../images/Emo45.gif
סוף סוף דברי טעם!! חובה עלינו ללכת בדרכי השם,זהו כלל גדול בתורה ובמעלות הצדיקים אשר הולכים לפני האלוקים.והרי מה היה רוצה השם יותר משמירה פן יטמע עמו בגויים מסביב? אקרא,תרשה לי לספר לך סיפור שיקל עליך להבין את מה שקורה פה. השנה:תשס"א או תש"ס,איני זוכר במדויק. המקום:עיירה קטנה, נידחת ומאובקת בערבות אוקראינה,אומן. המקום המדויק:ציונו של רבי נחמן מברסלב. הנוכחים:חסידי ברסלב באלפיהם. האירוע: תשליך. כולם נקבצו ובאו,כל עולי הקיבוץ הקדוש באומן,לנהר החוצה את העיירה אומן,כדי להשליך במצולות נהר כל חטאיהם.הנהר כולו מוקף ו"מוצף" ביהודים,כשם שאין פרצופיהם שווים כך אין מלבושיהם שווים,והעין צופה במלא הדרו של מגוון הלבוש היהודי.מהספודיק הגוראי,דרך הכיפה הסרוגה הצמודה לחולצה לבנה ולסנדלים תנ"כיות שלצורך הענין הוחלפו במגפיים ועד שטריימל וקפטי"ן.ועוטי שיראין עומדים שם למעלה מ-10,000 יהודים שכל רצונם הוא להתקרב לבורא. קבוצות קבוצות,כתות כתות,הם עומדים שם.ולאחר סיום,פורצת,כמנהג חסידי ברסלב,השירה,מקיפה את האלפים כמן אלקטרו מגנט שמימי לוכד את כולם.והגויים מביטים אחוזי פליאה על היהודים המוזרים האלה,הם כבר נואשו מלהבין אותם, אין סיכוי. ובין האלפים,ניצב יהודי יקר,צדיק ועניו ושמו הרב שלום סבג.אותו הרב סבג מדרי שכונת פרדס כץ הוא,ויודעי דבר,יודעים דבר או שניים על שכונה זו.אחרים היו אולי חוששים לעשות משהו בשכונה הזו,אבל לא הרב סבג,הוא,שאומרים שיצא בעצמו מהיכן שהיה,התקרב לברסלב על ידי שני צדיקי עולם.הראשון היה הרב זאב חשין,מראשוני המחזירים בתשובה בדור הקודם והשני היה מוכר יותר: "הסבא" מכנים את מי ששמו היה רבי ישראל דב אודסר זצ"ל. והוא,העוסק בקירוב לבבות ונשמות עשוקות לאביהם שבשמים,שם,דווקא שם,בפרדס כץ,מביא איתו מדי שנה את אותם נשמות יקרות שמצפות לגאולתן,לאומן.כמובן,כמובן גם בראש השנה. והדרך,שכאשר יאמר הרב סבג את פרקי "תיקון הכללי",לא יאמרם בנחת וביובש,כי אם בניגון ובנעימה,כפי שמורה "ספר חסידים",שובת לב,כל בני החבורה יחד,בקול נעים בגילת ורנן מעלים בני החבורה את פרקי התהלים שבתיקון הכללי אל בוראם.ולאחר תיקון הכללי ולאחר התפילה הקצרה שמופיעה אחריה,תפילה עצומה,אגב,מנהגם הוא לפצוח בריקוד סוער ובשירה עצומה. וקולותיה של אותה שירה,שהתחילו בחבורה קטנה אחר תיקון הכללי וגדלו לאחר "תשליך,נשמעו מקצה העולם ועד קצהו, שעל כן נשמע השיר בשנה שלאחר מכן בכל פינה בעולם ובכמה וכמה שפות. הקדוש ברוך הוא,אנחנו אוהבים אותך!פשוט,כך.בלי סודות,בלי מילים ארמיות קשות להבנה,בלי גרטל ומלבש עליון ובלי נטילת ידיים או רצינות אינסטינקטיבית של לפני תפילה,רק לב יהודי,פשוט ותמים שכל כולו אהבה לבורא. יתברך שמו אשר עשה עמו שהחזיר לו את נשמתו אשר הפקידה אצלו עיפה,והחזירה לו חדשה ורגועה כדי לעבד עבודתו יתברך שמו בכל יכלתו ולשרתו כל היום,כי זה כל האדם,כמו שאמר הכתוב,חדשים לבקרים רבה אמונתך,פרוש,בכל בקר נעשה האדם בריה חדשה.ויודה בכל להשם יתברך שמו על זאת.ובעודו על משכבו,יאמר,מודה אני לפניך מלך חי וקים שהחזרת בי נשמתי בחמלה,רבה אמונתך - ואף על פי שעדין אין ידיו נקיות,יכול לומר זאת,כיון שאין בו שם. יהודה בן תימא אומר,הוי עז כנמר וקל כנשר,רץ כצבי וגבור כארי לעשות רצון אביך שבשמים.עז כנמר,פרושו שלא יתביש מפני בני אדם המלעיגים עליו בעבודת ה' יתברך שמו.קל כנשר,כנגד ראות העין.לומר שתהא קל לעצם עיניך מראות ברע,כי הוא התחלת העברה,העין רואה,והלב חומד. והמוסר השכל של כל זה הוא שגם אני יודע לדבר שטויות שבהתחלה נשמעות רציניות אבל בתאכלס אין להם שום משמעות.... בדיוק כמו אותו ד"ר יוסף מאיר וחבריו.... עובדה שלא "השביחו" פה את "הגזע"...