Cirrus Minor

../images/Emo79.gif Cirrus Minor ../images/Emo79.gif

בשעה טובה, ולמרות החגים והשבתות שמתרגשים עלינו בתדירות של אחת ליומיים, הגענו לדון באלבום More. האלבום מורכב בעצם מקטעים שהופיעו בפס הקול של הסרט באותו שם. הסרט, של הבמאי ברבט שרודר, עוסק בהתמכרותם של צעירים אירופאיים לסמים קשים, על רקע הנוף של האי איביזה, שבבלריים. יש לציין שפס הקול עצמו שונה מהאלבום, לפחות בחלק מהקטעים. Cymbaline מושר ע"י ווטרס בסרט, ומופיע בו גם קטע בשם Seabirds, אשר לא הופיע באלבום. קצת קשה לקחת כאמת את האגדה, לפיה הפלוידים הקליטו את האלבום במשך 8 ימים. לפחות חלק מהשירים - כגון השיר נשוא הדיון היום - נראים כשירים עליהם עבדו במשך זמן רב, או לפחות שירים שפותחו במשך זמן רב - ולא כשירים שאולתרו באולפן תוך זמן קצר. Cirrus Minor הוא אחד מהשירים הפסטורליים בהם התמחו הפלויד בסוף שנות השישים: שיר שמדבר על הטבע, על אור וצל, על אווירה מסתורית וקודרת. קשה שלא לראות לנגד עינינו את נהר הקאם הזורם בשעות אחר צהריים, לאור השמש השוקעת. מבחינה מוסיקלית השיר נשמע כבר שונה משירי Saucerful, ומעיד על נסיונותיהם של הפלוידים להשאיר מאחוריהם את מורשתו של סיד בארט, וליצור לעצמם שפה מוסיקלית חדשה. צעד ראשון, ומוצלח, לטעמי.
 

Shakty

New member
אמי מאוד מאוד אוהב את MORE למרות

בעיות האינטגריטי השקות שלו - כמו שכתבת ציף קשה להאמין שזהו אלבום שהורכב צ'יק צ'ק יש מאין כדי למלא פס-קול. לפחות שני שירים משם בוצעו בהופעות לפני האלבום (GREEN IS THE COLOR, ו CYMBALYNE) אאל"ט - ולא סתם אלו הם שני השירים הכי טובים באלבום לטעמי - אבל נחזור לעניינו - CIRRUS MINOR - יש פה מצד אחד מן GRANDCHESTER MEADOWS 2 - הכל יפה ופסטורלי אבל עם טונים מעיקים מעט - הכל טיפה פחות עליז וקופצני - יש צללים ארוכים שהולכים ומתארכים... כאילו האישיות האפלה של ווטרס עושה את צעדיה הראשונים מהעולם הסיד בארטי העליז והצבעוני לעולם הצללים והשיגעון... כל השיר המלים הם פסטורליה קיימבריג'ית טיפוסית אבל לפתע 2 השורות האחרונות של השיר זורקות אותנו לעולם הווטרסי -
On a trip to Cirrus Minor, Saw a crater in the sun A thousand miles of moonlight later.​
המוסיקה בהתאם נעשית מאיימת יותר וחללית יותר - רמז לבאות.
 
שיר נפלא

עבודת הקלידים לאורך כל השיר פשוט מהממת, עם כניסתה של האיקוסטית לתמונה ביחד עם אפקטים של קולות ציפורים יוצרות את אחת הפתיחות הכי טובות של פפ. שיר להירגע איתו ולקום טוב בבוקר.
 

שלום חן

New member
../images/Emo45.gif

מסכים עם כל מילה שאמרתה. הרקע של הצפורים, העבודה של רייט על הקלידים, ושוב האפקט של האורגן הכנסייתי מקפיצה בדרגה את השיר ומזכירה מאד את asoas כמו שציף הזכירה, שיר שאפשר לנגן ברקע עם בחורה במיטה.
 
../images/Emo31.gif

עם כל הכבוד לשיר, אתה שם אותו בתור מוזיקה למיטה אתה משבית לחלוטין כל אופציה לניצוצות,מקסימום להרדם איתו אחרי.
 

שלום חן

New member
כנראה הגיל עושה את שלו

לא הייתי מצפה מבן אדם בגיל 58 שיגיד אחרת, כנראה שהשיר הזה לגיל שלך מצויין בשביל להרדם אבל לא בשביל ניצוצות. בשבילי הוא טוב לניצוצות!
 
הדורס וג`פרסון טובים לניצוצות!

והכי טוב זה לשתות עם ואן מוריסון ולד זפלין.
 
אני לא בן 58..

בסה"כ בן 23 .שם המשתמש עם הפרטים שבו לקוחים בהשאלה מאבא שלי שגם גולש בפורום של תפוז. לעיניננו,אני דווקא הייתי מצפה שבחור צעיר יאמר את הדברים בצורה שלי,כלומר,מוזיקה שתהיה טיפה יותר שמחה עוצמתית,לא מידי, אבל שיהיה בה איזה פן סקסי שידליק את האווירה.לא סתם שיר כמו the great gig in the skyנחשב לשיר סקס טיפוסי,הגבהים של העוצמות והריגוש שאתה מקבל במהלך השיר סוחפים אותך חזק ומעצימים את החוויה. שיר שמוזכר בו בית קברות וגם המלודיה כאילו לקוחה מאיזה טקס הלוויה קצת מדכאים את האווירה. אבל... בסופו של דבר הכל עיניין של טעם,ומה שחשוב זה לעשות את הדבר שעושה לנו להרגיש הכי טוב שאפשר.
 

vegetable man

New member
אני מבין לגמרי

כששומעים מוסיקה, היא מעלה רגשות. הן כלליות בד"כ. כשמוסיפים לה מילים, או מגבילים אותה לנושא מסוים זה פוגם איפשהו בתפיסה האסוציאטיבית שלה. זה לגיטימי ומובן.
 
זו היתה כוונת המשורר

האלבום כולו עסק בחיים ובמוות ובמה שביניהם, כפי שהפלוידים עצמם הגדירו. ווטרס אמר ש-Great Gig הוא על הפחד האוניברסלי מפני מוות. גרסאות מוקדמות של השיר נקראו The Mortality Sequence (היינו, קטע התמותה) וכן Religious Theme. הלהקה הופיעה עם הקטע בהופעות עוד לפני יציאת האלבום, ובהופעות אלו הביצוע היה מלווה בקריאת קטעים מהתנ"ך. כאשר הוקלטה קלייר טורי לשיר, אמרו לה חברי הלהקה (גילמור, במשתמע) שהשיר הוא על המורכבות של הקיום האנושי לנוכח המוות, והיא אילתרה את שירתה בהתאם. גם הדיבורים ברקע השיר קשורים: השאלה: Are you afraid of dying? והתשובה, מפיו של פיטר ווטס, טכנאי הבמה של הלהקה ואביה של השחקנית נעמי ווטס: "i never said i was frightened of dying". אגב, ווטס מת בשנת 1976.
 

חרטושה

New member
מוות וסקס קשורים זה לזה

לפחות על פי גרסאות כאלה ואחרות למציאות, יש כאלה שקוראים לזה תיאוריות.בדיוק כפי שהמוות והחיים קשורים זה בזה אם אנחנו מתעקשים להביט על יותר מממד אחד. יש משהו מאד סקסי ומפתה בשירה של טורי, מאד נאחז בחיים. אני לא יודעת למה היא התכוונה, אני חושבת שיצא לה משהו קצת שונה מהכוונה המקורית, לכן זה כל כך מוצלח.
 
שם השיר

the great gig in the sky = החגיגה הגדולה בשמיים. היינו, המוות אינו הסוף, אלא הוא תחילתה של חגיגה. יש הרבה חיות בשיר, במיוחד בגלל שירתה של טורי, אם כי אני לא שומעת בה את מה שאת שומעת.
 

חרטושה

New member
בשביל זה אנחנו פה נדמה לי. ../images/Emo13.gif

לפינק פלויד יש מקבץ מכובד של קטעים אינסטרומנטליים לגמרי או כמעט לגמרי, ופה כל הכיף מתחיל לדעתי, משום שהמשמעות שלהם הרבה יותר פתוחה לפירושים.(אני מאד מקווה שלא נדלג על הקטעים האינסטרומנטליים בפרויקט ניתוח השירים, משום שהם מהווים חלק נכבד ומשמעותי מהיצירה של הפלויד) אז סגרנו על חיות, הרבה חיות. כן?
 

חרטושה

New member
צודק, צודק! ../images/Emo45.gif

אתה לא יודע כמה פעמים שאלתי את עצמי את אותה שאלה בדיוק.
 
למעלה