איזו עברה יותר גרועה לדעתכם
??

avivbarnoy

New member
תיקון קטן

כמו שאני רואה את זה אין כזה דבר להגיד למשהו אתה צודק או לא.. כוונתי היא שלפי דעתי אתה צדק רק בחלק...
 
אני ממש לא חושבת שיש הפרדה!

העברית של חוסר התחשבות בזולת גם הן עבירות על החוק גרידא ו-BY PRODUCT גם עיצבנת/ גנבת תור/ חתכת ולא התחשבת בזולת. אבל כשאתה עובר עבירת מהירות והורג כמה אנשים בדרך- התחשבת בזולת? כשלא עצרת במעבר חצייה ודרסת ילד- התחשבת? כשעשית U TURN במקום שאסור ונכנסת בזקנה- התחשבת? אתה מציין את מהירות כקטגוריה נפרדת? זה הכי לא נכון שיכול להיות כי ככה אתה נותן לעצמך לגיטימציה לגרום למוות של אנשים וגם של עצמך!!! מהירות זה הרוצח הכי גדול שיש. גם אם אתה צעיר ויש לך אחלה אינסטינקטים ואתה שולט ברכב מצויין- תמיד צריך לקחת בחשבון שאתה לא בוואקום. יש לפעמים תקלות ברכב שאתה לא יכול לשלוט בהם, יש תנאי כביש או מזג אויר שאתה לא יכול לצפות ויש את הנהג האחר המטורף שנרדם מולך...ויש גם אותך- גם אתה יכול להיות עייף או מהורהר או מעורער או לא מרוכז או מסטול או כל דבר מסוכן אחר. בקיצור, אחי היקר, אל תתן שמות לדברים. גם אני נסעתי נורא מהר פעם. שללו לי פעמיים לחודש (ועם הרבה מזל רק זה), עשיתי איזה 3 קורסים לנהיגה מונעת ואני יכולה כבר להדריך שם
היו לי מכוניות שמהירות השיוט שלהם 120 ואי אפשר לנסוע פחות מזה בכביש חיפה- ת"א
אז החלפתי לג'יפ חזק פנתר אבל שלא כיף לנסוע איתו מהר...
 

avivbarnoy

New member
רק דבר קטן...

"מהירות זה הרוצח הכי גדול שיש. גם אם אתה צעיר ויש לך אחלה אינסטינקטים" דווקא לצעירים יש אחלה אינסטינקטים??? דווקא לנהגים הצעירים ולסרי הנסיון אין אינסטינקטים טובים בנוגע לנהיגה- רק נהג בעל נסיון רב על הכביש יגיב בצורה טובה להפתעות. או- הכי טוב, לכו תעשו קורס נהיגה מתקדמת. כולם פה מדברים על איך שכל השאר מופרעים והם מפחדים מהם, אתם באמת מפחדים? תתמודדו- בקורסים האלה מלמדים אותכם בדיוק איך ךנהוג (ולא רק בתיאוריה לה גם נותנים לך נסיון מעשי) במצים המסוכינים אליהם אתה עלול להיקלע...
 
מסכימה בעניין קורס נהיגה מונעת

זה אולי קצת מזיז אחרי פעמיים- שלושה. לגבי צעירים הכוונה מגיל הנהיגה (כמובן שאני לא מדברת על נהגים חדשים דנדשים על הכביש) ועד לפחות 40 פלוס מינוס. אח"כ מתחילים להתדרדר
 

avivbarnoy

New member
נהיגה מתקדמת לא מונעת...../images/Emo18.gif

יש הבדל גדול ביניהם ונהיגה מתקדמת לא כופים על אף אחד- זה בחירה!!! מצורף אתר דוגמא לחברה שמספקת שירותים וקורסים כאלה... בקרוב אעלה הודעה עם מספר קישורים לאתרים שונים בארץ הקשורים לנהיגה בטוחה ותרבות נהיגה...
 
כל העבירות גרועות

אותו הנג שרק עקף על השוליים כדי להרוויח כמה דקות זה אותו אחד שגם לא יעצור בתמרור עצור אלא רק יאט כדי להרוויח כמה שניות. נהג שנוסע מהר בכביש ריק ועושה תאונה עצמית ונפצע. אותו נהג יתבע את הביטוח .חברות הביטח לא פראירים של אף אחד הן בשנה הבאה יעלו את הפרמיה לביטוח על חשבוני וחשבונך הנהג הזהיר. וזה שיכול להרשות לעצמו את הדו"ח פעם בכמה זמן ,הוא יכול גם להרשות לעצמו חיים חדשים? אותו נהג שמתנהג בבריונות בכביש חותך נתיבים נדחף בצומת נוסע על השוליים. אותו נהג בריון גם בריון במקומות אחרים כמו בבית בפאבים מועדונים וכו'. הנהיגה של הבריון היא סימפטום ולא המחלה.
 

avivbarnoy

New member
לא מדוייק...

חברות הביטוח לא פריאריות אכן, ולכן בזמן האחרון הם מתחילות הנהגה של שיטה שבה ביטוח החובה(!) יהיה שונה אצל נהגים עם יותר/פחות תאונות... ולא נכון תמיד שאותו הנהג שיעשה עברה אחת יעשה גם אחרת... כמו שגנב לא תמיד יהפוך לרוצח- גם אם ייתפס על חם.
 

דם הבן

New member
לגבי לעבור באור אדום, מהירות וכו'.

תראה, אין ספק שחומרת העבירות הללו, בהשוואה לעבירות של "תרבות נהיגה", פחות חמורות. אבל לעבירות כאלו יש התפתחות. כלומר, אם בנאדם פעם אחת יסע 120, ולא יקרה לו כלום, הוא יפתח תפיסה לגביה הוא יכול לנסוע מהר, ולאט לאט ירים את מהירות הקו שלו. "לא עובר 130". "לא עובר 140". וכו'. בסופו של דבר זה מסוכן באמת. כנ"ל לאור אדום בלילה. מי שעובר פעם אחת כשאין אף אחד, בסופו של דבר יעבור כשיש מישהו, אבל רחוק. ואז הוא יעבור רק כשהוא בטוח שהרכב האחר רחוק מספיק. ומתישהו הוא יטעה. חייבים לשמור על החוקים האלה מתוך ההבנה שהם מתפתחים.
 

avivbarnoy

New member
ליו דווקא...

אני מכיר אנשים שבמשך 30 שנה מקפידים לעצור בשלט עצור ולעמוד בכל רמזור אדום ובכל זאת הם נוסעים 160... ללא שום התדרדרות- הם (האמת שזה הוא ספציפי ועוד כמה שאני פחות מכיר) מקפידים כבר במשך 30 שנה!!! בלי הגזמה- זה לא עניין של דרך מחשבה של לא לשים על החוק, זה עניין של מחשבה שיותר נוח לו לנסוע ככה...
 

avivbarnoy

New member
../images/Emo26.gifלסיכום (ביניים)../images/Emo36.gif../images/Emo105.gif

לפי התגובות שקיבלתי עד עכשיו קיבלתי את הרושם שיותר מפריע ברמת העיקרון כשאדם מסכן את חייך ולא רק את הצבע של הרכב שלך. אבל בכל זאת אנשים אומרים שבשטח מה שיותר מרגיז זה העברות שנובעות מחוסר התחשבות... למה נראה לכם יותר מפריע לנו שמעכבים אותנו ב 5 דקות מאשר שמסכנים את חיינו? (ברמת ההרגשה במקום) כמה ממכם ממש כעסו והתעצבנו כשעקפו אותם בצורה יפה משמאלם במהירות מעל המותרת בחוק וכמה התעצבנו כשחתכו אותם או עקפו אותם בשוליים כשעמדו בפקק???
 
כל כך לא רלוונטי הנושא הזה

שאני לא יודעת אם לצאת מדעתי או סתם להתעצבן או להתעלם! אתה ממציא חלוקה מטופשת ולא רלוונטית. שעיקרה לחזק אותך להמשיך לנסוע מהר ולעבור על החוק. אתה מכניס לאנשים מילים לפה. אתה עונה תשובות קטנוניות וחסרות ערך ובסוף אתה מסכם משהו שאני לא מבינה את הערך שלו בכלל. בטח שמתעצבנים מהדברים האלו שעושים לנו בכביש, אבל איך אתה משווה את זה לעבירות מהירות שיכולות לקחת חיים וכבר לא לעצבן אותך יותר אף פעם?
 

avivbarnoy

New member
תשובה עיניינית:

אז ככה, קודם כל מאיפה לעאזאזל הגעת למסקנה שאני נוסע מהר??? אני בחיי לא עברתי עברת תנועה אחת בכוונה- ואני בטח שלא נוסע במהירות מופרזת!!! אני לא מבין אותך, מצד אחד אתה טוען שהדיון מיותר ומצד שני אתה משקיע הרבה זמן בלהשתתף בו. לא הייתה לי שום כוונה להביא תשובות קטנוניות לאף אחד שלא הביא בעתמו תשובות כאלה וזלזל בי ושפט אותי... אם בכל זאת משהו הרגיש שפגעתי ב אני מתנצל... אני בסך הכל מנסה להעלות פה דיון כי מעניין אותי הדעות של אנשים בנושא- את הפעילות שאני עושה בחיי הפרטיים נגד תאונות הדרכים אתה לא יודע אז מי אתה בכלל שאתה שופט אותי- זה ממש חוצפה מצידך לנסות להשתיק ולקטול ככה אנשים- תתביש!!! אני לא השוואתי שום עברה לאחרת כעובדה אלה שאלתי אנשים מה הם חושבים על זה... מאוד חבל לי שאין לך כבוד לזולת- תסתכל שוב על מה שכתבת ותראה איך זה נראה, או יותר טוב תן לאדם אחר שאתה מכיר לקרוא ותשאל אותו אם זה נראה בסדר!!!
 

isra533

New member
אותו הדבר

את אותה הדרישה אני מעביר אליך, גם צורת הכתיבה שלך לא בדיוק ברמה של דיון עניני. אז לפני שאתה דורש מאחרים תבדוק את עצמך. יש לי בקשה מכולם לשמור על צורת התבטאות ענינית ללא התקפות אישיות וניבולי פה.
 

avivbarnoy

New member
טוב..

קיבלתי את הביקורת. כאשר היא באה בכזאת צורה באמת אפשר להקשיב... רק לתשומת ליבך, אני לא דיברתי "לא יפה" עם אף אחד שלא דיבר אליי ככה קודם או שזלזל בי!!!
 
אוקיי- אם פגעתי- מצטערת!!!

הצלחת להרגיז אותי בחוסר הרלוונטיות של החלוקה הזו ועוד יותר בחלק מהתשובות. אבל עבר לי ושוב סליחה! אני משתתפת הסברתית. יצאתי (ועדיין) מנקודת הנחה שאתה מצדיק נסיעה מהירה ומחפש חיזוקים.
 

avivbarnoy

New member
שמח שישרנו את ההדורים../images/Emo22.gif

מה את אומרת? אפשר להתחיל מחדש ברגל ימין
. בנוגע להנחה- אולי פספסת אבל דווקא הצגתי את עברת המהירות שעברה שמסכנת חיים ולא רק לא מתחשבת (אני למרי מבין שלא היה לך כוח לקרוא את הכל, זה באמת הרבה) ואומנם לפעמים הצגתי את הצד השני אבל זה כי לפי דעתי דיון לא שווה כלום ללא שרואים את שני הצדדים
 
אביב-תגובה קצרה

אין נהג שלא עבר עבירת תנועה אחת בחייו. כולנו עושים עבירות פה ושם לפעמים בלי לשים לב.אולי לא נתפסת או לא קיבלת דו"ח אבל זה לא אומר שלא ביצעת עבירה. לגבי מהירות גם יש חלוקה מהירות מעל המותר בחוק ומהירות מופרזת בהתאם לתנאי הדרך.
 

avivbarnoy

New member
תשובה עוד יותר קצרה

בטח לא שמת לב שכתבתי שלא עברתי אף עברת תנועה בכוונה כבר יצא לי בטעות ואני מודע לכך (והאמת שדווקא על זה נתפסתי)
 
למעלה