שיר השבוע

kipod2

New member
../images/Emo79.gifשיר השבוע../images/Emo79.gif

מה דעתכם שמדי פעם כל אחד ימליץ על שיר שהוא אוהב בזמן האחרון, כמובן שהוא חייב להיות בפינית, דנית, נורבגית, שבדית או איסלנדית (אפשר גם שעטנז כמובן
) בנוסף כל אחד יצרף את המילים ואנשים יוכלו לתרגם את השיר. מה דעכתם? יופי! אז אני אתחיל: אני בחרתי בשיר STÖRST AV ALLT של קרולה (מהאלבום האחרון שגם כן נושא את שם השיר) שיר מקסים ואני ממליץ עליו בחום
והנה מילות השיר:
STÖRST AV ALLT Ljus var det första jag fick se Himlens ljus i min mammas leende Hennes röst sjöng av kärleksord från dig Sen har du alltid varit nära mig Dina steg bor i hjärtats jämna slag Genom allt hör jag dina andetag Som en far drar du mig ut ur boets frid Och ger mig vingar jag kan flyga med Tack att du gav mig del av världens hopp Tack att tron blev till lågor i min kropp Tack att störst av allt är kärleken Som fört mig in i livet I ditt ljus ska jag leva tills jag dör Tills min tid tagit slut och allt jag gör Är att tro likt barnet som ser sin mor Vila tryggt i kärlek utan ord Tack för målet att ge sig åt en vän Tack för tron på att börja om igen Tack för störst av allt är kärleken Som bär oss genom livet Tack att jag kan åldras i min tro Tack att döden är en hoppets bro Tack att störst av allt är kärlek Tack att störst av allt är kärlek Tack att störst av allt är kärleken Som bär mig in till livet​
אשמח אם מישהו יתרגם

אייל136

New member
../images/Emo99.gif../images/Emo99.gif../images/Emo99.gif../images/Emo99.gif../images/Emo99.gif

קרולה
- מלכת העולם!!!

davgrun

New member
Pippi långstrump

Här kommer Pippi Långstrump, tjolahopp, tjolahej, tjolahoppsan sa. Här kommer Pippi Långstrump, ja här kommer faktiskt jag. Har du sett min apa, min söta, fina, lilla apa? Har du sett Herr Nilsson? Ja han heter faktiskt så. Har du sett min villa, min Villa Villekullavilla? Vill å vill du veta, varför villan heter så? Jo, för där bor ju Pippi Långstrump, tjolahopp, tjolahej, tjolahoppsan sa. Där bor ju Pippi Långstrump, ja där bor faktiskt jag. Det är inte illa, Jag har apa häst och villa, En kappsäck full med pengar, är det också bra att ha. Kom nu, alla vänner, Varende kotte som jag känner, nu ska vi leva loppan, Tjolahej tjolahoppsan sa. Här kommer Pippi Långstrump, tjolahopp, tjolahej, tjolahoppsan sa. Här kommer Pippi Långstrump, ja här kommer faktiskt jag.

liatswe

New member
כ"כ מגניב! ../images/Emo45.gif ../images/Emo20.gif

TACK! תמיד רציתי לדעת איך השיר הזה נכתב בשבדית!
אני מחפשת מאיפה להוריד MP3 של השיר בילבי\פיפי בגרסה השבדית, למישהו יש רעיון?

SaraW

New member
!Hej på er

!Hej Jag letade efter texten till sången från Pippi Långstrump och en vän skickade den här länk till mig. Det tog mig mycket tid att registerar mig eftersom jag kan inte Hebriska språket men det funkade efter några minuter ! Det finns många här som kan svenska. Jag är nyfiken på vad den forum är för något. Någonting om Sverige antar jag _________________________________________ I was hoping for the lyrics to the Pippi Longstocking song and a friend sent this link to me. It took me awhile to register since I can't speak Hebrew but it worked after a while There are many here who can speak Swedish. I am curious about what this forum is about. Something about Sweden I gather

liatswe

New member
Hallo Hallo Sara ../images/Emo24.gif ../images/Emo39.gif ../images/Emo8.gif

Hejsan! Hej!
Yes, this forum is about anything, from Ace Of Base till Ace Of Base... no, lol...
It's about anything Swedish and also Scandinavian. I love Swedes and Sweden! Go Sweden!!! Sweden is like a flower
Liat

SaraW

New member
!Thanks for the explanation

!Hej Liat Thank you for the warm welcome So, the forum is about Sweden and Scandinavia. Excellent! I lived in Sweden for about a year and a half and have been interested in the country for many years. I enjoy listening to Swedish music as well. Ace of Base is a great group. They're a favorite. I also enjoy Lisa Nilsson, Shirley Clamp, Jessica Folker, Uno Svenningson...well, I better not list them all because it would take forever! My favorite Ace of Base songs are Life is a Flower and Beautiful Life. I like positive songs

liatswe

New member
Sara, that's cool ../images/Emo13.gif

How was living in Sweden? How was the weather, was it that bad as some people say? I remember when I was there in Aug-Sep 2001, it was really nice and warm actually. I enjoyed staying there so much and didn't want to leave
That's so cool that you also like Swedish music! I l also like happy & positive songs, that's why I love Ace Of Base.

davgrun

New member
Rättningar

den här länken - this link jag inte kan hebreiska - I can't speak hebrew det här forumet - this forum

SaraW

New member
rättningar

Ja, jag kan inte svenska utan fel, det är sant men vi har just träffat varandra... Jag tycker att det är artig att fråga innan du börjar rätta till det jag har skrivit, eller hur? Jag förstår att du vill bara hjälpa men första intryck jag har fått är att man måsta ha perfekt stavningen och grammatik för att skriva någonting här __________________________ Yes, I can't speak Swedish without mistakes, that is true but we have just met each other...I feel it is only nice to ask before you begin to correct the things I have written, or? I understand that you only want to help but the first impression I get is that I must have perfect spelling and grammar to be able to write something here

davgrun

New member
I beg your pardon

Jag menade inget illa I will not do it again. your swedish is rather good Keep smiling and go on

למעלה