Searching for Sugar Man מיכה שאלה....

ozitex

New member
כרגיל..

לאורך ההיסטוריה של הסכסוך הזה, רוב המעורבים כבר שכחו את נקודת ההתחלה, את האמצע ובקושי את העבר הקצת יות קרוב.

מה שמדבר הוא האקטואל. מה עכשיו על הפרק ונעזוב את ההיסטוריה.

ההיסטוריה חשובה על מנת להבין יותר טוב את מיקומו של סרט כדוגמת זה בקונטסט המודעות של אנשים בעולם לסכסוך, מקורותיו ועל מה הוא בכלל נסב.

ומכאן, נקיטת עמדה בקרב אזרחי העולם לצידו של צד זה או אחר, שכידוע לך, הוא אינטרס ראשון במעלה של כל צד בסכסוך.

לוקחים כמו במקרה זה יצירת אמנות ומייחסים לה חשיבות מ ע ב ר לחשיבותה האמנותית, לחשיבותה ה ע ר כ י ת, אבל הערך שלה כדוקומנט תיעודי אינו עולה בקנה אחד עם העובדות מהן היא מנותקת לחלוטין ולכן, עושה חוסר צדק רב עם הצד החזק לכאורה.

רוקנ'רול תמיד מתאים לי..

מה על הפרק?
 

KFir R

New member
עוזי צודק, אני מעדיף 1000 מצלמות שבורות

ע"פ הרוג ישראלי אחד...אנשים נוטים לשכוח את תקופת הפיגועים הקשה שהייתה פה בסוף שנות התשעים - תחילת שנות האלפיים...אני זוכר שמרוב שהיו שולחים אותי להלוויות צבאיות החלטתי יום אחד שאין טעם לעבור למדי ב' כי ממילא בצהריים יסיעו אותי לעוד הלוויה שתהיה וזה מה שאמרתי למפקד שלי כשהוא שאל אותי למה אני לא עובר למדי ב'...חוץ מזה על פגיעה ברכוש אפשר לפצות בכסף (והפלסתינים לא פרייארים, על כל מילימטר של הגדר בכל חור הם הלכו לבג"צ), למרות שלא נראה לי שבנסיבות של הפגנות ומהומות יינתן פיצוי...
 

modulo1000

New member
למה החזק הוא חזק ?

בשנת 1939 זה לא היה כך
אבל בשל בצע כסף הבעיה הפלסטינאית הונצחה
והמקדו בכל מיני סמנטיקות של האמנה הפלסטינאית כאילו זה רלוונטי אם יכירו או לא יכירו בקיומה של מדינת ישראל כתנאי למשא ומתן
חיכו מ 1967 שלושה עשורים בגלל סמנטיקה
ועכשיו כשמאוחר מדי וגדלו דורות של שנאה שטופי מח ושטופי איסלם
עכשיו אנחנו אוכלים את החרא שבישלנו לעצמנו בסיר
העניין הוא שתמיד יוצאים נגד החרדים
איפה בעלי ההון שהנציחו את הבעיה הפלסטינאית איפה הם בכל הסיפור
אתה יודע מי כתב את המשפט הזה :
"לא הטריטוריה היא הבעיה, אלא האוכלוסייה של כ-1.25 מיליון ערבים היושבים בה, ושעליהם נצטרך לכפות את מרותנו. הכללתם של ערבים אלה (נוסף על 300,000 שהם אזרחי המדינה) בתחום שלטוננו פירושה - חיסול מדינת ישראל כמדינת העם היהודי, חורבן העם היהודי כולו, התמוטטות המבנה הסוציאלי שהקימונו במדינה והשחתת האדם - היהודי והערבי כאחד."
מי שכתב זה ישעיהו ליבוביץ....ומתי ? .....ב 1967 חצי שנה אחרי מלחמת ששת הימים
גם הקשקוש הסמנטי אם אנחנו כובשים או משחררים כל כך לא רלוונטי
http://he.wikipedia.org/wiki/יהודה_והשומרון_וחבל_עזה

ישבה חבורה של דגנרטים מושחתים במשך עשרות שנים וחשבה שנוכל לשלוט על עם אחר
ועכשיו את פירותיה הבאושים של אנחנו אוכלים

עוזי מרבית הציבור הפלסטיני אומלל לא רצחני שוחר שלום ורוצה לחיות ולגדל ילדיו בשקט
מי שמנהיג אותם אלה נבלות סרוחות שמנציחות את המאבק האלים בשביל לבסס את מעמדם בתוך החברה הפלסטינאית
הסרט הוא סטירת לחי למי שלא יודע מה הולך שם
השפלה וביזוי של עשרות שנים
כפי שאהוד ברק פלט פעם שאם היה נולד בשטחים היה כנראה באיזה ארגון חבלה
וגם אתה ואני אם היינו רואים את האבא שלנו מושלח בצווארו תוך קריאת יא כלב תנקה את כתובת הגרפיטי מהקיר אחרת אני גומר עליך
היינו גדלים להיות שונאי ישראל והיינו מוכנים במו ידינו להרוג גם חפים מפשע
לא שפעם חלקנו כבר לא היה בסרט הזה
http://he.wikipedia.org/wiki/פרשת_דיר_יאסין
 

ozitex

New member
אני די מסכים עם מה שאתה כותב

אבל תרשה לי לספר לך שבשנת 1936, מאורעות תרפ"ט להזכירך, אותו ציבור "לא רצחני" כדבריך, אחז במאכלת ויצא לשחוט את שכניו כאילו אין מחר, כך שאני לא כל כך קונה את התיאור החלבי שלך בדבר אופיו של הציבור המדובר.

סיפור נוסף הייתי שמח לשתפך ואת הנוכחים כאן על מנת שנוכל להבין יתר הבן במה עסקינן.

בין השנים 1970-1974 הייתי תלמיד תיכון בפנימיית הכפר הירוק ע"ש לוי אשכול ואשר הצמיחה לימים מבין אותן שנים את הרמטכ"ל הנוכחי...אבל הסיפור מקושר לחבורה של תלמידים ערביים, תושבי המשולש אשר היו חלק מאיתנו, בשר מבשרנו, חברים מחברינו ובהם ראינו חלק בלתי נפרד מהמרקם החברתי של החברה בישראל באותם שנים.

יש לדעת שבית הספר הזה חרט על דגלו את השוויון והאינטגרציה בין יהודים לערבים ולמרות שאבי היה שייך למחנה הימין וכן אני, קיבלנו את החברים הערביים אל תוכנו בזרועות פתוחות אבל לא העלינו בדעתנו על מה שעתיד לקרות בחודש אוקטובר 1973.

מייד עם פרוץ המלחמה, ואני תלמיד בין כיתה שביעית לשמינית, התחילו להגיע מהחזית ידיעות על מצבו הגרוע של צה"ל ועל התמוטטות המערך ברמת הגולן, וכן צליחת התעלה ושחיקת השריון וחי"א הישראלי.

בד בבד התקבצו "חברינו" הערביים בחבורות כאילו היו צבועים בערבות אעפריקה והסתובבו להם ברחבי הכפר הירוק כאילו היה שלהם, בקריאות רמות וצבעקות ואיומים התרו בנו על כך שלכשיגיעו צבאות מצריים וסוריה לכפר הירוק הם ישחטו את כולנו ויאנסו את הבנות.

אלו היו ה"חברים" שאותם טיפחנו וראינו בהם חלק בלתי נפרד מאיתנו בלי קשר למוצאם העדתי...

אני לא ארחיב מעבר לכך אבל אתה יכול לתאר לעצמך את האוירה שהשתררה ברחבי הכפר הירוק דאז.

באותם ימים מרים אבדה לי התמימות סופית והבנתי באופן סופי ומוחלטו באיזה מקום אני חי, ממה כדאי לי להיזהר, מי הם אויבי ומי הם ידייי.

זה רק על מנת לסבר את אזנם של כל שוחרי הדו קיום למיניהם.

ולרוקנרול...
 

LadyG

New member
לפעמים לא תזיק לנו

הלקאה עצמית בריאה. אני הרגשתי חוסר אונים ועצב נוראי לאחר שסיימתי אתמול לצפות בסרט. בלי מילים גדולות ומבלי לנסות אפילו להכנס למורכבות הסכסוך הישראלי ערבי ומבלי לנתח בפעם המליון מי צודק וכמה שגיאות גסות נעשו כאן בידי ממשלותמימין ומשמאל? אולי הגיע הזמן לשנות את המציאות? ואולי לא כל אדם הרוצה לשנות את המציאות הוא אנטי ישראלי ועוכר ישראל?
 

ozitex

New member
במאי הסרט בהחלט רוצים לשנות את המציאות

וגם אני הייתי שמח לא לשלוח את הבן שלי לעזה כל שנה...

אבל שימי לב באילו דרכים הם רוצים לעשות את זה.

הם לוקחים כסף מקרנות לעידוד קולנוע ישראליות, מצלמים ומנצלים משאבים של המדינה מעצם היותם תושבים בעלי זכויות, אבל קוראים לחרם על המדינה, מתנערים מכל קשר אליה, ומציגים עמדה אנטי ישראלית ברורה.

אני קורא לזה לירוק לבאר שממנה אתה שותה. וזו גם לא דרך כלל לשנות מציאות. זו התנהגות כפויית טובה ומגעילה וראוי לשני אלו שמקומם יימצא מחוץ לתחומי המדינה , אולי כדאי שהם יסקרו סכסוך אחר שבו הם יהיו באמת אובייקטיבים.

לגבי ההלקאה העצמית, אני בהחלט בעד מדי פעם כפי שציינת אבל כאן השאיפה היא לקחת מעת לעת רגעים של חסד מתוך ההלקאה העצמית שהפכה למנהג יומיומי נלוז וקעקוע קיומי מסוכן.
 

modulo1000

New member
עוזי לצאת מעזה ומריכוזי האוכלוסיה הערבית ביוש

זה לא שמאלנות
ולא אהבת ערבים
ולא תבוסתנות
ולא אמונה בדו קיום
ולא אמונה בשלום ואחוות העמים
היא פשוט הפתרון הטוב ביותר הגם החלקי לכך
שיקיאו ויוקיעו אותנו כמדינה בכל פורום אפשרי
ועזוב גם את זה
זה טוב לנו לא לשלוט על עם אחר
מציגים בסרט הזה את המצב הבלתי אפשרי של לחיות תחת משטר צבאי בזכויות סוג ב
האלטרנטיבות הן 2 בלבד
הראשונה להתאבד בסיפוח מליוני ערבים כשווי זכויות
השנייה לצאת מהביוב ואולי להמשיך לאכול חרא אבל לפחות לא לשחות בתוכו
 

Jflyaway

New member
ימנים יהיו ימנים, שמאלנים יהיו שמאלנים

זה מן קטע ישראלי כזה, או בוא נגיד קטע ים תיכוני כזה: שמאלני פה לעולם לא יהיה מסוגל להעלות בדעתו לראות גם משהו חיובי באחת או שתיים מהמגמוות של הימין, או לתת ציון חיובי למשהו אצל מישהו כמו ביבי.....וימני פה לעולם , אבל לעולם לא יעלה על הדעת שייתכן שיש באטיטיוד של מר"צ או חד"ש גם איזה משהו קטן מועיל וצודק. מה לעשות שככה זה פה.
היה נחמד אם כל אחד היה בודק כל יום את מערכת האמונות שלו מחדש ומרשה לעצמו מידה מסויימת של גמישות או אמביוולנטיות
 

modulo1000

New member
דווקא אני כסופר שמאלני מעריך שלמעלה מ 90 אחוז

מהמתנחלים הם אנשים שומרי חוק ודוגלים בדמוקרטיה
אני מעריץ את הערכיות שלהם כל עוד היא אינה חוסמת את המחשבה הלוגית והאנליטית ואינה מביאה אותם למעשים לא רציונלים
יש לי מספר ידידים ומספר אנשים שאני בא איתם באינטראקציה יומיומית והם מאוד ימניים בדעותיהם המדיניות אבל עדיין רב המשותף ביננו על המפריד
ההבדל הוא בין הפרגמטיות שלי וראיית המצב כמו שהוא וזכות אבות אותי אישית לא מעניינת ולא מרגשת בעוד אותם כן ומאוד
זה ההבדל העיקרי
תאמין לי שעם רוב רובם תמצא שפה משותפת לשמאל חברתי יותר מאשר יושבי פסגת השן בצפון ת"א
 

modulo1000

New member
ואתה משוכנע ששליטה על עם זר הגדילה את בטחוננו

או עשתה בדיוק את ההיפך
הצמיחה דורות של שנאה תהומית
 

lotusss

New member
קמפיין ויראלי ישראלי נגד “חמש מצלמות שבורות”

לא כולם אוהבים את הדימוי התקשורתי שנוצר לישראל כתוצאה מסרטים כמו זה והפופולריות לה זוכים מעבר לים, בדומה לתמונות מביכות שמצלמים חיילי צה"ל בעת שירותם. עמותת "קונצנזוס", שהוקמה על ידי קציני צה"ל במילואים במטרה "להעלות את מודעות הציבור בדבר חומרת הפגיעה בצה"ל, באמצעות התקשורת", גייסה את השרוטונים לצורך הפקת סרטון נגד האדרת הסרט "חמש מצלמות שבורות".
 
למעלה