אהוד אולמרט, האם חלמת על החטופים חוזרים הביתה

Krishi

New member
אבל אם הרגש יגרום לפגיעה של רבים אחרים?

גם אז זה בסדר? את מוכנה לקחת על מצפונך להתנהג כפי הרגש גוער בך להתנהג ולהיות אחראית לחטיפתם והריגתם של אזרחים וחיילים ישראלים אחרים? כי לשחרר מאות מחבלים משחק בדיוק לידיים של ארגוני הטרור, הם גם מבינים שהחטיפות משתלמות ופועלים לבצע עוד כאלה וגם המחבלים ששחררת ימשיכו להרוג חיילים ואזרחים אחרים. לא אמרתי שלא צריך לעשות כלום. ולא אמרתי שצריך לשכוח. אסור לשכוח ובוודאי שלא לנטוש חיילים בשטח. וחייבים לעשות משהו כדי לשחרר אותם. אבל יש דרך ויש דרך. אי אפשר להתפרע בלי רסן ולפעול מהלב ולא מהשכל כי על דברים כאלה בדיוק קמים ונופלים מנהיגים ומדינות. מה שווה שחרור חייל אחד לעומת הרס מדינה שלמה?
 
אהוד אולמרט, האם חלמת על החטופים חוזרים הביתה

אדוני ראש הממשלה, 3 החטופים כבר יותר משנה וחצי לא בבית, כבר יותר משנה וחצי שהמשפחות שלהם נמצאות בחוסר וודאות ורודפות אחר כל פיסת מידע אפשרית ע"מ לקבל עוד אינפורמצייה שיכולה להגדיל את האופטימיות ולהמעיט את הפאסימיות. כבר יותר משנה וחצי שעם ישראל רוצה להיות יותר אופטימי ולדעת שראש הממשלה עושה את כל מה שניתן ע"מ להחזירם הביתה, זה כבר יותר משנה וחצי שהפוליטיקאים עוסקים בהתנצחויות משלהם בין אם מעל בימת הכנסת ובין אם לא בהכל - חוץ מאשר בנושא שהכי בוער כמעט - הכי בוער מוסרית, אידיאולוגית, מצפונית. כחובה שלנו כאזרחים לזעוק, לזעוק את דעקתם של החטופים שלא נשמעת. חובה שלנו כאזרחים במדינת ישראל לבקש את המעט שהחטופים יחזרו לביתם. אדוני ראש הממשלה, אם 3 החטופים אינם מדירים שינה מעיניך ואם 3 החטופים לא באים אליך בחלומותיך, סימן שלא עשית עד כה מספיק כדי שמשפחת שליט, גולדווסר ורגב יהיו בחיקם בערב פסח הקרב ובא. חג החירות של כולנו, גם שלהם.
 

Krishi

New member
לא יודע אם הוא חולם עליהם או לא

אבל טוב עושה הממשלה שלא משחררת מאות אסירים ומחבלים בשביל 3 בני אדם, זה הדבר הטוב היחיד שהממשלה הדפוקה הזאת עושה. חייבים להפסיק עם המנהג המגונה הזה שרק פותח פתח לעוד חטיפות. לצערי זה נפל על שליט, גולדווסר ורגב אבל אין מה לעשות, מתישהו זה חייב להפסק. תמורת חייל 1 - אסיר 1. לא יותר ואם כבר אז רק פחות.
 

אביתר 39

New member
הו...סופסוף גאון..

ובחור בעל עקרונות....מה שאני מציע זה... שפשוט תבקש להתחלף עם אחד החטופים...ובמקרה שלך...האמן לי....נשמור על העיקרון שלך מכל משמר..אתה יודע מה...אולי אפילו לא אחד תמורת אחד...או שיחזירו אותך או שלא... תמשיך לעשות סקרים בטלפון (הצצתי לך בכרטיס)...אולי בזה אתה יותר טוב..
 
זו דילמה קשה

גם אני רוצה שהם יחזרו אבל לשחרר רוצחים שיחזרו לרצוח....איפוא הגבול? הרי מוכרחים לשים את הגבול. האם ביחוד אלדד ואורי היו מוכנים לזה? שלכם חנה גונן
 

אביתר 39

New member
זאת לא דילמה כ"כ קשה...

החובה, המוסר, הצדק...מחייבים שנשחרר את השבויים שלנו...גם תמורת מחירים כואבים... ואם כבר עושים "חישובים"...תחשבי מה יקרה אם חיילים שיוצאים לקרב...ידעו שאם יפלו בשבי, אז לא יעשו הכל בשביל לשחרר אותם....הם פשוט לא יירצו להילחם או להסתכן, ואז המחיר שנשלם כמדינה יהיה הרבה יותר יקר משחרור רוצחים..
 

Krishi

New member
הם חיילים! לא ילדים קטנים.

חיילים, במיוחד קרביים, יודעים כל יום שהם בסכנה של הרג או חטיפה. מה זה לא ירצו להתגייס? הם כבר התגייסו למרות הסיכונים. אני בטוח שאם תשאל כל חייל קרבי אז כולם היו אומרים שהם לא מוכנים שישחררו תמורתם מאות מחבלים. הם כן יצפו שהמדינה תנהג ביד קשה כנגד המחבלים ותנסה להצילם בדרך צבאית נטו.
 

בלקר

New member
נורא קל לשלוח אנשים אחרים למות,נכון?

אני מציאה לך לא לדבשמם של החיילים הקרביים. הייתה פקח טיסה בצבא לא? אני מוכן להחזיר את החטופים בעד כל דבר, כולל החיים שלי(ובגלל זה יצאתי למלחמה). תחזור לקורס פיקוח טיסה שלך, ועל תדבר יותר על מה שחיילים אמתיים חושבים.
 

Krishi

New member
עכשיו זה ויכוח על למי יש גדול יותר?

אתה חושב שבזמן המלחמה ישבתי רגל על רגל באיזה משרד ולא עשיתי כלום ולא הייתי בסכנה? אתה יודע בכלל איפה שירתתי ומה עשיתי בזמן המלחמה? בוא נגיד שלא הייתי בדיוק בבסיס גדול של חיל האויר. אמנם לא סיכנתי את חיי כמו החיילים הקרביים שהיו שם אבל בוא נגיד שמכל פקחי הטיסה שהיו במדינה באותו הזמן, אני הייתי בסיכון יותר גבוה מכולם (חוץ מאלה כמובן ששירתו איתי). אני חייל אמיתי לא פחות ממך כמו שהאפסנאי שהיה באותו הזמן באילת הוא חייל לא פחות ממך. מכל הקרביים שיצא לי לדבר איתם הם אמרו שעדיף שהמדינה לא תדאג לשחרור שלהם אם זה כרוך בשחרור מאות אסירים. מה שכן, כולם ציפו שהצבא יילך חזק כנגד הישות שחטפה אותם בלי רחמים כי זאת הדרך הנכונה והיחידה.
 

Krishi

New member
ממש תגובה עניינית...

אני לא הייתי מוכן שישחררו אותי תמורת יותר ממחבל אחד. לא הייתי מסכים שישחררו אנשים ממשפחתי או מחבריי תמורת יותר ממחבל אחד ואני בטוח שגם שליט, גולדווסר ורגב לא היו רוצים זאת. בעצם השחרור ההמוני של אלפי מחבלים תמורת כמה אנשים בודדים אתם מכשירים את הקרקע לעוד חטיפות כפי שעשתה המדינה כבר עשרות שנים (וזה עוד לפני שדיברנו על האיום הבטחוני שנוצר משחרור המחבלים עצמם). אתה תעמוד מול המשפחות שקרוביהם יחטפו בעתיד ותגיד להם שיכולתם לעצור את זה עכשיו אבל העדפתם לנהוג לפי הרגש ולא לפי השכל? צר לי מאוד על החיילים החטופים והלוואי והם יחזרו מהר, אבל בדרך הנכונה. הבזיון הזה חייב להפסק אחרת אנחנו נסבול מעוד הרבה חטיפות בעתיד.
 

אביתר 39

New member
כמו שכתבתי...

רק גאון כמוך...יכול להאמין שאם לא נשחרר מחבלים...אז הם לא ינסו לחטף חיילים... הם ינסו בכל מקרה...וכמה שיותר...
 

Krishi

New member
ורק גאון כמוך יחשוב ההיפך.

לאט לאט הם יבינו שזה לא משתלם להם והנסיונות לחטיפות ירדו בצורה דרסטית אם לא יפסקו לגמרי. וגם אם הם לא יפסקו, הם יבינו שיותר הם לא יקבלו טונה של מחבלים אלא רק אדם אחד תמורת אסיר אחד. בכל מצב ישראל תרוויח מזה.
 

y a u l a

New member
הוא ישן מצויין בלילה!

המצווה בעלת החשיבות הרבה ביותר על פי ההלכה היהודית הינה "מצוות פדיון שבויים", או כמילות הרמב"ם: "ואין לך מצווה גדולה יותר כפדיון שבויים". ואיך זה "נולד"?? זה נולד כששאל הנביא ירמיהו " והיה כי יאמרו אליךָ אנה נצא, ואמרת אליהם כה אמר ה' אשר למוֶת למוֶת ואשר לחרב לחרב ואשר לרעב לרעב ואשר לַשְּׁבִי לַשֶּׁבִי" (ירמיהו, טו, ב) מה זה אומר? זה אומר שכל המאוחר בפסוק הזה, קשה מחברו. חרב – קשה ממוות. רעב – קשה מחרב. שבי – קשה מכולם. והיות והשבוי ב"פירמידה" נמצא מעל הרעבים, והיות והשבוי עומד בסכנת נפשות, מצוות פדיון השבויים קודמת והיא אפילו עומדת לפני "פרנסת עניים". ר' יוסף קארו אף הוסיף ואמר כי "כל רגע שמאחר לפדות השבויים, במקום שאפשר להקדימו, הוא כאילו שופך דמים"! החיילים הללו היושבים בשבי האויב יצאו למלחמה בשליחות מדינת ישראל ומ-ט-ע-מה. ומכיוון שכך מדינת ישראל מחויבת, אמנם בהתחייבות בלתי כתובה – אך כמובן מובנת מאליה, להפעיל את כל האמצעים אשר בידיה כדי לפדותם במקרה שיפלו בשבי. כמו שקיימת התחייבות כלפיהם במקרה שהם נפצעים במלחמה, לא נופלת מזה ההתחייבות במקרה של נפילתם בשבי האויב. מדינת ישראל "אוספת" לקרבה אסירים פלשתינים כדי שבבוא היום יהוו "קלף מיקוח" לשם חילופי שבויים! הם אולי לא נחשבים ג'וקרים, אבל במקרה שלנו בל הם בהחלט "קלפים". אף אחד מאיתנו לא מעוניין להאכיל אותם, להשקות אותם ולהעניק להם פה מקלט! אם ממשלת ישראל בשם מדינת ישראל "עושה שרירים" לעולם הערבי וצועקת בקול כי "לא יתקיים משא ומתן ישיר או עקיף עם ארגוני הטרור שמחזיקים בחיילים החטופים", העולם הערבי לא נבהל, להיפך אנחנו משחקים בדיוק את המשחק המלוכלך שהם רוצים שנשחק ובבוא היום, כשהאמת יוצאת לאור, כולנו רואים כי כשאפשר היה לעשות – לא עשינו! בוא לא נשכח את מקרה רון ארד! כשאפשר היה לעשות משהו (ותאמין לי שהיו זמנים שאפשר היה לעשות משהו!), עשינו "שרירים". והיום, גם השרירים האלה כבר רפויים ובלתי שמישים. לא מזמן אמרתי במקום אחר שהמדיניות שצריכה לעמוד מול פניהם של אלה העוסקים בהחזרת שבויים היא כי "לא מפקירים חיילים בשטח". זה מה ששומע כל חייל ביום גיוסו לצה"ל וזו גם צריכה להיות תחושתו. לכן, אם מו"מ יביא לכך שכל יהלום אחד שלנו יהיה שווה עשרת אלפים דרעקים שלהם – כך יהיה! מה שחייב להיפסק Krishi הם ה"שרירים" שאנו עושים. מה שחייב להמשיך (או אולי סוף סוף להתחיל) הוא מו"מ על עסקת חילופי שבויים ! וזה יקרה אך ורק אם יושבי מגדל השן הנקראים בפי כל "ממשלת ישראל" יואילו בטובם להוציא את האצבע מהתחת, להתיישב עליו בנוחות, להתחיל לדבר עם הצד השני ואולי, רק אז אולי, סוף סוף הממשלה הדפוקה הזו תעשה משהו מועיל! ואם זה בעיניך מנהג מגונה, אני לא רוצה לראות אותך או מי מבני ביתך נמצא שם וכולנו עומדים כאן וצועקים ש"הוא לא שווה אפילו דרעק אחד שנמצא פה"!
 

Krishi

New member
מצויין, בוא ננהל מדינה שלמה לפי מה שרשום

בתנ"ך. אחלה דרך להגיע לאבדון. תגיד אתה רציני? מה אתה מביא לי עכשיו פסוקים מהתנ"ך? כי לפי הפסוקים האלה יש עוד הרבה דברים אחרים שצריך לעשות במדינה הזאת שאני בטוח שאתה לא תאהב. מדינת ישראל לא "אוספת" אסירים פלשתינאים כדי שיהוו קלף מיקוח. מדינת ישראל אוסרת אותם כי הם עסקו בפעילות חבלנית או לא חוקית. עדיף שיהיו בבית כלא שלנו שם נשקה ונאכיל אותם מאשר שיהיו בשטחים ויעשו פיגועים. מאיפה הבאת את השטויות האלה? העולם הערבי מת מת מת שתביא לו את האסירים כדי לחטוף לך עוד חיילים ולדרוש עוד מאות אסירים. ברור שאפשר לעשות משהו כבר עכשיו ולשחרר המון אסירים, אפשר גם בכלל לסגור את המדינה ולעבור לאוגנדה, אני בטוח שאחרי מהלך כזה הערבים יחזירו לנו את כל האסירים והגופות ואפילו יספרו איפה נמצא רון ארד. אבל המהלכים האלה רק פוגעים במדינה ולא עוזרים לה. אז צריך להתסכל בתמונה הכוללת - שיחררת אסירים ומה קיבלת בתמורה? קיבלת מחבלים שנמצאים בחוץ וינסו לבצע פיגועים בישראל ולהרוג ישראלים וקיבלת ארגוני טרור שמבינים שאם הם יחטפו חיילים הם יקבלו עליהם מאות אסירים ועל כן יפעלו לבצע עוד חטיפות. ואה כן, קיבלת את החייל החטוף. בגלל חייל חטוף אחד, סיכנת מדינה שלמה. אתה לא מבין את האבסורד פה? צריך להפסיק לפעול לפי הרגש ולהתחיל לפעול לפי השכל אחרת הסוף שלנו לא רחוק מלהתקיים. כן צריך לעשות שרירים כדי שיבינו שהדרך פעולה הזאת לא תהיה רווחית בשבילהם. כן צריך לדרוש תמורת חייל אחד - אסיר אחד.
 

goldy

New member
תקימו מפלגת חטופים

היום כל מי שרוצה שמשהו יזוז לטובתו מקים מיפלגה (ורואה את העם המטומטם מצביע בכוונה לא נכון). אלא אים כן מצאתם דרך להזיז עיניינים מיבלי להיות חלק רישמי מהשילטון.
 
למעלה