avivbarnoy
New member
איזו עברה יותר גרועה לדעתכם../images/Emo59.gif??
אז ככה, קודם כל מי שחשב שאני סתם הולך לשאול על 2 עבירות ספציפיות זה לא בשבילו אני מעוניין לשמוע את דעתכם על 2 סוגי עברות שמייצגות לפי דעתי 2 סוגים שונים של אנשים... אני מנקודת המבט שלי מחלק את עברות התנועה אצלנו בארץ ל 2 סוגים, אגב יש לי טיפה בעיה עם ההגדרה כיוון שלא כל מה שאני עומד להציג חייב להיות בדיוק עבירות תנועה, ישנם דברים כמו לחתוך בין נתיבים לדוגמא שאני לא יודע עד כמה הם מוגנים/מגונים בחוק... כמו שאני רואה את זה ישנם שתי סוגי עברות: הסוג הראשון הוא עברות שנובעות מתוך חוסר התחשבות מוחלט בזולת והאחר מתוך חוסר התחשבות מוחלט בחוק- כמובן שישנם עברות שמשלבות בניהם שהן כמובן החמורות ביותר אבל אותי מעניין אלה המופרדות... הסוג הראשון- ישנם עברות תנועה כגון- עקיפה על השוליים בפקק, לחתוך בין נתיבים, לא לאותת במעבר בין נתיבים, לנסוע עד לרמזור בנתיב שממשיך ישר ובסוף להכנס לזה של הפנייה שמאלה וככה לעבור את כל הפקק של אלה שרוצים לפנות (או ההיפך) ועוד ועוד. שנובעות בעיני מחוסר התחשבות באחר ומתוך מחשבה שלך מגיע להיות לפניו, שאתה קודם לו, ושהוא לא שווה לך ולכן מותר לך לעקוף אותו כך. עברות אלה מייצגות אנשים אגואיסטים, אנוכיים מניאקים וכו'... הסוג השני הוא העברות שאינם באות על חשבון הזולת אלה על חשבון החוק בלבד- הדוגמא הקלאסית לכך היא מהירות!!! (שוב בהנחה שאין זאת משולבת בלחתוך בין נתיבים ועקיפה על השוליים אלה לדוגמא נסיעה על 150 על כביש 6כאשר הוא פנוי כמעט לגמרי). בעברה מסוג זאת אתה בעצם כביכול לא פוגע באף אחד- עצם העובדה שאתה תגיע קודם לא תגרום לאדם אחר להגיע מאוחר יותר! עצם העובדה שאתה עובר באור אדום באמצע הלילה כאשר הכביש ריק לגמרי ווידאת שאין אף אחד שאתה מסכן אותו אכן לא תגרום נזק לאף אחד! אבל אנשים אלה בדר"כ עושים עברות כאלה מתוך מחשבה של "אני יכול להרשות לעצמי את הדו"ח" או "זה שווה לי לנסוע מהר יותר כל בוקר ולהספיק להגיע לעבודה מהר יותר בשביל שיתפסו אותי פעם בחודש ואני אשלם 250/750 שקל" (פעם בחודש זה ממש הגזמה אני מכיר אנשים שנוסעים על בסיס קבוע מאוד מהר ונתפסים בערך 3 פעמים בשנה). אין לאנשים מסוג זה שום התנשאות על האחרים- הם רואים את עצמם כשווים לכולם אך מוכנים לקחת את הסיכון. אז השאלה שלי אליכם היא איזה סוג עברות חמורות יותר? האם העובדה שהאדם רואה את עצמו מעל אחרים יותר גרועה מהעובדה שהוא הופך את השיקול של החוקים לשיקול כלכלי? ישנה צורה נוספת להסתכל על ההשוואה שאותה לא ראיתי עד לא מזמן כאשר היא הובאה לפני בידי ידידתי היקרה... עברות מהסוג הראשון בדר"כ יוצרות פחות סכנה- אם עקפת משהו על השוליים בפקק, נכון שיכול להיות שהוא יצטרך לרדת לשוליים ובגלל שהוא לא רואה אותך(כי אתה לא אמור לנסוע שם) הוא יכנס בך, או שכאשר תחזור לתור האדם שאתה נכנס לפניו לא יראה אותך( שוב, לא היה אמור להגיע אף אחד מהצד הזה) ויכנס בך. אך במקרה כזה הפגיעה תהיה מזערית ובדר"כ רק לרכוש. לעומת זאת משהו שנכנס בך מאחורה על 120 קמ"ש כי הוא לא הספיק לעצור כאשר אתה בלמת כי ראיתה חיה על הכביש הנזק יכול לעלות גם בחיי אדם... סייג אחרון למה לחלק השני הוא שאדם חכם פעם אמר: "המהירות היא לא הגורם לתאונה היא רק משפיעה על התוצאה" ואני מסכים-אם זה שהיה מאחורך היה שומר מרחק בפרופורציה מתאימה למהירות לא היה נכנס בך לא משנה מה הייתה המהירות וכמה חזק היית בולם... בדוגמא הזאת אי שמירת המרחק היא הגורם לתאונה ולא המהירות. אשמח לשמוע מה אתם חושבים גם על עניין זה (המהירות כגורם/לא גורם לתאונות) בכל מקרה כל הכבוד למי שהחזיק מעמד עד פה- אני באמת מעוניין לשמוע את דעותיכם... באם תהיה הצלחה יש לי סוגיה נוספת חשובה שאני מעוניין להלות בנושא תאונות הדרכים (אני לא אגיד אני אשאיר אותכם במתח) ואם אני אראה הענות אני אפרסם גם אותה... תודה מראש על ההתיחסות- אופטימי שמאמין שיש סיכוי לשינוי אביב.
אז ככה, קודם כל מי שחשב שאני סתם הולך לשאול על 2 עבירות ספציפיות זה לא בשבילו אני מעוניין לשמוע את דעתכם על 2 סוגי עברות שמייצגות לפי דעתי 2 סוגים שונים של אנשים... אני מנקודת המבט שלי מחלק את עברות התנועה אצלנו בארץ ל 2 סוגים, אגב יש לי טיפה בעיה עם ההגדרה כיוון שלא כל מה שאני עומד להציג חייב להיות בדיוק עבירות תנועה, ישנם דברים כמו לחתוך בין נתיבים לדוגמא שאני לא יודע עד כמה הם מוגנים/מגונים בחוק... כמו שאני רואה את זה ישנם שתי סוגי עברות: הסוג הראשון הוא עברות שנובעות מתוך חוסר התחשבות מוחלט בזולת והאחר מתוך חוסר התחשבות מוחלט בחוק- כמובן שישנם עברות שמשלבות בניהם שהן כמובן החמורות ביותר אבל אותי מעניין אלה המופרדות... הסוג הראשון- ישנם עברות תנועה כגון- עקיפה על השוליים בפקק, לחתוך בין נתיבים, לא לאותת במעבר בין נתיבים, לנסוע עד לרמזור בנתיב שממשיך ישר ובסוף להכנס לזה של הפנייה שמאלה וככה לעבור את כל הפקק של אלה שרוצים לפנות (או ההיפך) ועוד ועוד. שנובעות בעיני מחוסר התחשבות באחר ומתוך מחשבה שלך מגיע להיות לפניו, שאתה קודם לו, ושהוא לא שווה לך ולכן מותר לך לעקוף אותו כך. עברות אלה מייצגות אנשים אגואיסטים, אנוכיים מניאקים וכו'... הסוג השני הוא העברות שאינם באות על חשבון הזולת אלה על חשבון החוק בלבד- הדוגמא הקלאסית לכך היא מהירות!!! (שוב בהנחה שאין זאת משולבת בלחתוך בין נתיבים ועקיפה על השוליים אלה לדוגמא נסיעה על 150 על כביש 6כאשר הוא פנוי כמעט לגמרי). בעברה מסוג זאת אתה בעצם כביכול לא פוגע באף אחד- עצם העובדה שאתה תגיע קודם לא תגרום לאדם אחר להגיע מאוחר יותר! עצם העובדה שאתה עובר באור אדום באמצע הלילה כאשר הכביש ריק לגמרי ווידאת שאין אף אחד שאתה מסכן אותו אכן לא תגרום נזק לאף אחד! אבל אנשים אלה בדר"כ עושים עברות כאלה מתוך מחשבה של "אני יכול להרשות לעצמי את הדו"ח" או "זה שווה לי לנסוע מהר יותר כל בוקר ולהספיק להגיע לעבודה מהר יותר בשביל שיתפסו אותי פעם בחודש ואני אשלם 250/750 שקל" (פעם בחודש זה ממש הגזמה אני מכיר אנשים שנוסעים על בסיס קבוע מאוד מהר ונתפסים בערך 3 פעמים בשנה). אין לאנשים מסוג זה שום התנשאות על האחרים- הם רואים את עצמם כשווים לכולם אך מוכנים לקחת את הסיכון. אז השאלה שלי אליכם היא איזה סוג עברות חמורות יותר? האם העובדה שהאדם רואה את עצמו מעל אחרים יותר גרועה מהעובדה שהוא הופך את השיקול של החוקים לשיקול כלכלי? ישנה צורה נוספת להסתכל על ההשוואה שאותה לא ראיתי עד לא מזמן כאשר היא הובאה לפני בידי ידידתי היקרה... עברות מהסוג הראשון בדר"כ יוצרות פחות סכנה- אם עקפת משהו על השוליים בפקק, נכון שיכול להיות שהוא יצטרך לרדת לשוליים ובגלל שהוא לא רואה אותך(כי אתה לא אמור לנסוע שם) הוא יכנס בך, או שכאשר תחזור לתור האדם שאתה נכנס לפניו לא יראה אותך( שוב, לא היה אמור להגיע אף אחד מהצד הזה) ויכנס בך. אך במקרה כזה הפגיעה תהיה מזערית ובדר"כ רק לרכוש. לעומת זאת משהו שנכנס בך מאחורה על 120 קמ"ש כי הוא לא הספיק לעצור כאשר אתה בלמת כי ראיתה חיה על הכביש הנזק יכול לעלות גם בחיי אדם... סייג אחרון למה לחלק השני הוא שאדם חכם פעם אמר: "המהירות היא לא הגורם לתאונה היא רק משפיעה על התוצאה" ואני מסכים-אם זה שהיה מאחורך היה שומר מרחק בפרופורציה מתאימה למהירות לא היה נכנס בך לא משנה מה הייתה המהירות וכמה חזק היית בולם... בדוגמא הזאת אי שמירת המרחק היא הגורם לתאונה ולא המהירות. אשמח לשמוע מה אתם חושבים גם על עניין זה (המהירות כגורם/לא גורם לתאונות) בכל מקרה כל הכבוד למי שהחזיק מעמד עד פה- אני באמת מעוניין לשמוע את דעותיכם... באם תהיה הצלחה יש לי סוגיה נוספת חשובה שאני מעוניין להלות בנושא תאונות הדרכים (אני לא אגיד אני אשאיר אותכם במתח) ואם אני אראה הענות אני אפרסם גם אותה... תודה מראש על ההתיחסות- אופטימי שמאמין שיש סיכוי לשינוי אביב.