שלב 2 משרלרואה לנאמור

arielven

New member
גלגלי קרבון - לא כבדים מדי?

הרבה קבוצות\רוכבים בוחרים לקטעים המישוריים את גלגלי הקרבון בעלי הפרופיל הגבוה. בדרך כלל מדובר בקוסמיק קרבון של מאביק או ב404 שך זיפ.יש גם את הקרבון NO NAME שאולריך משתמש בהם וראיתי עוד כמה חברות. זוג גלגלי קרבון שוקלים בדרך כלל באיזור ה1.8 קילו ביחד בלי צמיגים וקסטה ויש גלגלים הרבה יותר קלים בשוק,מה גם שהמסלול של אתמול היה מלווה לכל אורכו ברוח חזקה דבר שמבטל בחלקו את האוורודינמיות של הגלגל כשמדובר ברוח צד. בטוח שלא נראה את הגלגלים האלו בקטעים ההרריים ששם חלק מהרוכבים לא רוכבים עם בקבוקים ושמים מעביר קדמי פשוט במקום הSTI על הצינור היורד כדי לחסוך במשקל. השאלה היא האם באמת יש יתרון איתם בקטעים המישוריים אל אף המשקל?(או שזו סתם פרסומת ליצרן הגלגלים..) והאם מדובר בהחלטה קבוצתית או העדפתו של הרוכב? תודה
 
כמעט תמיד גלגלי הקרבון קלים יותר

מגלגלים רגילים. הגלגלים של אולריך מיוצרם אצל בחור הולנדי שמייצר את הגלגלים לפי משקל הרוכב וצרכיו. צריך לחכות כחצי שנה לגלגלים אצלו (אולי אולריך לא). הרבה רוכבים מהטובים בעולם ללקוחות שלו. רוצה זוג? בפעם האחרונה ששאלתי זה היה ב- $5000 אז הוא ספר לי את הדולרים מגילדן. עכשיו זה כבר ביורו.
 

yngwiem

New member
אז

הלגלים הללו עולים כמעט כמו הטראק של קבוצת "הדואר " בארץ ?
 

arielven

New member
צודק,עשיתי סקר קטן:תוצאותּ+הפתעה

דגם:THURIUS SHADO CARBON משקל:690 גרם קדמי,815 גרם אחורי דגם:GIPIEMME CARBON C716 משקל:615 גרם קדמי,785 גרם אחורי דגם:REINOLDS STRATUS DV CARBON משקל:515 גרם לקדמי,755 גרם אחורי. ועכשיו ההפתעה: הNAVIC COSMIC CARBON שלפי מה שרואים על החבר'ה בטור הוא הגלגל מקרבון שנמצא הכי בשימוש שוקל 880 גרם לקדמי ו1040 לאחורי!!! רק להשוואה:KSYRIUM SSC SL שוקל 660 גרם קדמי ו840 גרם לאחורי וגם לMAVIC COSMOS,ולMAVIC KSYRIUM ELITE יש נתונים טובים יותר!! ובכל זאת למה הם משתמשים בו?לפוזה??
 

Mr Hunt

New member
קצת תשובות

גלגל בעל פרופיל גבוה טוב מכל מיני סיבות בעיקר בגלל חיתוך רוח מעולה אבל בעיקר בגלל היכולת לשמור על המהירות לאורך זמן. העניין הוא שאתה משקיע אנרגיה בלהביא את הגלגל למהירות שאתה רוצה ואז את מידי פעם ממשיך לפדל והגלגל ממשיך לשמור על מהירותו, זה טוב לרכיבה בפלוטון גדול בקטעים המישוריים. דרך אגב לקמפי שאני לא מבין למה לא הבאת אותם כדוגמא יש את דגם היפיריון שכוללים נבות מקרבון משקל זוג בסביבות 1200 גרם וגם להם יש את הדגם של BORS בעלי פרופיל גבוה ושוקלים קצת יותר. פאסה בורטולה רוכבים על המאביק כי כנראה יש להם חוזה איתם אבל בכל מקרה הדגם שהם רוכבים הוא דגם משופר ושוקלים משהו כמו 1600 גרם ולא כמו שציינת.
 

arielven

New member
תמונה של בריחה של אתמול

80 אחוז מהם עם גלגלים אוירודינמיים והפלוטון לא כ"כ גדול.... שוב אני שואל: הבחירה היא קבוצתית או העדפה אישית?.
 

bianchi2

New member
יש חוק משקל של היוסיאיי

לפי החוק אופניים קומפלט צריכות לשקול, אם אני זוכר טוב 7.1 קילו. אז אולי הם עושים את השלדות קלות מידי ולכן הם לוקחים גלגלים יותר כבדים!!!!
 
אף אחד לא לוקח גלגלים יותר כבדים

תמיד יעדיפו לשים עוד משקל בשלדה, הכי טוב באזור הציר המרכזי כל גרם בגלגלים משפיע הרבה יותר מפני שמדובר במסה מסתובבת. הגלגלים תמיד ישאפו להיות כמה שיותר קלים אבל משקל זה לא הכל, יש גם אלמנט שולי של חוזק... רוב הקבוצות רוכבות עם מה שנותנים להם. לרכבים מסויימים יש את הפריבילגיה לשים את מה שהם רוצים, לפעמים. זה תלוי גם במסלול הנתון אני משער שמחר נראה ציוד שונה אצל הרבה רוכבים, ציוד עמיד יותר בפני שבילים מרוצפים באבנים.
 
בוא ונעשה סדר?

בקטעים המישורים הם רוכבים על גלגלים ארודינמים ומעט כבדים יותר מגלגלי הספור לייט. לא כולם. חלקם. אבל שהם יגיעו להרים תראה הרבה פחות גלגלים עמוקים. יהיו הרבה גלגלים בעלי פרופיל שטוח לחלוטין ומספר שפיצים מנימלי (14-16 ואם הרוכב גמד קליל אפילו 12). ודבר נוסף. שמשקל האופניים יורד מהתקן הטכנאים מוסיפים מחזיקי בקבוק כבדים יותר או סרט כידון נוסף ועוד םטנטים.
 
למעלה