פוסט אחרון: דיאגרמות קו מתוך הקרון. סט' פנקרס תקבל שירשור.
London - ביקור חורף / אביב קצר.
במובן מסויים זה השירשור שמעולם לא שירשרתי כשגרתי בעיר. כמה נקודות עניין בתחתית, אוטובוס או שניים, וסיקור נרחב של תחנת סט' פנקרס שממנה יוצאות הרכבות לאירופה. אני חייב לציין שלונדון בתח"צ שונה מאד מלונדון באופניים, דברים מתחברים אחרת, הכל יותר צפוף (נכון שהייתי יוצא לגיחות שופינג בתח"צ מדי פעם, אך ביום-יום תמיד רכבתי) ומשום ששהיתי במרכז העיר אין את הרוגע של החזרה לפרברים מהמרכז. חוויה די שונה מהחיים בעיר.
פוסט אחרון: דיאגרמות קו מתוך הקרון. סט' פנקרס תקבל שירשור.
השירשור הזה מראה חוויה עירונית של תושב לשעבר שמגיע למרכז לונדון ומסתובב בה על אמצעי התחבורה הציבורית העיקריים שבה. כתושב העיר בעבר לא הלכתי לאזורי תיירות מובהקים כמו ארמון בקינגהאם או למוזיאונים אלא הספקתי לבקר אנשים, מקומות בילוי וכן לעשות קניות ייחודיות לעיר. בנוסף לשני חברי סניף לונדון שבפורום שיכולים לעשות שירשורים דומים עם כל הידע ומסלול שונה בהחלט ישנם כמה גולשים שהכוונתי בעיר וסביבתה שיכלו לעשות שירשור דומה מנקודת ראות של תייר שרואה אותה לראשונה. מרוב חומר החלטתי שתחנת סט' פנקרס תקבל שירשור מיוחד משלה.
התמונות בפוסט האחרון הזה מראות דיאגרמות קו מתוך רכבת המשמשת הן את קו הדיסטריקט (ירוק) והן את הקו המעגלי וקו המרסמית' והסיטי. קו הדיסטריקט הוא קו די מפלצתי, הוכחה שניתן בצורה מסויימת לעשות רכבת מכל מקום לכל מקום כל עוד נקודת הפתיחה שלכם היא בארל'ס קורט, והייצוג שלו בדיאגרמה שברכבת עצמה סכמטי מאד לעומת התמנון שעל מפת התחתית. הקו המעגלי אינו מעגלי יותר אלא בצורה של ספל תה. זהו אירגון מחדש שמאפשר לקו תחנה סופית ותחנה ראשונה, ומאפשר לעיכוב כזה או אחר להתבטל בתחנה הסופית. בעבר עיכוב כלשהו בהפעלה המעגלית היה משפיע על הרכבת הבאה בהפעלה המעגלית וכן הלאה, תוך השפעה שלילית על הרכבות בקווים האחרים החולקים את אותה המסילה (באופן כללי הצד הצפוני של המעגל משותף עם הקו המטרופוליטני וקו המרסמית' והסיטי, הצד הדרומי של המעגל משותף לקו הדיסטריקט - קו ראשי מזרחה, והצד המערבי - קו הדיסטריקט שלוחת אדג'וור רוד. בימינו הקו ממשיך עד להמרסמית' ב"ידית" של הספל). מי שרוצים להשתמש בקו המעגלי כמעגל בין הצד המערבי לצד הצפוני צריכים להחליף רכבות באדג'וור רוד. התדירות גבוהה אז זו לא בעיה.
שימו לב להערה בנוגע לשלוחת קנסינגטון אולימפיה: הקו פתוח בסופי שבוע, חגים ציבוריים, ותערוכות במרכז התצוגה באולימפיה עצמה. זה ההיפך המוחלט מהתח"צ בארץ ששובתת פעם בשבוע. בעבר השלוחה פעלה מתחנת ארל'ס קורט כל 15 דק' אבל כיום עם האוברגראונד ניתן להגיע לשם בתדירות כזו תוך החלפה בשלוחת ווימבלדון של קו הדיסטריקט. בעת שיש דרישה השלוחה יוצרת חיבור ישיר מקו הפיקדילי (כחול כהה) ושלוחותיו האחרות של קו הדיסטריקט. זה הגיוני בערך כמו שתהיה תח"צ לאיצטדיוני הכדורגל בעת המשחקים בשבת, למקומות הבילוי בלילות שבין שישי לשבת, וכו' וכו'.