Rotation Speed

הסבר

מהירות זו היא המהירות בה יש להפעיל לחץ על הגה הגובה על מנת שהמטוס ינתק את גלגל האף וימריא לכשיתאים לו.
 
בהרבה מטוסים

בהרבה מטוסים (בסימולטורים נדמה לי שיש בכולם) מהירות זאת מסומנת על מד מהירות האוויר (Air Speed). הסימון הוא הרבה פעמים בהתחלת הקשת הירוקה (התחלת הקשת הירוקה זו המהירות שבה יש להפעיל את הלחץ על הגה הגובה).
 
לא בדיוק

התחלת הקשת הירוקה היא מהירות הVs כלומר מהירות ההזדקרות "נקי" (בלי מדפים וגלגלים)
 
ושכחתי לציין

יכול להיות שיש מטוסים שזה אותה מהירות כמו הVr. אבל אני לא רואה את עצמי מושך סטיק ב40-45 קשר בצסנה.
 

צחי נבו

New member
Vr לא קשור לקשת הירוקה

אני מאמין כי הוא רלוונטי למטוסים גדולים בלבד. במטוסי הנוסעים יש קטע בהמראה שבו האף כבר למעלה (המטוס רץ על כני הנסע הראשים עדיין) אבל המטוס נוגע במסלול... המהירות ממשיכה לעלות ואז מגיעה Vr המיוחלת בה מתרחשת הרוטציה - מעבר המטוס מ"נסיעה" ל"טיסה". אני חושב שבמטוסים הקלים זה מיידי ואין קטע ביניים שכזה כמעט. אגב, לגבי טכניקת המראה, אני ממש לא ממליץ על "משיכה" כלשהי בסטיק/יוק. אני מעדיף לתת למטוס לצבור עוד 5 קשר ולנתק כמעט בכוחות עצמו. אם נדרשת המראה קצרה בשל אילוצי מסלול - זה כבר סיפור אחר. כפי שלימדו אותי: "מהירות זה חיים".
 

deutsch

New member
הסבר קצר על VR

vr אינו נתון קבוע. זו מהירות ניתוק במטוסים רב מנועים החל משניים. מהירות זו משתנה בהתאם לטמפרטורה,משקל, מרכז הכובד,רוח וגובה השדה מהירות זאת נבנת על מנת להיות בגובה מינימלי לפחות של 35 רגל מעל סוף מסלול לאחר ההמראה. מקוה שעזרתי.
 
תוספת להסבר..Vr

המהירות נקבעת לפי נתוני היצרן, ובמוסף לנאמר, נלקח בחשבון גם אורך המסלול, מידת שיפועו (האם ההמראה מתבצעת במורד או במעלה המסלול - לא כל המסלולים הם כפלס), תנאים מטאורולוגיים על המסלול - יבש, רטוב, מיים עומדים, קרח רך (שלג), קרח קשה וכו. Vr = המהירות בה מתחיל הטייס להגדיל את זוית ההתקפה (להרים את האף) בקצב קבוע (כ 2 - 3 מעלות בשנייה), למען כי בהגיע מהירות המטוס ל "מהירות המראה בטוחה" שנקראת V2, יעבור משקל המטוס מכן הנסע לכנפיים. מייק..
 
תוכל בבקשה לכתוב את

תוכל בבקשה לכתוב את המהירויות השונות שמשתמשים בהם (לדוגמא: Vr, Vne, Vs וכו´)? תודה מראש, ראובן דרך אגב, יש מטוסים שמסומן קו אדום בתוך או קצת לפני הקשת הירוקה, זו ה Vr?
 

צחי נבו

New member
ראובן, יש הרבה כאלו...

במטוסים מורכבים/נוסעים אולי 2 הגדרות... הקו האדום נמצא מעבר לתחום הירוק ובסוף הצהוב. משמעותי VNE כלומר Never Exceed, למען לא יתפרק מטוסך. התחום הצהוב הוא תחום שבו אסורים תמרונים חריפים. במלים אחרות מותר לטוס מהר בתחום זה אולם לא ביום עתיר-חתחותים.
 
למעלה