../images/Emo79.gifשיר השבוע../images/Emo79.gif
מה דעתכם שמדי פעם כל אחד ימליץ על שיר שהוא אוהב בזמן האחרון, כמובן שהוא חייב להיות בפינית, דנית, נורבגית, שבדית או איסלנדית (אפשר גם שעטנז כמובן
) בנוסף כל אחד יצרף את המילים ואנשים יוכלו לתרגם את השיר. מה דעכתם? יופי! אז אני אתחיל: אני בחרתי בשיר STÖRST AV ALLT של קרולה (מהאלבום האחרון שגם כן נושא את שם השיר) שיר מקסים ואני ממליץ עליו בחום
והנה מילות השיר:
מה דעתכם שמדי פעם כל אחד ימליץ על שיר שהוא אוהב בזמן האחרון, כמובן שהוא חייב להיות בפינית, דנית, נורבגית, שבדית או איסלנדית (אפשר גם שעטנז כמובן
STÖRST AV ALLT Ljus var det första jag fick se Himlens ljus i min mammas leende Hennes röst sjöng av kärleksord från dig Sen har du alltid varit nära mig Dina steg bor i hjärtats jämna slag Genom allt hör jag dina andetag Som en far drar du mig ut ur boets frid Och ger mig vingar jag kan flyga med Tack att du gav mig del av världens hopp Tack att tron blev till lågor i min kropp Tack att störst av allt är kärleken Som fört mig in i livet I ditt ljus ska jag leva tills jag dör Tills min tid tagit slut och allt jag gör Är att tro likt barnet som ser sin mor Vila tryggt i kärlek utan ord Tack för målet att ge sig åt en vän Tack för tron på att börja om igen Tack för störst av allt är kärleken Som bär oss genom livet Tack att jag kan åldras i min tro Tack att döden är en hoppets bro Tack att störst av allt är kärlek Tack att störst av allt är kärlek Tack att störst av allt är kärleken Som bär mig in till livet
אשמח אם מישהו יתרגם