שיר השבוע

davgrun

New member
Hej lolooooooooo

Hej Hur mår du ikväll? Varför står frågetecknet på fel sida? Inte intressant, eller... Keep smiling vi ses

../images/Emo6.gif../images/Emo6.gif../images/Emo60.gif

Hur är det, David? Jag mår jätte bra ikväll fastän det är lite varmt idag.. Frågetecken står på fel sida för Tapuz är dum i huvudet Vi ses nästa vecka
Jag har en liten melodi..

liatswe

New member
לולו, אני לא מבינה מה את כותבת בשבד

זה הכל בשבדית, בבקשה אולי תשימי תרגום קטן למטה?

davgrun

New member
ל-liatswe

עצם העובדה שאת לא מבינה מש-לולו כותבת מאוד משמח אותי, כי זה אומר שהשבדית שלה טובה, ויש לי חלק קטן מזה. !!!Hurra תבקשי מ-Pingo לתרגם, הוא טוב בזה.

p i n g o

New member
../images/Emo6.gif

תודה שוב... davgrun: "שלום, איך את מרגישה הערב?" ("Hur mår du?" = איך את מרגישה) המשך:"למה הסימן שאלה נמצא בצד הלא נכון? (אולי לא הבנתי נכון את זה!) לא מעניין, או... " לולו המשוגע: "מה קורה, דויד? אני מרגישה די טוב הערב למרות שזה קצת חם היום. סימן השאלה נמצא במקום הלא נכון כי תפוז דפוק בראש." (אני תמיד אוהב ללמוד ביטויים חדשים בשוודית
) "
נתראה שבוע הבא.
יש לי שיר קטן.." תיקונים יתקבלו בברכה

davgrun

New member
... duktig är

אין לי תרגום מדויק למילה זה, אבל אני חושב שהכי קרוב יהיה להגיד: "חרוץ"

python 4

New member
שעטנז../images/Emo99.gif

המילה הכי יפה בעברית. מקבילה ל- Sluta השבדית.

liatswe

New member
När Löven Faller by Jenny Berggren

שיר של קרולה בביצוע אגדי LIVE של ג'ני ברגרן מאייס אוף בייס:
http://www.aceisland.de/aceofbase/multimedia/songs/jennyodsmal /01-narlovenfaller-Jenny%20Berggren.mp3 _____________________________________________________
När Löven Faller Written by Carola Häggkvist / Ingemar Åberg _____________________________________________________ När löven faller av och kvar är vi Ett litet frö får dö och bli till liv När regnet faller ner utför min kind Du torkar alla tårar med din vind Då ser jag din kärlek mot mig Då känner jag livet ifrån dig När regnet faller ner utför min kind Då vet du att jag älskar Som himlen runt vår jord ditt ord består Så styrker du det svaga i min själ Så ser din kärlek från dig Så känner jag livet inom mig Som himlen runt vår jord ditt ord består Då vet jag att du älskar (Störst av allt är kärleken) Störst av allt är kärleken (Du går igenom döden för mig) Går genom döden för mig (Du renar mig på nytt och om igen) Rena mig om igen Då vet jag att du älskar Du älskar mig Jag ger dig allt Jag lämnar aldrig dig Nu ser jag din kärlek mot mig Nu känner jag livet ifrån dig När löven faller av och kvar är vi Då vet jag att du älskar Nu ser jag din kärlek mot mig Nu känner jag livet ifrån dig När regnet faller ner utför min kind Då vet du att jag älskar

p i n g o

New member
../images/Emo41.gif השיר שלי: ../images/Emo26.gif

Jag Orkar Inte Mer Upp och hoppa era slashasar! Fienden står och skrattar tio meter framåt, och ni bara ligger där och kramas! Va håller ni på? Är det såhär ni ska kriga era slöfockar?! Och markoolio vad håller du på med?! Det e bara det jag e trött... Alla orkar! Jag orkar inte mer !!!! chorus Jag orkar inte mer vill inte vara kvar jag längtar efter er min kära mor och far och maten smakar skit jag känner mej så klen jag hunsas hit och dit jag trivs inte i armén För jag vill åka hem! Verse 1 Här kommer ett brev från det militära det har gått en tid men kvar att lära i finska lumpen med en hel del skrik när jag tappar en granat får befälen panik "satan du e tokig" har jag fått höra "fart på" skriks i mitt öra har till och med ätit gammal mat varma hälsningar er tappra soldat Bridge Det är kallt han är klen och allting känns så fel han vill bort från armén för snart får han ett frispel Chorus Jag orkar inte mer vill inte vara kvar jag längtar efter er min kära mor och far och maten smakar skit jag känner mej så klen jag hunsas hit och dit jag trivs inte i armén För jag vill åka hem! Verse 2 Vi har marsch idag 5 mil utan vila åh vad jag längtar hem till det civila bara bita ihop och visa att man är karl * hum * tur att det bara är ett år kvar sitter här och fryser mitt på ett fält och det stinker prutt i vårat tält det dröjer nog innan jag blir man så puss och kram skriver när jag kan Bridge Det e kallt han är klen och allting känns så fel han vill bort från armén för snart får han ett frispel Chorus Jag orkar inte mer vill inte vara kvar jag längtar efter er min kära mor och far och maten smakar skit jag känner mej så klen jag hunsas hit och dit jag trivs inte i armén för jag vill åka hem! Verse 3 Grabbarna här är ett roligt gäng dom välter mitt skåp och sätter eld på min säng men jag som är prickskytt kan nog bli bra jag prickade fastiskt majoren i dag men då hände nåt som gjorde mej paff dom blev arga och gav mej ett straff jag hajade noll hjälp mej härifrån MVH eran son Chorus Jag orkar inte mer vill inte vara kvar jag längtar efter er min kära mor och far och maten smakar skit jag känner mej så klen jag hunsas hit och dit jag trivs inte i armén Jag orkar inte mer vill inte vara kvar jag längtar efter er min kära mor och far och maten smakar skit jag känner mej så klen jag hunsas hit och dit jag trivs inte i armén för jag vill åka hem "Sluta vilja alla orkar framåt mina damer Ni ska veta att ni är coola krigare" "ett och dom springer bara hem vi är kustens hårda män när fienden får syn på oss vill han inte längre slåss vatten klippor skog och äng" URSÄKTA? ÄR VI FRAMME SNART??? "HALT! Nån talade i ledet nu är det 10 armhävningar MARSCH MARSCH!!​
השם של השיר זה "לא בא לי יותר!" והוא פשוט קורע מצחוק!

p i n g o

New member
דרך אגב,

מישהו יכול לעזור לי לתרגם את השיר? kanske davgrun?

למעלה