אוקי יש לי כמה דברים להגידדדדד

LiRi LoVe YaRiN

New member
אוקי יש לי כמה דברים להגידדדדד

קודם כול בקשר לביסלבסטר אם אתם רוצים תיקראו לזה פתיחת שנה אבל לא הסילבסטר אתם כאילו ממציאים תירוץ גכדי לחגוג בראסמי כן אני הולתכ למקומות יענו "בסילבסטר" אבל בגלל שב1.1 חבר שלי נולד אז אנחנו חוגגים את היום הולדת לא את הסילבסטר ואחרי שמישו פה שם את הכתבה מי הוא באמת סילבסטר הבנתי שבכלל לא צריך לחגוג כזה חראאאא! תעשו אבל מה שבראש שלכם רק תחשבו על מה היהודים עברו... אם זה סבא וסבתא דוד דודה... או בכלל העם היהודי בפני עצמו!
 

green eyes69

New member
טוב מותק אז יש לי משהו להגיד לך ול

להגיד לך ולכל שאר המפגרים שקוראים לחג הזה סילבסטר. אם תלכו לכל מקום בעולם, לא משנה לאן, ןתפגשו אנשים ברחוב ותגידו להם: hey, happy silvester!! אז סביר להניח שהם ינעצו בכם מבט מוזר וישאלו את עצמם מה נדפק לכם בשכל. כי ראבק, מתי תבינו שפעם קם איזה ישראלי מטומטם שהחליט שככה כדאי לקרוא לחג הזה, בגלל ש New Years Eve זה קצת מיושן?! אז אני לא יודעת מי היה אותו סילבסטר, וגם לא כזה מעניין אותי. אבל מה שבטוח זה שאף אחד העולם הזה לא חוגג את היומולדת שלו, אלא את השנה החדשה. זה לא חג נוצרי!!! המשפחה שלי, שגרה בארה"ב, וחיה לפי לוח השנה הלועזי, חוגגת את היום הזה כדי לציין את תחילתה של שנה חדשה. אני ממש לא מבינה מה אנטי- יהודי בכל האקט הזה... והשם סילבסטר? תשאלו את מי שאתם רוצים, אבל רק בארץ קוראים לחג הזה ככה... אז יאללה שיהיה לכולם happy new year!!! ותעשו חיים!
 

sweet tinki1

New member
מסכימה!

שתבינו דודים שלי בחו"ל חוגגים שנה חדשה ולא סילבסטר או אנע עארף מה! אני יוצאת בסילבסטר בשביל לחגוג שנה חדשה וזה תמיד עוד סיבה לצאת עם חברים... השם של החג לא משנה את המהות שלו! יוצאים לחגוג שנה חדשה לא איזה משהו של איזה כומר נוצרי או ה' יודע מה הסיפור?!?!? שנה טובה!!!
 

corrinex

New member
סילבסטר עמד בראש הכנסיה

זה איש, לא חג, על שמו חוגגים את תחילת השנה זהו מנהג שהוא התחיל או משהו כזה
 

shucina

New member
את החג סילבסטר

חוגגגים ברוסיה ... ולא בארץץץ פשוט אנשים קוראים לזה סילבסטר לא יודעת למה אולי בגלל שיש הרבה רוסים בארץ לא יודעת ... זה לא משנה... מי שיוצא לחגוג לא חוגג סילבסטר וגם אם כן חאלס לדחוף את זה בכל מקום מי שחוגג זה לא בשביל הערצה לאיש ולא בשביל שום דבר שנוגד יהדות או את הדוד סבא סבתא אמוק ! יוצאים כדי לבלות רוצים לקרוא לזה שנה חדשה ככה יקראו לזה !
 

beatman

Member
בכלל לא

ברוסיה זה "שנה חדשה" ואף אחד לא יודע מה זה סילבסטר. בישראל המציאו את זה.
 

דפנונת

New member
חמודה...תתבגרי|!

אם הייתי במקומך-היית שותקת. אל תעלבי,אבל אמרת שטויות! נכון שהשנה החדשה לא קשורה כביכול לתאריך לידה של האיש ההוא,אבל מאחורי השם "סילווסטר" מסתתר משהו לא כזה חביב. תבדקי עובדות לפני שאת אומרת דברים....
 

green eyes69

New member
../images/Emo12.gif אני בהלם ממך

סליחה? להתבגר? מהזה קשור בכלל?? תשמעי חמודה.. אני בסך הכל ניסיתי להסביר שהשם סילבסטר לא קשור למהות החג. זה שאמרתי בין השורות שלא מעניין אותי מי הוא היה לא אומר שאני צריכה להתבגר. אוקיי??? ומה זאת אומרת לברר עובדות לפני שאני מדברת? האם יש משהו לא נכון בדברים שלי? כי אני לא ממש מבינה מה אמרתי פה שהיה לא נכון. או לצורך העניין, נאמר כנגד אותן "עובדות" שאת כל כך רוצה שאני אבדוק. תני לי בבקשה ציטוט אחד מהדברים שלי שבא להגיד שסילבסטר הוא אדם חביב ונחמד. לא נאמר פה דבר אחד טוב עליו! נשמע כאילו את תוקפת אותי על זה שבאתי לשבח אותו. אני ממש אבל ממש לא מבינה מאיפה הגיעה התקיפה הזאת שלך, ואני חושבת שאת ממש לא בסדר, כי מה שאמרת עכשיו ממש לא קשור למה שאני כתבתי. על איזה פאקינג עובדות את מדברת פה בכלל? הרי ידוע שסילבסטר זה לא השם של החג. וזה כל מה שבאתי לומר פה. אז תקראי טוב לפני שאת מדברת..
 

Ripelll

New member
לכל החוגגים

נכון, יכול להיות שקוראים לזה סילבסטר ויכול להיות שקוראים לזה ראש השנה הנוצרי, אבל מה זה משנה איך קוראים לזה?!? אבל בואו נהיה חכמים ונחשוב לשניה מה זה באמת ה"חג" הזה, או.קיי? זהו יום שבו נולד ישו או מישהו נוצרי אחר שבגללו הנוצרים חוגגים. עכשיו, תנו לי סיבה אחת מדוע אתם חוגגים, כאילו, אני ממש לא מבינה ת'קטע, וואלה כל הקטע הזה של הנשיקה ממש נחמד אבל אתם ממש נכנסתם עמוק לכל זה "happy new year" וכל החרטות... בוא נדבר ת'כלס, אתם עושים את כל השטויות האלה רק בגלל שזה כ"כ "אמריקה" ואם זה לא היה "אמריקה" אלא ישראל, זה לא היה מזיז לכם את התחת כי אנחנו מאז ומעולם היינו עם דפוק שאוהב לחקות אחרים. אז בבקשה, לכו ותתנשקו לכם בחצות, תשתכרו בהנאה, אבל כשואלים אתכם למה, אל תגידו שזה בגלל איזה ישו אחד שנולד כי רק יצחקו עלכם... כי ר"ה עבר כבר ממזמן... יהודיה גאה.
 

beatman

Member
בורות אופיינית

חוגגים את השנה החדשהמשום שבתאריך ה-1 לינואר מתחילה שנה חדשה. ואף נוצרי קדוש לא נולד ולא מת באותו היום,מה הקשר בכלל ??? happy new year" וכל החרטות ????? את יודעת איזה חג נפלא זה כשהכל מקושט,עץ אשוח,פתיחת שמפניה ?? כנראה שלא
.
 

Ripelll

New member
לכל ה"מבינים"

בואו נתחיל מהתחלה, או.קיי? כולנו יודעים שיש כזה דבר חודשים לועזיים וחדשים עבריים. כולנו, או לפחות אני, מבינים מה זה חודשים עיבריים ומאיפה הם באים נכון? עכשיו, בואו נעבור לשנה הלועזית, מאיפה היא? משהו קם יום אחד ואמר: בואו נמציא שנה חדשה? מסתבר שכן... ומשהו הזה, במקרה שלנו מישוהים, קוראים הנצרות. אכן כך, החודשים הללו הולכים לפי הנצרות. ממתי כל זה בדיוק התחיל? הרי הם לא לקחו סתם יום ואמרו: זה ר"ה, נכון? אז הם פשוט לקחו את יום הולדתו של ישו שהרי זה היום בו כביכול הנצרות "נולדה" (קצת הגיון...) מה זה נראה לכם ה2005 הזה? מספר הטלפון שלהם? זהו מספר השנים להולדתו של ישו. מכאן נובע ש... כל החמוים שיוצאים לחגוג את ר"ה הלועזי חוגגים את הולדתו של ישו! לי כמובן אין שום בר נגדו, אבל אני פשוט לא מבינה את כל הקטע של "תראו איזה קול אני... happy new year" מה שכמובן בחיים לא תעשה בר"ה העברי (לצורך העיניין). ורצה שאני אספר לך משהו? נכון, אני לא יודעת מה זה עץ אשוח (ואני גם לא מוצאת בו שום ריגושים) אבל אני כן יודעת מה זה שמפניה ומה זה שהכל מקושט, ומה זה ששרים ומשתכרים משמחה (כמובן סיבה שונה לגמרי, שלא נדבר על השמחה...) אבל אצלנו, היהודים (=דתיים בשבילכם) קוראים לזה סוכות או פורים. אז כנראה שכן.
 

beatman

Member
לכל ה"יודעים היסטוריה"

החודשים ולוח השנה הלועזי הוא גרגוריאני(=רומי),חגיגת השנה החדשה נקבעה ל-1 בינואר 700 שנים לפני ישו וכמובן לפני סילבסטר.
 

Ripelll

New member
לחוגג המולהב

או.קיי. לא קשור לשום נצרות, אז איך אתה מסביר את העובדה שרק הנוצרים חוגגים את זה (כן.. וגם כמה יהודים מתלהבים) ו"במקרה" באותו היום נרצחו מאות יהודים בדם קר! מה פתאום... אין שום קשר לא לנצרות, לא לישו ולא לסילבסטר... מי גזעני בכלל... הנאצים, אימח שמם וזיכרם!, סתם היה בא להם לרצוח הרבה יהודים באותו היום שהוא בכלל קשור לרומאים... והרי יש כל-כך הרבה לחגוג באותו היום... תזכיר לי שוב מה... כי אני פשוט לא זוכרת שאמרת לי...
 

SupermanZW

Well-known member
לא רק הנוצרים

גם המוסלמים מלבד מספר מדינות מעטות וקיצוניות (כגון סעודיה, תימן, עומאן, קטאר, איחוד האמירויות ולוב, בהן רק מעטים חוגגים, במצרים, לבנון, מרוקו, אלג'יר, טורקיה, אינדונזיה, מלזיה, וכו' כמעט כולם חוגגים), גם ההודים, היפאנים, הסינים, והאפריקנים חוגגים, רובם המוחלט אינם נוצרים, ותתקשי מאוד למצוא אנשים שלא חוגגים את השנה החדשה (פרט למדינות המסויימות שהזכרתי).
 

SupermanZW

Well-known member
שכחת מה חוגגים?

אז אזכיר לך, חוגגים שנה חדשה!!!
С новым годом!​
 

SupermanZW

Well-known member
זה לא נכון

לוח השנה הסולארי הומצא ע"י היוונים לפני 4000 שנה, לפני 2700 שנה אימצו הרומאים לוח זה וערכו בו רפורמה אשר הפכה את ינואר לחודש הראשון (במקום מרץ, כפי שהיה נהוג לפני כן ע"י היוונים) ובמאה ה16 ביצע גריגוריוס את הרפורמה האחרונה בלוח הסולארי (אשר נקרא מאז גריגוריאני) אשר הפכה אותו למדוייק יותר, לוח השנה הלונארי הבבלי (שאומץ ע"י היהודים) הומצא ע"י הבבלים בערך באותה תקופה, לפני 2700 שנה בקירוב ערכו היהודים הראשונים (זו היתה תקופת תחילת היהדות, ולא כמו הלוקש שמנסים למכור לכם כאילו היהדות התחילה לפני 3300 שנה בקירוב) רפורמה בלוח הבבלי והפכו אותו ללוח לונארו סולארי (אז בעצם המציאו את השנה המעוברת העברית), לאחר מכן במאה הרביעית ערכו בו רפורמה נוספת שהפכה אותו למדוייק יותר משהיה לפני כן. לסיכום, הלוח הגריגוריאני אינו נוצרי, אלא יווני במקורו, וקיים הרבה לפני הנצרות, הלוח העברי הוא בבלי במקורו וקיים הרבה לפני שהיתה יהדות, בנוסף הלוח הגריגוריאני מקובל היום על כל העולם (וידוע שרוב העולם אינו נוצרי) אך העברי מקובל על היהודים בלבד ורק לצורך חגיגת חיים יהודיים, לא שום דבר מעבר לכך, השנה החדשה הינה חג בינלאומי (ולכן גם שלנו) שאינו קשור לדת כלשהי ולכן נחגגת ע"פ הלוח הגריגוריאני, אין שום סיבה שיהודים לא יחגגו את החג הזה. עץ אשוח מקושט זה פשוט יפה, אז למה לא ליהנות מזה? אני לא אומר שכל אחד חייב לשים אשוח מקושט בבית לרגל השנה החדשה אלא שיפה לעשות זאת ומי שרוצה לקשט את ביתו לשנה החדשה יכול לשים אשוח מקושט כי זה יפה וחגיגי.
 

Ripelll

New member
לזאת שצריכה ללמד אותי הסטוריה!

וואו.. סחטיין על הידע! תגידי, את ההיית שם כשהכל קרה? כאילו, איך את יודעת שהתאריך העברי התחיל לפני הבבלי? זה לא קצת סותר את העובדה שהתנ"ך הוא הספר הראשון בעולם ושם כבר כתוב את החודש העברי הראשון? ותמיד חשבתי שעץ אשוח קשור לקריסמס, וזה לא נקרה "חג המולד"? רגע, חשבתי שזה לא קשור לישו... אז אם לא ישו, אז מי נולד? עכשיו בלבלתם אותי... תני לי סיבה אחת לחגוג יום מסוים שאיזה רומאים קבעו לפני מליון שנה? לא מספיק מה שהם עשו לנו בחנוכה? ואם כבר מדברים על חנוכה, גם זה חג מאוד יפה, למה אותו לא כולם חוגגים? מה, להדליק נרות, לשיר כל המשפחה ולאכול סופגניות זה לא כייף ועץ מקושט כן...?
 

beatman

Member
הבנאדם פשוט יודע היסטוריה

כדי לדעת היסטוריה צריך ללמוד אותה(לא בישראל כמובן) ולא לחיות בתקופות הללו. "אתה היית שם כשזה קרה?"
בחנוכה יש סופגניות טעימות ונרות יפים. אבל זה פשוט לא זה !!! אין אווירת חג !
 
למעלה