הנעת תהליך:
כמי שהיה שותף בעבר לתהליך ברור ערכי נוקב בישוב אחר אני מבקש להציע תהליך דומה בישוב שלנו: השלד של התהליך הוא הקמת פורום מנחי קבוצות דיון. המנחים יהיו מתנדבים, תושבי הישוב. פורום זה יגדיר את יעדי התהליך כולו. לאחר מכן יחולקו תושבי הישוב (מי שירצה להיות שותף) לקבוצות הטרוגניות (גילאים שונים, ותיקים ו"חדשים", דתיים וחילוניים). כל קבוצה כזו תונחה ע"י מנחה ותפגש מספר פעמים עד למיצוי הדיון. מסקנותיה והמלצותיה של כל קבוצה יראו אור וישמשו חומר לעיצוב היעדים מבחינה ערכית ומבחינה מעשית. ה"רווחים" המשניים יהיו ההכרויות החדשות שיווצרו והדיונים העמוקים שיתעוררו. כותרת התהליך (הצעה): "פני הישוב ותושביו לאן?" השאלות שידונו (הצעה): הסכמה (או אי הסכמה) על ערכים משותפים, אישיים וציבוריים. דיון על הנחלת ערכים ציבוריים והדאגה לכלל בעידן של אגואיזם והישגיות פרטנית (הפרט מול הכלל). הסכמה (או העדרה) על הגדרת ה"תוצר" המצופה מהדור הגדל בכפר האורנים, וממילא הנחלת הערכים באופן רציף החל מגן הילדים דרך בית הספר היסודי עד לבית הספר התיכון, הן בחינוך הפורמאלי והן בחינוך הא-פורמלי. במילים אחרות: יצירת עמוד שידרה ישובי חינוכי ועיקבי, והעברת מסרים תומכים ואחידים הן בבית והן בפרהסיה. הדוגמא האישית - תפקידה וגבולותיה. הגדרת "האבן השואבת" ו"הישות הקהילתית" של כפר האורנים, והצעת דרכים לטיפוחם ושימורם. טיפוח הלכידות החברתית ושיתופי פעולה בין קבוצות הומוגניות - כיצד? טיפוח רוח ההתנדבות ושימורה בעידן של מקצוענות שכירה - כיצד? הדרכים לטיפוח "גאוות יחידה". מאור פנים פרטי וציבורי וקליטת פנים מאירת פנים - הכיצד? כבד מידי או בגדר האפשר?
כמי שהיה שותף בעבר לתהליך ברור ערכי נוקב בישוב אחר אני מבקש להציע תהליך דומה בישוב שלנו: השלד של התהליך הוא הקמת פורום מנחי קבוצות דיון. המנחים יהיו מתנדבים, תושבי הישוב. פורום זה יגדיר את יעדי התהליך כולו. לאחר מכן יחולקו תושבי הישוב (מי שירצה להיות שותף) לקבוצות הטרוגניות (גילאים שונים, ותיקים ו"חדשים", דתיים וחילוניים). כל קבוצה כזו תונחה ע"י מנחה ותפגש מספר פעמים עד למיצוי הדיון. מסקנותיה והמלצותיה של כל קבוצה יראו אור וישמשו חומר לעיצוב היעדים מבחינה ערכית ומבחינה מעשית. ה"רווחים" המשניים יהיו ההכרויות החדשות שיווצרו והדיונים העמוקים שיתעוררו. כותרת התהליך (הצעה): "פני הישוב ותושביו לאן?" השאלות שידונו (הצעה): הסכמה (או אי הסכמה) על ערכים משותפים, אישיים וציבוריים. דיון על הנחלת ערכים ציבוריים והדאגה לכלל בעידן של אגואיזם והישגיות פרטנית (הפרט מול הכלל). הסכמה (או העדרה) על הגדרת ה"תוצר" המצופה מהדור הגדל בכפר האורנים, וממילא הנחלת הערכים באופן רציף החל מגן הילדים דרך בית הספר היסודי עד לבית הספר התיכון, הן בחינוך הפורמאלי והן בחינוך הא-פורמלי. במילים אחרות: יצירת עמוד שידרה ישובי חינוכי ועיקבי, והעברת מסרים תומכים ואחידים הן בבית והן בפרהסיה. הדוגמא האישית - תפקידה וגבולותיה. הגדרת "האבן השואבת" ו"הישות הקהילתית" של כפר האורנים, והצעת דרכים לטיפוחם ושימורם. טיפוח הלכידות החברתית ושיתופי פעולה בין קבוצות הומוגניות - כיצד? טיפוח רוח ההתנדבות ושימורה בעידן של מקצוענות שכירה - כיצד? הדרכים לטיפוח "גאוות יחידה". מאור פנים פרטי וציבורי וקליטת פנים מאירת פנים - הכיצד? כבד מידי או בגדר האפשר?