המצעד התפוזי השביעי: שירי לאה גולדברג

down under

New member
במקרה הזה אני מעדיף שיר של משורר ענק אחר

שכאילו מתכתב עם השיר הזה. כוונתי לשיר 'שדות גולדברג' (הידוע יותר כ'ילדתי שלי, אל תלכי לבדך') של המשורר הענק והזמר הפחות מוצלח מאיר אריאל זצוק"ל. שימו לב שהוא כאילו משיב ללאה גולדברג אבל משיב לה תשובה שלילית לחיזויים/ציוויים שלה. לאה אומרת 'את תלכי בשדות' והוא אומר 'אל תלכי לבדך' ושהשדה יקסום לה מקסם שווא. שם השיר מכיל את שם משפחתה של לאה גולדברג.
 

ע נ נ ת

New member
שדות גולדברג

לא "כאילו מתכתב" עם "את תלכי בשדה", אלא נכתב ממש כתגובה, בהשראת "את תלכי בשדה". וזה לא מקרה שהוא קרוי "שדות גולדברג". זהו שיר מצוין, ומאיר אריאל בהחלט היה משורר נפלא, וירטואוז של השפה העברית. אבל כרגע מדובר בלאה ולא במאיר; ואני - כמו AnnaCamptis - מאד אוהבת את השיר הזה...
 

down under

New member
איך זה שאיש לא בחר את 'תוף בודד' ?!?! ../images/Emo46.gif

השיר אולי הכי טוב, או למצער, בחמישיה הפותחת של שירי אריק איינשטיין בכלל ואחד השירים העבריים הטובים ביותר. גם שיר רוק נהדר שנגנים גדולים (תרתי משמע, כמו פטר ורטהיימר) השתתפו בהקלטתו.
 

down under

New member
הלחין אותו גם אחד מגדולי מלחיני הרוק בארץ

מיקי גבריאלוב הענק. והנה המלים: הם אהבו אותי מאד עד שעליתי לגרדום הם אהבו אותי מאד אבל עליתי לגרדום הם לא אמרו מטוב עד רע יום בו עליתי לגרדום וכך קרה אשר קרה וכך עליתי לגרדום תוף בודד, תוף בודד תוף בודד מכה בעיר תוף בודד, תוף בודד תוף בודד עד סוף העיר מתגלגל מתגלגל מתגלגל בדרכים היום יקבר המת היום יקבר המת היום יקבר המת ואין בוכים אני הלכתי לגרדום היערות היו שקטים אני הלכתי לגרדום הנהרות היו שקטים אני הלכתי לגרדום כל הרחובות היו שקטים אני עליתי לגרדום איש לא יצא מן הבתים תוף בודד, תוף בודד תוף בודד הומה בעיר תוף בודד,תוף בודד תוף בודד עד סוף העיר מתגלגל ,מתגלגל, מתגלגל בדרכים היום יקבר המת היום יקבר המת היום יקבר המת ואין תכריכים
 
יש גם לחן של ברי סחרוף

עם אותו אריק איינשטיין (באלבום 'שתי גיטרות, בס, תופים, שנת 2004) לחן מוצלח יותר, אם כבר
 
‫"משירי ארץ אהבתי" הם שלושה שירים!

בס"ד "בארץ אהבתי" המפורסם ביותר שהוא השני, "מכורה שלי" הראשון, והשלישי איני זוכר. אתה/את צריכ/ה לבחור שיר אחד.
 
"משירי ארץ אהבתי" הם שלושה שירים!

בס"ד "בארץ אהבתי" המפורסם ביותר שהוא השני, "מכורה שלי" הראשון, והשלישי איני זוכר. אתה/את צריכ/ה לבחור שיר אחד.
 

AnnaCamptis

New member
ולמה לבחור?

ראשית: השיר ששמו, באופן רשמי, "משירי ארץ אהבתי" זה השיר שנפתח במלים "מכורה שלי", אותו שרה חווה אלברשטיין ואליו התכוונתי. מעבר לזה, "בארץ אהבתי" הוא שיר מקסים, ואני אשמח לכלול גם אותו - למה אני צריכה לבחור? זה שלב ההצעות ולא שלב הבחירה.
 
לא! זה שלב הבחירה של כל גולש/ת!

בס"ד כל מי שמגיב כאן צריך לבחור את השיר האהוב עליו ביותר משירי לאה גולדברג, והשיר שייבחר הכי הרבה פעמים יהיה השיר האהוב ביותר כש-24 השירים האהובים ביותר ישתתפו במצעד שירי לאה גולדברג האהובים ביותר שיהיה ב-18 בינואר ברשת ג'. כלומר המצעד יהיה תוצאות הבחירות כאן.
 

AnnaCamptis

New member
מה יהיה בסופנו - נורית גלרון

מה עושות האיילות - אריק איינשטיין (או כל ביצוע אחר) וואי, יש כל כך הרבה, איך אפשר בכלל לבחור?!
 

down under

New member
שיר הנמל (למרחקים מפליגות הספינות)

אני זוכר שיר זה מימי גן הילדים (משהו כמו 40 שנה אחורה)... שמחתי לראות שכתבו את מלות השיר בענק על קיר אחד המבנים בכניסה לנמל ת"א (בכניסה של כ"ג יורדי הסירה). לַמֶּרְחַקִּים מַפְלִיגוֹת הַסְּפִינוֹת. אֶלֶף יָדַיִם פּוֹרְקוֹת וּבוֹנוֹת, אָנוּ כּוֹבְשִׁים אֶת הַחוֹף וְהַגַּל אָנוּ בּוֹנִים פֹּה נָמָל פֹּה נָמָל. מֻצָּק הַבֶּטוֹן וּמוּרָם הַמָּנוֹף סִירוֹת הַמִּטְעָן מַגִּיעוֹת אֶל הַחוֹף תְּכֵלֶת מִלְּמַטָּה וּתְכֵלֶת מֵעַל, כָּכָה נִבְנֶה הַנָּמָל הַנָּמָל.
 
שיר הנמל שיר ילדותי שלי

כמה נפלא שמישהו עוד זוכר את המלים של השיר הקסום שמביא לי מראות וקולות ילדות בתל-אביב. שרננו את השיר בבית הספר תל-נורדוי ושמענו אותו מעל גלי האתר יום יום כמעט בשנות הארבעים והחמישים... נילי
 

yaeli 101

New member
וואו יש המון

עוד יום אחד - ירדנה ארזי מזמור לילה - אחינועם ניני (ידוע בשם קרן אור) אילנות - אחינועם ניני ערב מול הגלעד
 
למעלה