My new 2 Lady

ybello

New member
שלדה יפה - וגלגלים האלו יודעים

לטוס יפה מאד, יותר מה-ksyrium ssc sl שעולים פי 2. (היו לי את שנייהם).
 

Mr Hunt

New member
ועל זה יאמר יוארדיקה

אין כמו שלדת סקנדנביום נקיה מקישקושי הקרבון סופגי הזעזועים, תנו לי כמה שיותר הכברת אנרגיה על חשבון זעזועים בכל הגוף.
 
אתה טועה. כנס ולמד../images/Emo79.gif

מתוך המדריך לחומרי שלדות של תורי. סגסוגות אלומיניום ממשפחת ה-7000, המתוספות בסקנדיום (Scandium). סקנדיום הוא יסוד שהתגלה ב-1879, והיה בשימוש בעיקר לשימושי טילים וחלליות בגוש הסובייטי (כשזה עוד היה קיים). מתחילת שנות התשעים נעשו ניסיונות לשלבו בתעשיית האופניים, והמהלך הושלם סופית כש-Easton, ענק האלומיניום האמריקאי, החל בייצור סגסוגת אלומיניום-סקנדיום שנקראת SC7000, האיכותיית ביותר שמייצר הקונצרן כיום. החומר שהתקבל חזק פי שניים מאלומיניום 6061 באותו משקל, מה שמאפשר לבנות שלדה ששוקלת כ-10% פחות משלדת האלומיניום הקלה ביותר של איסטון, ושעדיין תהיה חזקה יותר. שמו של הסקנדיום הולך לפניו בכל הקשור לאיכות הרכיבה המתקבלת. לשלדות סקנדיום הרגשת חיות ונוחות שאופייניים לשלדות פלדה וטיטניום. השלדות מחומר זה יקרות בשל נדירות החומר ותהליך ההלחמה המורכב שהוא מחייב
 

Mr Hunt

New member
מה זה הבילבולי ביי... הזה

נו אז מה שזה כתוב, עדיין שלדות סמכילות תרכובות סקנדנביום נחשבות קשיחות יותר, פינרלו לדוגמא שילבו קרבון מאחורה בשביל ספיגת זעזועים משופרת. היום חברה שבונה שלדות רק לטיפוס ישנה העדפה ברורה לוותר על הקרבון מאחורה (במידה שבחברה משלבת קרבון אלומניום), ראה לדוגמא שלדת הטיפוס נגד הזמן של מאיו בדופינה בלי קרבון בכלל. יש הבדל בין מה שכתוב לבין מה שהתחת מרגיש, ישנם רוכבים שאין להם בעיה, שים מוט כסא מקרבון וכידון גם כן ורוב הבעיות יעלמו.
 

Tamir Eshel

New member
מעיון במבחני דרכים במגזין Le Cycle

מעיון במבחני דרכים במגזין Le Cycle הצרפתי, עולה כי הסיבה הטכנולוגית העיקרית לשילוב תומכות כסא מקרבון בשלדה מחומר אחר (שימו לב שזה קיים גם בשלדות טיטניום ופלדה) היא הקשחת התומכות!!! הקשחה! לא ספיגת זעזועים. לא, לא ולא! הצורך בהקשחתן נובע מסיבות שונות בכל שלדה, לדוגמא, בשלדת טיטניום: גמישותו היחסית של החומר, מפריעה למעצור האחורי לעשות את מלאכתו נאמנה ומונעת העברה יעילה של אנרגית דיווש מצינור תומך כסא בקוטר קטן ולכן יש ליצרני הטיטניום שתי אפשרויות: הגדלת קוטר הצינור - או החלפתו בקרבון. בשלדת פלדה: בדיוק אותו דבר למעט שאי אפשר להגדיל את קוטר הצינור ולשמור על משקל סביר ולכן שלדת פלדה שמכוונת לביצועים חייבת תומכות מקרבון על מנת לתת לה סיכוי. בשלדות אלומיניום למיניהן, כולל מגנזיום, סקנדיום וכל שאר השמות המסחריים המבוססים על אלומיניום כחומר עיקרי בסגסוגת: המעצור האחורי, כאשר הוא לחוץ חזק בירידה, מושך את התומכות לכיוון השלדה וגורם לירידה בביצועי המעצור. להבדיל מטיטניום ופלדה, אלומיניום למיניו הוא כל כך קל שאין כל בעיה ליצרן ששולט ברזי החומר לעצב צינור שייתן התנגדות טובה הן לעומסי הדיווש והן לעומסי הבלימה, במשקל נמוך מ"שתל" קרבון. זו בדיוק הסיבה שאופני הטיפוס של מאיו כמו גם של אחרים, אינם מכילים קרבון במזלג האחורי. (מי שיקשה וישאל למה מאיו לא ממשיך לרכוב על שלדה כזו - כמובן בגאומטריית כביש - גם בקטעים מישוריים ארוכים, אומר שני דברים: 1- הוא דווקא כן רכב על שלדה כזו עד לטור של 2004, ולמרות שעמד לרשותו גם דגם מושתל קרבון מאחור - הוא מעולם לא השתמש בו, ו 2- בקטעי הטרנזישן, הוא יסכים לרכוב על מה שיעשה טוב לספונסור ויעזור לו למכור רעיון). בשיחות פרטיות מאחורי דלתות סגורות עם אנשי מפתח בתעשיית האופניים העולמית, שמעתי שתומכות קרבון ברמת כניסה על שלדת אלומיניום ברמת כניסה עולות כמו תומכות אלומיניום ולא תורמות דבר לביצועים אך עכב ה"סקסיות" של הקרבון, הן מהוות מוצר אופנתי שמאפשר להעלות את מחיר המוצר המוגמר בהרבה, לעיתים פי שתיים!!! מסיבה זו, אופנה זו צפויה להמשיך לשלוט בשוק אופני הכניסה: פשוט הכי קל ליחצ"ן אותה ואף אחד לא יוותר על כסף קל בתעשייה לא קלה כלל. דעה זו נשמעת מכל קצוות התעשייה - אני אישית שמעתי אותה משלוש יבשות. בנושא עיצוב החומרים לאופני העילית של העתיד אין כל קונצנזוס. מנסיוני הדל, למדתי שיצרן אופניים בעל נסיון ואמצעים, אשר בכוונתו לייצר אופני קצה תוך התעלמות מהמחיר, יגיע בדרך כלל לתוצאה מעולה, איכותית, יפה ומהנה. הויכוחים יתחילו כאשר נדבר על הקבוצה המרכזית: החל מהאופניים השניים שלך והלאה. אבל ל"בור" הזה אני אהיה מוכן להיכנס רק אם השירשור יתפוס כיוון חיובי.
 
משפט אחד לא ברור לי,אם תואיל להסביר

ציטוט: "המעצור האחורי, כאשר הוא לחוץ חזק בירידה, מושך את התומכות לכיוון השלדה וגורם לירידה בביצועי המעצור." בכמה (מ"מ,מאיות או אלפיות מ"מ) הוא מושך את התומכות ואיך מתבטאת הירידה בביצועי המעצור האחורי?
 

Tamir Eshel

New member
זה משתנה מאופניים לאופניים

יש כאלו שפתרו את זה ובדיוק מסיבה זו לא צריכים את ההקשחה שהקרבון נותן. יש כאלו שתוכל לראות את זה בעין(!!!) כי בהם זה מספר מילימטרים. באופן טבעי זה מודגש יותר במידות הגבוהות ואחד הפתרונות הוא לחבר את התומכות נמוך יותר. כאשר התופעה בשיאה, דהיינו בהשוואה ישירה בין שלדה מצויינת לשלדה בסיסית בהיבט זה, מהירות התגובה של הבלם יורדת וכח העצירה שלו נחלש באופן כה בולט שתוכל לחוש בכך ברכבה בחניית ביתך. נסה את אופני הקצה שלך ואז נסה אופני כניסה עם מעצור איכותי וספר לנו אם המעצור מגיב באופן דומה. במקביל שים לב לתחילת ההודעה שלי: את הקביעות האלו אני מבסס על מגזין צרפתי מוביל. ברור לי שהידע והנסיון שלי, גבוה ככל שיהיה, לא יקבל כאן "חותמת איכות" כמו מילתו של כתב צרפתי שאת שמו אפילו לא ציטטי ואינני יודע מי "משמן" אותו, ואני בסדר עם זה. זו דרכו של העולם.
 
וקצת נתוני משקל יבשים ../images/Emo29.gif

השדלה שלי - Wilier Scandium - Team Gerolseiner בנויה מסקנדיום מלא והמשל שלה הוא 1.16 ק"ג ושלדה של Team Lampra שבנויה מסקנדים ותומכות כיסא מקרבון, שוקלת 1.28 ק"ג
 

Mr Hunt

New member
עזוב אותך תן כתבה אחרי רכיבה ראשונה

תרשום התרשמות כמה שיותר אוביקטיבית אחרי רכיבה ראשונה. צדדים חזקים פחות או יותר. זוהי אחת השילדות שסימנתי לי, תגיד מהי הערכת המחיר.
 
שי מה קורה לך??????????../images/Emo123.gif

לא מספיק שהפצע פתוח, אתה גם מוסיף מלח!!!!!
 
ליותר מזה אני כנראה כבר לא אגיע../images/Emo3.gif

כנראה שהגיע הזמן גם "לשמח" פורום אחר.
 

levinerez

New member
טעית בגדול לגבי המשקלי מצטער

המשקלים המדווחים לכל חברה לכל שלדה הם למידה 56 זה הסטנדרט שלך מידה יותר קטנה - דורש שקילה מיוחדת אבל הם פחות
 
למעלה