Pablo Honey?

Roy1232

New member
Pablo Honey?

אז כן, השגתי סוף סוף את האלבום השנוי במחלוקת, מורעלי אמניזיאק שכמותכם
. וגיליתי את אחד האלבומים הגדולים שיש. הוא מזכיר מאוד להקות כמו RHCP, וקצת נירוונה, הוא קצת מבולגן, ועם הרבה דיסטורשן - אבל הסלידה ממנו מוגזמת. אין מה להגיד, הוא רחוק מOK C, אבל קרוב מאוד לTB. יש שם כמה שירים ענקיים, טובים בהרבה משני האלבומים השנויים במחלוקת קיד א' ואמניזי'. אני בהחלט רוצה עוד התייחסות לאלבום המדהים הזה כאן בפורום
. נדמה שכולם מדלגים עליו.
 
לא דילגו...הייתה התייחסות

לכל האלבומים - והיה ניתוח של כל שיר ושיר...תעשה חיפוש.. אם יש לך משהו ספציפי שאתה רוצה לשאול או לומר על אחד השירים אתה מוזמן להעלות..
 

V e g

New member
קצת מוגזם

משום שהאלבום הזה תמיד יהיה ה"תמצית" של רדיוהד: שירים מלודיים ומרגשים, הקול הנהדר של ת'ום, הגיטרות המודגשות. נכון שיש לאלבום מגרעות - הטקסטים לעיתים אינם בשלים מספיק (אח"כ באים בטענות שהטקסטים של ת'ום לא מובנים, פה הם מאוד מובנים). הגיטרות לעיתים מוגזמות (אני מעדיף את Stop Whispering בגירסת Itch). חלק מהשירים לא ממש מעניינים. העניין הוא שכאן הכל התחיל - סולן רכרוכי עם כל מתרפס, גיטריסט עם סטייל מקורי כמו ג'וני, עם הדיסטורשנים הדחוסים, והדומיננטיות של השאר. החדשנות הזאת עשתה את creep להיט היסטרי. אבל ישנם שירים טובים נוספים באלבום: Stop Whispering, Lurgee, I can't ו-Thinking about you שזה השיר הכי מתוק שת'ום כתב אי פעם... לסיכום - בלי האלבום הזה, שיש בו את היסודות של רדיוהד שקיימים בחלק מהשירים עד היום, קשה לי להבין איך אפשר לאהוב את רדיוהד. מומלץ להכיר בשלב זה או אחר מאיפה הכל התחיל
 

פוֹלי

New member
אל ייאוש ../images/Emo13.gif

יש נטייה קלה להתעלם מ pablo honey כי הוא מאוד בוסרי ומאוד לא מייצג את רדיוהד שאחרי the bends והלאה.
 

Roy1232

New member
בוסרי אולי כן...

אבל הוא מאוד רדיוהד. אולי הוא רחוק מאוד מאיפה שהם היום (כיף לשמוע את YOU ואז את WOLF
) אבל ללא ספק זה האלבום הטוב ביותר שלהם לדעתי אחרי דה בנדס ואחרי OK C. רוק גיטרות וכל כך הרבה בלאגן והבדל בין שיר שליר - זה אלבום שמצטיין בשירים אחד אחד ולאו דווקא כמכלול. אבל האמת העצובה היא שלהקה, כמה מקורית שתהיה, אחרי שש-שבע אלבומים כבר ממצה את עצמה ומתפרקת או במקרים אחרים ממצה את עצמה ומתמחזרת. אני מקווה לשינוי בשביעי, אבל הציפיות שלי ממנו נמוכות מאוד.
 
? מאיפה לקחת את הכלל המפען

הזה? הביטלס מיצו את עצמם אחרי 6 אלבומים? (כלומר יש להם בערך 7 אלבומים מיותרים???) פינק פלויד??? (לעניות דעתי לא נכנסו לקצב עד האלבום ה 4) פוריוקפיין טרי? נראה לי שהכלל הזה לוקה בחסר...
 

Roy1232

New member
חחח...

פינק פלויד: מפייפר אט דה גייטס אוף דאון תרשום אלבום כל שנתיים עד דה וול... (מדל, דארק סייד, אנימלס, וויש יו, דה וול) למיטב ידיעתי אחרי דה וול היה את האלבום דה פיינל קאט ואז רוג'ר ווטרס עזב - שבעה אלבומים. ביטלס הם ללא ספק מקרה מיוחד... הם הוציאו אלבומים בקצב מטורף, כל חצי שנה אם אני לא טועה. אבל הגיונית, כמה להקה תוכל לעבוד על אותו סגנון? U2 הוציאו 14 אלבומים שממחזרים אחד את קודמו (לפחות מאכטונג בייבי (8) והלאה) והיה והלהקה משנה אותו כמה פעמים, מתישהו השינויים כבר הורסים את הלהקה. מטאליקה התקלקלו אחרי האלבום השחור (#5 או #6 שלהם אם אני לא טועה) והרשימה עוד ארוכה - פשוט כי כמה אפשר לסחוב, גם אם הלהקה מוכשרת בטירוף?
 

Roy1232

New member
ועוד דוגמה:

דפש מוד ממשיכים באותו קו מוזיקלי שהתחילו בו בViolator (#7, האלבום של אנג'וי דה סיילנס) עד היום, אלבום #11 - ממחזרים אותו.
 

FunkyMonk

New member
הבעיה של רדיוהד...

זה שהם היו כל כך יצירתיים, וכל כך גאונים, עד שיהיה להם קשה מאד להתעלות או להמשיך בחדשנות הזו עם האלבומים הבאים. אותו דבר קרה לפינק פלויד, שהגיעו לפסגה עם הצד האפל, המשיכו את זה טיפה עם WYWH, ועשו משהו טיפה שונה באנימלס - שנכשל טוטאלית, רק כי לא הצליח למשוך את ההצלחה והתהילה של דארק סייד. ואני מקווה שכולם מודעים לכך שאנימלס הוא אלבום מעולה ומשובח, ונכשל אך ורק בגלל שהגיע אחרי דארק סייד.
 

V e g

New member
כמה דברים

אם יש משהו שלא חסר אצל רדיוהד - זה חדשנות. רוג'ר ווטרס, שמאוד אהב את OK COMPUTER אמר על AMNESIAC שהוא "beyond me" - כלומר הוא הרגיש שהוא חדשני עד כדי כך שקשה לו להבין אותו (נו טוב, הוא כבר בן 62). גם העובדה שלרוב פה בפורום האלבום האהוב הוא KID A או AMNESIAC מצביעה שהיה ונשאר להם מה לומר. אני מסכים איתך שכל להקה, או אמן, מגיעים לעיתים לשיאים שקשה לה לשחזר. אך ישנם המון פעמים שלהקה אוגרת כוחות מחודשים ומוציאה אלבומים מצויינים אחרי שהספידו אותה. לגבי ANIMALS של פינק פלויד - הוא לא נכשל (למעשה עד היום הוא הצלחה מסחררת, אחרת שנינו לא היינו מדברים עליו). מה שכן, פינק פלויד השתנתה אחרי 73', אחרי שהם הפכו לחלקים (או בעיקר לחלק שנקרא ווטרס) ואיבדו את השלם ועבודת הצוות, מה שלא קרה לרדיוהד.
 

FunkyMonk

New member
אנימלס נכשל במצעדים...

לא יודע מה איתך, אבל המיקומים של אנימלס, אחרי שדארק סייד וWYWH הגיעו למקומות גבוהים מאד, היו מאכזבים. כמובן שהוא נקנה ע"י מליוני אנשים, כי הוא של פינק פלויד, אבל יחסית - הוא היה כישלון מסחרי. היום פחות, כי היום כבר פחות מרגישים את ההשפעה של הדארק סייד. ד"א, רוג'ר ווטרס אמר שOK מחשב היה "בסדר", ולא "מדהים". הוא לא כל כך מתחבר למוסיקה המודרנית עפ"י הבנתי. ומה שניסיתי להגיד, זה שרדיוהד חידשו כבר כל כך הרבה, שאני לא רואה איפה הם יכולים לחדש עוד ועוד, גם לגאונים נגמר מתישהו הדלק. בסדר מחשב היה חידוש מטורף, אחריו הגיעו אמניז'יאק וקיד A שהיוו בכלל ז'אנר חדש של הרוק כפי שאנו מכירים אותו, ואז הייל שיצר שוב פעם מוסיקה חדשה לחלוטין. אם הם יצליחו ליצור משהו שלא דומה לאף אחד מהדיסקים שהם כבר עשו, זו תהיה הפתעה לדעתי. כבר הייל התחיל לחזור לשילוב כלשהו של אוקיי וקיד A. לא שזה רע, זה אלבום מעולה, ושוב פעם - נבלע בגאונות שמאחורי הקודמים לו (שים לב שבד"כ הוא הרבה פחות מוערך משאר האלבומים של רדיוהד).
 

V e g

New member
מיקומים במצעדי מכירות אינם מעידים

על טיבו של אלבום. ANIMALS, הוא שונה כי אין בו לחנים של גילמור, אבל עם השנים למדו להעריך אותו - ואלבום שנשאר רלוונטי למרות השנים, הוא בהחלט הצלחה גדולה. הזמן קובע אם אלבום מסויים, הפך לקלאסי, ו-ANIMALS הוא כזה. לגבי רוג'ר ווטרס, אתה טועה (או יותר נכון מישהי הטעתה אותך, משום מה
): ראה בקישור המצורף, מתוך ראיון לרולינג-סטון העיתון ב-2002, לא קשה למצוא את הקומפלימנטים:
 

FunkyMonk

New member
צודק...

ואף אחד לא הטעה אותי, קראתי את אותו ראיון בדיוק, רק שהתבלבלתי בין אמניז'יאק לבסדר מחשב.
 
למעלה