אז מסתבר שערכים ועקרונות עולים ביוקר.

NosferatuHelge

New member
I can tell you. but then...

I will have to kill everyone!

אני גם ככה די חורג מגבולות שלי בעניין.

סורי :)
 

קרקלה

New member
חורג מהגבולות מספיק כדי להכפיש,

תחת כסות אנונימיות, וחוזר אל תחומיהם כשזה נוח. כל הכבוד על הטקטיקה.
 

NosferatuHelge

New member
אם הייתי ילד בן 5...

הייתי מתעצבן על התגובה שלך ושופך את כל הסיבות למה אני אומר מה שאני אומר.

אבל אני לא וזה לא משהו שאני מעוניין להפוך לנכס הציבור כולו, דווקא בגלל שאני לא רוצה לנפץ את האידיליה שבניתם לעצמכם בראש על סמך כל ה-5 דקות של הקטעים שדפקו לכם בטלויזיה.

את/ה מוזמנ/ת לסכם את זה בכך שאני שטחי, ללא רגש וסתם חרא של בן אדם פוזאיסט שיורד על אנשים אחרים בלי סיבה, טוב? אני כבר רגיל לזה.
 
מסכים איתך כמעט בכל מילה

לי גם הפריעה שראו שפיני מתרגז על דדי ולא מקבל את המחאה הלגיטימית שלו.
 

svety

New member
בהחלט מרגיז,

זה לא חדש שיש ערכים שפחות "נחשבים" ופחות "סקסיים", ולכן הם לא זוכים להערכה אלא רק לזלזול.
היה לי ממש קשה לראות את המשימה.
 

an addict

New member
לא רוצה להתערב בשיחה שלכם אבל... כמה דברים

דבר ראשון, זה פורום אינטרנטי ולמרות שמאד ניסיתי להבין לא הצלחתי במאה אחוז להבין מהפורום מי ממשתתפי הסדרה מגיב פה. אני מניחה שהמשתתפים הקבועים פגשו אותו פנים אל פנים ויהיה נחמד אם גם מי שלא לוקח בזה חלק אבל עוקב אחרי הפורום ידע. אם הקטע זה שאסור לדעת מי זה אז אני מתנצלת מראש על אי ההבנה.

דבר שני, דדי העיד על עצמו מראש שהקושי שלו הוא עם אנשים באופן כללי, וכנראה זאת הסיבה שלשאר החנונים היה קשה איתו יותר. יכולות להיות לזה המון סיבות: PDD בתפקוד מאד גבוה, חרדה חברתית, בישנות מולדת (סף גירוי מאד נמוך שגורם לרתיעה) וכו', ואסור להאשים בן אדם על איך שהוא מתנהג אם לא יודעם את הרקע והסיבות.

לגבי פחד הגבהים: קפיאה היא לא רק לגיטימית, היא מנגון טבעי שכנראה מטרתו שגורם הסכנה יחשוב שאנחנו מתים או המשך הסוואה. לרוב התמודדות עם פוביות נעשית באופן הדרגתי, תוך חשיפה מדורגת ומוסכמת מראש עם הגירוי המפחיד, ולא באופן מוחלט ופתאומי. זה נקרא "הצפה" ("flooding") וזה הוכח מחקרית כלא יעיל ברוב המקרים, כי החרדה כה גדולה עד שאין למידה יעילה. הגוף והמח משהים כל מיני תפקודים שלא הכרחיים, כי מבחינת הגוף אין הבדל בין סכנה אמיתית וסכנה מדומה, בין נמר שעומד ממש מולי לבין מבחן קשה או ג'וק שפוחד ממני יותר ממה שאני ממנו בכלל, וכשחרדה מספיק גדולה אין למידה. זה לא שזה לא יכול לעבוד אף פעם (ראו ליטל בעונה הקודמת), אבל ככלל זאת שיטה פחות יעילה ומועדת לכישלון.

בעקבות הקושי להסתדר עם בני אדם דדי נמצא כנראה בסטרס משמעותי לאורך כל העונה ומתמודד מקסים. כשמוסיפים סטרס על סטרס זה יותר מדי לפעמים. לפי מה שאתה מספר וגם לפי מה שהוא העיד על עצמו ייתכן שלדדי אין את המפלט של קבוצת בנים שיש לו מכנה משותף איתם לברוח למנוחה מהמשחק. ג'ולי מתוקה ומנסה מאד לעזור, אבל כפי שצוין כאן, לא כ"כ מסוגלת לתפוס כרגע מה זה ערכים, ולכן יש לה קושי להבין את דדי לפעמים, גם כשהיא מאד מאד מנסה.

סה"כ שניהם היו מקסימים וכמו רוב הזוגות (אולי כולם חוץ מסיון ויבגני העונה הזאת) הקשר שנוצר ביניהם ריגש אותי מאד. שניהם נתנו את המקסימום שיש להם לתת כרגע גם אם זה לא הספיק.

ןכן, כל הכבוד לדדי שלא הסכים לשתף פעולה עם המשימה, עם כל הכבוד למשחק. אלו העקרונות שלו ואין על זה פשרה. בכלל, לפעמים המשימות מוגזמות ולא מתחשבות בעקרונות, כמו משימת הריקוד שלא בטוח היתה נוחה לכולם, לגעת במישהי בצורה אינטימית לא נח לכל אחד והלחץ "להיות גבר" ולעשות את זה נראה לי לא במקום. היה עדיף שיאפשרו למי שרוצה ריקוד בלי מגע. עוד יותר משימת הפיסול על הגוף עונה שעברה. זה לחץ לא סביר לסוג מגע שהוא לא מתאים לכל אחד, גם אם יש היכרות מעמיקה.

שבת שלום לכולם. מצטערת שזה יצא ארוך...
 

an addict

New member
תודה על המחמאות! כיף לראות שמעניין אנשים

אני רק מקוה שהניסיון לקצר לא סילף מדי. הכוונה שלי היתה לתגובת fight or flight למי שמכיר קצת את התחום, כן? זה יכול להיות גם freeze כאשר היצור ה"מותקף" הוא חסר סיכוי להצליח להילחם או לברוח. יכול להיות שדדי פשוט לא קיבל מספיק תמיכה אול אין אול וחש חסר יכולת. יכול להיות שזה נובע יותר מקושי קבוע לחוש מסוגלות. תמיד יכול להיות המון דברים, הכוונה שלי רק להכניס קצת תיאוריה מבוססת מחקר ומונחים מקצועיים לדיון כדי להעשיר אותו. אני שמחה שהיה לחלקכם מעניין. היה לי מעניין לא פחות לחפור בדיונים התיאולוגיים שעלו בשנה שעברה בארכיון. כיף לפעמים לשמוע ממשהו שיש לו יותר ידע בתחומי המחקר של נושא שמסקרן אותך.

עכשיו שהבנתי שאף אחד לא יודע מי זה, יש לי תחושה שזה אולג. מה שכמעט בטוח מבחינתי זה שמדובר ביוצא ברית המועצות, אלא אם כן הוא מתוחכם מאד ושותל את השגיאות האקראיות בשימוש בה' הידיעה בכוונה.

גשש בלש בפעולה... ממש שרלוק הא?

מה שמאד מאד מסקרן אותי - איך אפשר לראות את סיון אחרת??? יש דברים שהיא עשתה, עריכה או לא, שהם פשוט בלתי נסלחים. ברור שגם במקרה שלה אפשר לעשות ניתוחים של מנגנוני הגנה ושל דפוסי התנהגות שנובעים ממצוקה בסיטואציה המלאכותית בה היא נמצאת, אבל עדיין זכותנו לכעוס על הניצול של החולשות של ויקטור שהשתקף בבירור על המסך ("פספסת שם כתם", לדוגמא). אין ספק שגם בטלויזיה אפשר היה לראות צדדים מודעים יותר, והתגובה שלה כשויקטור התעמת איתה פרק אחד היתה סה"כ מקבלת ומבינה, וייתכן שהתחושה שלה שויקטור מוציא ממנה את כל הצדדים הרעים בפסיביות שלו מוצדקת. יחד עם כל זה, גגישת ה"ויקטור אתה תסכם לי" מעוררת המון אנטגוניזם שקשה לכבוש.
 

stagadish2

New member
גםאני חשבתי על הקטע עם בריה"מ ואז הבנתי מי זה

הגעתי למסקנה שזה לא יכול להיות יבגני כי הוא כתב לstrixstarlight שהוא הגיב לה בפייסבוק, זאת אומרת שהיא יודעת מי זה. ובאחת ההודעות היא כתבה לו "לא כולם כמו יבגני ש-בלה בלה בלה-" זאת אומרת שיבגני זה לא.
ויקטור... כנראה שלא.
ובהנחה שהוא לא משקר והוא באמת בן 27 - זה אולג.
אה כן, והוא אמר פה באחת ההודעות "פאק איט".
מ.ש.ל
 

an addict

New member
אם תקרא שוב את ההודעה של STRIX תראה...

שאפשר גם לפרש את זה כאילו היא דווקא מדברת עם יבגני. משהו בסגנון ההתבטאות ובציטוט "אני כבר רגיל לזה" פשוט זועק אולג לשמיים. יחד עם זאת, מכיוון שברור לכולנו ששום דבר אינו מה שהוא נראה והמסך הקטן שמולנו הוא שקרן גדול בעזרת עריכה וכו' אז אין לדעת. יכול להיות שיבגני דווקא יודע להתבטא כך מצוין בכתב אז בואו נזמור על השערות רופפות ככל האפשר.

השאלה האמיתית פה היא האם הוסיפו מגבלות ברורות לגבי הפורום השנה בעקבות גילויו שנה שעברה. האם על זה תוכל לענות אולג/יבגני?

זה אגב לא יכול להיות ויקטור אם הוא דיבר עם דדי לפנ המשימה הזאת. הוא כן יכול להיות מתחזה לחלוטין אבל סביר להניח שSTRIX היתה עולה על זה בפייסבוק.
 

stagadish2

New member
אבל היא דיברה אתו על יבגני בגוף שלישי...

היא כתבה לו "לא כולם יכולים להיות יבגני", אם זה היה יבגני היא פשוט הייתה כותבת לו "לא כולם יכולים להיות כמוך", אבל אולי הם סתם מנסים לבלבל אותנו.
ואולי זה ראובן והוא סתם כתב בכרטיס שלו שהוא בן 27?
יו, אני מתחילה [אני בת, אגב] להנות!
 

an addict

New member
אוי סליחה... אז אם תקראי

מתנצלת מכל הלב, לא שמתי לב. בכל אופן, התוך ההודעה כתוב "זה שיש לך כמה דוגמאות". ניתן לפרש את זה בשתי דרכים: "לך" כמו כל אחד, כביטוי, או: "לך", זאת אומרת שאתה זה עם הדוגמאות. הביטוי בכותרת יכול להיות במשמעות "לא כולם יכולים להיות אתה".

זאת יכולה להיות גם תגובה לאולג על דוגמא שקשורה לילבגני שהוא שלף לה בפייסבוק.

אם הבנתי נכון, יש פה חבר'ה שפגשו אותו במפגש פנים אל פנים של חברי הפורום אז הם יודעים מראש והבינו את ההודעה כפי שהיא התכוונה אליה.
 

NosferatuHelge

New member
איזה דיון פתחתם כאן...

פשוט הרקול פוארו פוגש את מפקח קולומבו. עוד שניה מישהו יגיב לי כאן עם "One more thing..."

מלחיץ! אני מרגיש כמו איזה פושע קלאסי מספרות בלשית. המשרת הוא הרוצח! פרופסור מוריארטי!

נזכרתי בילדות כשהייתי קורא המון ספרות בלשית קלאסית, זה היה ממש מרתק. לכו תתאמנו טיפה על אגתה קריסטי או ארטור קונן דויל ותחזרו.
 

an addict

New member
רמזים רבים מובילים לראובן דוקא אבל הקול קול א

אולג. זה מה יש לי כרגע.
 

stagadish2

New member
נו על זה בדיוק דיברתי כשאמרתי שאולי זה מתחזה

מישהו מהתוכנית שהוא לא אולג אבל משתדל להישמע כמו אולג.
 
למעלה