אוליי תסבירו לי סוףסוף ............

הידען

New member
צריך לחכות למהפכה שתבוא

צריך לחכות שהרדיו באינטרנט יתפתח ( המערכת סטריאו שמיתחברת אל האינטרנט זה רק ההתחלה ! .........) ואז תהיה מהפכה ברדיו וייפתחו אינספור תחנות וכל מי שיירצה לשדר רדיו יוכל סוףסוף לעשות את זה , ואוליי אז !!!!!!!!!............. סוף סוף תגיע המהפכה של הרדיו והרדיו יוכל להיתחרות נגד ערוצי הטלויזיה ( כולל כמובן הערוצים הדיגיטליים של הכבלים וערוצי הלויין ) ואוליי אז יהיה יותר קל להפוך כל תחנה פיראטית לתחנה חוקית מבלי שניצטרך לסגור אותם . ואז המחוקק יבין ויוכל לשנות את החוק לטובת החופש התיקשורתי וחופש הביטוי של האנשים .
 
בקיצור אם הבנתי

אתה מתנגד לכך שיפתחו ערוצים מסחריים נוספים על סקאלת ה-FM (אני מניח שהסיבה היא כמובן שזה מפריע לשידורים הפיראטים). אתה מתנגד לכך שתחנות מסחריות שקיימות כיום יהפכו לארציות (כי אם פתאום אנשים מהפריפריה ישמעו 99FM אז אולי הם ינטשו את תחנת הטראנס הפיראטית ויעברו לשמוע את תכנית הטראנס של 99FM) אז צר לי אבל אני לא מסכים איתך. אני מאמין שאם יש משאב טכנולוגי - צריך לנצל אותו. אני מאמין שכבר כיום ניתן להגיע מ-15 תחנות אזוריות ל-30 תחנות מסחריות ארציות. ואני מאמין שאם יחלקו את הרישיונות האלו בתבונה (=עם עידוד לגיוון של סיגנונות ולא להעתקה של אחד מהשני) אז מפת הרדיו תהיה יותר טובה. בקיצור - אני מאמין שבין ה"רע המושלם" לבין ה"טוב המושלם" יש גם אמצע, שהוא לא מושלם - אבל הוא מספיק נרחב בשביל לשפר כבר היום, במקום לחכות למהפכה ערטילאית שתבוא אלינו השד יודע מתי. בדבר אחד אנחנו מסכימים - כשתגיע לכאן טגנולוגיה שתאפשר שידור אלחוטי באיכות טובה בלי מגבלה על כמות התדרים זה בהחלט יאפשר פריחה גדולה של הרדיו שכולנו מייחלים לה. עד אז - יש עוד הרבה מה לעשות כדי לשפר את המצב הקיים.
 

הידען

New member
אני לא מיתנגד לרדיו מיסחרי .

תבין משהו ! . אני לא מיתנגד לתחנות רדיו , אלא פשוט חושב שהתחנות האזוריות הוקמו במטרה להיות " תגובת נגד " של הרדיו הפיראטי , ולכן אני חושב שגם לרדיו פיראטי מגיע לשדר כי היום כל התחנות של הרדיו ( גם המיסחרי וגם הציבורי בעיקר ) הם נוצרו על ידי אנשי שילטון שרצו להשתיק דעות שלא מצאו חן בעיניהם . ואוליי ברגע שכבר לא יהיו מיגבלות אז כל אחד יוכל לשדר בלי בעיה כולל אנשים פרטיים מכל סוג שהוא כולל התחנות הקיימות היום ואני מקווה שבעזרת השם הלוואי והלוואי , אמן ואמן גם יחזרו לשדר כל התחנות הפיראטיות החילוניות ש-שידרו בשנות ה-90' והמישטרה החרימה אותם !
 

פּלפּל

New member
מישהו אמר רדיו לוויני?

לא? הגיע הזמן להזכיר שבארה"ב כבר כמה שנים הלהיט הוא XM radio - רדיו לוויני בתשלום, מאות ערוצי רדיו יחודיים (כולל MTV, CNN, FOX ועוד), ללא פרסומות, שאפשר לשמוע במכשירים ניידים קטנטנים וכמובן ישירות למחשב ובאמצעות האינטרנט באיכות מעולה. והשוק פורח. חבילות ערוצים, גאדג'טים, כרטיסים חכמים וכרטיסים פרוצים, ועכשיו גם עניין הפיראטיות עולה לדיון בהקשר הזה. ה- RIAA (התאחדות יצרני התקליטים האמריקאים) גילתה פתאום שתוכנות כמו StationRipper, TotalRecorder & ReplayRadio, צצות כפטריות פופולריות והן כנראה תבאנה על חשבון השימוש בתוכנות ה Peer-to-Peer (קאזה, אימיול וכן הלאה), דווקא כשה- RIAA החלו לתבוע את המשתמשים בהם. מה התוכנות הללו עושות? ה-StationRipper, לדוגמה, יכולה להקליט 3,000 שירים במשך 20 שעות ממספר תחנות במקביל (באופן סימולטני), לחתוך את ההקלטה לקבצי MP3 בצורה אוטומטית ולערוך את נתוני ה tag של כל שיר ושיר. לזה מתכוונים היום בארה"ב כשמדברים על רדיו פיראטי וגניבת שידורים.
 
האם יש לך נתוני חדירה של זה?

כי אמנם השוק פורח היצרנים מזיעים ועושים כל מה שהם רק יכולים כדי לדחוף את העסק הזה רק שמהרושם שאני קיבלתי בביקור האחרון בארצות הברית - רדיו לווייני זה לא בדיוק זה. בעיקר... זה לא רדיו במובן הרגיל, אלא ערוצי שמע. ואיכשהו כשבנאדם נוסע חמש שעות מלוס אנג'לס לסן ללאס וגאס או סאן פרנציסקו אז בהתחלה זה נורא נחמד שיש לך רק מוזיקה בלי דיבורים ופרסומות אבל אחרי שעה אתה כבר מוכן להרוג בשביל לשמוע קול אנושי. אז אחרי ההתלהבות הראשונית... איכשהו יש זליגה חזרה לרדיו הרגיל. זה לפחות הרושם שאני קיבלתי - אשמח לשמוע נתונים.
 

פּלפּל

New member
מה שאני יודע זה ש

כמו חברת הלווין שלנו, גם שתי חברות הרדיו בלווין בארה"ב (XM Radio הניו יורקית ו-Sirius המשדרת מוושינגטון) לא הצליחו לכסות את ההשקעה העצומה והן בחובות גדולים. למרות זאת הן משקיעות עוד ועוד בציוד וקונות תחנות רדיו, תכנים וטאלנטים, ובמקביל עורכות מבצעים והנחות להחדרת המוצר לשוק במחירי תחרות ואפילו הפסד. ב XM Radio מצפים ל 2.8 מליון מנויים בתשלום עד סוף השנה ו- 20 מליון עד 2010. מספרים דומים אני מניח יש גם ל Sirius, המתחרה (אגב, דמי המנוי הם כ-10$ לחודש). דיברתי על מנוים בתשלום כי גם בתחום הזה יש פרצות, וכמו שחצי ת"א היתה מחוברת עד לפני כמה שנים לתבל באופן פיראטי, כך גם אי אפשר לדעת כמה מאזינים בפועל יש לרשתות הללו (יש, לדוגמה, מספר אתרי underground שמפורסמים בהם קודים שונים או כתובות URLs המאפשרים האזנה לתחנות ה- Sirius Radio באיכות שמע מעולה). האוורד סטרן הודיע לפני כמה חודשים שהוא שוקל לעבור לשדר בלויין, יותר נכון, הוא איים שהוא יערוק ללויין, זאת בעיקר כי נמאס לו מהקנסות שה-FCC מטילים עליו על "הפרות" שונות (לפני חצי שנה הוא נקנס בסכום של כ-2 מליון דולר על שידור חומר גס ומגונה). ה-FCC ("מועצת הרשות השניה" שלהם) לא מפקח על שידורי הלווין (לא על הטלויזיה ולא על הרדיו). הבעיה היחידה היא שכיום יש לו כ-15 מליון מאזינים, וללווין יש מקסימום 3-4 מליון מאזינים, ועם החובות של חברות הלווין קשה לראות מאין הן ישלמו לו את ה-20 מליון דולר שהוא מרויח כיום. לפני שנה קראתי (ואני לא מוצא עכשיו את הקישור) ש- 70,000 מהמנויים של XMהם נהגי משאיות, ויש להם גם ערוץ משלהם (131 - truckers news). ולמרות שנראה שהמאזינים הפוטנציאלים הם באמת הנוסעים בכבישים, מבט על רשימת התחנות יגלה גם תחנות ספורט, חדשות, תכניות מלל שונות, וגם דיווחי תנועה ומזג אויר (דבר שמכעיס את התחנות ה"יבשתיות" כי הוא כנראה מנוגד לתנאי הזכיון של הלויין, העובדה שהם נכנס לתחום "המקומי"). נראה לי שיקח עוד זמן, ואנשים יאמצו את המוצר הזה. אולי אם יהיה טיפה יותר זול. בינתיים תחנות מובילות כבר הצטרפו לחבילה, בחודשים האחרונים XMהתווספה גם ל Home Media של Tivo וגם ניתן לקלוט אותה באיכות שמע של Dolby Digital 5.1.
 
השאלה היא...

השאלה היא כמובן האם ייתכן שאנשים במדינה שלנו ישלמו עבור תוכניות רדיו? על כל ערוץ PPV שנפתח בטלוויזיה, אלפי צופים חובבי כדורגל צועקים בקולי קולות כנגד ההחלטה. בכל מקרה, כתבת מאמר נפלא. הוא ייכנס לדף המאמרים.
 

הידען

New member
לשמוע רק מוזיקה כל היום זה מרגיז !

לשמוע כל היום רק מוזיקה בלי טיפה של קול אנושי זה ממש מרגיז כמו ש-עופר להב אמר והוא צודק ! . לפחות הם יכולים לשדר גם תוכניות של שדרים ביחד עם סוג של מוזיקה מסויימת ועדיף שזה יהיה תוכנית של שירים כבקשתך ש-כל אחד יכול לעלות לשידור ולבקש איזה שיר שהוא רוצה . לרדיו יש הרבה יתרונות לפי דעתי על פני הטלויזיה כמו זה למשל שאין צורך לשלם עליו כסף ויש לך המון ערוצים . כי בכל מיקרה למי שיש טלויזיה הוא משלם כסף על 50 ערוצים מחורבנים ולא רואה כלום ואם הוא רוצה לראות משהו נורמלי אז הוא צריך לשלם על זה עוד כסף . לפחות ברדיו יש משהו נהדר שזה נותן הרגשה יותר אינטימית מאשר הטלויזיה . דרך אגב .......................................... פעם הייתה בטלויזיה בכבלים בערוץ SUPER CHANNEL שזאת הייתה תוכנית רדיו בתוך הטלויזיה מבלי לראות את האולפן והשדרן אלא רק לשמוע וליראות רק וידאו קליפים ושומרי מסך והודעות טקסט .
 

פּלפּל

New member
לפני כמה שנים היה בארץ נסיון

עוד כשהכבלים הדיגיטליים היו עדיין בחיתולים, תבל (או ערוצי זהב) הריצו פיילוט למעין ממיר שמתחבר למערכת הסטריאו ולתשתית הכבלים, ומעביר ערוצי שמע שונים (בדומה ל Music Choice של HOT), כשעל גבי חלון התצוגה של הממיר (LCD) הופיע שם השיר, האמן, המחברים, וגם מה יהיה השיר הבא. לא יודע מה הסיבות שהניסוי לא הפך למוצר מסחרי. אולי ניסו לשווק אותו והוא נחל כשלון חרוץ, ואולי סקרי שוק שונים הוכיחו שאין דרישה להמצאה כזו. מישהו בכלל זוכר את זה?
 

הידען

New member
יפה ! ../images/Emo99.gif .....................

אבל עדיין הרדיו נימצא בחיתוליו ורחוק מלהיות " פלפל חריף חמוץ מתוק " שיכול להיתחרות נגד מכשיר הטלוזיה . כבר הזכרתי כאן שלפני 10 שנים ניסו תחנות הרדיו הפיראטיות ליצור כאן מהפכה בתחום הרדיופוני ולנסות ליצור תחנות רדיו של עדות שונות כמו למשל : תחנה של סטרייטים ( סתם לדוגמא ! ) , או תחנה של פרסים , או של יוונים , או של רוסים , או גרוזינים או לא יודע מה . דבר שיכול היה להוביל לעוד פתיחה של תחנות של כל מיני תחומים . לפחות שיוצאים כל מיני מכשירים של MP3 אז ההיתפתחות של הרדיו גודלת ויכולה להיתחרות נגד ההיתפתחות של הכבלים , כמו למשל הכבלים הדיגיטליים . אם הטלויזיה מיתפתחת יותר מהר מרדיו אז למה שגם הרדיו לא יתפתח .
 
הצעת יעול לידען ולכולם

יש לי תחושה שאנחנו קצת מסתובבים סחור סחור עם הדיון הזה ומרוב חיטוטים בהיסטוריה של השילטון בארץ ושל ימי הרדיו מאז קום המדינה - אנחנו לא מגיעים לשום מקום. הייתי מציע שבמקום להתקשקש על העבר אולי שכל אחד מהמשתתפים בדיון יכתוב בצורה מסודרת רשימה של 3-4 השינויים המרכזיים שהוא חושב שהרדיו צריך לעבור ומי לדעתו אמור להיות אחראי על ישום השינוי הזה (התחנות עצמן? הממשל? וכו'). בצורה כזאת אולי נבין קצת יותר על מה בכלל מדובר כאן כי עכשיו מרוב מילים אני כבר באמת לא מבין מה אתה רוצה באופן פרקטי ולמי אתה מפנה את ההצעות שלך.
 
ועוד בקשה...

תשתדל שההצעות יהיו במסגרת החוק. אם יש משהו שהחוק מונע - אז תכתוב שאתה רוצה לשנות את החוק X לכך וכך ואתה מפנה את זה לרשות המחוקקת. משהו כזה.
 

הידען

New member
שום חוק לא יעזור כאן !

צריך לתת חופש ביטוי לרדיו בדיוק כמו טלויזיה . אם בטלויזיה יש היום " עידן רב ערוצי " אז גם הרדיו צריך שייקרה אצלו כזה שינוי ושתהיה יוזמה של אנשים פרטיים שתהיה מוכנה לפתוח תחנות חדשות בנושאים חדשים שעדיין לא נישמעים . אבל ניראה לי ש-כל זה ייקרה רק מתיי שהתחנות יתחילו לעבור אל האינטרנט , כלומר מתיי שכבר כל התחנות ברדיו יעברו אל האינטרנט . אוליי בעתיד תהיה אפילו סקאלה עם תדרים בתוך האינטרנט .
 

הידען

New member
אני מעוניין לדעת מה חושבים על זה !

נכון שצריך לשמור על חוק בארץ שאתה נימצא . ברומא תיתנהג כמו רומאי זה ברור ! . אבל החוק כאן לא משקף את הרוב שרוצה רדיו שמדבר אל כולם ולא אל חלק מסויים וקטן שמשמיע רק את הקול שלו . אני אומר את זה בפעם המי יודע כמה . לכן אני מעוניין לדעת מה הדעות של האנשים לגביי הרדיו בכלל .
 
ובגלל שזה דעות על רדיו "בכלל"

אז הדיון לא ממוקד ואני כבר לא יודע בכלל על מה אנחנו מתדיינים. וכדי לדעת מה הדיעות של האנשים על רדיו אפשר פשוט... לקרוא את פורום הרדיו. הוא עוד צעיר אבל הוא יתמלא בהרבה הודעות שאם תקרא אותם תדע, בסופו של דבר, מה הדעות של אנשים על הרדיו.
 
למעלה