סריגה במסרגה אחת וחינוך וולדורף
הזדמנות פז לספר עוד משהו על מלאכות היד בחינוך וולדורף: מלאכות היד בחינוך וולדורף הן מלאכות יד כמו בכל מקום אחר, השוני הוא בבחירת מלאכה מסויימת לגיל מסויים בהתאם להתפתחות הילד ובאופן ההוראה בכיתות א ו-ב הילדים סורגים בשתי מסרגות, סורגים בשתי מסרגות מכמה סיבות שלא אכנס אליהן כאן אבל בהקשר לעניינינו בסריגה בשתי מסרגות שתי הידיים פעילות באורח כמעט זהה בשלב התפתחותי זה לא כל הילדים סיגלו לעצמם צד דומיננטי ברור וזה עדיין בסדר, בכיתה ג אנו מעוניינים שלילדים יהיה צד דומיננטי ברור והסריגה במסרגה אחת עוזרת לנו בכך שהיד הפעילה היא היד הימנית כאשר יש ילדים שהנטיה שלהם להיות שמאליים, משהו שלמורה למלאכה יש אפשרות לראות באופן די ברור ,בשיתוף עם מורה הכיתה של אותו ילד מחליטים אם ללמד אותו לסרוג במסרגה אחת ביד שמאל על מנת לחזק את הצד הדומיננטי השמאלי. בנוסף,אופן ההוראה שונה-אני כמורה לא נותנת הנחיות טכניות רגילות אלא ממציאה דימויים שאליהם הילדים יכולים להתחבר ומשלבת אותם בסיפור, לדוגמא המסרגה אצלי היתה חרגול [ראש המסרגה האחת הזכיר לי חיה זו] החרגול היה הולך לאסוף לו מזון, הרבה פעמים המזון האהוב עליו היה בתוך מערות [כניסת המסרגה לתוך העין הבאה בסריגה], לאחר שהיה מכניס את ראשו למערה הקטנטנה היה לוקח את הגרגיר [כריכת החוט על המסרגה] ויוצא מהמערה [משיכת החוט] וכך הלאה , היינו ממציאים ביחד את המשך הרפתקאותיו של החרגול באופן זה בחינוך וולדורף נותנים לדימיונו של הילד לפעול ולא משתמשים במינוחים טכניים.