אחרי 3 שנים וחודש הרכב לא מניע

חן 1111

Active member
הציפוי הוא תרכובות גפרית, למשל סולפאט עופרת

משהו כמו PbSO4 או משהו דומה. לא זוכר בדיוק. זה נוצר גם במהלך החיים, ובעיקר כשהמצבר מתרוקן. ככל שהוא מתרוקן יותר, זה מאיץ את היווצרות הסולפטים.
יש מצברים שעמידים יותר בפני זה, אבל יקרים יותר. יש דרכים להוריד את הציפוי על ידי טעינה בזרם מחזורי בעוצמה מסוימת. לא בטוח עד כמה זה יעיל ואם שווה להתאמץ בשביל זה במצברים קטנים.
 

KIARIO1250

New member
כמו שרשמת, זה נוצר גם במהלך החיים...

סתכל בקישור שהביא סלאח שבתי:
הפלטות האחת היא עופרת מחומצנת. האחרת עופרת. שתי הפלטות הופכות לPbSO4.
 

חן 1111

Active member
נכון, אבל במבנה גבישים שונה

תקרא בקישור עד הסוף. זה מוסבר שם. במהלך החיים חלק מציפוי סולפט העופרת מתגבש במבנה כזה שהוא לא מתפרק יותר, לא משתתף בתהליך, וכך למעשה מקטין את השטח הפעיל של הלוחות. בנוסף, הוא גוזל חלק מהגפרית שאמורה להיות בחומצה, וכך מדלל את החומצה שבמצבר. לכן קיבול המצבר הולך ויורד עם הגיל, וכמו שאמרתי, כל פריקה מופרזת מזרזת את זה.
 

KIARIO1250

New member


Sulfation and desulfation
&nbsp
 

enigo

New member
לא בטוח שהמצבר מת, יכול להיות שהוא חלש בגלל רצף

של נסיעות קצרות, שבהן הוא לא נטען כראוי.
 
למעלה