Astronomy Domine

../images/Emo79.gif Astronomy Domine ../images/Emo79.gif

אסטרונומי דומינה (כך מבטאים את השם, שהוא בלטינית), היה השיר שעליו עבדו הכי הרבה בעת ההקלטות. זה היה השיר הכי מסובך להקלטה, ונדרשו 14 טייקים עד שהלהקה היתה מרוצה ממנו. כבר כאן יש עדויות על כך שבארט היה משנה את המנגינה כל פעם שניגנו, ומבלבל את המפיק, שהיה רושם - ידנית - היכן כל קטע אמור להיות. אסטרונומי הוא השיר הראשון באלבום, ואולי השיר החשוב בו, מבחינת 'הצהרת הכוונות' של הלהקה, והשאפתנות שלה. לעומת Interstellar או Pow R זהו לא שיר מאולתר, חופשי, אלא שיר מאוד מאוד מובנה, עם התחלה שקטה, קרשצ'נדו רועש ונגינה חד משמעית. הנה דברים שנכתבו בסיבוב הקודם. מה דעתכם? האם יש לכם מה להוסיף על הדברים? לחלוק עליהם? להסכים אתם? רעיונות מקוריים חדשים? אמילי: אח.. איזה פתיחה לאלבום... מתחיל מהקריאה בכמו כרוז של נמל תעופה את שמות הכוכבים ואתה מרגיש כאילו אתה ממש עומד ליסוע לשם.. ואחר כךהמילים הכל כך אווירתיות האלה שמעבירות אותך לתוך העולם הפנימי של בארט ואולי המראות שראה בחלומו או בהזיותיו. ידוע שבארט היה מושפע מאוד מאסטרונומיה באותה תקופה אבל מעבר לשמות הכוכבים הוא משתמש במילים שמתארות צבעים ותחושות..lime and limpid green, the fight between the blue you once knew.. וזה מכניס את השומע לאווירה חללית פסיכדילת שכזו שנשמרת עד סוף האלבום... חוץ מזה סולו הגיטרה החזיר אותי לימי המוקדמים כחובבת גראנג´. לא יודעת למה אבל הוא נורא הזכיר לי את נירוונה...but maybe thats just me...כששמעתע את השיר לראשונה אמרתי לעצמי :"מה? גם את הגראנג´ הם המציאו?"... Gingerbread Man: המרוץ לחלל השיר הראשון ולפי דעתי גם הממכר ביותר באלבום המופתי The Piper At The Gates of Dawn. הוא מתחיל בהקלטות של שידורים מהחלל אל כדור הארץ - כנראה בהשפעת המרוץ לחלל שהיה אז בשיאו בין רוסיה הקומוניסטית לארה"ב הקפיטליסטית - מה שהשאיר את בריטניה איפשהוא באמצע בין שתי המעצמות, ונתן לה מבט אובייקטיבי ומפוכח על העניין (עד כמה שאפשר לקרוא לבריטניה של סוף שנות השישים מפוכחת). אני חושב שזה אחד מהשירים המבריקים ביותר של הפלויד´ס עם גיטרות מחשמלות ועבירה תת ימית (או על חללית - תחליטו אתם מה ההבדל) דבר המראה כמה גדול היה הכשרון של בארט לשלב אפקטים עם דברים אקטואלים, מוסיקה מבריקה וליצור שירים ענקיים. בייחוד אהבתי את הירידות בגובה הצלילים בתחילת כל פזמון. בארט משתמש פה בקול מאוד מונטוני שממש מקסים וממש מהפנט אותך בכל מקרה לדעתי אין פתיחה יותר מתאימה מזו לאלבום הענק הזה. Pink Floydror: בהחלט שיר ממכר, ואני חושב שהוא הפסגה, או מרכז העיניינים ב-Piper, שיר שמעין מזמין אותך לטקס כזה מסתורי ומפחיד..:) אבל עדיין שומר על ההומור הילדותי של בארט :) FloyDvir: זה אחד מהשירים שאני יותר אוהב מתקופת בארט! לא יודע למה! אני אוהב מאוד לשיר את השיר הזה!! כיף כזה מוזיקה פסיכודלית מצוינת!!! ציףציף1000: "אסטרונומי" הוא, כפי שכבר נאמר, מסע ב"חלל" שהוא, למעשה, החלל הפנימי. לבארט היה עניין עמוק באסטרונומיה ואסטרולוגיה באותה תקופה, ובשיר זה בא העניין לידי ביטוי. אגב, האדם שקולו נשמע מקריא את שמות הכוכבים בתחילת השיר, הוא פיטר ג´נר, מנהל הלהקה דאז. השיר שומר על מתח לכל אורכו, עד הסיום בו מואט הקצב - והאקורד האחרון, המסיים את השיר ב"תרועה".
 

avki

New member
עוד אחד מיצירות המופת הבלתי פוסקות

מהאלבום הנפלא הזה.פתיחה מעולה לאלבום, שהיא פורצת דרך וסוחפת כמו שפתיחה של כל אלבום בכורה צריכה להיות. קטעי הגיטרה (הסולו, הליווי, האילתורים בבתים) הם מהגדולים של הפלויד בתקופת בארט.השיר הזה מחובב עלי מאד, מכיוון שבארט נפתח לחלוטין (ולא רק רומז, או נותן טעימות) בתחושותיו ובאווירה שהוא מנסה ליצר, ואנחנו מקבלים כמו מסע פסיכודלי טהור מתוך המוח (או הלב) של בארט עד לכוכבים הרחוקים. האווירה של החלל מתאימה כל כך ללחנים של השיר הזה, והביצוע הפסיכודלי מכניס אותך לאווירה חללית יחודית (אפילו ביחס למוזיקה החללית של אז).השיר מאד מבוסס מבחינה מוזיקלית, והסולואים הפסיכודלים אמנם נשמעים כמו מאולתרים, אבל הם בנויים היטב בכדי להתאים את ההרמוניה הפסיכודלית המדהימה. הקול השני המונוטוני מדהים גם כן. יצירות מחושבות היטב ומאורגנות מראש מעין אלה גורמות לתהות אם כשבארט חשב על היצירות היה לו את הכל בראש, או שהם נבנו לאט לאט, רעיון אחרי רעיון.פתיחה מעולה שעומדת בפני עצמה לאלבום דגול. תחי שנת '67!
 

avki

New member
* לעזאזל עם הפיירפוקס, הוא ביטל את

כל הפעמים שירדתי שורה, ושם הכל בפיסקה אחת!
 

vegetable man

New member
השיר הזה

הוא פתיחה נהדרת לאלבום. השברי "נאום" הזה של פטר ג'נר במגפון בהתחלה, כל הקולות רקע, נהדר. אני רק אוסיף (היות ואת הרוב אמרו): השירה של בארט יחד עם ריק רייט ממש עובדת טוב ביחד. יש פה פסיכדליה במיטבה: אחרי שניגמר חלק אחד של השיר פתאום נהיה שקט, ואז קלידים וקפיצות מהירות כאלה בגיטרה. השיר עמוס בכלי נגינה, ככל שהוא מתקרב לסוף. כמו שציף אמרה, זהו לא שיר מאולתר, אלא שיר מאוד מובנה, עם התחלה שקטה, המשך סוער, מתחלק לחלקים ברורים, בניגוד גמור ל- Pow R Toc H ו-Interstellar Overdrive, שמבוססים על אילתור. הדבר הזה גרם לפינק פלויד לנגן אותו בהופעות עוד כמה שנים טובות, בניגוד לשירים אחרים מתקופת בארט שנזנחו. הוא מופיע ב-UmmaGumma בגרסא שונה וארוכה יותר אך ממש נהדרת שבה פיתחו אותו בצורה מרשימה (למרות שהוא בנוי על 4 אקורדים). הוא אפילו מופיע ב-Pulse...זה השיר היחיד של בארט שהתחבר לאוירה הנסיונית שאפיינה את הלהקה אחרי שהוא הועזב.
 

avki

New member
תוספת חשובה:

"הוא אפילו מופיע ב-Pulse...זה השיר היחיד של בארט שהתחבר לאוירה הנסיונית שאפיינה את הלהקה אחרי שהוא הועזב." לא חשבתי על זה עד עכשיו, נק' מעניינת מאד.
 

holo

New member
איזה קטע!! ענק!!

רק ההתחלה שלו היא התחלה מושלמת לאלבום. בארט פורט על מיתר 6 חלש ולאט לאט המוזיקה מתגברת, התופים של מייסון לאט לאט מצטרפים ואז הכניסה הרועמת והמטריפה של השיר הענק הזה. כאן לדעתי בארט מראה את כישוריו כגיטריסט ואת הנגינה המיוחדת וקצת לא שגרתית שלו, כשהוא "משכלל" את האקורד Em ומתפרע על הגיטרה. פשוט תענוג לשמוע (ועוד יותר לנגן את זה).. שיר מצוין!
 

וינסנטי

New member
אחלה של שיר :)

פשוט קטע מגניב.. אין ספק שהוא מסובך מאוד. ועם זאת, בארט ורייט שרים יפה מאוד ביחד! ולמרות הכל, אני לא אוהב את השיר כ"כ, הוא נשמע כמו סתם אלתור בלי כלום, עם כמה אפקטים.. סורי, לא אהבתי במיוחד.
 

vegetable man

New member
המממ

השיר הזה הוא לא אילתור, יש לו לחן מאוד ברור, אבל אני יכול להבין למה אתה מתכוון. הלחן לא מורכב, זה נכון. ניסית לשמוע את גירסת UmmaGumma? היא שמיימית! פשוטה ונפלאה, גילמור נהדר בגיטרה, מייסון בתופים. באמצע הקטע הגיטרה והתופים נעלמים ונשארים עם צליל חרישי ויפייפה של קלידים, שלאט לאט מתגבר והשיר מתעצם חזרה. מעביר בהחלט תחושה אסטרונומית...חבל רק שאיכות ההקלטה של UmmaGumma על הפרצוף.
 

vegetable man

New member
למי שזה משנה

יש 4 אקורדים שהוא נע סביבם רוב השיר: E / D# / G / A ובקטע של הירידה הוא יורד מ-A חצאי טון עד ל-D
 

oribarak

New member
בדיוק..אחד השירים המיוחדים

האקורדים שלו כל כך...פשוטים!!!והצירוף שלהם כל כך מדהים...הEb משומקום פשוט עושה את זה כמו שצריך...והקטע של הירידה מ-מי ל-לה...עושה לי את זה שיר מצוין...לא יודע אם פסיכדלי, אבל אני יודע שהתיפוף פה פשוט מיוחד...אם ככה סיד הלחין את רוב שיריו, ש40 אחוז מהם לא שמעתי לדעתי או אף יותר, אז אני מעריץ אותו, למרות שאיני חובב אדיר של המוזיקה הזו פשוט שיר מדהים..מילים מגניבות...שירה טובה...באס עוד ויתר טוב והקלידים
 
למרות הנגינה המקסימה של בארט

אני לא מת במיוחד על השיר הזה אז נכון שיש בו חלקים מדהימים אבל בכללי יש שירים הרבה יותר טובים גם בדיסק עצמו וגם של פינק פלויד ובארט בכלל...
 

LuLuLu iT

New member
../images/Emo69.gif ניסיתי לשמוע את פייפר,

בכלל, והכת מתערבב לי ולא מובן לי וזה. אז אני מניחה שמהסביה הזאת אני לא כל כך אוהבת את השיר. באמת מורגשת אווירה חללית, וזה אדיר. אבל, לא יודעת, אני מתקשה לחבר מילים למנגינה ולכוונות ואוח, מאוחר.אולי אתעמק בזה מתישהו ואז אתחבר. או שפשוט בעוד כמה שנים, כשלא אהיה קטנה וטיפשת. ><
 
את לא טפשה, יערה

פייפר הוא לא אלבום פשוט. אני מציעה שתאזיני לשני הסינגלים - ארנולד ליין ו-See Emily Play - בתור התחלה, אם לא שמעת אותם עדיין. הם יותר קלים לעיכול.
 

LuLuLu iT

New member
../images/Emo69.gif אותם אני מכירה מ- Echoes.../images/Emo13.gif

את בייק אני אוהבת, ואמילי גם נחמד. ולוציפר סאם התחבב עליי. :) תודה לכולכם. ברור שאני לא מוכרחה לאהוב את האלבום, או את הסגנון של סיד, וגם אם אכן אז לא מיד. בהחלט גרמתם לי להרגיש יותר טוב עם זה. ובלה בלה.
 

Coon Jew

New member
ZE LO INIAN SHEL GIL!

SLIHA AL AANGLIT!! KEDEY LEEHOV ET HAMUSICA AZOT LO ZARIH LIYOT BOGER...GAM ANI LO MAMASH OHEV ET ASHIR..VEBIHLAL LO OHEV ET HAALBUM..VELO ROE ET SYD BETOR GAON..HUZ MI-5 SHIRIM SHELO SHEANI MEOD OHEV..SHAMATI ET ASHIR AZE PAAM RISHONA SHEAITI BEN 12 VEBAATHALA AHAVTI OTO..AVRU 7 SHANIM VEANI LO YAHOL LISHMOA OTO..
 

רמי M

New member
לא נורא יערה...

גם אני לא אהבתי את האלבום וניסיתי לשמוע אותו כמה פעמים אבל עדיין הוא פשוט לא עושה לי את זה....מי יודע אולי מתישהו עם הזמן זה יבוא, נכון לעכשיו...אלבום מאוד ניסיוני שכזה ונורא מבולגן ולא ברור..וקצת לא בשל בשביל אלבום שיהיה איכותי. אבל זו דעה זמנית....אם להיזכר מה חשבתי על MLOR בזמנים ההם...:\ ומה אני חושב עליו עכשיו...
 

One Echoe

New member
אני שמעתי

את ארנולד ליין ואת סי אמילי פליי כמה חודשים ולא אהבתי במיוחד, וגם היה לי את SOS מלא זמן ולא התחברתי לשיר של סיד בארט בכלל, אלא לפני כמה שבועות... זה גם לא חייב לבוא, את לא חייבת לאהוב את סיד..אבל לדעתי זה דווקא כן יבוא לך.
 
למעלה