אכן, הפרמטרים לאיכות צמיג כוללים גם אורך חיים וגם ביצועים על הכביש, ולא טענתי שאורך חיים הוא הפרמטר היחיד. דוקא ביצועים בשטח כן ניתנים לבדיקה - לא על ידינו כמובן, אלא במסלולי ומגרשי בדיקה יעודיים ע"י גופים מקצועיים. ממליץ להיכנס לאתר סיטונאי הצמיגים
TIRERACK.COM שכבר מזמן לא רק מוכר צמיגים, אלא הפך למעיין של ידע, עם מבחני השוואה רבים לסוגים שונים של צמיגים.
ולענייננו - אני אומר כאן ועכשיו, אצלי לא יהיו מורכבים צמיגים סיניים כל עוד לא אשתכנע ב-100% שהם אכן עומדים מאחורי המוצר הבטיחותי הזה עם מערך של מו"פ, שרות וגישה "מערבית" לנושא הבטיחות. שווה לי עוד 100 ש"ח לצמיג בממוצע (על המידות הנפוצות) עבור השקט הנפשי וההנאה מאחיזה והיזון חוזר ברמה גבוהה.
כתבה של CR על צמיגים סיניים נחותים-
https://www.consumerreports.org/cro/news/2014/09/chinese-truck-tires-are-no-bargain/index.htm
בכל העולם מתחבטים בנושא.... מבחינתי לשים צמיגים סיניים עלומי שם ויכולות, כמוהו לטוס (כל יום!) בחברת תעופה זולה ללא רקורד תחזוקה ובטיחות מוכח.
לגבי אחריות - אני מעורה בענף ויכול לומר בביטחה: בוודאי שיש החלפות והחזרי כספים במסגרת האחריות (אכן חובה ל-4 שנים) של יבואני צמיגים.
לכל יבואן שמכבד את עצמו יש כמובן איש טכני שתפקידו לדחות תביעות-שווא שמקורן בשימוש שלא כהלכה במוצר (וכן, כניסה לבור היא שימוש לא תקין בצמיג...), ואישית קיבלתי צמיג חדש (מישלין) לאחר שהוא נהרס עקב תנאי כביש קשים (ובכ"ז, הם היו בסדר ואישרו...), ומעבר לכך לא חוויתי מעולם ( מעל 35 שנה על הכביש) צורך באחריות, שגם כאן אין לי ספק שתהיה יותר מקיפה מתוצר סיני נחות, פשוט בגלל שקונה תמיד צמיגים מחברות ידועות.
אני קורא לצמיג הסיני
חברו הטוב של סוחר המשומשות/ליסינג . והמבין יבין.