הקול השפוי
תודה לך על ההצעה. אולם אני, אינני מיצג שום זרם ספיציפי. לכשלעצמי, איו לי כל בעיה עם אדם היוצא בשאלה. זהו עניינו הפרטי. איני מייצג לא הדתיים, ולא את היוצאים בשאלה. מבקש אני לייצג את הקול השפוי.בהודעותיי אני שומר על הבחנה חדה, בין עניינו הפרטי של האדם, בגיבוש החלטותיו השונות,לבין התקפה גורפת כלפי היהדות. הערותיי השונות מבקשות להראות, כי הצבע השחור בה מבקשים לצבוע את היהדות, יסודה באי הכרה מקיפה של האלטרנטיבות השונות הקיימות ביהדות. אם תבדוק הודעותיי בפורום מורשת, או מיסטיקה, תיווכח לגלות כי ביקורתי מוסבת גם כלפי מוסד החזרה בתשובה, כאשר זה נושא אופי של פאנטיות. לטעמי יש מכנה משותף רב, בין יוצאים בשאלה לחוזרים בתשובה. שתיהם כאחד מגיבים באורח ריגשי ולא תבוני. שתיהם כאחד זונחים את העבר מבלי להיות קשובים למתן כבוד לאלו שגידלו אותם. הספר ´צידי הנפשות´ עשוי להצביע ולהוכיח כי גם הורים לא דתיים חשים רע מאוד לנוכח חזרה בתשובה פאנטית של הבן. ובאותה מידה חשים ומרגישים הורים של יוצאים בשאלה. מכאן, כי תגובה עצבנית של ההורים, הינה תוצאה טבעית, ואינה עניין של פאנטיות. הכלל העולה, כי אני מייצג את הקול השפוי, וגם בפורים איני מוצא עניין להסיר את השפיות מעלי.