הקטע...
יש הרבה סיבות, טובות מאוד, להפיץ את השירים קודם. ברוב המקרים זה תורם לאמן, ולמכירות, מכמעט כל הבחינות. הנקודה המרכזית היא חשיפה. כמה שיותר אנשים מכירים אותך, ואת השירים שלך, יהיו יותר אנשים שיחשבו שהם אוהבים אותם מספיק בשביל להוציא כסף עליהם. באיזושהי צורה. דיסק, או כרטיס להופעה, הם השקעה. נכון שהדיסק לא עולה המון כסף, אבל זה עדין כסף. ויש המון המון דיסקים. רוב האנשים לא קמים יום אחד בבוקר בהחלטה שהם נורא אוהבים אמן מסויים (נאמר, מירי מסיקה) ויקנו כל מה שהאמן מוכר. הם מחפשים מוזיקה שהם יהנו ממנה, בלי קשר לאמן. אפילו דיסק חדש של אמן שהוא כן מוכר זה הימור, כי יש שינויים והבדלים בין הדיסקים, ולא חסרים מקרים בהם יש למישהו דיסקים מסויימים שהם טובים מאוד, ואחרים שהם לא (לטעם האישי של מאזינים/לקוחות שונים). כשאתה נכנס לחנות דיסקים, או גולש בחנות דיסקים באינטרנט, יש המוני דיסקים, שאת רובם אתה לא מכיר. אף אחד לא הולך לקנות את כולם. ואף אחד לא הולך ללכת לכל הופעה של כל זמר ולהקה. אין כסף, אין זמן, ומחלק גדול גם לא תהנה אז בכלל חבל. אבל אם אפשר לשמוע חלקים מהשירים מראש, אז אפשר בד"כ לדעת מראש אם הולכים להנות מהדיסק/הופעה או לא. ואז לקבל החלטה בהתאם. פתאום הקניה היא כבר לא הימור, היא קניה של משהו שאתה יודע שתהנה ממנו. זה הרבה יותר קל וכדאי. (ומי שלא נהנה, עדיף שלא יקנה. לאבד מישהו מראש עדיף מאשר מישהו שהוציא כסף לפני שהוא גילה שהוא לא מעוניין, ועכשיו במקום חוסר אכפתיות הוא דווקא אנטי כי הוא זוכר שהוא עשה טעות כואבת. אם הוא סתם שמע, ולא אהב, בלי לבזבז זמן וכסף, הוא ירטון וישמיץ הרבה פחות לחברים, ואולי אפילו יתן הזדמנות נוספת בעתיד לאלבום הבא. עדיף.) האפשרות לשמוע שיר בדף באתר גם לא מקטינה הרבה את הרצון לקנות דיסקים אפילו אם כל השירים זמינים. הבדל הנוחות הוא עצום. רוב האנשים לא רוצים להשתמש בדפדפן האינטרנט שלהם בתור נגן. ואם אתה רוצה לשמוע שירים ברצף אז לשבת מול המחשב, ולכל שיר ושיר להעלות דף, לחכות, ללחוץ על כפתור ניגון, לחכות שיסתיים, ולעבור ידנית לדף הבא... זה ממש לא זה. גם איכות המוזיקה באתר היא, איך נאמר בנימוס, לא מגיעה לרמה של איכות המוזיקה על דיסק, או זו שאתה יכול להשיג אם אתה מעביר את הדיסק למחשב לבד בצורות ששומרות על איכות קול. מי שרוצה לשמוע את הדיסק בלי לשלם, יעשה את זה. בערך חצי שעה אחרי שהדיסק יוצא לחנויות (לפעמים לפני) הוא יהיה זמין על האינטרנט במלואו, בצורה שרוב האנשים יהיו מספיק שבעי רצון איתה. בלי קשר לאם כן או לא יאפשרו גישה מראש בצורה אחרת. אז הגישה הזו לשמיעה מראש, של שירים מלאים, לא פוגמת במכירות. היא רק מגדילה את כמות האנשים שיטרחו לשמוע את השיר (כי זה קל, וזה זמין, וכרגע המוני הזמרים ולהקות האחרים עוד לא עושים את זה), ולכן את כמויות האנשים שבכלל יגיעו לשלב של התלבטות האם לקנות את הדיסק או לא. מישהו שאוהב את השירים וחושב אם לקנות או להוריד, זה מישהו שהוא הרבה יותר קרוב לקניה ממישהו שבכלל לא שמע את השירים ולא אכפת לו. וחוץ מזה לגבי רוב האמנים ההכנסות העיקריות הן לא מהדיסקים. הן מההופעות. בלי קשר למי קונה את הדיסק ומי הוריד אותו, מי ששמע את השירים אולי יקנה כרטיסים להופעות, ומי שלא בד"כ לא (אתה היית מוציא הרבה יותר מ100 ש"ח בשביל ללכת להופעה שאין לך מושג מה יהיה בה ואם תהנה מהשירים והמוזיקה שם? גם רוב האנשים לא ). אותו שיקול קיים גם להזמנות של אמנים להופעות מרכזיות/גדולות, כמו במות עירוניות בחגים, חברות שעושות ארועי עובדים גדולים, וכו'. כמה שמישהו יותר מוכר, ויותר אנשים שומעים אותו (בלי קשר לאיך, ואם זה בדיסק קנוי, בהורדות, או בגלישה לאתרים עם קליפים) אז יותר סיכוי שיזמינו אותו, וגם יסכימו לשלם יותר. בקיצור, תחשוב על זה כפרסום. במקרים האלו זה בפרוש עובד.