבודתם תתרום לקידום תפיסת הנושא מעבר למה שהושג עד עתה.
אין בכוונתי לחנך את שטרסלר
אבל אני כן חושב שצריך שאנשים יבינו שאם בנאדם מסוגל לכתוב גבב של שטויות בתור מאמר בעיתון כמו הארץ, אז כדאי לחשוב טוב טוב לפני שלוקחים ברצינות את דבריו או מאמריו בעתיד.
 
דעתי בדיוק

אין בכוונתי לחנך את שטרסלר
אבל אני כן חושב שצריך שאנשים יבינו שאם בנאדם מסוגל לכתוב גבב של שטויות בתור מאמר בעיתון כמו הארץ, אז כדאי לחשוב טוב טוב לפני שלוקחים ברצינות את דבריו או מאמריו בעתיד.
דעתי בדיוק
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה