אחת הסיבות שקשה לפתור את הסכסוך ביננו לפלסטינים

Harrington

Well-known member
מנהל
ספר את זה לפלסטינים. הם אלה שחתמו שזה לגמרי מספיק לאותה שעה ואותו שלב. זה שמאז לא התקדמו ליותר מזה, נובע מפנייתם למסלול הטרור. בקיצור, אתה נובח על העץ הלא נכון.
צריך להיות ברמה של זכויות של מדינה.
שזה פלוס מינוס בדיוק מה שהיה והם קיבלו שם, למקרה שאינך מעודכן (נסה לבדוק את משמעות המונח אוטונומיה).
ולמה לא עשו את זה?

כי אי אפשר,וגם עכשיו אי אפשר.
כנראה שמחכים לעוד 07/10 שייצא גם מאיו"ש כדי להיכנס שם כמו שצריך ברש"פ הפח"עית.
 
ספר את זה לפלסטינים. הם אלה שחתמו שזה לגמרי מספיק לאותה שעה ואותו שלב. זה שמאז לא התקדמו ליותר מזה, נובע מפנייתם למסלול הטרור. בקיצור, אתה נובח על העץ הלא נכון.
מי שחתם זה אבו מאזן,שמייצג את עצמו בעיקר.

שזה פלוס מינוס בדיוק מה שהיה והם קיבלו שם, למקרה שאינך מעודכן (נסה לבדוק את משמעות המונח אוטונומיה).
לא דובים ולא יער.

זה פסיק ממדינה,

איו לפחות ממה שאפשר להשיג עם מדינה.

כנראה שמחכים לעוד 07/10 שייצא גם מאיו"ש כדי להיכנס שם כמו שצריך ברש"פ הפח"עית.
זה לא משנה,גם בעזה לא פתרת את הבעיה.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
מי שחתם זה אבו מאזן,שמייצג את עצמו בעיקר.
לא. מי שחתם היה דווקא יאסר עראפת שמה לעשות, אכן ייצג את הפלסטינים.
לא דובים ולא יער.
אכן לא דובים ולא יער. אוטונומיה דמויית זכויות מדינה וכמובן כולל כל זכויות האדם, דווקא כן.
זה פסיק ממדינה
א. זה לא.
ב. זה נועד להיות זמני, צעד התחלתי שממנו היו אמורים להמשיך למדינה על מלא. הם מנעו זאת עם פנייתם (המשכם למעשה) למסלול הטרור. טענות אם כן, יש להפנות אך ורק אליהם.
איו לפחות ממה שאפשר להשיג עם מדינה.
משפט לא ברור.
זה לא משנה,גם בעזה לא פתרת את הבעיה.
גם בזימבבווה לא. מה זה קשור עכשיו?
 
זה נועד להיות זמני, צעד התחלתי שממנו היו אמורים להמשיך למדינה על מלא. הם מנעו זאת עם פנייתם (המשכם למעשה) למסלול הטרור. טענות אם כן, יש להפנות אך ורק אליהם.
התוכנית הייתה שאם הסכם אוסלו ניכשל הם מקבלים מדינה באופן חד צדדי!

ז"א לא בהסכמה אלא מקבלים את המינימום בלי פליטים וכד' ז"א סוגיות בעייתיות.


"או לפחות ממה שאפשר להשיג עם מדינה",הכוונה שאם הם ערבים טמבלים ופרימטיבים

הם ישיגו מעט.

ברגע שיש להם שטח ריבוני ב 100 אחוז זה כבר שלהם מה שהם יעשו איתו.

הם יכולים להשיג הרבה הרבה הרבה הרבה יותר מאוטונומיה ויכולים פחות מהאוטונומיה שהייתה להם.


הכוונה שבעזה לא פתרת את הבעיה - זה שקרה שם 7/10 ולא שעכשיו המצב טוב אחרי שנכנסת חזק.

ז"א הפיתרון הצבאי לא נותן לך באמת הקלה.

הרי אתה טוען שיכול לקרות 7/10 ביו"ש.

אז אני אומר אחרי שתיקנת את הבעיה בעזה עדיין לא פתרת אותה לשביעות רצון מי מהצדדים.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
לא מספיק,צריך להיות ברמה של זכויות של מדינה.


ולמה לא עשו את זה?

כי אי אפשר,וגם עכשיו אי אפשר.
לרשות הפלסטינית היו יותר סמכויות מאשר ל-50 המדינות בארה"ב. למעשה היא הייתה אוטונומיה על הנייר, אבל מדינה בפועל.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
ברור שלכל מדינה יש אינטרסים,אבל בכלל זה עובד.

זה כמו שאם ידועים הנתונים אז חוכמת ההמונים עובדת.

אלא אם את אומרת שהם תמיד נגדנו ואז נכנסת למשבצת של "מפחדת מגויים" וכד'.


אפשרות אחרת היא לשאול את הפלסטינים מה הם חושבים שיכול לפתור את הבעיה.

תתפלאי אבל לא עשינו את זה,אולי מפחדים שיש להם תשובה...

הם אומרים כבר 76 שנים שמה שיפתור את הבעיה היא הכרה בנאכבה ובזכות השיבה של פליטי 1948 על כל הצאצאים שנולדו להם ב-76 השנים.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
זה בלי ספק יפתור,אבל דיברתי על פיתרון ש 2 הצדדים יסכימו לקבל.
זה כשל לוגי, כי הם יהיו לקבל רק פתרון שמקדם את שיטת הסלאמי שזה יהיה שלב ביניים לפני שהם מקבלים את הכול וכל פשרה שהם מוכנים לקבל היא זמנית ומקלה עליהם להשיג את השאר בכוח.
 
זה כשל לוגי, כי הם יהיו לקבל רק פתרון שמקדם את שיטת הסלאמי שזה יהיה שלב ביניים לפני שהם מקבלים את הכול וכל פשרה שהם מוכנים לקבל היא זמנית ומקלה עליהם להשיג את השאר בכוח.
כמובן שפיתרון הכוונה משהו קבוע.

ז"א אם הם מקבלים מדינה או שטח זה שלהם,בין אם זה סלאמי או לא.

בדיעבד סלאמי הימין עשה עם ההתנחלויות ושיקר שעראפת רוצה לעשות סלאמי.

זה כמו אם נקבע במשפט מסוים,אין חרטות מה שהתקבל זה סופי אבל יכול להיות

שיהיו עוד פיצויים.


מעבר לזה כל הרעיון של פיתרון זה לנסות לעשות אותו קבוע ככל האפשר.

שכבר בפיתרון הנוכחי אפשר להחזיק שנים בצורה סבירה ואולי בעתיד

יהיה יותר טוב,זה אי אפשר לפסול.


למשל הם יקבלו שטח שלהם,מה יקרה עם הפליטים? אלוהים גדול.

צריך להבדיל בין דברים מעשיים - לחיות את חיי היום יום לבין רעיונות אידאולוגיים

כמו החזרת הפליטים.

ביום יום הם צריכים שטח לחיות בו,ועוד דברים כמו אוכל וכיו"ב.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
כמובן שפיתרון הכוונה משהו קבוע.

ז"א אם הם מקבלים מדינה או שטח זה שלהם,בין אם זה סלאמי או לא.

בדיעבד סלאמי הימין עשה עם ההתנחלויות ושיקר שעראפת רוצה לעשות סלאמי.

זה כמו אם נקבע במשפט מסוים,אין חרטות מה שהתקבל זה סופי אבל יכול להיות

שיהיו עוד פיצויים.


מעבר לזה כל הרעיון של פיתרון זה לנסות לעשות אותו קבוע ככל האפשר.

שכבר בפיתרון הנוכחי אפשר להחזיק שנים בצורה סבירה ואולי בעתיד

יהיה יותר טוב,זה אי אפשר לפסול.


למשל הם יקבלו שטח שלהם,מה יקרה עם הפליטים? אלוהים גדול.

צריך להבדיל בין דברים מעשיים - לחיות את חיי היום יום לבין רעיונות אידאולוגיים

כמו החזרת הפליטים.

ביום יום הם צריכים שטח לחיות בו,ועוד דברים כמו אוכל וכיו"ב.
גם השבטים היהודים באל מדינה חשבו שהסכמי חודייבה הם סופיים.
 
מתי עושים גישור?

גישור זה פשרה קלאסית כאשר המטרה לתת מטבע בדברים אחרים,למשל אחד חשוב לו כסף שני לראות את הילדים.

מתי אי אפשר גישור?

ששני האנשים רוצים בדיוק אותו דבר.

אם גם אנחנו וגם הפלסטינים רוצים שטח בלתי אפשרי גישור.

מה שנישאר זה רק החלטת בית משפט,אבל כיון שמדובר בעיניינים בינלאומיים

מה שקובע זה דעת הקהל - ז"א מי שלא צד ישיר בסכסוך, לא אנחנו והפלסטינים.

זה הפרדוקס!

שבסכסוך על אותו דבר בדיוק לא ניתן להגיע להסכם/פשרה/הסדר.

דווקא אז צד שלישי - האו"ם שבדר"כ מהווה גורם שלילי/בעייתי/שאי אפשר לסמוך עליו,

יכול לעזור במקרה זה - ע"י כוח הקונצנזוס של כלל המדינות החברות בו.


במילים אחרות בגדול,מה שהם יחליטו - הם ניטרליים.
האו"ם ממש לא ניטראלי, ואסור להסתמך עליו בשום תיווך.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
אבל אין ברירה,אנחנו לא מסוגלים להגיע להסכם אותם.

הדרך היחידה לפיתרון "לא בכוח" שנראה כרגע.
זה לא מספיק שצד שנראה כניטראלי יכיר אלא שגם הצד המחליט יוכר כצד נייטראלי. גם במרד הגדול נגד הרומאים אחד העילות לכך, הייתה משפט על העיר קיסריה שהיהודים טענו שקיסריה שלהם וההלניסטים טענו שקיסריה שלהם, ונתנו לקיסר הרומי להחליט והקיסר הרומי החליט שקיסריה שייכת להלניסטיים ואז התברר מיד שהקיסר קיבל שוחד מההלניסטים בעד ההחלטה הזאת וכמובן שזה לא היה מקובל על היהודים.
 
זה לא מספיק שצד שנראה כניטראלי יכיר אלא שגם הצד המחליט יוכר כצד נייטראלי. גם במרד הגדול נגד הרומאים אחד העילות לכך, הייתה משפט על העיר קיסריה שהיהודים טענו שקיסריה שלהם וההלניסטים טענו שקיסריה שלהם, ונתנו לקיסר הרומי להחליט והקיסר הרומי החליט שקיסריה שייכת להלניסטיים ואז התברר מיד שהקיסר קיבל שוחד מההלניסטים בעד ההחלטה הזאת וכמובן שזה לא היה מקובל על היהודים.
אז אתה אומר שהערבים יצליחו לגייס יותר כסף מאיתנו ולשחד מתחת לשולחן מאות מדינות?

לא...
 
למעלה