ציףציף1000
New member
../images/Emo79.gif Bike ../images/Emo79.gif
השיר האחרון שהוקלט לאלבום, היה גם אחד האחרונים שסיד כתב עבור האלבום. Bike נחשב בזמנו לשיר שטותי, מועט-חשיבות. אחד מטכנאי ההקלטות זוכר שעם הפלויד באולפן היו כמה בנות, ש"ניסו לעוף" בזמן ההקלטה. זו סצינה שלא היה אכפת לי לראות...
הנה הדברים שנכתבו על השיר בסיבוב הקודם. יש עוד הרבה שניתן לומר על השיר הגדול הזה... מה דעתכם? ציףציף1000: כמו במרבית שיריו, בארט עושה כאן שימוש בדימויים מעולם הילדות כדי לדבר על דברים לא ילדותיים בכלל. בכל שיריו יש, לצד ה"תמימות" הילדותית-לכאורה, גם אלמנטים של פחד או איום, ואי-רציונליות, המבוטאים או דרך המילים עצמן, או באמצעות המוסיקה. זהו מעין זרם תת-קרקעי, זדוני, הנמצא כל הזמן ברקע. עד היום לא יודעים אם הכוונה של בארט היתה לאיום הקיים בבגרות או בילדות - ולצערנו לא ניתן לשאול אותו. Bike הוא אחת הדוגמאות הבולטות לכך. זהו שיר גאוני (באמת; זו לא הגזמה לשם ההגזמה). ה"עולם" של בארט הוא העולם הנפשי, הפנימי. בארט מושך אותנו לתוך העולם הזה, שבו תמימות, אי רציונליות, פחד, אהבה ואבדן מצויים זה בצד זה. והוא עושה זאת בדרך שרק מעט כותבים מסוגלים לה, תוך שילוב - פשוט מדהים - של מילים ומוסיקה, לשם יצירת אפקט זה. זה יקח יותר מדי מקום לנתח כל שורה, מה גם שזה עלול לשעמם רבים. בואו נאמר כך: הדובר בשיר מציע לחברתו את ה"אוצרות" שלו, הדברים הכי יקרים לו, כביטוי לאהבתו: האופניים (שאינם שלו. הוא סחב אותם ממישהו), את הגלימה שלו (שיש בה קרע, ולא ברור מאיפה השיג אותה), את העכבר שלו, ג´רלד (שהוא מזדקן, ואין לו בית) ואת חדר המנגינות שלו - המלא ברעשים, שעונים, וצלילים מפחידים. מחד, זהו עולם תמים ומשעשע, אך מאידך זהו עולם פנימי "סגור"- הדובר אומר על חברתו "את סוג של בת שתתאים לעולם שלי". זהו גם עולם לא יציב (האופניים אינם שלו, העכבר חסר בית, הגלימה קרועה (וכמו כן "גלימה" היא מילה המתקשרת לעולם המאגיה, האי-רציונליות) ולכן נראה מאיים, במיוחד כאשר הדברים מוצגים כאילו הם מושמעים מפיו של ילד. הצלילים המוזרים בסוף נשמעים, באזני רבים, לא רק כמאיימים אלא גם כמסמנים אי-שפיות כלשהי (אם כי, הניתוח נעשה כמובן בדיעבד, כאשר אנו יודעים מה קרה לבארט). בארט גם עושה שימוש יחודי במקצב, כשהוא שובר את המשקל 4/4 (הוא עשה את זה הרבה בשירים שלו, והיה בין הראשונים לעשות זאת), תוך ויתור מוחלט על הריתם´נ´בלוז שהיווה את הבסיס לכמעט כל הרוק הבריטי עד לזמנו. השיר נחשב לאחד משיאי יצירתו, ושל הפלויד בכלל. לא בכדי הוא נכלל לא רק ב-Relics (שיצא בתחילת שנות השבעים) אלא גם באוסף Echoes, שיצא לפני כשנתיים, ואמור לייצג את המיטב שלהם, מכל התקופות. NaVe: "השיר שסוגר את Piper at The Gates of Dawn, הוא שיר שמשלב בתוכו הרבה מאוד מהמהות של בארט ככותב מילים: מטורף,ילדותי וצורח ויחד עם זאת משנה כיוונים רבים,נוגע ותמים... מדובר בשיר שבשמיעה ראשונית,פשוט פחדתי ממנו.חד וחלק... אבל לאחר מס´ שמיעות התברר לי שמדובר בעוד אחד הקסמים של פינק פלויד-הידע להפתיע ולרגש גם בדרכים לא קונבנציונליות. מבחינה מוזיקלית,Bike הוא שיר פשוט מאוד.בלי יותר מידי סיבוכים ואפקטים...הקצב,שקיים בבית מאוד בנאלי ורגיל,הגיטרה והקלידים גם הם שטחיים מאוד בבית.השינוי המשמעותי בפיזמון מזמן קטע פסנתר יפה שלא ממש מתאים לשיר(זו בעצם הנקודה).לגבי השירה,מדובר ביותר נאום מאשר בשירה,מלבד הניסיון ליצור מעט מלודיה בפיזמון." trancelover: זה קטע חזק. ------------------------------------------------------ מישהם גם רוצים לתת את המילים ולתרגמן?
השיר האחרון שהוקלט לאלבום, היה גם אחד האחרונים שסיד כתב עבור האלבום. Bike נחשב בזמנו לשיר שטותי, מועט-חשיבות. אחד מטכנאי ההקלטות זוכר שעם הפלויד באולפן היו כמה בנות, ש"ניסו לעוף" בזמן ההקלטה. זו סצינה שלא היה אכפת לי לראות...
