שיעורי בית ומבחנים

liorm3

New member
שאלה

במלכים ב, פסוק 13 בפרק כ"א,1)איזה מאורעות היסטוריים אחד שהתרחש והשני שעדיין לא התרחש מוזכר בפסוק? 2)כיצד קשור "בית אחאב" לאחד האירועים הנזכרים בפסוק? תודה לכל העוזרים.
 

tttttttttt1

New member
שלום.אני חדש פה.אני לא ממש יודע מה

המדיניות שלכם לגבי עזרה קטנה בשיעור בית אבל אם תוכלו לעזור לי,אפילו אם חד פעמי,זה מאוד יעזור לי.. השאלה היא ככה-אני צריך לכתוב לפי מלכים ב' פרקים כא'-כה מה ידוע לי על פעולותיהם של המלכים מנשה ואמון בתחום המדיני-עכשיו קראתי את הפרקים ולא כתוב שם כלום על תחום מדיני, האם זה הגיוני שהם לא עשו כלום בתחום מדיני (למשך מנשה מלך 55 שנים,האם זה הגיוני)??? אם זה לא הגיוני אשמח להכוונה קטנה או עזרה.. תודה מראש וסליחה אם אני שואל שאלה ואסור... טל
 

WTF WY

New member
יש לי בעיה נורא דחופה...:

מישהו אולי יכול להסביר לי את כל הסיפור של גלות יהודה בירמיה כ"ב? זה ממש לא מובן לי מה הם עשו שזה הגיע להם. תודה :)
 

L o n L o n

New member
עזרו לי בבקשה../images/Emo70.gif../images/Emo70.gif../images/Emo70.gif

הגדר את הקשר בין 2 צלעות *ואכלו את הבשר בלילה הזה צלי אש ומצות על מרורים יאכלו *ולא תותירו ממנו עד הבוקר והנותר ממנו עד הבוקר באש תשרפו *ועברתי בארץ מצרים בלילה הזה והיכיתי כל בכור בארץ מאדם ועד בהמה ובל ארץ מצרים אעשה שפטים אני ה' *והיה אדם לכם לאות על הבתים אשר אתם שם וראיתי את הדם ופסחתי עליכם ולא יהיה בכם נגף לצשחית בהכתי בארץ מצרים (פרק יב' פסוקים- ח', י', יב', יג')
 

asaf9280

New member
מבחן בגרות 2 יח"ל.

שלום לכולם. אני ניגש לבחינת בגרות בפברואר השנה ומאוד מעוניין לקבל קצת חומר לימוד. מישהו יודע מה המיקוד? יש מיקום של סיכומים טובים שיעזרו? תודה לכולם.
 

תומסקה

New member
עזרה בתנ"כ...

מלכים ב' פרק כ"ב: בפסוקים 20-15 מנבאת נבואת חולדה. נבואה זו נחלקת לשניים. מהם שני החלקים? בססו את דבריכם על הכתוב. קראו פסוקים 13, 20-16. מהן שתי תפיסות הגמול המשתמעות מפסוקים אלה? צטטו והסבירו. בפסוקים 7-3 מתוארים השיפוצים שהחליט יאשיהו לבצע בבית המקדש. איך מומנו השיפוצים? הסבירו את תהליך מעבר הכסף מן העם ועד לבעלי המקצוע. מלכים ב' כ"ד: הגלות המתוארת בפסוקים 12-16 נקראת גלות יהוכין והיא ארעה בשנת 597 לפנה"ס. א. מי נענש בהגליה? מה מאפיין את היוצאים לגלות זו? ב. מה העונש הנוסף שהטיל מלך בבל על יהודה? בססו את דברים על הכתוב. ג. קראו מלכים ב', כ"ה 27 ויחזקאל א' 2. כיצד פאשר להוכיח באמצעות כתובים אלה שגלות יהוכין הייתה מאורע חשוב בזכירון הלאומי היסטורי של עם ישראל? תודה רבה!! אשמח אם מישהו יוכל לעזור לי!
 
הנביא יחזקאל

מישהו יודע להשוות בין יציאת מצרים בספר יחזקאל לבין הסיפור הרגיל של יציאת מצרים ?
 

violette

New member
עזרה בתנ''ך

''אתה האיש'' (שמואל ב' יב) קיימת סתירה לכאורה בין מה שאומר דוד לפי פסוק 5 (להרוג את האיש העשיר על זה שלקח לאיש העני את הכבשה) לביןפסק הדין בפס' 6 (''ואת הכבשה ישלם ארבעתיים''). כיצד ניתן לישב את הסתירה? תודה.
 

liorm3

New member
הוספה

הראו כי הנוסח בדברי הימים רומז לכך שהספר שנמצא היה ספר דברים? תודה לכל העוזרים.
 

שיבולית

New member
אמממ

ציטוט הפסוקים: כֹּה אָמַר יְהוָה, רֵד בֵּית-מֶלֶךְ יְהוּדָה; וְדִבַּרְתָּ שָׁם, אֶת-הַדָּבָר הַזֶּה. ב וְאָמַרְתָּ, שְׁמַע דְּבַר-יְהוָה, מֶלֶךְ יְהוּדָה, הַיֹּשֵׁב עַל-כִּסֵּא דָוִד: אַתָּה וַעֲבָדֶיךָ וְעַמְּךָ, הַבָּאִים בַּשְּׁעָרִים הָאֵלֶּה. ג כֹּה אָמַר יְהוָה, עֲשׂוּ מִשְׁפָּט וּצְדָקָה, וְהַצִּילוּ גָזוּל, מִיַּד עָשׁוֹק; וְגֵר יָתוֹם וְאַלְמָנָה אַל-תֹּנוּ, אַל-תַּחְמֹסוּ, וְדָם נָקִי, אַל-תִּשְׁפְּכוּ בַּמָּקוֹם הַזֶּה. ד כִּי אִם-עָשׂוֹ תַּעֲשׂוּ, אֶת-הַדָּבָר הַזֶּה--וּבָאוּ בְשַׁעֲרֵי הַבַּיִת הַזֶּה מְלָכִים יֹשְׁבִים לְדָוִד עַל-כִּסְאוֹ, רֹכְבִים בָּרֶכֶב וּבַסּוּסִים, הוּא וַעֲבָדָו, וְעַמּוֹ. ה וְאִם לֹא תִשְׁמְעוּ, אֶת-הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה--בִּי נִשְׁבַּעְתִּי נְאֻם-יְהוָה, כִּי-לְחָרְבָּה יִהְיֶה הַבַּיִת הַזֶּה. ובהמשך: עַל-מֶה עָשָׂה יְהוָה כָּכָה, לָעִיר הַגְּדוֹלָה הַזֹּאת. ט וְאָמְרוּ--עַל אֲשֶׁר עָזְבוּ, אֶת-בְּרִית יְהוָה אֱלֹהֵיהֶם; וַיִּשְׁתַּחֲווּ לֵאלֹהִים אֲחֵרִים, וַיַּעַבְדוּם. ועוד... הוֹי בֹּנֶה בֵיתוֹ בְּלֹא-צֶדֶק, וַעֲלִיּוֹתָיו בְּלֹא מִשְׁפָּט; בְּרֵעֵהוּ יַעֲבֹד חִנָּם, וּפֹעֲלוֹ לֹא יִתֶּן-לוֹ. יד הָאֹמֵר, אֶבְנֶה-לִּי בֵּית מִדּוֹת, וַעֲלִיּוֹת, מְרֻוָּחִים; וְקָרַע לוֹ, חַלּוֹנָי, וְסָפוּן בָּאָרֶז, וּמָשׁוֹחַ בַּשָּׁשַׁר. טו הֲתִמְלֹךְ, כִּי אַתָּה מְתַחֲרֶה בָאָרֶז; אָבִיךָ הֲלוֹא אָכַל וְשָׁתָה, וְעָשָׂה מִשְׁפָּט וּצְדָקָה--אָז, טוֹב לוֹ. טז דָּן דִּין-עָנִי וְאֶבְיוֹן, אָז טוֹב; הֲלוֹא-הִיא הַדַּעַת אֹתִי, נְאֻם-יְהוָה. יז כִּי אֵין עֵינֶיךָ וְלִבְּךָ, כִּי אִם-עַל-בִּצְעֶךָ; וְעַל דַּם-הַנָּקִי לִשְׁפּוֹךְ, וְעַל-הָעֹשֶׁק וְעַל-הַמְּרוּצָה לַעֲשׂוֹת.
 

מוגג

New member
ושאר הדברים במשל

מתאימים בדיוק לנמשל? לא. המשל היתה רק דרך לעמת את דוד עם חטאו.
 

shushu10

New member
נושא יציאת מצרים חוזר ונזכר בתנ"ך

וההתיחסות אליו מרתקת. שאלתי היא, מה מיוחד מצאתם בתאור הנזכר בספר יחזקאל והאם מדובר בשעורי בית?
 
למה דווקא יחזקאל ?

המסורתשמופיעה ביחזקאל מאוד שונה מהמסורת הרגילה - בני ישראל חטאו העבודת אלילים עוד במצרים וגם במדבר - העונש הוא לא על חטא העגל עצמו אתא על המשך העבודה הזרה - רציתי לדעת האם מישהו יכול להוסיף לי מידע ומחשבות בנושא הזה. זה לא שיעורי בית רגילים אלא עבודה
 

shushu10

New member
אם תוכלו להפנות לפסוקים בהם אתם

מגלים שוני בין דברי יחזקאל לאמור בספור יציאת מצרים המקורי בספר שמות. אני מבינה שאתם מבקשים לערוך השוואות אך העליתם כאן נושאים אחדים וכדאי למקד יותר את השאלה.
 

WTF WY

New member
אממ תודה אבל אני התכוונתי בכלל

להסבר במילים רגילות (לא של התנ"ך) ובגלל זה לא הבנתי מהספר.
 

שיבולית

New member
מממ

*עֲשׂוּ מִשְׁפָּט וּצְדָקָה, וְהַצִּילוּ גָזוּל, מִיַּד עָשׁוֹק;= הוראה להקפיד על משפט צדק, משמע עד אז המשפטים היו מעוותים. *וְגֵר יָתוֹם וְאַלְמָנָה אַל-תֹּנוּ, אַל-תַּחְמֹסוּ, וְדָם נָקִי, אַל-תִּשְׁפְּכוּ בַּמָּקוֹם הַזֶּה - הייתה נטייה לפסוק לטובת העשירים והאמידים ולהתאכזר אל החלשים, המסכנים והבלתי מוגנים. * וְאָמְרוּ--עַל אֲשֶׁר עָזְבוּ, אֶת-בְּרִית יְהוָה אֱלֹהֵיהֶם; וַיִּשְׁתַּחֲווּ לֵאלֹהִים אֲחֵרִים, וַיַּעַבְדוּם = נטישת דרך ה' ועבודה זרה ועוד... הוֹי בֹּנֶה בֵיתוֹ בְּלֹא-צֶדֶק, וַעֲלִיּוֹתָיו בְּלֹא מִשְׁפָּט; בְּרֵעֵהוּ יַעֲבֹד חִנָּם, וּפֹעֲלוֹ לֹא יִתֶּן-לוֹ. = ניצול המעמד הגבוה את הפועלים, שכירתם לעבודה אך ללא תשלום... *וְעָשָׂה מִשְׁפָּט וּצְדָקָה--אָז, טוֹב לוֹ= שוב הרעיון של משפט צדק *דָּן דִּין-עָנִי וְאֶבְיוֹן = שוב לא להפלות לרעה את החלש כִּי אֵין עֵינֶיךָ וְלִבְּךָ, כִּי אִם-עַל-בִּצְעֶךָ = רדיפת בצע והתייחסות לשיקולי ממון. וְעַל דַּם-הַנָּקִי לִשְׁפּוֹךְ, וְעַל-הָעֹשֶׁק וְעַל-הַמְּרוּצָה לַעֲשׂוֹת = שפיכת דם נקי ועושק. כלומר עיקר הסיבה לגלות היא חוסר צדק חברתי, התעללות בחלשים (יתום/ אלמנה/ דל / אביון) רדיפת בצע ובנוסף גם עבודת אלילים...
 

שיבולית

New member
ניסיון...

פעולותיו של מנשה: *וַיָּשָׁב, וַיִּבֶן אֶת-הַבָּמוֹת, אֲשֶׁר אִבַּד, חִזְקִיָּהוּ אָבִיו; *וַיָּקֶם מִזְבְּחֹת לַבַּעַל, וַיַּעַשׂ אֲשֵׁרָה כַּאֲשֶׁר עָשָׂה אַחְאָב מֶלֶךְ יִשְׂרָאֵל, וַיִּשְׁתַּחוּ לְכָל-צְבָא הַשָּׁמַיִם, וַיַּעֲבֹד אֹתָם. *ד וּבָנָה מִזְבְּחֹת, בְּבֵית יְהוָה, אֲשֶׁר אָמַר יְהוָה, בִּירוּשָׁלִַם אָשִׂים אֶת-שְׁמִי. ה וַיִּבֶן מִזְבְּחוֹת, לְכָל-צְבָא הַשָּׁמָיִם, בִּשְׁתֵּי, חַצְרוֹת בֵּית-יְהוָה. *ו וְהֶעֱבִיר אֶת-בְּנוֹ, בָּאֵשׁ, *וְעוֹנֵן *וְנִחֵשׁ, *וְעָשָׂה אוֹב וְיִדְּעֹנִים: * ז וַיָּשֶׂם, אֶת-פֶּסֶל הָאֲשֵׁרָה אֲשֶׁר עָשָׂה--בַּבַּיִת... *וַיַּחֲטִא גַם-אֶת-יְהוּדָה, בְּגִלּוּלָיו ... *גַם דָּם נָקִי שָׁפַךְ מְנַשֶּׁה, הַרְבֵּה מְאֹד, עַד אֲשֶׁר-מִלֵּא אֶת-יְרוּשָׁלִַם, פֶּה לָפֶה--לְבַד מֵחַטָּאתוֹ אֲשֶׁר הֶחֱטִיא אֶת-יְהוּדָה, לַעֲשׂוֹת הָרַע בְּעֵינֵי יְהוָה הכתוב אינו מספר על הרקע המדיני בימי מנשה, אך בימיו מולכים מלכי אשור המפורסמים. האשורים כנראה השירו גבולות פתוחים וגם חופש דת. בדבה"י יש תוספות: מעצרו של מנשה ולקיחתו בשבי, תפילתו- חזרתו בתשובה והחזרתו למלוכה. לגבי אמון - גם הוא חוטא ומחטיא, עובד ע"ז לכן המתנגדם לו קושרים קשר והורגים אותו ויאשיהו מומלך תחתיו...
 

tttttttttt1

New member
זה לא ממש עזר אבל בכל מקרה תודה

על ההשקעה...זה לא ממש חידש לי את מה שאני יודע..בכל מקרה כתבתי שמהכתוב שפרקים כא'-כב' אנו לא יודעים פרטים על פעולות מדיניות של המלכים...
 
למעלה