שבת שלום לכולם!

פיל ספקטור והראמונז

אני חייבת תשובה למישהו ששאל על שיתוף הפעולה בין הראמונז לפיל ספקטור. מכיוון שלא זכרתי את הפרטים במדוייק, נעזרתי בביוגרפיה של ספקטור המופיעה באתר MTV (האמריקאי) ונכתבה ע"י קורט לודר, שהוא מבקר רציני יחסית. לדברי לודר, הראמונז רצו את ספקטור כמפיק לאלבומם End of the Century, בשנת 1980, וזאת כי הם העריצו את המוסיקה של שנות השישים, ורצו סאונד דומה. קצת מוזר, לדעתי, שהם רצו דווקא את ספקטור, הידוע בהפקה העשירה - שלא לומר גרנדיוזית - שלו. אם הראמונז הם סרט דל-תקציב בשחור/לבן, ספקטור הוא ססיל ב. דה-מיל. בכל מקרה, ההקלטות לא ממש עלו יפה, בעיקר בגלל שספקטור הוא פסיכי עם קבלות. הפרפקציוניזם שלו גרם לו לעבוד שעות רבות על אקורדים בודדים והאגדה גם מספרת שהוא איים על הראמונז באקדח שברשותו, בשלב מסויים. (הם לא היחידים עליהם הוא איים באקדח, וזה לא ממש פלא שהוא כיום עומד לדין על רצח). לגבי התוצאה - האלבום עצמו - הדעות חלוקות. לטעמי, התום של הראמונז מצליח להתעלות מעל ההפקה הלא-מתאימה, אבל זה לא ממש הראמונז במיטבם.
 

Shakty

New member
אולי ראוי לכתוב טיפה על ספקטור

ולמה הוא ה ססיל בי דה מיל (אחלה אנלוגיה ציף) של תעשיית המוסיקה. בשתי מילים (אני ארחיב יותר מאוחר מהבית) ספקטור העמיס את אולפן ההקלטה שבו הוא עבד ב 3-4 פסנתרים 3 מערכות תופים סקציית נשיפה שלמה ועוד מכל הבא ליד. הצליל שנוצר על מקלטי 2 הערוצים של אז היה בומבסטי ומרשים ולאחר מכן נודע בשם WALL OF SOUND ספקטור נחשב לאגדה חייה (הוא חי כיום אך ממעט לצאת בפומבי) ואחרי לעשרות TOP TEN HITS , הוא המציא את מה שנקרא הנערות הרעות של להקות הבנות והמפורסמת בהן הן הרונטס (הוא היה נשוי לזמרת הראשית שם רוני בנט) עם Be My Baby בריאן וילסון (גאון בזכות עצמו) הושפע רבות מאותה טכניקת הקלטה והרמוניות קוליות. היו לו גם כמה כשלונות צרומים כמו LET IT BE של הביטלס שהם ממש שנאו את התוצאה (לפני כשנה יצאה גרסה נקייה של LET IT BE ללא האורקסטרשינש (תזמורים?) בשם LET IT BE NAKED) האמת אין יותר מה להרחיב עליו, אסכם בזה שלדעתי הוא בין הדמויות הכי משפיעות בהיסטוריה של הרוקנרול.
 

itaikuskus

New member
זה הייתי אני ששאל

חשבתי ששכחת אותי. אלבום לא משהו...בלשון המעטה.
 
למעלה