שום תיאוריה פסיכולוגית אינה באמת מדעית.
הביהביוריסטים יכולים להריץ עכברים על מריצה עד מחר....אבל ההסברים שהם סיפקו לרגש, הנעה, וחשיבה, גרמו לשימוש במושגים לא פחות עמומים ומעורפלים מעמיתם בפסיכואנליזה , כמו תחושות יעילות עצמית, ערך צורך, הרגל ורמז מבחין..ומה לאלה ולאופרציות ניסויות מדויקות, אין לי מושג, חוץ מזה נידמה שהפשטנות הזאת אינה מצליחה באמת לתפוס את התמונה המלאה (מה עם דחפים וצרכים מולדים? הבדלים ביולוגים ? פנטזיות ? אינסטיקטים מולדים ?). ( ברור לך שאינטרוספקציה, צפייה מהצד, ושאלוני אישיות כשל עצמם הם כבר בגדר התפשרות משמעותית של האסכולה למדוד אישיותו של אדם)
כמו שאמרתי לך מקודם....בסופו של דבר שמגיעים להתנהגות המורכבת באמת הכל בסמנטיקה, את תמצאי הרבה תיאורים שונים עם אמיתות קטנות לאותה מקרה,
וכמו שנאמר פה שימוש בתיאוריות שונות עשוי לפשט אותם.
התנהגויות מסוימות חוזרות על עצמם כי הם נתפסות ככאלה אשר יפחיתו את הנחיתות הנתפסת מהילדות (אדלר), פחד מבדידות ומוות גורם לאנשים מסוים לסובב חייהם סביב רעיון מסוים או החברה (היידגר), אדם חוזר וחי מחדש את הדינמיקה בינו לבין הוריו בקשריו הבין אישיים (ניאופרוידאנים), התנהגויות אשר קיבלו תגמול נלמדות וחוזרות על עצמם ואלה שלא, לא. (התנהגותי קוגניטיבי), לאדם יש דחף חזק לתוקפנות ומין אשר חייב להגיע לסיפוק אשר מתנגש עם דרישות החברה לאיפוק(דובי הדוברמן)
דוגהנאטס יכולת להקשות יותר ולדבר על סכיזופרניה, ברור שאנחנו לא מדברים פה על, פיגור, או הפרעות נפשיות אקוטיות במיוחד תוצר ליקוים מוחיים.
כמו כן, ברור שאצל אדם המרגיש חרדה נמצא אמיגדלה יותר פעילה, השאלה היא מה יצר אצלו את החרדה ואיך נפסיק אותה (אולי בעתיד באמת רק תרופות יספיקו).