אוליי תסבירו לי סוףסוף ............

הידען

New member
אוליי תסבירו לי סוףסוף ............

מדוע אין אפשרות לפתוח כאן בארץ עוד תדרים חדשים ? ............... או שעדיף לחכות עוד 4 שנים עד שכל התחנות יעברו אל האינטרנט ואז לא ייצטרכו בכלל תדרים כי יוכלו להיפתח אינסוף תחנות רדיו , אומנם זה יהיה בתוך מחשב ולא דרך מקלט רדיו אבל תהיה הזדמנות לתת לרדיו להיתפתח בדיוק כמו לטלויזיה , וכל התחנות הפיראטיות הדתיות והחילוניות יוכלו לעבור לשמה .
 
אפשר טכנית. הבעיה היא הרשויות...

כבר דשנו בזה המון אז רק על קצה המזלג: א. יש אפשרות טכנית לפתוח עוד תחנות בארץ. תחום ה-FM עדין מספיק דליל בשביל להוסיף עוד. ורדיו דיגיטלי גם הוא כבר משהו שעובד ואפשר להקים אותו אם רק רוצים. ב. למה לא עושים את זה - זה בגלל החוקים והתקנות של מדינת ישראל ובגלל שלאף אחד לא מזיז יותר מדי לשנות אותם (שהרי אף אחד לא נהרג בגללם אז למה להתאמץ). ג. אני שב ומדגיש שגם הוספת תדרים לא תאפשר לכל אחד לשדר ושוב קורא לך לחדול מהביטוי הדמגוגי הזה (פשוט לא ענית על ההודעה הקודמת שלי). ד. בטווח הקרוב (5 השנים הקרובות) שידור באינטרנט לא יחליף את השידור הרגיל. כיוון שכבר כיום הולכים בכיוון של לתת כיסוי אינטרנט של ערים שלמות אבל כל העסק הזה הוא עדין בחיתולים.
 

הידען

New member
על מה בדיוק השאלה ?

אוליי התחנות לא ישדרו באינטרנט בטווח של 5 שנים אבל בטוח בסוף הם כולם יעברו לתוך האינטרנט ולתוך המחשב כי אי אפשר שמאות תחנות שרוצות לשדר לא ייתנו להם כי השמאלנים הנאורים המערביים והחוקיים רוצים רק תחנות שלהם על הסקאלה ולאחרים זה אסור . אז מקסימום בטווח של 10 שנים אוליי כולם בסוף יעברו אל האינטרנט כי רק בישראל אסור לפתוח עוד תדרים כמו בעולם הגדול והנאור , כמו באמריקה או באירופה .
 
ומן הסתם...

זה לא יהיה למחשב אלא למכשיר קטן דמוי רדיו שבמקום אנטנה יהיה לו כרטיס אינטרנט אלחוטי... זה גם יותר נוח וגם יותר זול. אני קצת מפקפק בהערכה לגבי 5 שנים - אני קצת מצוי בתחום הזה ולדעתי זה יקח יותר. לוקח לתהליכים כאלו הרבה יותר זמן להבשיל מהזמן שלוקח לטכנולוגיה להיות זמינה. אפילו האינטרנט עצמו, שטכנולוגית היה קים כבר משנות ה-70 וגם הרעיונות מה לעשות איתו היו קיימים עוד מאז - לקח לו 20 שנה עד שהוא הבשיל להיות פרקטי לשימוש להמונים, ולא בגלל בעיות טכניות. לגבי ה"שמאלנים הנאורים שרוצים רק תחנות משלהם" - נראה לי קצת תלוש מהמציאות כשבסופו של דבר רוב התחנות שאנחנו רוצים להוסיף על הסקאלה הם תחנות מוזיקה נטולות הקשר פוליטי ואפילו לזה אף אחד לא ממש דואג כי כאמור - לא מתים מזה אז למחוקק לא בוער.
 

הידען

New member
עובדה שרוב הציבור רוצה רדיו פיראטי

כי הרדיו הפיראטי הוא רדיו עממי , פשוט ושיותר מדבר אל העם מאשר רדיו חוקי . ולגביי התחנות החוקיות זה לא תמיד בהכרח קשור אל התוכן של השידור אלא לעובדה שתמיד הפוליטיקאים יעדיפו שיהיה תחנות בסיגנון משלהם . לכן כל השנים הם לא רצו לתת זיכיון ורישיון לתחנות דתיות . עד ש-אלה פעלו במחתרת ביחד עם תחנות חילוניות פיראטיות אז הממשלה החליטה להילחם נגדם והקימה את תחנות הרדיו האזורי נגד התחנות הפיראטיות ואת רשת מורשת נגד ערוץ 7 . שהם ישדרו לפי מה שהפוליטקאים חושבים כדיי ליזרוק עצם לכל התחנות הלא חוקיות שהיו .
 
גם רוב הציבור

לא רוצה לשלם מס הכנסה. ועדין לא לשלם מס זה לא חוקי. ובכלל אני לא יודע מאיפה אתה מחליט לגבי "רוב הציבור".
 

הידען

New member
אם אתה כל כך לא מאמין לי , אז......

אתה יכול לפנות אל התוכנית המכרז של המדינה ולישאול את תושבי המדינה הזאת איזה סוג של רדיו הם באמת באמת רוצים אז אתה תגלה יותר מהר מ-קולמבוס שהם רוצים רדיו עם הרבה מוזיקה מזרחית , טראנסים , שנות ה-80' ותוכניות כבקשתך עם הרבה הומור כמו למשל התוכנית של דידי הררי וחבריו . וחוץ מזה אנשים לא משלמים מס על הרדיו אבל משלמים אגרת רכב שזה מס על הרדיו של הרכב .
 
את כל הדברים האלו

הרדיו המסחרי אמור לספק. למה הוא לא עושה את זה - דשנו כבר אלף פעם ולכן אני לא נכנס לזה שוב פעם.
 

הידען

New member
ואני שוב פעם אומר בפעם ה-1000 ../images/Emo70.gif

וכדיי שכולם ישימו
אני כותב עם הדגשה : הרדיו המיסחרי לא משקף את כל העם אלא רק חלק קטן מימנו ! . רוב העם רוצה שיהיו תחנות כמו הרדיו הפיראטי ( גם חילוני וגם דתי ) . כי רק הרדיו הזה משדר מה שרוב האנשים באמת רוצה . משהו פשוט , בלי הרבה פירסומות של כיתה א' , ובלי הרבה תוכניות לא לעניין . אלא יותר מוזיקה עממית , מיזרחית , טראנסים . ויותר תוכניות דיבורים . כלומר יותר רדיו שמשדר מה שהעם חושב .
 
אתה מערבב כאן כמה דברים

> רוב העם רוצה... > יותר מוזיקה עממית , מיזרחית , טראנסים . ברגע שיהיו יותר תחנות מסחריות אז הם ישדרו גם את הסיגנונות האלה. הרי אתה לא מצפה שאם יהיו עוד 15 רישיונות לתחנות מסחריות אז כל ה-15 ישדרו את אותו סיגנון. ברגע שיהיה ריבוי של תחנות מסחריות אז כל תחנה תצטרך למצוא את הנישה שלה וכך יהיו גם תחנות מזרחיות וגם טראנסים כי ככה זה בשוק החופשי: ברגע שיש ביקוש - יהיה מי שיספק את ההיצע והרי אתה בעצמך אומר שיש לזה ביקוש. כיום אין אפשרות לקבל רישיון ולכן גם מי שנורא רוצה לפתוח תחנה מסחרית למוזיקה מזרחית לא יכול. אבל אם היה ניתן לקבל רישיונות - אז הביקוש היה מתמלא. אין ואקום בשוק המסחרי: ברגע שיש ביקוש אז יהיה מי שירצה לספק את הביקוש הזה. > אלא ויותר תוכניות דיבורים . חסר לך תוכניות דיבורים ברדיו?! הרי רק 103FM זה תחנה של זיבולי שכל מהבוקר עד הערב. אני לגמרי לא משוכנע שיש מקום להוסיף עוד תחנות של בילבולי מוח. > בלי הרבה פירסומות של כיתה א' , ברגע שהמחיר של הרישיון יהיה נורמאלי אז גם יהיה אפשר להגביל את כמות הפרסומות למשהו קצת יותר סביר ממה שזה היום, אבל לגמרי בלי פרסומות אי אפשר כי מה לעשות - הרדיו הפיראטי הם שודדים שלא צריכים לשלם הוצאות. מי שלא פורע חוק - יש לו הוצאות, ואת ההוצאות האלו צריך לממן מאיפשהו. אי אפשר לרקוד על שתי חתונות. ובבוטום ליין אתה עדין מדבר באוויר בגלל שאתה לא מפרט מה הדרישות שלך ולמי בדיוק אתה מפנה אותן? הדרישה היחידה שאתה מעלה זה שיהיו תחנות פיראטיות. למי בדיוק אתה מפנה את זה? למחוקק? אתה רוצה שהמחוקק יחוקק חוק שמתיר הקמת תחנות לא חוקיות? הרי זה קישקוש. הדבר היחיד שהמחוקק יכול להתיר זה להנפיק הרבה רישיונות לתחנות מסחריות ולחייב אותן לגוון את הסיגנונות. זה הכל. ברגע שזה יקרה אז יהיו לנו תחנות מזחריות, וטראנס ורוק ואולי אפילו אלטרנטיב. מי יודע. אבל התחנות האלו יצטרכו להתפרנס ממשהו ולכן יהיו שם פרסומות. אם יש לך הצעה ****פרקטית***** אחרת אז תכתוב אותה ותכתוב למי אתה בדיוק מפנה אותה. כי סתם לכתוב כל הזמן תחנות פיראטיות תחנות פיראטיות תחנות פיראטיות זה לא מקדם לשום מקום. פיראטי = לא חוקי, ומדינת ישראל היא מדינת חוק שלא יכולה לאפשר בקרבה תחנות פיראטיות. אם התחנות הפיראטיות האלו באות למלא צורך מסויים - אז צריך לבדוק איך למלא את אותו הצורך בצורה חוקית ולתבוע מהמחוקק לעשות את זה. אתה יכול לעשות הפגנה. להקים שדולה. לקיים הפגנות. כל מה שאתה רוצה. אבל הדרישה צריכה להיות למשהו חוקי. לא למשהו לא חוקי. לדעתי הדבר החוקי היחיד שיכול למלא את הצורך הזה הוא הנפקת רישיונות ארציים, זוליים, מסחריים ולהתנות אותם בגיוון של סיגנונות. זה הדבר היחיד שיכול להביא למצב שאתה רוצה אותו ואת הדרישה הזאת צריך להפנות למחוקק ולפעול באותם אמצעים חוקיים שציינתי. תחנות פיראטיות זה לא הפתרון.
 

הידען

New member
הבעיה היא שזה רק " רדיו אזורי " ../images/Emo70.gif

הבעיה עם הרדיו המיחסרי שהוא משמש רק בתור תפקיד של רדיו של אזור מסויים כמו שיש בטלויזיה " ערוץ מקומי " למשל . עוד אין תחנות מיסחריות שמשמשות להיות דברים יותר פשוטים כמו של " נושא מסויים " ( למשל : תרבות ופנאי , חדשות , וכדומה ......) ובכלל אין את היוזמה הפרטית כמו בטלויזיה . כלומר אין מצב עדיין לצערנו הרב שתחנות פיראטיות יוכלו להפוך לתחנות חוקיות מיסחריות . הבנתם ? ................................
 
ולבעיה הזאת יש גם פתרון חוקי

וזה לשנות את המצב הזה ולהפוך את הרדיו המסחרי לרדיו ארצי, או ליתר דיוק לאפשר גם קיומן של תחנות ערציות. אם במקום להיות נעול רק על רדיו פיראטי כל הזמן ולראות בו את הפתרון היחיד לכל דבר תנסה לחשוב בצורה יותר פרקטית - אני בטוח שתוכל להיות מספיק יצירתי כדי למצוא לבעיות שאתה מעלה פתרונות פשוטים גם במסגרת החוק. הבנת?
 

הידען

New member
אני שוב פעם אומר בפעם המיליון וכמה

הרדיו האזורי לא משקף את הדעות של רוב הציבור ! . רק רדיו פיראטי שיהפוך להיות " רדיו חוקי " יוכל באמת לשקף את הדעות האמיתיות של האנשים בארץ ובכלל את רוב הציבור ואת האזרח הקטן מהרחוב ! .
 
תגיד אתה רק כותב או גם קורא?

אתה שוב ושוב כותב רדיו אזורי למרות שאני כבר כותב עשר מיליון פעם שרדיו מסחרי לא חייב להיות בהכרח אזורי אלא יכול להיות גם ארצי, אם רק יהיה מי שישנה את המצב הזה. ואחרי שזה ישתנה יהיו לנו תחנות מסחריות שחלק מהם יהיו אזוריות כמו היום אבל חלק אחר, ולדעתי הרוב - יהיו דוקא ארציות. כשזה יקרה אז כשהתחנות הפיראטיות שלך ירצו להפוך להיות חוקיות ולקבל רישיון אז הן יהפכו ל... רדיו מסחרי לכל דבר. הבעיה היא שהיום רדיו פיראטי לא יכול להפוך לחוקי כי אף אחד לא נותן רישיונות כאלה. הדבר היחיד שיש זה זיכיונות של הרשות השניה לרדיו אזורי, ואנחנו מסכימים שזה לא מה שאנחנו רוצים. אז יש לך הצעה איך משנים את המצב בצורה כזאת שתחנות הרדיו הפיראטיות של היום ו/או תחנות עתידיות יוכלו לקבל רישיון? כי נכון לעכשיו אין אפשרות חוקית שרדיו פיראטי יכול להפוך לחוקי וכל זמן שאתה ממשיך לטחון את אותם מים ולא כותב איך בדיוק לעשות את זה - אז החזון שלך של תחנות פיראטיות שהופכות לתחנות מסחריות חוקיות ישאר מעל דפי הפורום בלבד.
 

הידען

New member
הגעת אל הנקודה !

אם הרדיו האזורי יהפוך לרדיו ארצי זה לא ישנה את העובדה שהוא הוקם לשמה . כי הוא הוקם רק כדיי לשרת פוליטיקאים מסויימים וגם כדיי להיות קונטרה נגד כל הפיראטים שהשילטון לא רוצה לתת להם רישיון . בימים שהיה כאן שילטון שמאלני ו-שולמית אלוני הייתה שרת התיקשורת אז היא לא רצתה לתת רישיון לערוץ 7 ולכן כדיי להילחם נגד התחנה הזאת היא שלחה אליו את המשטרה שתיסתום לו את הפה והפכה אותו לבלתי חוקי ולאחר מכן היא הקימה נגדו את רדיו קול חי . אבל זה לא עזר לאף אחד בסוף כי היום הוא כבר " רדיו חוקי " לכל דבר . וככה צריך לעשות לכל התחנות הפיראטיות כדיי שלא יהיו תחנות חוקיות וגם מיסחריות שהם ישרתו פוליטקאים ! . זה שהתחנות האזוריות יהפכו להיות תחנות ארציות זה לא ישנה את העובדה שהם הוקמו לצרכים פוליטיים !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
זה מאד מרגש!

> אם הרדיו האזורי יהפוך לרדיו ארצי זה לא ישנה את העובדה > שהוא הוקם לשמה. אתה מוכן לתרגם לנו את המשפט הזה לעברית? > כי הוא הוקם רק כדיי לשרת פוליטיקאים מסויימים 99FM משרת פוליטיקאים? 102FM משרת פוליטיקאים? רדיו דרום משרת פוליטיקאים? רדיו חיפה משרת פוליטיקאים? קול הים האדום משרת פוליטיקאים? עד כמה שנאה צריכה להיות בבנאדם כדי לעוות בצורה כל כך חדה את המציאות ולראות כל דבר בצורה כל כך צרת אופקים? > וגם כדיי להיות קונטרה נגד כל הפיראטים נו ומה רע בזה??! התחנות הפיראטיות הוקמו כדי למלא צורך מסויים. הרדיו המסחרי הוקם כדי לענות על אותו הצורך - אבל בצורה חוקית. זה כל כך רע שרוצים לענות על צורך מסויים שקיים בציבור? זה שיישמו את זה לא טוב זה כבר בעיה אחרת. אבל אתה נותן כאן יותר מדי קרדיט למי שמושך מאחורי החוטים. ההסבר הוא הרבה יותר פשוט: חלמאות, כמו כמעט כל דבר במדינה הזאת. > כדיי להילחם נגד התחנה הזאת היא [שולמית אלוני] שלחה אליו > את המשטרה שתיסתום לו את הפה והפכה אותו לבלתי חוקי ערוץ 7 הוקם מלכתחילה כערוץ לא חוקי. אף אחד לא הפך אותו ככזה. פשוט מדהים לראות עד כמה מעוותת המציאות שיצרת לעצמך. > אבל זה לא עזר לאף אחד בסוף כי היום הוא כבר " רדיו חוקי " לכל דבר רדיו חוקי? באיזה תדר? > וככה צריך לעשות לכל התחנות הפיראטיות כדיי שלא יהיו תחנות > חוקיות וגם מיסחריות שהם ישרתו פוליטקאים ! אתה מוכן לתרגם גם את המשפט הזה לעברית? > זה שהתחנות האזוריות יהפכו להיות תחנות ארציות זה לא ישנה > את העובדה שהם הוקמו לצרכים פוליטיים !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! אולי במקום כל כך הרבה סימני קריאה תציע כמה פתרונות פרקטיים לעתיד במקום לכבס כל הזמן את העולם של אתמול? כי בינתיים ההצעה היחידה שהעלית היתה "וככה צריך לעשות לכל התחנות הפיראטיות כדיי שלא יהיו תחנות חוקיות וגם מיסחריות" שעדין מחכה לתרגום לעברית ורצוי, אם אפשר, לעברית של שפת המעשה ולא של שפת ההתפלספויות על העבר השמאלני המשוקץ של שרת התקשורת לשעבר.
 

הידען

New member
אוףףףףףףףףף !!!!!!../images/Emo4.gif

קשה ! קשה ! . ואני נתתי כבר פיתרון
........................... ברגע שתחנות יוכלו באופן חופשי כמו בטלויזיה לקבל זיכיון חוקי וברגע שתוכל להיות יותר יוזמה חופשית של אנשים רגילים שרוצים לשדר כמו למשל מה שקורה היום בערוצי הטלויזיה אז יהיה יותר חופש תיקשורתי ברדיו ותהיה יותר אפשרות לעוד תחנות אחרות לשדר . אבל בגלל שיש בעיה של תדרים ושל שידורים שמפריעים למטוסים אז בינתיים רוב התחנות הם לא חוקיות לכן צריך אוליי לחכות עד שיהיה יותר קל לשדר באינטרנט ואז יהיה שמה הרבה מקום לכל תחנה שתירצה לשדר . הבנת את זה ברוך ?
.............................
 
יש גם פתרון ביניים

נכון אמרת - יש בעיה של תדרים. הבעיה הזאת אמנם לא מאפשרת לכולם לשדר, אבל היא בכל זאת מאפשרת הרבה יותר תחנות ממה שיש כיום. בתחום ה-FM מדובר בלפחות פי שנים מהמספר שקיים היום. כמו כן אין שום מניעה טכנית לאפשר לתחנות אזוריות שרוצות בכך להפוך לארציות. אז נכון, לא כולם יוכלו לשדר אבל מה אתה מעדיף: לחכות עד שיהיה פתרון טכני שיאפשר לחלק רישיונות בלי הגבלה או להתפשר בינתיים על כך שלא כולם יוכלו לשדר אבל לפחות יהיו יותר תחנות? לדעתי, צריך לנצל את המקסימום ממה שקיים כאן ועכשיו. כשטכנולוגיה העתידית תהיה זמינה - צריך לנצל אותה. בינתיים - צריך לנצל מה שיש כרגע, ואם התחנות היום מנצלות לא יותר מ-50% ממה שאפשר - אז צריך להנפיק מיד רישיונות נוספים. אתה לא חושב כך? אז לא כל התחנות הפיראטיות יקבלו רשיונות. אבל נניח ש-20 כן יקבלו. לא יותר עדיף מאשר סתם לשבת לחכות בחיבוק ידיים? הבעיה היא, ידידי, שמי שמעכב את זה - זה המחוקק, וכרגע מי שיושב שם בכנסת זה החברים שלך... אז אולי תכתוב להם כמה מכתבים שחוץ מנושאי ביטחון פנים חינוך וכו' יש גם נושא שולי אמנם אבל שהוא מאד חשוב בעיננו וקוראים לו רדיו ושכבר הגיע הזמן להזיז שם משהו? נ.ב. היזהר בשימוש במילה "זיכיונות". "זיכיון" זו שיטה מאד בעייתית שמנציחה את המצב הקיים. אני לא מדבר על זיכיונות אלא על רישיונות.
 
למעלה