איזו עברה יותר גרועה לדעתכם
??

avivbarnoy

New member
איזו עברה יותר גרועה לדעתכם../images/Emo59.gif??

אז ככה, קודם כל מי שחשב שאני סתם הולך לשאול על 2 עבירות ספציפיות זה לא בשבילו אני מעוניין לשמוע את דעתכם על 2 סוגי עברות שמייצגות לפי דעתי 2 סוגים שונים של אנשים... אני מנקודת המבט שלי מחלק את עברות התנועה אצלנו בארץ ל 2 סוגים, אגב יש לי טיפה בעיה עם ההגדרה כיוון שלא כל מה שאני עומד להציג חייב להיות בדיוק עבירות תנועה, ישנם דברים כמו לחתוך בין נתיבים לדוגמא שאני לא יודע עד כמה הם מוגנים/מגונים בחוק... כמו שאני רואה את זה ישנם שתי סוגי עברות: הסוג הראשון הוא עברות שנובעות מתוך חוסר התחשבות מוחלט בזולת והאחר מתוך חוסר התחשבות מוחלט בחוק- כמובן שישנם עברות שמשלבות בניהם שהן כמובן החמורות ביותר אבל אותי מעניין אלה המופרדות... הסוג הראשון- ישנם עברות תנועה כגון- עקיפה על השוליים בפקק, לחתוך בין נתיבים, לא לאותת במעבר בין נתיבים, לנסוע עד לרמזור בנתיב שממשיך ישר ובסוף להכנס לזה של הפנייה שמאלה וככה לעבור את כל הפקק של אלה שרוצים לפנות (או ההיפך) ועוד ועוד. שנובעות בעיני מחוסר התחשבות באחר ומתוך מחשבה שלך מגיע להיות לפניו, שאתה קודם לו, ושהוא לא שווה לך ולכן מותר לך לעקוף אותו כך. עברות אלה מייצגות אנשים אגואיסטים, אנוכיים מניאקים וכו'... הסוג השני הוא העברות שאינם באות על חשבון הזולת אלה על חשבון החוק בלבד- הדוגמא הקלאסית לכך היא מהירות!!! (שוב בהנחה שאין זאת משולבת בלחתוך בין נתיבים ועקיפה על השוליים אלה לדוגמא נסיעה על 150 על כביש 6כאשר הוא פנוי כמעט לגמרי). בעברה מסוג זאת אתה בעצם כביכול לא פוגע באף אחד- עצם העובדה שאתה תגיע קודם לא תגרום לאדם אחר להגיע מאוחר יותר! עצם העובדה שאתה עובר באור אדום באמצע הלילה כאשר הכביש ריק לגמרי ווידאת שאין אף אחד שאתה מסכן אותו אכן לא תגרום נזק לאף אחד! אבל אנשים אלה בדר"כ עושים עברות כאלה מתוך מחשבה של "אני יכול להרשות לעצמי את הדו"ח" או "זה שווה לי לנסוע מהר יותר כל בוקר ולהספיק להגיע לעבודה מהר יותר בשביל שיתפסו אותי פעם בחודש ואני אשלם 250/750 שקל" (פעם בחודש זה ממש הגזמה אני מכיר אנשים שנוסעים על בסיס קבוע מאוד מהר ונתפסים בערך 3 פעמים בשנה). אין לאנשים מסוג זה שום התנשאות על האחרים- הם רואים את עצמם כשווים לכולם אך מוכנים לקחת את הסיכון. אז השאלה שלי אליכם היא איזה סוג עברות חמורות יותר? האם העובדה שהאדם רואה את עצמו מעל אחרים יותר גרועה מהעובדה שהוא הופך את השיקול של החוקים לשיקול כלכלי? ישנה צורה נוספת להסתכל על ההשוואה שאותה לא ראיתי עד לא מזמן כאשר היא הובאה לפני בידי ידידתי היקרה... עברות מהסוג הראשון בדר"כ יוצרות פחות סכנה- אם עקפת משהו על השוליים בפקק, נכון שיכול להיות שהוא יצטרך לרדת לשוליים ובגלל שהוא לא רואה אותך(כי אתה לא אמור לנסוע שם) הוא יכנס בך, או שכאשר תחזור לתור האדם שאתה נכנס לפניו לא יראה אותך( שוב, לא היה אמור להגיע אף אחד מהצד הזה) ויכנס בך. אך במקרה כזה הפגיעה תהיה מזערית ובדר"כ רק לרכוש. לעומת זאת משהו שנכנס בך מאחורה על 120 קמ"ש כי הוא לא הספיק לעצור כאשר אתה בלמת כי ראיתה חיה על הכביש הנזק יכול לעלות גם בחיי אדם... סייג אחרון למה לחלק השני הוא שאדם חכם פעם אמר: "המהירות היא לא הגורם לתאונה היא רק משפיעה על התוצאה" ואני מסכים-אם זה שהיה מאחורך היה שומר מרחק בפרופורציה מתאימה למהירות לא היה נכנס בך לא משנה מה הייתה המהירות וכמה חזק היית בולם... בדוגמא הזאת אי שמירת המרחק היא הגורם לתאונה ולא המהירות. אשמח לשמוע מה אתם חושבים גם על עניין זה (המהירות כגורם/לא גורם לתאונות) בכל מקרה כל הכבוד למי שהחזיק מעמד עד פה- אני באמת מעוניין לשמוע את דעותיכם... באם תהיה הצלחה יש לי סוגיה נוספת חשובה שאני מעוניין להלות בנושא תאונות הדרכים (אני לא אגיד אני אשאיר אותכם במתח) ואם אני אראה הענות אני אפרסם גם אותה... תודה מראש על ההתיחסות- אופטימי שמאמין שיש סיכוי לשינוי אביב.
 

אפרת12

New member
גם זה וגם זה לא טוב

אבל אותי מקומם יותר הסוג הראשון - כי כשהגיעו לרמזור בנתיב הלא נכון וימשיכו ישר במקום לפנות שמאלה, עשוי זה שמימין לא לראות אותם ולא להיזהר (הם לרוב לא נזהרים כי הכביש שלהם בכל מקרה). ומה יקרה אז
או גרוע מזה - פתאום יראה את בעל הבית של הכביש מזוית העין, ייבהל ויסטה. ואלו שחותכים כדי להפגין את שליטתם במסלולי הסלאלום של האלפים השווייצריים, גם אם מדובר בכביש תל אביב-אשדוד
מסיחים את הדעת, גורמים לבלימות חירום ויוצרים בכלל אי שקט על הכביש שיוצר כר נוח לתאונות - אפילו בין כלי רכב אחרים, לא אלו שנהגיהם עברו את העבירה. אני לא חושבת שבגלל שאין אף אחד בסביבה אז זה בסדר לעבור על החוק, אבל עבירות מסוג אי ההתחשבות - גרועות בעיני הרבה יותר.
 

avivbarnoy

New member
אז בעצם את אומרת...

שאת מעדיפה שמשהו יסכן את חייך והעיקר שהמניעים שלו לא יהיו רעים? אני בעיקרון מסכים ם זה שהסוג הראשון יותר מקומם באינסטינקט, מה איכפת לי שמישהו חולף על פני במהירות של 150 קמ"ש- הרי הוא בנתיב השמאלי והוא לא מפריע לי.... אבל אותו אדם שנוסע על 150 ומאבד שליטה יהרוג אותי בעוד שהאדם שעוקף על השוליים יעקב אותי בדרך הבייתה במקסימום 5 דקות...
 

אפרת12

New member
ממש לא../images/Emo70.gif

אנסה להסביר - אני חושבת שלראשונות פשוט יש יותר פוטנציאל מסוכן, גם אם לא תמיד להרוג. גם לפצוע זה לא לגיטימי (לא מוצאת ניסוח יותר הולם). מצד שני - לעבור רמזור אדום במהירות של 150 קמ"ש לא מאפשר לבדוק אם הצומת באמת פנוי, כך שגם העבירות מהסוג השני מסוכנות - אבל בזה הן הופכות להיות מהסוג הראשון. מי שנוסע ב-150 קמ"ש במסלול השמאלי כאשר הכביש לא פנוי אבל אני בימני, עדין מפריע לי, כי הוא מציק לאלו שלפניו, הם עשויים להילחץ ולאבד שיקול דעת ולחתוך אותי. אם אתה עובר על החוק כאשר באופן בטוח לחלוטין (ולא מאמינה שיש הרבה מקרים כאלה) אתה לא מפריע לאף אחד חוץ מאשר לאינטגריטי של שוטר מזדמן - שיבושם לך. מי שעושה את זה הוא סתם טיפש. כל שאר המקרים - מהוים חוסר התחשבות בנהגים אחרים.
 

If6Was9

New member
לדעניותי מהסוג הראשון יותר חמורות

יש ביניהן כאלה שסתם מעצבנות כמו לעקוף פקק מהשוליים, או באופן כללי "לגנוב תור". לדוגמא על אחד שרואה לפניו טור מכוניות ארוך לפניה שמאלה, ועובר לנתיב יותר פנוי בידיעה שיצליח להשתלב קודם, לא הייתי מצטער אם היה נתקע שם לנצח, אך לצערי הוא חוסם בכך רכבים אחרים שפשוט כואב הלב עליהם. בסוג הזה של העבירות יש גם אחת חמורה יותר כאשר איזה נהג "לפלף" משתדל לשמור מרחק אבל אז בא איזה אחד ונדחף לפניו בלי לבדוק במראה שהוא מספיק רחוק. אני מסכים שיש מקרים רבים שבהם הסיבה היחידה לציות לחוק היא חשש מעונש (ודיר בלק - זה לא רק קנס, אלא גם נקודות הנזקפות לחובת הנהג), אך עם זאת יש לזכור כי גם אם המהירות אינה גורם מס' 1 לתאונות היא בהחלט גורם. לדוגמא: אם נוצר פתאום מצב שייש להאט (כמו פתאום בכביש הפנוי הזה נוצר פקק). ובנוסף יש לקחת בחשבון גם את עניין השליטה ברכב. זהו להיום. יום טוב וסעו בזהירות.
 

If6Was9

New member
תיקון קטן: לא "סתם" מעצבן

הרי אם העבירה היא מעצבנת, הרי שהיא תוסיף עוד נהגים עצבניים לכבישים, מצב שאינו רצוי בכלל.
 

avivbarnoy

New member
ענק!!!

אני כל כך מסכים עם זה- נהגים חסרי התחשבות שימו לב: כשאתם דופקים אדם אחד אתם הופכים אותו בפוטנציאל למניאק שידפוק אחרים כי לו נמאס להיות פריאר- אתם לא רק חוטאים אלה גם מחטיאים אחרים!!!
 

avivbarnoy

New member
ככה:

בנוגע לנהג ה-"לפלף" האם אתה חושב שנהג שמספיק חכם כדי לשמור מרחק יהיה מספיק טיפש כדי להתעצבן מכזאת שטות? הרי ברור וידוע לכולם שאותו נהג אחד יעקב אותך במקרה הכי הכי גרוע ב 5 דקות(וגם זאת הגזמה). השאלה היא מה מפריע? זה שהוא מעקב אותו או עצם העובדה שהוא נכנס לפניו וגורם לו להרגיש "פראיר" (נקודה למחשבה: מה בעצם גורם לנו להרגיש פריארים?) בנוגע למהירות אני שוב אומר ואולי לא תסכימו איתי כי מקובע בראש משהו אחר אבל- מהירות לא יכולה לגרום לתאונה- אי שמירת מרחק, חוסר יכולת לשלוט באותו ודברים כאלה הם הגורמים. הבעיה של אדם שלא מספיק לעצור היא לא המהירות בא נסע אלה העובדה שהוא לא שמר מרחק בפרופורציה למהירות בה נסע! (זאת דעתי ואשמח לשמוע תשובות נוגדות בתנאי שיהיו עינייניות ול סתם "לא נכון אתה טועה") אגב, כאשר חושבים על הבעיה שבנסיעה בשוליים צריך לחשוב מה בעצ המטרה של שוליים? המטרה של שוליים היא להוות מקום לירידה של רכב מהכביש במקרה חרום, או מקום למעבר של רכב חרום כגון אמבולנס במקרה של פקק!!! כאשר חושבים על זה פתאום נסיעה על השוליים נראת הרבה יותר מסכנת לא?
 

daliach

New member
שתיהן חמורות

וזה לא משנה אם אחת עוברת על החוק או אחת לא מתחשבת באנשים אחרים, הכל מתחיל בזה שכל אחד מלך על הכביש בעיקר בשעות המאוחרות של הלילה כשהצכונית היא לא כלי רכב אלא אמצעי להשוויץ ואז שני סוגי העבירות קיימים ודבר מוביל לדבר ומסתיים במקרה הטוב בבית החולים במקרה הגרוע בבית הקברות.
 

avivbarnoy

New member
אז הינה דוגמא אחרת...

הדוגמא הזאת היא אמיתית לגמרי: בו נגיד ש'ש' גר בפרדס חנה ועובד בתל אביב. 'ש' מרוויח הרבה כסף בעבודה שלו ומשלמים לו פר שעה. 'ש' עושה את השיקול שכמות הזמן שהוא מרוויח מעצם זה שהוא נוסע 170 במקום 110 (הוא נוסע בבוקר בכביש 6) שווה לו גם אם הוא יקבל 750 דו"ח כל חודש ויצתרך לשלם על קורס נהיגה מונעת פעם בשנה (מה שממש לא קורה הוא מקבל דוחות מקסימום 3 פעמים בשנה). 'ש' לא רוצה להשוויץ באותו שלו ובמהירות בה הוא נוסע אלה הוא פשוט רוצה להרוויח זמן, וכיוון שהוא יוצא מהבית בשעות שגם ככה אין אף אחד על הכביש (5 וחצי בבוקר) הוא לא ממש מסכן אחרים. האם גם 'ש' שלנו הוא עבריין תנועה מסוכן ואכזר???
 
בטח שכן

כי אולי באחד הבקרים... ש' החביב יצא לו, כהרגלו עם שחר, לכביש ילחץ על דוושת הגאז בסחיטה ארוכה ועקבית, ישים לו את שירי הבוקר האופטימיים ולפתע, בלי שידע מאיפה זה בא לו- הוא רואה שקית על הכביש, שובר שמאלה בפתאומיות ולא מבחין במיצובישי הכסופה שעוקפת אותו בדיוק בשטח המת של המראה ונכנס באמ אמ אמא שלה ומתהפך לתוך הנתיב ממול ששם מגיעה משאית ענק שמובילה חומר רעיל ונפיץ...להמשיך??............הנה יצר לו ש' היעיל מגה תאונה. ב-5 בבוקר. כשהכביש כמעט ריק. אין חיה כזו להרויח זמן. הזמן הוא נתון קבוע. לא תקצר אותו אם תסע יותר מהר- רק תקצר את החיים שלך או של מישהו אחר וסליחה אם אני נשמעת כמו חיים הכט פתאום
 

avivbarnoy

New member
באמת???

ראה את הדוגמא שנתתי ל daliach. האם גם הוא בה על חשבון הזולת???
 

avivbarnoy

New member
תודה על התגובות. אבל...

שמתי לב שאכן כולכם אומרים שיותר מקומם אותכם הסוג הראשון, ובצדק. ככה גם אני הרגשתי הרבה מאוד זמן ועדיין מרגיש- השאלה פה אם אין משהו שיותר מפריע עברות שממש מסכנות חיים- גם אם הם לא נובעות מתוך מחשבה עליונה של 'אני יותר חשוב מאחרים'? הרי בשורה התחתונה הנזק של התאונה אכן ייקבע בהתאם לגורמים כמו מהירות לדוגמא... מה אתם חושבים על נהיגה תחת השפעת אלכוהול או סמים? לאן זה משתייך???
 

anashim beadom

New member
נהיגה תחת השפעת אלכוהול

או סמים. מה השאלה? נהג הנתפס בעת נהיגה כאשר הוא תחת השפעת אלכוהול או סמים, יש לשלול את רישיון הנהיגה שלו בשלב ראשון ל-10 שנים.אין צורך להמתין שיבצע תאונה עם חפים מפשע. נמתין לראותו לאחר מכן, איך ינהג.
 

avivbarnoy

New member
אין ספק...

אני לא יודע למה ל 10 שנים? לכזה בנאדם לא מגיע רשיון לכל החיים!!! השאלה הייתה לאיזה קטגוריה זה יותר מתאים??? האם זה רק עברה על החוק או שאתם גם רואים בזה חוסר התחשבות באחרים (כי אתה יודע שאתה מסכן אותם)
 

isra533

New member
מה זה משנה

מה זה משנה איזו עבירה חמורה יותר, זה פותר איזו בעיה בנושא חוץ מהדיון האקדמאי. צריך להתמקד יותר איך פותרים את הבעיות.
 

avivbarnoy

New member
תסלח לי בחור...

קודם כל נניח שזה לא היה פותר אף בעיה זה לא אומר שאסור לקיים על זה דיון אקדמי... ובנוסף אם היית קצת יותר משכיל היית יודע שמהנסיון בעולם הזה רוב הפתרונות שהיו לבעיות שבאמת החזיקו מעמד- מקורם היה בדיון אקדמי. אז תסלח לי על הזלזול שלי כלפך אבל זה מה שמגיע לאדם שלא יודע להעריך דברים חשובים כמו דיון אקדמי!!!
 

isra533

New member
צריך יותר מזה

הבעיה שיש רק דיונים אקדמאים, יש סטטיסטיקות, יש ימי עיון, יש דרישות לכולם, יש ויש ......ויש אבל פתרונות אין. אני לא מנסה להתווכח אתך מה מותר ומה אסור, זה כבר מזמן לא דיון אקדמאי זה צורך השעה להציל אנשים ולא יעזרו כל הדיונים אלה אם הם מיעדים בכיוון של מציאת פתרון לבעיה. ( ואת הרמה ההשכלה שלי נשים בצד)
 

avivbarnoy

New member
אתה צודק חלקית

נכון שאולי לא מתעסקים מספיק בלמצוא פתרון אלה יותר בדיון אבל אין זה אומר שצריך להפסיק להתעסק בדיון...
 
למעלה