אבי לוזון: "לא צריך את בן שושן ותמוז באנדורה"

צריך זרים

ישנם תפקידים שקבוצה לא מוצאת בהם שחקן ראוי. לשחק עם שחקן ישראלי לא ראוי לתפקיד זה מוריד את הרמה הרבה יותר...
 
לא צריך קיצוניות

2 זרים יספיקו, כמובן כדי שהקבוצות יוכלו להתמודד בצורה סבירה בגביע וגם לעשות את מה שצריך לפעמים לעשות -לתת במה לשחקנים מקומיים. בליגת העל לא צריך להוריד ל-3 , צריך להוריד ל-4 בלבד ,לבחון את זה לכמה שנים ובהדרגה להוריד לשלושה.
 

קיר קמט

New member
זר אחד מספיק בהחלט

רוב הזרים שמגיעים לליגה השנייה לא שווים את זה שישלמו להם במקום לישראלי צעיר.. מנגד, צריך לפעול בד בבד לשיפור המתקנים ורמת האימונים בליגה השנייה, אחרת לא עשינו כלום בזה שנתנו לשחקנים צעירים לשחק בתת-רמה.
 
להזכיר לך טוטואנה ואנסומבו

שני זרים שהגיעו להפועל חיפה בלאומית ושידרגו את יכולת הקבוצה שעלתה ליגה באותה עונה + גמר גביע... דווקא בלאומית הזרים הם כמעט תמיד יותר טובים מהישראלים.
 
יובלדיו היה הבלם הטוב בלאומית

בעונה שעברה. החתמנו זר כושל עם רקורד טוב בשם ז'אן פול ליסאסי. הוא פשוט לא התאקלם פה. ויטאלי לדנב נפצע ושוחרר. רודריגז היא שחקן הרכב לגיטימי בהפועל חיפה. העונה יש לנו ג'קריטה שהוא קשר לא רע וממלא תפקיד מאוד חשוב אצלנו. סרג' איילי וברנרד האגן הוחתמו רק לאחרונה. איילי אמנם לא התאקלם, אבל יש לו רקורד לא רע כששיחק בעונה שעברה בקרית שמונה. האגן שיחק אצלנו בעונת העלייה ובעונה אחריה בליגת העל; הוא קשר לא רע ללאומית ואני לא רואה הרבה ישראלים ברמתו שהיו נשארים בלאומית ולא מוצאים מקום בקבוצת תחתית בליגת העל...
 
אף זר מאלה שציינת לא התעלה על

הישראלים שלכםץאיזה רקורד היה לליסאסי?אם יובלדיו היה היה טוב למה שיחררתם אותו?מי זא אילי בכלל? הגאן הוא הזר היציב היחיד שלכם והנה ההוכחה למה כדאי להוריד מספר הזרים
 
יובלדיו עלה על הישראלים

לא שיחררנו אותו, לא היה לו חוזה וקרית שמונה נתנה לו יותר כסף. לליסאסי היה רקורד טוב בליגה הבלגית. איילי היה חלוץ מצויין בעונה שעברה בקרית שמונה.
 
בשורה התחתונה במקום 30-36 זרים

אתה צריך למצוא עוד כמות זהה של ישראלים. קבוצה מהליגה הלאומית לא תמצא עוד כמות כזו של ישראלים טובים כמו הזרים שמשחקים כיום ורמת הכדורגל בארץ תתרסק!
 
אתה נותן כאן מקרה קצה

המקרה הזה באמת שידרג את הקבוצה ועזר לה לעלות,והם לא הגיעו סתם לבית"ר אחרי שהיו מחוזרים. גם הצמד של הרצליה (איסיאקו/דיוויס) נכלל בקטגוריה הזו, למרות שלהרצליה בטוח היה גם זר שלישי שאף אחד לא זוכר מיהו. למרות זאת,רוב הזרים הם מאוד בינוניים . אתה יכול להגיד לי שהזרים של קרית שמונה הם אלה שמשדרגים אותה , או שאולי אלה דווקא הישראלים שלה ? ברמת השרון,השניה בטבלה, אנשים אמרו בפגרה משהו בסגנון "מרסלו גרטה עזב אותנו,אין לנו צ'אנס". אז גרטה עזב ורמה"ש משחקת אותה. וגרטה הוא זר טוב מאוד לדעתי,גם זר שעלה ממש גרושים -אבל כנראה שאת הערך המוסף שהוא נתן לקבוצה גם עידן ביטון יכול לתת. חוץ מהעניין של הרמה, יש פה עניין כספי - הרבה קבוצות חיות בליגה הזו מהיד לפה ,ולפעמים כל התהליך של הטסת זרים למבחנים רק כדי לראות שהם לא שוים כלום יכולה להיות חור ענק בתקציב (תשאל את לוני). בכסף שאפשר לחסוך מכל אלה אפשר להביא 2 זרים טובים , ואפילו ישאר כסף לשחקנים ישראלים.
 
הרבה מהזרים שנבחנים בלאומית

בכלל מגיעים שהם כבר בארץ ונבחנו בקבוצה אחרת, כך שזה לא נכון להגיד שבחינת זרים יוצר חור בתקציב. מרסלו טוסקנו למשל חתם באחי נצרת אחרי שנבחן כבר בהפועל חיפה (שהביאה אותו) ובהכח עמידר רמת-גן. אתה בעצמך הבאת דוגמאות שזרים שידרגו קבוצות, אז למה לפסול כ"כ מהר את האפשרות שזרים יישחקו בלאומית ?!?
 
לא פסלתי

הנקודה היא שאם תלך שנים לאחור תראה שמי ששדרג היו לא יותר מ-2 זרים. אתה יכול לומר לי למשל שפטר אמולה שדרג כל אחת מ-15 הקבוצות שהוא שיחק בהן ? כי הוא לא שדרג. זה מבחינתי זר שאולי היה עדיף שלא יגיע לארץ,בזבוז כסף מוחלט. אני רק אומר שאולי תחת המגבלה הזו ראשי הקבוצות יהיו הרבה יותר זהירים ויחשבו על מי הם רוצים "לבזבז" מקום של זר.
 
פטר אמולה שידרג את כפ"ס בזמנו

גם בהפועל באר-שבע הוא היה שחקן הרכב לגיטימי. עכשיו הוא כבר מבוגר, אבל הוא על תקן שחקן שמביא איתו המון נסיון. עוד בהפועל חיפה הוא היה כזה והוא הקרין המון בטחון בהתקפה שלצידו היו חלוצים צעירים כמו טוטואנה ושי דהאן. אין בלאומית כמעט זרים שהובאו בידיעה שהם יהיו על הספסל. אפילו ריבינדיירה ודאבור בייסיץ' הובאו בידיעה שהם יהיו בהרכב הפותח, רק שהוא מסיבה לא ברורה הם שיחקו אצלנו ממש רע.
 
למעלה