כל מה שאמרת כאן זה סתם קשקוש.
אתה לא בטוח שישוע היה קיים? היהדות מודה בכך שהוא היה קיים פעם היה לי תקליטור מאוניברסיטת בר-אילן שבו מצאתי 16 פעמים התייחסויות לישוע. ליהדות יש אינטרס להגיד שהוא לא קיים אבל למרות זאת היא אומרת שהוא קיים. אף אחד לא משקר כשזה נוגד את האינטרסים שלו לכן יש להאמין ליהדות בנושא הזה. פרט לכך גם היסטוריונים רומאים כתבו עליו (תסתכל על כתבי טקיטוס וקסיוס דיו). בנוסף היהדות מסכימה עם זה שישוע היה צאצא לשושלת דוד שממנה אמור לבוא המשיח וכי הוא עשה ניסים. הנקודה היא שהיהדות טוענת שהניסים שעשה הם לא מאלוהים אלא מעשי כישוף.
המאמינים שרצחו יהודים לא היו מאמינים אמיתיים אלא כופרים. בשום מקום לא כתוב שיש לרצוח בלתי מאמינים אלא להתייחס אילהם בסבלנות. בברית החדשה כתוב בפרוש שתהיה כפירה בהקפים נרחבים.
חוץ מזה נזכרתי שבנבואה בספר דניאל (פרק ט פסוקים 24 - 27) כתוב משהו על חורבן הבית השני. זהו קטע שקשה להבנה וקראתי אותו עם תרגום קסוטו.
בקטע זה מדובר על תקופה של 70 שבועים. הסבר: שבוע בא מהמספר שבע. יש שבוע של ימים ובריבוי שבועות ויש שבוע של שנים ובריבוי שבועים. 70 שבועים זה 490 שנה. מדובר על 490 שנה מהרגע שיצאה ההודעה לחזור ולבנות את חומות ירושלים עד למשיח. קסוטו חושב שההודעה לבנות את חומות ירושלים יצאה בשנת 586 לפני הספירה שזו השנה שבה נחרב הבית הראשון והמשיח הוא כנראה מישהו בתקופת יהודה המכבי 160 - 170 לפני הספירה. בגלל זה החשבון לא יוצא לו נכון. בפועל ההוראה לבנות את חומות ירושלים ניתנה ע"י המלך הפרסי ארתחשסתא הראשון ומי שבצע את זה היה נחמיה היהודי. הוראה זו ניתנה בערך בשנת 450 לפני הספירה. אם נספור 490 שנים ממנה נגיע לשנים 30 - 40 לספירה שזו בערך תקופת פעילותו של ישוע וראשוני תלמידיו (כל התאריכים כאן הם בערך).
אבל יש קטע נוסף בנבואה שמנבאת את חורבן הבית השני זמן מה לאחר הופעת המשיח. כתוב: "והעיר והקודש יחריב עם נגיד". עם נגיד זו האימפריה השלטת באות זמן (נגיד פרושו שליט). ירושלים ובית-המקדש אכן חרבו זמן מה לאחר תקופת ישוע (בשנת 70 לספירה). את זה לא יכול דניאל לדעת בין אם חי במאה הששית לפני הספירה ובין אם חי בימי המכבים 160 - 170 לפני הספירה.
אתה לא בטוח שישוע היה קיים? היהדות מודה בכך שהוא היה קיים פעם היה לי תקליטור מאוניברסיטת בר-אילן שבו מצאתי 16 פעמים התייחסויות לישוע. ליהדות יש אינטרס להגיד שהוא לא קיים אבל למרות זאת היא אומרת שהוא קיים. אף אחד לא משקר כשזה נוגד את האינטרסים שלו לכן יש להאמין ליהדות בנושא הזה. פרט לכך גם היסטוריונים רומאים כתבו עליו (תסתכל על כתבי טקיטוס וקסיוס דיו). בנוסף היהדות מסכימה עם זה שישוע היה צאצא לשושלת דוד שממנה אמור לבוא המשיח וכי הוא עשה ניסים. הנקודה היא שהיהדות טוענת שהניסים שעשה הם לא מאלוהים אלא מעשי כישוף.
המאמינים שרצחו יהודים לא היו מאמינים אמיתיים אלא כופרים. בשום מקום לא כתוב שיש לרצוח בלתי מאמינים אלא להתייחס אילהם בסבלנות. בברית החדשה כתוב בפרוש שתהיה כפירה בהקפים נרחבים.
חוץ מזה נזכרתי שבנבואה בספר דניאל (פרק ט פסוקים 24 - 27) כתוב משהו על חורבן הבית השני. זהו קטע שקשה להבנה וקראתי אותו עם תרגום קסוטו.
בקטע זה מדובר על תקופה של 70 שבועים. הסבר: שבוע בא מהמספר שבע. יש שבוע של ימים ובריבוי שבועות ויש שבוע של שנים ובריבוי שבועים. 70 שבועים זה 490 שנה. מדובר על 490 שנה מהרגע שיצאה ההודעה לחזור ולבנות את חומות ירושלים עד למשיח. קסוטו חושב שההודעה לבנות את חומות ירושלים יצאה בשנת 586 לפני הספירה שזו השנה שבה נחרב הבית הראשון והמשיח הוא כנראה מישהו בתקופת יהודה המכבי 160 - 170 לפני הספירה. בגלל זה החשבון לא יוצא לו נכון. בפועל ההוראה לבנות את חומות ירושלים ניתנה ע"י המלך הפרסי ארתחשסתא הראשון ומי שבצע את זה היה נחמיה היהודי. הוראה זו ניתנה בערך בשנת 450 לפני הספירה. אם נספור 490 שנים ממנה נגיע לשנים 30 - 40 לספירה שזו בערך תקופת פעילותו של ישוע וראשוני תלמידיו (כל התאריכים כאן הם בערך).
אבל יש קטע נוסף בנבואה שמנבאת את חורבן הבית השני זמן מה לאחר הופעת המשיח. כתוב: "והעיר והקודש יחריב עם נגיד". עם נגיד זו האימפריה השלטת באות זמן (נגיד פרושו שליט). ירושלים ובית-המקדש אכן חרבו זמן מה לאחר תקופת ישוע (בשנת 70 לספירה). את זה לא יכול דניאל לדעת בין אם חי במאה הששית לפני הספירה ובין אם חי בימי המכבים 160 - 170 לפני הספירה.