אז מסתבר שערכים ועקרונות עולים ביוקר.

NosferatuHelge

New member
"אשתי אומרת...

... שאני במקום השני מבחינת החוכמה, היא גם אומרת ש-80 חברה מתחלקים במקום הראשון."
 

MacabreDoll

New member
באמא שלך?

 

מור6001

New member
מה שהכי מאכזב פה

שנראה לי שאני היחידה שהעבירה ערוץ בזמן המשימה הדוחה הזאת בשביל לא להיות חלק מהשואוו רייטינג שעושים על הגב של בעליי החיים המסכנים. חוץ מזה נראה שכולכם ״סבלתם״ יופי
 

קרקלה

New member
לא הבנתי מה ההודעה הזאת אמורה להביע

העולם שלנו מלא בסבל של בעלי חיים. לא רק בתכניות ריאליטי. בתכניות בישול, בפרסומות, בתכניות ילדים(!). אנחנו הולכים ברחוב ורואים שווארמייה עם כבשה באחו על השלט שלה, ילדים מחייכים בבית ישראלי בעוד הם אוכלים קוטג' בכף, חנויות נעליים שמפרסמות בגאון את נעלי העור האיכותי שהן מוכרות. איך בכלל אפשר להימנע מחשיפה לניצול בע"ח, בעולם שרבוי בו כל כך? ומי אמר שדווקא התעלמות מסבל היא הדרך להילחם בה? את מוזמנת לשלוח מכתב לערוץ 10 למחות על השימוש בבע"ח, אבל להטיף לאחרים שראו את משימת הסבל - לא זו הדרך.
אגב, רייטינג בודקים מסקירת בתי אב שהסכימו להתקין פיפל מיטר. אז אלא אם כן אתם אחת מ-600 המשפחות שבחרו לעשות זאת משום מה, זה ממש לא משנה אם העברת ערוץ או לא.
 

an addict

New member
את יכולה להסביר את אופן מדידת הרייטינג?

אף פעם לא הבנתי איך זה נעשה וכמה זה מבוסס בכלל... מעניין מאד. לגבי סוגיית בעלי החיים - זה כבר נעשה ולא לצפות לא יעזור, אבל כמי שכן אוכלת בשר אני בהחלט רואה הבדל בין שימוש בבעלי חיים לצרכי יומיום (גם לבוש, למרות ההסתיגות שלי מכך ובעיקר כשלא מדובר בחיות שכבר נרצחו לשם אכילה, כמו הפרווה הזוועתית של שיר) לבין התעללות שכזאת לצרכים בידוריים כאילו היו מטוסים להרכבה. זה שזה כ"כ חסר מטרה ואפשר היה בכיף להחליף את זה במשימה אחרת זה מה שמרגיז כאן. סתם התעללות נטו.
 

קרקלה

New member
לאכול בעלי חיים; להשתמש בפיפל מיטר

לאכול בע"ח

את עושה אבחנה בין ניצול מיותר וניצול נחוץ, ושמה בראשון ניצול למטרות בידור או נוי, ובאחרון ניצול למטרות בשר ולבוש ("שימוש בבעלי חיים לצרכי יומיום", כדברייך). אכילת בשר חיות ומוצרים המופקים מגופן אינה חשובה או בעלת ערך, וכמו ניצול למטרות בידור, היא מיותרת. איננו חייבים לצרוך מוצרים מהחי בשביל בריאותנו, ובעולם השפע שלנו יש שלל תחליפים טובים וזמינים.
אין טעם להזדעדע מנאום ה"תאמין לי שחיה היתה גאה להיות נוי" של שיר יותר מעמדה אחרת, שגורסת שהנימוק "זה טעים לי" יש בו כדי להצדיק מערכת מפלצתית, עצומה, של מצוקה. זה וגם זה נטו התעללות. אין שום הגיון בלהגביל את יחסינו המוסרי רק לבע"ח שאינם "לצרכי יומיום". למעשה, שועל שרוב ימיו חי בטבע, ונלכד כדי להפיק ממנו כובע פרווה (באכזריות רבה, שיהיה ברור) – מזלו שפר עליו בהרבה מעגלה שנולדה לסבל ולפחד, כשחרב מונחת באופן תמידי על צוארה.

>>>>ועכשיו, למשהו שונה לגמרי.

מדידת רייטינג בישראל

הגוף שממונה על מדידת שיעורי הצפייה היא "הועדה הישראלית למדרוג", שהינו מלכ"ר. הדרך בישראל למדוד רייטינג היא באמצעות מכשיר הקרוי "פיפל מיטר". מכשיר זה מותקן בבתיהם של 580 משפחות, שנבחרות ע"פ פילוח שאמור לייצג את האוכלוסייה בישראל. זהות המשפחות חסויה, כדי למנוע נסיונות להטות את בחירותיהן ע"י גופים בעלי ענין (באמצעות שוחד, למשל). הרגלי הצפייה של המשפחות לא מתועדים באופן פסיבי: המכשיר מאלץ את הצופה לסמן בשלט מי הוא מתוך בני הבית, מתי התחיל לראות את התכנית, מתי הפסיק לצפות כדי להביא מהמטבח קערת ענבים, האם יש אורחים בבית, ואם כן, מה גילם ומינם. בתמורה לכל הטרחה הזאת מקבלים תלושי קנייה של כמה מאות ש"ח בחודש. בעבר, מכשירי הפיפל מיטר יכלו לתעד צפיית "ריל טיים" בלבד, ובשנתיים האחרונות הוחלפו המכשירים כדי לתעד גם הקלטת תכנים ביס מקס/הוט מג'יק, מה שמכונה "צפייה דחויה".
יש כל מני בעיות עם שיטת הסקירה הזאת: בגלל הטרחה הרבה והתגמול העלוב, נראה שמשפחות שיסכימו להכניס מכשיר זה לבית יהיו או ממעמד סוציואקונומי נמוך או משוגעים לדבר- לאו דווקא מדגם מייצג. כמו כן, המכשיר מודד רייטינג בריל טיים ובמכשירי הקלטה בלבד, ומפספס אמצעים אחרים (אינטרנט, VOD).
 

an addict

New member
תודה!

לגבי הדיון על בעלי חיים, לא נהיה אנו אלו שנישב אותו... לרקורד, אני אכן מתנגדת ללבישת בעלי חיים, פשוט שבמקרים שבהם מדובר בבעלי חיים שהומתו לצורכי אכילת בשר אני לא רואה טעם להתנגדות אקטיבית. קשה לי להגיד אם אי אכילת בשר מזיקה לכל אחד, אבל לי יש נטיה לחוסר ברזל וכתוצאה מכך אנמיה ותקופות עם מעט בשר (נגיד שביל ישראל או הטיול בהודו) הביאו אותי למצב ירוד מאד.

תודה על המידע. אכן, זה מביא אותו להטיל יותר ספק בנתונים כרגע כי המדגם ממש ממש קטן והפילוח, גם אם נעשה באופן מקצועי, באמת נשמע מוטה...

שבוע טוב!
 

NosferatuHelge

New member
אבל מה שבאמת מאכזב פה...

זה שיש אנשים כאלה שמפעילים מחשב, נכנסים לפורום אינטרנטי ושולחים הודעה בטענה שהם בסדר והעולם דפוק וזאת בהתחשב בעובדה שעצם הקיום של המחשב הזה בביתם באופן ישיר מראה על כך שהם נהנים לא רע מפירות הפרוגרס אשר רמס תחתיו אינספור מינים של בעלי חיים אשר נעלמו מפני האדמה וממשיכים להיעלם כל יום.

לדוגמה, פעולת החיפוש במנוע חיפוש של Google ימביאה לפליטה של כ-0.2 גרם של פחמן דו חמצני ז"א פגיעה ישירה בסביבה ובבעלי חיים שוודאי לא מעוניינים בהודעות חסרות כל ערך בפורום תפוז. אז את לא רק גם ככה נהנית באמצעים הטכנולוגיים שאפשר להגיד באופן ישיר עשויים על חשבון בעלי חיים, אלא את עוד מוסיפה לכך בכל רגע שלך באינטרנט.

ממש ממש מאכזב! אני מציע לך לנתק את המשחב ולזרוק אותו בפח, או שעוד יותר טוב - למחזר אותו! גם את הסמארטפון על הדרך!


שורה תחתונה - לאנשים שונים יש רמות הזדהות שונות לדברים שונים. ממש לא חדש. מאבק בעד הרעיון זה חשוב, אבל צריך לנסות להימנע מאקסטרמיזם - זה לא מועיל ורק מעורר התנגדות מיותרת ופוגע באותו המאבק.
 

DDN

New member
היה חבל על דדי וג'ולי

שהם זוג שגם אני התחלתי לחבב, אבל זה היה ברור לי מתחילת הפרק שהם יודחו. עם כל הכבוד לדדי ולעקרונות שלו (ויש הרבה כבוד), בתוכנית כזו, לא רואים את זה בעין יפה.

במשימה השנייה, אני גם יכול להזדהות, אני גם מהפחדנים אבל מצד שני, אם כולם יכולים. . .

חבל, אבל אין מה לעשות. אולי יחזרו בגלגל הצלה.
 

IkMfNiY

New member
אני חושבת...

שהם לא הודחו בגלל שדדי לא הסכים להשתתף במשימה הראשונה.
זו באמת לא פעם ראשונה שהם הועמדו להדחה וגם הפעם וגם בפעם הקודמת אמרו משהו על זה שדדי לא מתחבר לבנים\לא עובר שינוי.

אבל... כל הכבוד לדדי על זה שהוא לא הסכים להשתתף במשימה הראשונה.

יעל
 
למעלה