שיעורי בית ומבחנים

שוחר1

New member
זה כן עוזר. תתייחס למה ששיבולית

כתבה בהקשר המדיני. בתקופה העתיקה היה קשר הדוק בין פעולות דתיות לפעוליות מדניות. העתקת הפולחן מאשור מעידה על אורנטציה מדינית. תבדוק טוב בפרקים כל פעולה דתית, וכיצד אפשר לבין ממנה את הנטיה המדינית. מאסר של מלך נובע ממדיניות.וכן שיחרורו.
 

karin1800

New member
מספר יהושע

זה כמה שאלות מתוך הספר של עמנואל אליצור שלא הצלחתי לענות עליהם... 1. מפרק ג' בספר יהושע- איזה השפעה הייתה לארון ה' בחציית הירדן בימי יהושע? 2. מה היה מיקומו היחסי של הארון בהליכה עד הירדן, ומה היה המיקום הארון בזמן הקפת חומות יריחו? 3. מאיזה מקום הפסיקו מי הירדן לזרום? 4. פרק ה'- מדוע היה צריך יהושע למול את העם לפני הקרבת קורבן פסח? ציין מקור בתורה- "ממחרת הפסח"? תודה רבה! ואני אשמח אם תוכלו לענות לי היום.. אפילו עד מאוחר
 
מלכים ב' פרק כ"ב

אילו מילים בפס' 17-20 מרמזות על כך שהתנהגותו הטובה של יאשיהו לא תועיל ולא תבטל את הצפוי לקרות? ישבתי על זה וחזרתי ושוב קראתי ואני מתלבטת בין הפסוקים חלק מפס' 20 נראה לי מתאים אבל גם חלק מ-19, הבעיה ב-19 שאני לא הבנתי את כולו אשמח אם תעזרו לי ועוד שאלה קטנה האם התקיימה נבואת חולדה? מצד אחד לא כי יאשיהו לא מת מוות טבעי אלא נהרג בקרב אבל אחרי שהוא מת הוא נקבר עם אבותיו, ולא ראה את הרעה שהביא ה' על יהודה. תודה מראש :)
 

פלגיה

New member
ניסיון לענות

הנה הפסוקים: יז תַּחַת אֲשֶׁר עֲזָבוּנִי, וַיְקַטְּרוּ לֵאלֹהִים אֲחֵרִים, לְמַעַן הַכְעִיסֵנִי, בְּכֹל מַעֲשֵׂה יְדֵיהֶם; וְנִצְּתָה חֲמָתִי בַּמָּקוֹם הַזֶּה, וְלֹא תִכְבֶּה. יח וְאֶל-מֶלֶךְ יְהוּדָה, הַשֹּׁלֵחַ אֶתְכֶם לִדְרֹשׁ אֶת-יְהוָה, כֹּה תֹאמְרוּ, אֵלָיו: כֹּה-אָמַר יְהוָה אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל, הַדְּבָרִים אֲשֶׁר שָׁמָעְתָּ. יט יַעַן רַךְ-לְבָבְךָ וַתִּכָּנַע מִפְּנֵי יְהוָה, בְּשָׁמְעֲךָ אֲשֶׁר דִּבַּרְתִּי עַל-הַמָּקוֹם הַזֶּה וְעַל-יֹשְׁבָיו לִהְיוֹת לְשַׁמָּה וְלִקְלָלָה, וַתִּקְרַע אֶת-בְּגָדֶיךָ, וַתִּבְכֶּה לְפָנָי; וְגַם אָנֹכִי שָׁמַעְתִּי, נְאֻם-יְהוָה. (הסבר: בגלל שפחדת, נכנעת, והצטערת לשמע הנבואה, וה' שמע את התפילה, אז...) כ לָכֵן הִנְנִי אֹסִפְךָ עַל-אֲבֹתֶיךָ, וְנֶאֱסַפְתָּ אֶל-קִבְרֹתֶיךָ בְּשָׁלוֹם, וְלֹא-תִרְאֶינָה עֵינֶיךָ, בְּכֹל הָרָעָה אֲשֶׁר-אֲנִי מֵבִיא עַל-הַמָּקוֹם הַזֶּה; וַיָּשִׁבוּ אֶת-הַמֶּלֶךְ, דָּבָר. לא שאלו "איזה פסוק" אלא "אילו מילים". לכן גם חלקים של פסוקים מתאימים. למשל החלק "בכל הרעה אשר אני מביא על המקום הזה" בפסוק 20. לדעתי גם המילים "ונצתה חמתי במקום הזה ולא תכבה", מראות שכל תפילותיו של המלך לא יועילו. לגבי נבואת חולדה - הכי נראה לי שתכתבי מה שחשבת (עם ה"מצד אחד, ומצד שני". זה מראה שלא סתם חיפשת בספרים ובאינטרנט אלא שבאמת הפעלת את המחשבה
)
 

shiiran

New member
שלום

בשיעורי הבית נתקלתי במשימה שהסתבכתי איתה והיא כזו: בישעיה ס"ב רומזים על ביטול הקללות שמוזכרים בדברים כח 33,51 הסבר.
 
למעלה