idan207

New member
../images/Emo53.gif../images/Emo92.gif

שלום מישהו מכיר ספרים בעברית שמלמדים על כל המכשירים במטוס וגם על הוראות עיוניות על איך להטיס את המטוס?
 

idan207

New member
../images/Emo105.gif../images/Emo105.gif../images/Emo105.gif../images/Emo105.gif

קפיץ קפוץ שמישהו ענה בבקשה זה חשוב
 
נסה בבתי הספר העיוניים בהרצליה:

שירגל 09-9516864 או בכנפיים או באויה... בהצלחה חוץ מזה אם אתה אתה מתעניין בתעופה... עברית מאבדת את הרלוונטיות שלה!
 
השאלה קצת כוללנית מידי

לא ברור לאיזה מטרה אתה רוצה ספרות עברית - ללמוד קצת תאוריה, להתכונן למבחני מנהל, או ללמוד טיסה "בהתכתבות" וכולי. לכן לא ענו לך. בפועל למיטב ידיעתי יש מעט מאד חומר בעברית, ורובו בנוי כתוספת לקורס בכיתת לימוד עם דגש על מעבר הבחינה. את החומר ניתן לראות ולקנות בבתי הספר לטיסה (אויה למשל.) לאומני הוריזן יש ספר המסביר טיסה בפועל לא רע, אבל מתבסס על דריפטר (מטוס של מכשפה) בלבד. וכפי שכבר נאמר כאן - רוב החומר הוא באנגלית, יש בחינה עיונית ובעלפה באנגלית לצורך קבלת רשיון, וספרות המטוס עצמו היא אנגלית. כהייתי בכיתה ד´ וקבלתי "כמעט טוב" באנגלית ואמא עשתה לי טרור, אמרתי לה שעד שאני אגדל יתרגמו את כל הספרים לעברית... מזל שהיא התעקשה, הא?
 

idan207

New member
סיבה...

חבר שלי, שעבר גיבוש של טיס, רוצה לפני הגיוס שלו ללמוד קצת על המטוס, על איך הוא טס, על המכשירים וכו´. שאלתי על ספרים בעברית בגלל שחשבתי שאם יש הרבה בתי ספר לטיסה בארץ, אזז סביר להניח מישהו תירגם לפחות ספר אחד לעברית. אם אתם מכירים ספרים טובים שאפשר לקנות בארץ (לא בהכרח בעברית
...) אז בבקשה תרשמו אותם. אני לא מחפש ספרים ברמה גבוהה מאוד, אלא ספרים שיוכלו לעזור לו ברקע מקדים לפני הקורס.
 
עידן-ספרות לא טכנית../images/Emo160.gif

נסה באתר של סטימצקי את הספרים הבאים,המתארים חוויות טיסה שונות. הספרים האלו אינם ספרי לימוד. בדרכי העורב לאלסקה: http://www.ibooks.co.il/GetProductInfo.asp?product_id=11660451 דו-כנפי: http://www.ibooks.co.il/GetProductInfo.asp?product_id=11371238 אוריגמי תעופה: http://www.ibooks.co.il/GetProductInfo.asp?product_id=12302160
 
ספרות בעברית

נסה להשיג את הספר "אוירודינמיקה" של דוד אביר בהוצאת משרד הבטחון, אני חושב ששם תמצא את התשובות לרוב שאלותך
 
שילך ליצחקי ויקח שיעור בפייפר

יצחקי לא אוהב לתת שיעורים לפני גיבוש, אבל אם מתעקשים אז בסוף הוא נכנע (תבוא, תציג את עצמך, תבקש רשות לשבת במטוס, תשאל כמה עולה שעת הדרכה עם יצחקי ותבקש לקבוע שיעור... כל הסיכויים שהוא ידע שזה לקורס טייס ויגיד "עזוב חבל על הכסף וכו´" אבל לבקש שוב ושוב ולבוא עוד יום אם צריך) בשום אופן לא להתחיל ב"מה הכסף שלי לא טוב כמו של אחרים" וכו´ - כי אז זה הסוף. אחרי לפחות שעת טיסה אחת ומעבר בסיסי על מכשירי המטוס בפועל באויר ועל ההגאים (5 הגאים כולל מדפים ומקזז), יש טעם לקרוא ספר. בנוסף אני ממלית על שיעור עיוני פרטי עם צור בנר (מנהל הפורום) שבו הוא ישאל כל מיני דברים שהוא לא מבין אחרי קריאה מעמיקה בספרים. יש כמה ספרים נהדרים באנגלית ש"אויה" מוכרת בהרצליה (של ג´פסן) הספר של אפלבוים "כיצד נטוס" או משהו כזה (טיסה מעשית) גם כן מצוין כי הוא מדבר על הרבה עקרונות בפועל ומתאים לפייפר מבחינת גלגל הזנב ומיכשור פרימיטיווי. נ.ב. למה החבר שלך לא כותב כאן בעצמו? אם הוא 24 שעות בצבא זה תירוץ טוב. אם הוא עצלן או לא מסתדר עם אינטרנט - שישכח מטייס בח"א - הוא יעוף על "סוציומטיזים" מהר מאד.
 
חבל על הכסף עידן../images/Emo50.gif

עידן, תגיד לחבר שלך שהוא יכול לחסוך לעצמו תחנונים בפני כדורי של הפייפר. הנה תמונה של קוקפיט של פייפר, מה שאתה רואה זה מה שיש, בעזרת אחד הספרים שתקנה תוכל לקבל הסבר לגבי כל שעון, או פשוט לשאול כאן. שיהיה לו/לך? בהצלחה בגיבוש. אם תתחיל את הקורס,ההדרכה שתיקח "והפער" שלך על פני שאר החניכים יסגר תוך 12 דקות טיסה, בביה"ס אף פעם לא אהבו ח´ברה עם נסיון מהבית. אני מקווה שחבר שלך יצליח בקורס למרות שכאן כבר ניתנה נבואה וחתך אישיות שלו (עצלן וכו"). שיהיה בהצלחה.
 

idan207

New member
או קיי ../images/Emo51.gif

וד"א זה באמת לחבר, אבל באמת אולי זה יהיה טוב גם לי. תודה על העזרה וטוב לדעת שההכנה הזאת לא תיתן הרבה יתרון. לכל מי שחושב שהוא (או אני..) עצלן/סוציומט אז זה לא נכון לגבי שנינו, הדחף בא יותר מכיוון של התעניינות ולא מכיוון של להקדים את כל הקורס. עידן
 

idan207

New member
דווקא לקחתי קורס..

עזוב שבסוף לא נבחנתי... סיפור ארוך...
 
ברור שלא צריך להתכונן

שכחו מה מטרת המבחן הנ"ל, מטרת המבחן זה לבחון את הידע הבסיסי שלך ב-X תחומים נקודה. התפתחה תעשייה מלאכותית ונצלנית שמגלגת מיליוני שקלים על גב הסטודנטים שלעתיד אשר נוהים אחרי "קורסי ההכנה" השונים. הקורסים להכנה נהפכו להכרח בל יעבור ש/הרי כמעט כולם משלשלים אלפי שקלים לכיס "המכללות" לדעתי "המכללות להכנה" הם חבורה של אוכלי נבלות. תעשייה של כלום שדפוקה מהשורש. מזכיר לי את קורס ההכנה שמציעים לנכדים שלי בגן, אריתמטיקה מחשבתית לבני השנתיים, יוגה מתודית לבני ה-4 ושחייה אומנותית לתלמידי גן רותי ברמת אביב ז´ הכל נעשה באותה רוח של תרבות בזבזנית ומלחיצה ופלצנית. כאשר מדובר בגדנ"ע אוויר או חיל הים, אז זה משהו אחר.
 

yronk

New member
אני איתך...../images/Emo45.gif

באש במים ובדיוטי פרי ...
 
אין חכם כבעל נסיון......

כמו שמיקי הציע כדאי לו מאוד ללכת ליצחקי ולבקש ממנו
יפה
שיראה לו את הפייפר ויסביר לו קצת. אם הוא רוצה אז הוא יכול גם לטוס עם יצחקי (בתשלום כמובן). דרך אגב, מאחד המחזורים הקרובים לא יהיה יותר "צ´ק 15" על הפייפר
אלא על מטוס חדש שחה"א יקנה (בשיתוף עם חברה אזרחית, אבל כבר הרחיבו והרחבתי על זה פעם בפורום בוואלה). המטוס החדש הוא PAC, מטוס הדרכה דו מושבי SIDE BY SIDE שיביאו בקיץ הקרוב מגרמניה. המטוס יחליף גם את הצוקיות במיונים. המתמודד מול הפאק היה ה GROB, שהפסיד לו מסיבות שאני לא יודע. (אם אתה מעונין לראות, אז יש את מטוס הGROB בהרצליה [מטוס צהוב עם אף מאוד למעלה בגלל גלגל אף גבוה שאני לא זוכר את אות הקריאה שלו והוא חונה מכיוון נשר למגדל איפה שיש מחסום חשמלי למתדלק]).
 

flugzeug

New member
דווקא חשבתי שהגרוב ניצח...

אם אני לא טועה , זה מה שהיה כתוב בביטאון חיל האוויר לפני חודשיים. בכל אופן, תן איזה לינק, שאוכל לבדוק את המטוס החדש
.
 
מי ניצח ומי הפסיד

יתכן שהגרוב ניצח וייתכן כי השני. מי שבטוח שהפסיד זה חיל האויר. לדעתי, שני המטוסים אינם מתאימים להדרכה עבור חיל האויר! בטח שלא במקום החלק של הפוגה ובטח ובטח שלא כהכנה לטיסה במטוס קרב בו הישיבה על ציר המטוס. חושש כי מאחורי ההחלטה על בחירת המטוס היו שיקוליום זרים (ולא רוצה להכשל ולומר - אינטרסים כלכליים של מישהו שפרש לא מזמן מחיל האויר - וכבר היו דברים מעולם....) חבל. אריאל אריאלי
 

micron

New member
אריאל זו דיבה או לשון הרע או...

אריאל התגובה שלך אפילו אם היא מבוססת על ידע..... אני היתי נזהר מאוד להעביר כך בפורם זה ביקורת בנוסח זה על החלטה של מחא. אפילו ברמת הנסיון האישי יש לכל אחד ממקבלי ההחלטות יותר נסיון אוירי ממך. אז .... הזהר בלשונך או בכתיבתך.
 
למעלה