ON THE ROAD - הסרט

Jflyaway

New member
ON THE ROAD - הסרט

זוגתי, אני, והמנהלת, היינו הערב בסרט של וולטר סאלס, המבוסס על ספרו האלמותי של ג'ק קרואק מ 1957 (חשוב לציין שהספר נכתב בין 1949-1951).
רשמים, חוויות, וביקורות - בהמשך הערב ומחר.
עוד מישהו ראה?
 

Jflyaway

New member
אז ככה

קודם כל - ולפני הכל - זה סרט חובה לקוראי הפורום הזה. גם אם יש לי הסתייגויות מסויימות (מעטות) מאספקטים מסויימים, וגם אם הספר לא לגמרי נאמן לספר (וזו לדעתי לא בעייה...) - זה סרט מהנה, מעניין, מרתק, ודי מעיף.
יש לו לסרט אווירה של סרטי אינדיפנדנט-סינמה, שנפגעת לדעתי רק מהכללת קריסטין דאנסט, שחקנית לא משהו... הוליוודית מדי בשביל המכלול של הסרט.
השחקנים הראשיים מצויינים, הפסקול מדהים, הבימוי טוב מאוד, גם אם הוא לא עיקבי והקסם נשבר פה ושם במספר אפיזודות תמוהות, ובכמה סצנות שלא ממש עובדות. אבל כמו שאמרתי, זה בקטנה. בגדול הסרט מצליח בין השאר להמחיש תקופה בצורה משכנעת ואוטנתית, וביחוד להעביר סוג של אינטימיות אנושית שפסה מהעולם ולא נשאר ממנה הרבה בקולנוע (ובחיים בכלל) בעידן החרטא, קרי: בימינו. זה לא אומר שזה סרט אינטימי, ממש לא, אבל הוא מצליח להביא למסך איזושהי ישירות וכנות אנושית שקשורה למושג החברות, היחסים, איך שלא תקראו לזה.
זו הצצה לשוליים ההזויים מאוד של קבוצה שולית מוטרפת בסוף שנות הארבעים, ובלי קשר לספר, יש בסרט תמונה די מרתקת של הסצנה שסובבה סביב קרואק, וויליאם בורוז, גינסבורג , קסידי ושות'

ללכת.
לא להשוות לספר
וליהנות

תיכף תבוא המנהלת ותגיחד דברים שלה
 

LadyG

New member
מזל שרפרשתי

טרם קראתי את מה שכתבת. זוהי התרשמותי.

שקראתי את "בדרכים" דמיינתי בעיני רוחי עולם שלם. סאל פרדייס בן דמותו של קרואק היה שרירי כקרואק ודין מוריארטי בן דמותו של ניל קאסידי היה היפה והמקסים בגברים. מלא קסם אישי, שבין אם אתה גבר או אישה אין לך את היכולת לסרב לו וקרלו מרקס בן דמותו של אלן גינסברג משורר בראשית דרכו, מלא בכשרון, שרק מחכה להתפרצות הגדולה שעוד תבוא.

עולם דמיוני שלם נפרש לעיניי. הנסיעות הארוכות במשאיות עם טיפוסי שוליים ואנשים החיים לגמרי על הקצה המרכיבים עולם ומלואו, מועדונים קטנים שבהם מנגנים ג'אז רגע אחרי המלחמה....וכן הבנזדרין הסם הממריץ חביבו של קרואק בחיים האמתיים.

וולטר סלאס הבמאי לקח על עצמו משימה לא פשוטה - לביים סרט המבוסס על ספר אייקוני, שנכתב בשלשה שבועות מטורפים ובלתי אפשריים בהם לא הניח קרואק את אצבעותיו לרגע כשהוא ניזון מקפה וסמים ממריצים ויש המכנים את צורת כתיבתו בעצם כהקאה.

הסרט הצליח בצורה מקסימה לתאר חברות. מן חברויות שאני לא יודעת אם הן קיימות היום ואם כן הן נדירות ומיוחדות במינן. העולם היה אחר וחברים טובים החולקים יחדיו תאוות נדודים, סמים, אלכוהול וטבק כבר מזמן עברו מן העולם.

מי שליהק עשה עבודה נפלאה בבחירת הגברים.ויגו מורטנסן, סאם ריילי ו- Garrett Hedlund הן בחירות סופר מדוייקות.
גם סטיב בושמי מגיח בסצנה לכאורה משנית אך חזקה ביותר. בחירת הנשים קצת לוקה בחסר והן נשארות לא מרשימות בעליל ולטעמי גם לא סקסיות וחבל.

אחד הדברים המקסימים בספר הוא מצבי התודעה השונים שעוברים הגיבורים וולטר סאלאס הבמאי מצליח בצורה יפה ביותר להעביר את התחושות האלה למסך הגדול ואין זה קל בכלל. הוא משתמש בתאורה. במשחקי אור וצל, בצבעים היוצרים תחושות חמות ותחושות קרות , שמשקפות רגשות וזה בעיני היה הדבר בסרט.

ומחמאה אחרונה לפס הקול, שבדמיוני השתעשעתי רבות מה הייתי עושה איתו. פס הקול לא אכזב. אהבתי את קטעי הג'אז, אהבתי את קטעי הבלוז ובמיוחד את הקטע הזה.

אז לכן לראות אותו בקולנוע ולא על מסך הטלוויזיה גם לא בפלזמה 50. זה לא אותו דבר. ולכו מהר כי הסרט לא יחזיק מעמד שבוע בקולנוע.

"בדרכים" הוא ספר ששימש השראה לדור שלם אך אינו ספר לכל אחד. גם הסרט אינו מיועד לכל אחד. גם הפורום הזה. וטוב שכך.
 

Jflyaway

New member
Son House "Death Letter Blues"

קטע פצצתי. זה אולי בלוז, אבל זה הכי רוק שיש.
בסרט היו 2 קטעי בלוז, קטע או שניים "היליבילי" וכל היתר ג'אז, אבל בלט במיוחד הפסקול המקורי שהיה ברובו ג'אז כלי הקשה ובאס, ללא כילים אחרים.
למי שיש את ההקלטות של קרואק עצמו שמקריא קטעים עם המוסיקה ברקע - זה דומה (מודולו)

שימו לב למה שאמרה נורית: הסרט לא יחזיק יותר משבוע כי אין צופים לקולנוע כזה. שבת בערב, אולי 20 איש ואישה. זה מעט.
לרוץ ולראות
 

Barmelai

New member
אם לא הייתם כותבים מה שכתבתם

לא הייתי מתקרב לסרט הזה עם מקל של 10 מטר. הביקורות עליו קטלניות. אפשר להניח שהסרט לא יועד לאלה שלא קרובים ברוחם לעולם הביט, גם אם הם מבקרי סרטים. אבל ההאשמה המשותפת לכל הביקורות, וקראתי כמה כדי למצוא איזו דחיפה ללכת, היא אשמה חמורה מאוד: שיעמום ואנמיות.
מה עכשיו - נראה שאוריד עותק, הסרט מסתובב הרבה זמן ברשת. מקסימום, הלכו שעתיים, דברים מוזרים מזה קרו כבר.
 

Jflyaway

New member
שיעמום ואנמיות

אני דווקא יכול להבין את ההאשמה הספציפית הזו בקונטקסט של הסרט הזה.
לפני הסרט היו טריילרים לסרטים הוליוודיים עכשוויים IRON MAN 3 , ועוד איזה קומדייה עם דה-נירו ודייאן קיטון.
אני יגיד לך שעושה רושם ששני הסרטים שבטריילרים לא משעממים, ומגרים המון נימים מהסוג האמון על גירויים מיידיים וטריקים קולנועיים שמחזיקים אותך עירני ובודר.....
ON THE ROAD שייך לקבוצה אחרת, סרטים כמו BLOW UP של אנטוניוני, או PARIS TEXAS של הגרמני ההוא.... סרטים שעובדים של מערכת אחרת במוח שלך. הם יותר משעממים, פחות מבדרים, אבל מסובבים את הברגים שהם רוצים לסובב. זה סרט פרוזה.... לא אנטרטיינמנט הוליוודי. לא בשביל כולם. מאוד בשבילך !
 

Jflyaway

New member
והייתי מוסיף

זה לא סרט אמריקאי, הטיפול הקולנועי תואם "סרטים זרים".... וזה מזכיר לי סרט צרפתי מ 2003 שראיתי אתמול פעם שלישית : "בריכת שחייה" עם שרלוט רמפלינג. איטי (יש יגידו שזה אומר משעמם?) קצת מרוטחק כזה, אבל - מ ד ה י ם
 

LadyG

New member
בריכת שחיה

מדהים, מסתורי והנוכחות האניגמטית של אהובתי שרלוט רמפלינג מהפנטת.
אהבתי אותו מאד.
 

LadyG

New member
אני רוצה להזכיר לך מיכה

שתי מילים סינקדוכה ניו יורק...
 
בדרכים מסתובב באיכות HD באינטרנט כמעט שנה

לדעתי. זה שהביאו אותו רק עכשיו זה קצת מצחיק. אולי עדיף מאוחר מאשר אף פעם לא.
סה"כ סרט טוב. לא הייתי מפריז באיכותו, בטח שלא להשוות עם פריז טקסס, וגם לא עם בריכת שחייה. אבל עדיין סרט מעניין. טיפה יותר מדי פוטוגני - יותר מדי פריטי בויז, פחות מדי חיספוס. נראה שיש שם טיפה יותר מדי גלוריפיקציה למיתוס סביב קרואק ושות', ועל הדרך שכחו שמדובר למעשה בחבורה של לא יוצלחים על אף היותם מוכשרים בטירוף. הקטע במסיבה שהם שרים\רוקדים את salt peanuts זה הקטע האהוב עלי בסרט, לפי מה שזכור לי.
בכל מקרה, בהחלט שווה צפייה. לא מופת, אבל גם לא רע בכלל. בוא נגיד שלעשות יצירת מופת מהספר הזה זה די בלתי אפשרי, אז יחסית לכך, עשו שם עבודה טובה.
 

LadyG

New member
החבורה הזאת של לא יוצלחים

שאני חושבת שהשם המתאים להם יותר הוא טיפוסי שוליים עשו מה שהרבה אנשים היו חולמים עליו. להשאיר חותם אחריהם בעולם.

ום אתה תיאו כתבת שהסרט הוא טוב אז כנראה שהוא טוב
 

Jflyaway

New member
אבל גם תיאו צודק לדעתי

טיפה יותר מדי פוטוגני - יותר מדי פריטי בויז, פחות מדי חיספוס. ... יש בזה משהו. הסרט לא ממש מסתכן.
ובלי קשר - שווה צפייה לאנשי הפורום הזה

ואני יודע למה מיכה ראה פעמיים את בריכת שחייה
)
 

LadyG

New member
כאן אני נוטה לא להסכים

היתה בו פוטוגניות מאד מדוייקת. יותר מדי פריטי בויז? לא ממש. כך היו צריכים קרואק וקאסידי להיראות. מדובר בסיפור אוטוביוגרפי. הסרט לטעמי לקח חתיכת סיכון בכך שלא פחד להתעסק בנושא החשוב מכל....רגשות. רגשות בין חברים. אהבה, ניכור, ריחוק. תחושות חמות ותחושות קרות. הסצינה עם סטיב בושמי, שנותן טרמפ לחברים ומקיים יחסי מין מנוכרים כל כך. מזמן לא הרגשתי מן קור, עצב, ריחוק וניתוק כאלה.
הדמות של קאסידי אינה מחוספסת? הוא מקסים, שובה לב אבל חתיכת טיפוס שאינו לוקח אחריות, שאינו משלם מחיר על דבר (מחיר אמיתי בדולרים ומחיר כמשל).
 

Jflyaway

New member
טוב את יודעת מה היחס שלי

ל "בעד ונגד"... אין טוב ורע.
תכלס אני אישית אהבתי את הסרט, אבל אני לא חושב שזה מאסטרפיס, ואף שאהבתי את הסרט אני לא חושב שהוא חף מבעיות.
דעתי.... שאובייקטיבית, כקולנוע, זה לא סרט גדול. הייתי נותן לו ציון 7 מתוך 10
סובייקטיבית, בזכות הנושא שלו והקשר בין התוכן לבין תחומי העניין האישיים שלי, הוא מקבל 10 מתוך 10 במדד הזהות .
כלומר: לא קולנוע ענק, אבל כן סרט חשוב לקוראי הפורום הזה, אפילו הייתי אומר: חובה. ולי אישית : מאוד מהנה.
 

LadyG

New member
כמו שאני יכולה לאהוב

אלבום לא מושלם כך אני יכולה לאהוב סרט לא מושלם. הגבתי ספציפית לגבי האובר פוטוגניות והפחדנות, שדווקא בנקודות האלה לטעמי הסרט לא חטא.
אם מחלקים ציונים הייתי נותנת לו 8.5 אבל כמובן שהציון שלי מורכב בראש ובראשונה מהחומרים שהופכים אותי נורית להיות מי שאני. ולסרט הזה יש הרבה מהחומרים האלה.
 

Barmelai

New member
שתי פעמים

ראיתי אותו מאז. בריכת שחיה סרט מצויין ורמפלינג - שחקנית נפלאה.
 

LadyG

New member
לא בכל דרך תצליח להנצל

מי שהצליח לשרוד את סינקדוכה ניו יורק ועוד לשבח את הסרט כמעיין המתגבר, נדמה לי ש"בדרכים" ייראה לך כסרט מתח עוצר נשימה.
 
למעלה