אודה לכל עיצה...

לא

חוסר סטחון עצמי אינו חרדות.. ספציפית הילד שלי היה צריך טיפול מאוד ממוקד וטופל בCBT וביו פידבק. משהו כמו 6 מפגשים במרפאה שעובדת עם הכללית מושלם (עלה לנו 45 ש"ח לפגישה)
אם רלונטי באזור פ"ת ורה"ע- אוכל להמליץ
 

סנורקה39

New member
גם בני נשאר עוד שנה בגלל חוסר בשלות רגשית

אני יכולה לומר לך שילד שעסוק בחוסר הבטחון שלו ובהשגת חברים תמידית אינו פנוי ללמידה כלל וכלל, אפילו שהוא חכם מאוד, ולכן עדיף לחזק בשנה הזאת שנשארים ולא קורה כלום אם מתחילים את כתה א' בגיל שש וחצי ולא בחמש וחצי( בני יליד דצמבר).
 

פלגיה

New member
מה, אבל זה לא נכון?

איכשהו נראה שהורים בימינו שכחו את זה, ולפעמים החשש שהילד יבכה או שיהיה לו קצת קשה, הוא מה שמנחה את הפעולה של ההורים, ולא תמיד לטובה.
 
אני לא יודעת אם זה לא PC ובכל מקרה, גם אני

נוהגת ככה. השיקולים שלי מביאים בחשבון יותר מאשר 'בא לי' והתמודדות עם אכזבה בגיל חמש היא משהו שאני מצפה שיקרה.
 

ledy1

New member
אצלי מדובר בילד רגיש

לגמרי
רגישות עצומה לסביבה
קולט כל מיני דברים שילדים אחרים לא קולט
לוקח ללב
וזה משהו ששנה נוספת לא תעלים
אבל השאלה אם עם ילדים אחרים קטנים יותר הוא יסתדר עם זה טוב יותר או לא...
 

פלגיה

New member
השאלה אם לא כדאי לטפל בזה

בצורה מקצועית.
רגישות מוגברת ומוגזמת יכולה להקשות על הילד בהמשך דרכו, ולא בטוח ששנה נוספת בגן תסייע בפני עצמה לפתור את הבעיה.
 

ledy1

New member
נכון וזו בדיוק ההתלבטות

ואם לטפל אצל מי (היה לנו נסיון נורא ואיום אצל פסיכולוגית מכבי שיש בפרצוף אמרה לו - "יודע למה אתה פה? כי אתה בוכה.." ומאותו רגע - תקופה של כחודש היינו אצלה הייתה רגרסיה, היצמדות אליי, בכי מוגזם...עכשיו אמרתי לו לא באים אליה יותר, אנחנו נסתדר לבד אני סומכת עלייך - פתאום יש איזה רוגע..)
וגם הוא כזה ילד טוב לב ותמים לא מחזיר כשמרביצים - וזה בעצם מה שמפחיד אותי
אה - וגם אם לטפל ברגישות - אצל מי?? לא בא לי שוב פעם נפילה כזו...
 
המלצה על ספר

לא במקום טיפול מקצועי, אבל מעניין ונשמע שמתאים לכם-
ילד רגיש מאוד/ איילין ארון.

ולגבי הרגרסיה בעקבות הטיפול עם הפסיכולוגית, זה לא חתונה קתולית. אם היא לא התאימה, אפשר לנסות פסיכולוג אחר. או לחילופין אפשר לנסות טיפול רגשי באומנות/בעזרת בע"ח/פסיכודרמה.
 
האם הרגישות הזו מפריעה לתיפקוד שלו?

אם כן, אז שנה נוספת בגן תאפשר לכם יותר זמן לטיפול בבעיה. מסגרת הגן מותאמת יותר לתשומת לב אישית ואפילו ברמה הטכנית - קל יותר להוציא ילד מהגן למפגשים טיפוליים מאשר להוציאו מהכיתה.

אם הרגישות לא מפריעה לו לתפקד, חברתית ולימודית, אז אין לזה קשר לשאלה אם להעלות אותו או להשאיר.
 
יש פה בשרשור משתתפות שמעידות

על טיפול מוצלח.

בלי להבין את המקרים המורכבים, אני כן יודעת שאת גדולתי הביישנית אני מציידת ב'ערכת כלים' להתמודדות. כמו מה מצופה ממנה לומר כשסבתא שלה מציגה אותה בפני חברה, ואילו דרכים יש לפנות לילדה מוכרת בגן השעשועים. עוזר לה לפעול לפי חוקים חברתיים, אם אני מצליחה לנסח לה אותם, ועוזרת לה גם ההבנה שלי את הקושי (זכור לי כמה הייתי ביישנית בגילה). אבל אני לא יודעת אם זה מתאים - אני מדברת על אופי ונטיה, אבל כאלו שיוצרים קושי מינורי. פותחת השרשור מתארת, אם הבנתי נכון, קשיים גדולים יותר.
 
למעלה