• פותח הנושא r66
  • פורסם בתאריך

r66

New member
../images/Emo91.gif ../images/Emo63.gif

מפתח לדלת נעולה הספר אינו מיועד לאנשי מקצוע, אלא לקורא המתעניין; ספר ''מדע פופולרי''. הוא מתחלק לשני חלקים: החלק הראשון כולל עדויות של דיסלקטים, בגוף ראשון, והחלק השני מציג דיון וניתוח של התופעה.
 

kniaper

New member
(ללא כותרת)

תודה רבה על הקישור לספר
. באמת ADHD וליקויי למידה הנן תופעות שפעמים רבות מופיעות יחדיו. עם זאת, יש לשים לב לכך שאלו שתי בעיות נפרדות שהמקור הפיסיולוגי שלהן שונה ועל כך תעיד העובדה הפשוטה שאי אפשר לטפל בלקות למידה באמצעות ריטלין. מומלץ מאד לקרוא את הביקורת שניתנת בקישור שרנה העבירה לנו. המבקר מעיד על ספר שנכתב בצורה לא רצינית ומסיק מסקנות על סמך מידע שנאסף ממדגם לא מייצג של דיסלקטים. עם זאת, חלקו הראשון של הספר עוסק בסיפורים אישיים מה שיכול להיות מעניין מאד לקריאה. אני בטוח שרובינו נוכל להזדהות עם מה שאמרו המרואיינים של הכותבת. קריאה של סיפורים אישיים יכולה לעזור גם בהמשגת הבעייה. כלומר, לפעמים אנו פשוט מתקשים לנסח לעצמינו מה אנחנו מרגישים ודרך קריאה של סיפורי אחרים קל לנו יותר להמשיג לעצמינו את התחושות שלנו. הנה, כאן מובא חלקו של סיפור אישי אחד מתוך הספר. כך שבהתחשב בביקורת (לא קראתי את הספר), החלק הראשון נראה לי החלק החשוב ועל השני אפשר לוותר. עם זאת, בהתייחס לנושא הפורום, יש לזכור שהספר עוסק בדיסלקציה ולא כל מי שיש לו בעיות עם הקשב והריכוז סובל גם מדיסלקציה או לקות למידה ספציפית אחרת (לי לדוגמה אין דיסלקציה
אבל כן דיסקלקוליה). אני מזמין את כולכם לכתוב חיבורים קצרים או ארוכים על חווית לקות הקשב והריכוז שלכם, לשלוח אלי או לגידי בדואל ואנחנו נפרסם את זה כאן במדור המאמרים (חיבורים אישיים בשבילנו).
 

r66

New member
נייפר, לא מצאתי ביקורת

על הספר, כמו שציינת.. גם בעיני מצאו-חן הסיפורים האישיים. נתקלתי, לא אחת, בשילוב של דיסלקציה וADHD, לכן חשבתי שזה מקומו של המאמר.. מן הביקורת: "...מפתח לדלת נעולה, המבוסס על מחקר עם קבוצות סטודנטים דיסלקטים באקדמיה, מעלה, באמצעות ראיונות עומק, את מאבקיהם רוויי הסבל לאורך כל שנות לימודיהם, למן בית הספר היסודי ועד האוניברסיטה; את הפגיעות הבלתי הפיכות,החברתיות והרגשיות, שעיצבו את יחסם אל עצמם ואל העולם. בספר הצעות מובנות ומפורטות של אסטרטגיות למידה ייחודיות, המתאימות לקשיים האופייניים לסטודנטים דיסלקטים במגמות הלימוד השונות באקדמיה."
 

kniaper

New member
ADHD, דיסלקציה והביקורת על הספר

אינספק שפעמים רבות מבחינים באנשים עם ADHD ודיסלקציה בייחד ולו בגלל העובדה שקשה להבדיל בינהם. אך גם ללא קושי כזה עד כמה שאני יודע (ואני אחפש מאמרים שקשורים לכך) אחוז הדיסלקטים בין מאובחני הADHD גבוה מאחוז הדיסלקטים באוכלוסייה. כלומר יש איזה שהוא קשר בין השניים גם אם קשר סטטיסטי בלבד. ובכל זאת עדיין, ADHD ודיסלקציה הן תופעות נפרדות. ולגבי הביקורת, הנה דוגמא לביקורת על התוקף של ממצאי הספר: "....כאמור, המחברת משליכה על כל הדיסלקטים מתוך ראיונות עם דיסלקטים שהגיעו למכינה אקדמית, וזהו אינו מדגם מייצג כך, למשל, מתארת המחברת את ''ההשקעה הרגשית והקוגניטיבית, לאורך שנים, של התלמיד הדיסלקטי בנושא הלמידה, וחפותו המלאה מכל מגמה של עצלות, אדישות וכיו''ב'' (עמ' 185, מסקנה ד') - וודאי שיש דיסלקטים עצלים (באחוז דומה לאחוז העצלים בקרב כלל האוכלוסיה, סביר להניח), אבל אלה לא הגיעו למכינה אקדמית. נושא המדגם הלא-מייצג מוזכר בהמשך (עמ' 247, לקראת סוף הספר) כהערת אגב. ...." (ציטוט מתוך הביקורת על הספר)
 
המלצה לספר (אמנם באנגלית אבל שווה)

הספר "Moving to Distraction" ממצה את תופעת ה- ADD ו- ADHD לכל הגילאים מאלף!
 

kniaper

New member
../images/Emo24.gifברוכה הבאה

תודה על ההמלצה. אכן, הספר מומלץ על ידי רבים שקראו אותו ונהנו ממנו מאד. את מוזמנת להצתרף אלינו לדיונים ולהציג את עצמך לכשתרגישי נח לעשות זאת.
 
ברח לי....

תודה על האיחולים!!!! מה שתרצו... אני דברנית כמו שרק ADHD יכולה להיות
 
למעלה