יום שני כי טוב ושוב עם אשת השבוע

shirlykl19

New member
ציורי ילדים - בעין המומחה.

קרן שלום, מאוד נהנתי לקרוא על פועלך הרב, זאת לצד היותך אמא לארבעה קטנטנים (חלקם לפחות) - יישר כוח. לגבי הנושא של ציורי ילדים. נתקלתי בעבודתי בהורים רבים, ש"מנתחים" את ציורי ילדיהם בעין חובבנית ולא מקצועית, ומגיעים למסקנות מרחיקות לכת. למשל, הילד צובע רק בשחור, הוא מצייר הרבה מפלצות, הוא אינו מצייר אצבעות ועוד. כיצד ניתן לדעת לפי ציור, שאכן קיימת בעייה, אם בכלל ? תודה שירלי
 
הי שירלי, נעים מאד להכיר../images/Emo13.gif

תודה רבה על הפירגון! את צודקת מאד. יש סטיגמות "מבוגריות" של ציור בשחור=קטסטרופה, ציור באדום חזק=גם קטסטרופה, הילד מצייר מפלצות ויצורים דמוניים=יש לו בעיה רצינית ועוד. צריך לזכור שכל אלו הנחות שמבוססות על ראייתנו כמבוגרים את החיים ואין לה דבר עם השקפת עולמם של הילדים. הרבה ילדים מציירים בשחור כי הוא צבע חזק ונוכח, או כי הגלימות של גיבורי העל הן בד"כ שחורות או כי אמא לובשת כל הזמן שחור (כי זה מרזה
). ילדים לא מפרשנים את החלטותיהם בדרך בה אנו עושים זאת. בד"כ אני מאבחנת ציורי ילדים כשמגיעים הורים להדרכה ומספרים לי על הקשיים עם הילד. לעיתים דרך הציור עולה שהקושי אינו של הילד אלא ממש של הוריו ולכן עיקר העבודה צריכה להיות עם ההורים (צפוי, לא?). בכל מקרה, חובה לבדוק מגוון רחב של ציורים ולא לפענח על סמך ציור אחד. צריך לזכור שהציורים משקפים מצב בו הילד היה בזמן הציור ולכן יתכן מאד שנראה דברים בציורים שלא נראה אצלו בעוד חצי שנה.בד"כ לא מאבחנים בעיות (למעט התעללויות ומקרים קשים כאלו) אלא מדברים על החוזקות של הילד אל מול הקשיים שנראה שעולים מהציור ומכוונים את ההורים אל דרכים שונות להדגיש את החוזקות ולתמוך בקשיים.דרך הציורים אפשר לראות לדוגמא את קשרי המשפחה כפי שהם נחווים על ידי הילד, אל מי הוא מרגיש יותר קרוב ואל מי פחות ואז להדריך את ההורים כיצד ניתן להתקרב אליו יותר או לשנות תפקידים במפשחה או את הקואליציות שיש במשפחה. קרן
 
למעלה