אוטובוסים ומוניות במדריד

מצב
הנושא נעול.

אוהדא11

New member
לדעתי, מדריד יותר יפה בגלל המבנה הטופוגרפי

אוהד, טוב לראות סקירות גם מצידך

הייתי במדריד לפני כ-10 חודשים ומאז אני מתחבט האם היא עדיפה על ברצלונה.
מה שבטוח, הרחובות, הבניינים וה"עירוניות" של מדריד עולים על אלו של ברצלונה, שמנגד משופעת אטרקציות תיירותיות.
לדעתי, מדריד יותר יפה בגלל המבנה הטופוגרפי
ברצלונה היא עיר די ישרה לעומת המבנה טופוגרפי משתנה במדריד ושטח גיאוגרפי שנראה לי יורת גדול. יש בה מבנים ואתרים יותר אטקרקטיביים מאשר בביתר קטלוניה, רחובות העיר שוקקים עד השעות הקטנות של הלילה, אנשים יותר ידידותיים ויותר חייכניים. ביקרתי פעמיים בברצלונה ונשביתי בקסמיה, עד שביקרתי במדריד ושיניתי את דעתי לטובת הבירה הספרדית. יחד עם זאת, המזון המוגש במסעדות תפל לעומת המזון בישראל והתיבול הישראלי הרבה יותר טעים. גם מגוון מוצרי המזון שבהם נתקלתי בחנויות ובסופרים אינו כמו מגוון המוצרים הנמכרים בישראל, אם זה סוגי הלחם, מוצרי החלב, הירקות, הפירות והנקניקים. מחירי המזון בסופרים נמוכים מאשר אלה שבישראל, אולם הביגוד יקר לעומת ישראל. בקבוקי המים והקולה נמכרים בכמויות של 2 ליטרים ולמרות זאת זולים יותר מאשר בארץ.
לגבי שדה התעופה "באראחאס", שטחו עצום וכדי להגיע מהמטוס לטרמינל ובחזרה זו נסיעה ארוכה וקצת מוזרה.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
תודה רבה, אוהד!

אוטובוסים ומוניות במדריד
לפני כחודש הייתי מספר ימים במדריד בירת ספרד, עיר יפהפיה, מגווונת ובלתי צפויה בנופיה, לדעתי, הרבה יותר מעניינת לעומת ברצלונה.
בעיר פועלת חברת EMT שמפעילה קרוב ל- 200 קווי אוטובוסים עם כ- 2000 אוטובוסים, כולם צבועים בצבע תכלת. הדגמים שזיהיתי
הם URISBUS, סיטארו ו- איווקו. יתכן שיש עוד דגמים אך את אלה זיהיתי בברור. שני קווים מופעלים עם מיקרובוסים באורך 5,5 מטרים ולפחות שני קווים מופעלים עם מפרקיות. ברחובות רבים יש נת"צ לאוטובוסים ומוניות ונהגים של כלי רכב פרטיים אינם נדחקים או עוצרים בנת"צים. כשנהג אוטובוס או מונית עוצר להעלאה/הורדה של נוסע או בתחנה הוא מפעיל את כל ארבעת המהבהבים, לרבות בתחנת המוצא, ואף אחד אינו צופר. שעות ההפעלה הן מ- 6 עד 22 או 23, ולאחר מכן יש כ- 20 קווי לילה בתדירות של כחצי שעה. בימי ראשון ההתחלה היא ב- 7 בבוקר. מחיר הנסיעה הוא יורו וחצי (אינני יודע לגבי מרחקים ארוכים). במוניות מחיר הפתיחה הוא 2,40 יורו ובימים שבת וראשון מחיר הפתיחה הוא 2,90 יורו. הקפיצות הן ב- 5 סנטים והן די מהירות. יש גם 12 קווי מטרו וכן שני קווי תיירות באוטובוסים אדומים בני שתי קומות עם אפשרויות נסיעה ליום אחד, יומיים, שלושה או שבוע. כל האוטובוסים ממוספרים (המפרקיות בנות שלוש ספרות) לפי סדר מסויים ולפחות בשני קווים יש דרה מסויימת של מספור, כנראה לפי היצרן. אוטובוסים רבים מופעלים בגז.
קישור לאתר החברה: http://www.emtmadrid.es/mapaweb/emt.html
להלן מספר תמונות.הראשונה שבהן היא תחנת מוצא/סיום, במקרה זה קו 44
תודה רבה, אוהד!
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה