שאלת גאומטריה ומיקום

ranperagmin

New member
../images/Emo53.gifשאלת גאומטריה ומיקום

יש לי שאלה, למביני העניין (ניר) , ובעיקר גם לרוכבים גבוהים (אולי לא בטוח שזה קשור). רובכם יודעים שעברתי פציעה לא פשוטה, שבאה עשיתי אפכה ועפתי מעבר לכידון ככה שיש לי מקדם פחד מוגבר מהתפכות כזאת, ולכן קחו זאת בחשבון אבל שאלתי היא כזאת. אני רוכב על האופניים כבר חצי שנה. אתמול נפל לי האסימון לגבי המיקום שלי על האופניים. (IH MK III EXPERT 2005). גם ברכיבה במישור וגם בירידות ולא בהכרח בזויות חדות מאד, יש לי הרגשה שאני ממוקם יותר מדי קדימה באופן כללי ולפעמים קדימה מדי מעל המזלג. עניין משיכת הטוסיק אחורה מוכר לי, ואני יודע שאני לא עושה אותו בצורה יעילה מספיק, אבל התחושה שאני קדימה מדי וגובה מדי לא מניחה גם בקטעים "מיני" טכניים, לא כאלה שבהם צריך ממש לזרוק את הטוסיק אחורה. עכשיו קצת לעובדות, התחושה קיימת גם כשהבולם פתוח לגמרי (140). הסטם קוצר והכידון הוגבה. זה מרגיש ככה הרבה פעמים גם כשהמושב למטה הזויות : ראש 69.5 מושב 73.5 גובהי 1.91 התחושה הזאת מאד מקשה עלי ברכיבה אגרסיבית, ויותר מזה מקשה עלי "לקדם" את עצמי. עכשיו השאלה באמת איפה הבעיה ? עכשיו אני שואל את דעתכם: האם אני פשוט לא מותח את הגוף מספיק אחורה (וכל זה פסיכולוגי לחלוטין)? האם הגאומטריה היא בעייתית (אולי בהתחשב בגובה שלי ?) ? האם הבולם לא מספיק ארוך (לגובה שלי ?) עצה מבעלי נסיון עם "בעיות" דומות תתקבל בשמחה רן
 
איזה מידה האופניים?

ויכול ליהיות שאם תזיז את הכיסה על המסילה אחרוה תשב גם יותר אחורה ולא מעל הכידון
 

mdw0110

New member
אפשרות

אולי אתה יושב גבוהה מדי וכדאי לך, בירידות טכניות קשות, להנמיך מעט את הכיסא.
 

ranperagmin

New member
../images/Emo41.gifהבהרה../images/Emo41.gif

אני לא רוכב מתחיל. ומכיר את "רזי" הרכיבה. השלדה במידה המתאימה (XL). הכסא נמוך בירידות. הסטם קוצר והכידון הוגבה, (כי המקוריים היו שטוחים למדי והתנוחה הייתה עוד יותר רכונה קדימה). הבעיה היא משהו בשילוב של מספר גורמים (אולי) שלא מתחבר, ואני מתקשה להצביע עליו.
 

רמי לשם

New member
כמה דברים

יכול להיות שאתה לא מסתדר עם הגיאומטריה של האופניים, אבל זה מאוד קשה לדעת בלי לראות אותך על האופניים. אם תוכל לצרף צילום שלך מהצד זה ייתן איזושהיא תחושה. האם אתה מרגיש שהכידון קרוב אליך מדי? רחוק לך מדי? צפוף לך בקוקפיט או מרווח? כמה קצר הסטם? כמה גבוה הכידון? האם הוא Low Raise או High ? בולם של 150 ישפר את התנוחה, אבל 140 בהחלט אמור לעשות את העבודה ובכל מקרה זה יהיה שידרוג מאוד יקר והייתי שוקל כבר להחליף את כל האופניים במקרה כזה.
 

ranperagmin

New member
הכידון High R, אני אנסה למצוא תמונה

קיצרתי סטם ושמתי כידון HIGH RISE. העניין הוא תחושה כללית בלתי תלויה בגובה המושב, אורך הבולם. פשוט עדיין משהו אחרי כל הזמן הזה, למרות שאני בסה"כ אוהב אותם, ומרגיש הרבה יותר טוב מאשר בהתחלה, עדיין משהו מרגיש לא נכון מבחינת המיקום שלי.
 

iron34

New member
הצעה

רן, אולי שווה לבקש מחבר שיישב עליך בכמה ראנים למטה ויתצפת על הרכיבה שלך,אולי פידבק מהצד יאפשר להבין משהו שלבד קצת קשה לראות. לרובנו יש חברים בעלי אופי טכנאי ושיודעים גם לרכב, בד"כ הם עושים את זה לא רע.
 

roirosenthal2

New member
יש לי הרגשה חזקה שהשלדה ארוכה לך

יש לי הרגשה חזקה שהשלדה ארוכה לך, אתה מתאר משהו שאני הרגשתי עם אופני XC תחרותיים - טראק 6500 בגודל 19 אינץ' הטופ טיוב בהם ממש ארוך ואף שאני בגובה 185 האופניים היו לי מאוד ארוכות. עם הזמן הבנתי שזה בגלל סגנון הרכיבה - הטראק הנ"ל מעולות לי לרכיבות XC. הבעיה שרכיבות XC לא מעולות לי.. ניסיתי לשחק עם גובה הכידון, זווית, אורך סטם, מיקום כיסא... הכל, אבל האופניים פשוט ארוכות מידיי, גם אם אתה לא נימרח עליהן וצופפת את הכל למרכז או אחורה האופניים מתחילות להרגיש גדולות ומגושמות. מציע לך לבדוק את דפי הנתונים של אירון הורס - לראות מה אורך הTOP TUBE ולהשוות אותו לאופניים אחרים באותה מידה. אולי זה יוכל לעזור לך למצוא את הנקודה הבעייתית.
 

roirosenthal2

New member
עוד משהו קטן..

נסה להלוות מחבר כיסא צר- יכול להיות שהכיסא שלך רחב ואתה לא מרגיש את זה אבל הוא גורם לך שיהיה לך יותר קשה להסיט את עצמך אחורה ולכן אתה ממעט לעשות זאת/עושה זאת באופן לא מספק באופן לא מודע.
 

roirosenthal2

New member
אז זה כנראה לא זה..

האורך הזה לא ארוך במיוחד - ניראה נורמאלי יחסית לכמה הרד טיילים שהשוואתי מולו - הרד רוק, טראק 4XXX, טראק 6500(ב6500 זה 24" וקצת עוד במידה 19.5") אולי זה הנושא של הכיסא :\ ואולי אורך הטופ טיוב שאני מכיר מאופני ז"ק לא תופסים כלפי ש"מ.
 

nintense

New member
אתה בטוח שמדדת נכון ?

המדידה צריכה להיות ממרכז ההד טיוב למרכז מוט הכסא בקו מקביל לרצפה, ולא לשפתי צינור הכסא.
 

nintense

New member
קצת קשה בשלט רחוק...

יש המון אופציות שלא נתת עליהן את הדעת: מה המרחק בין הסטירר לסטם ? עד שני אינץ' זה סביר ומומלץ. זוית ראש 69.5 היא טיפה תלולה לדעתי לאופני שבילים אגרסיביים - מזלג ארוך יותר יעזור - 36 VAN אם הוא לא פוגם באחריות. בזמן הרכיבה אתה אמור להיות במרכז האופניים, כך יש לך שליטה מירבית, מושב משוך לאחור יפריע לך לעבור מאחוריו וכמובן בעליות. סטם מומלץ הוא 70 מ"מ אך גם 50 יכול להישקל. טכניקה זה עניין של נסיון, יש אופניים שלוקח המון זמן להתחבר אליהם ולפעמים זה אף פעם לא קורה, שווה לקבל יעוץ בחנות רצינית להתאמת האופניים, ואם זה לא יעזור אף לנסות אופני מבחן שונים וכשתגיע לזוג המושלם, קח מטר ותחפש את ההבדלים, לפעמים תוכל להגיע להתאמה מושלמת ולפעמים לא. דבר אחרון, השלדות של איירון הורס ידועות כגדולות יחסית, אולי בכלל XL זה גדול מדי.
 

ranperagmin

New member
תגובה לניר וIRON

כתבתי עוד בקומונת AM (תוכלו לראות שם, אם ממש בא לכם להתאמץ) שאלות טובות.. הסטם קוצר (אני חושב ש 50) והכידון הוגבה (HIGH RISE). זה מאד שיפר את ההרגשה אבל עדיין. הפייק ואני נכון להיום זה זוגיות לא מושלמת, אולי זה קשור לעניין שאני מתאר,אבל אני לא רץ להשקיע כרגע במזלג חדש. על הטכניקה, אין ספק שהיא טעונת שיפור, אני גם הולך לקורס של עז הרים גם כדי לקבל מסגרת לשפר את הטכניקה ולהתחיל לתרגל, וגם לקבל פידבק על העניין הזה. כיוון שזה לא זוג האופניים הראשון שלי, אני יודע פחות או יותר כמה החלק שלי, כמה החלק של האופניים, וכמה החלק של החיבור ביננו. את המגבלות והפחדים שלי אני מכיר, האופניים האלה טובים בכל קנה מידה של אופניים מודרניים. אני חושב שה"חיבור" הוא באמת הבעיה. אני אולי באמת צריך להתנסות קצת על אופניים אחרים של חברים, לראות אם אני מוצא שלדה שעליה אני מרגיש יותר "נכון". זה לחלוטין לא עניין שדרוגי.
 

menzib

New member
תגיד

שרכבנו ביחד והחלפת וטעמת מההקלר, מה היתה התחושה שלך על האופניים שלי? בהקשר לשאלות שלך כמובן.
 

ranperagmin

New member
רכבתי על הקמליון לא על ההקלר:

האמת.. שאני לא זוכר.. זה היה לסינגל אחד. ההרגשה הייתה מאד שונה, אבל זה היה לחזור לזנב קשיח, וזה מאד שונה בכל מקרה.
 
למעלה