איך מסבירים לאבא של בנות

איך מסבירים לאבא של בנות

שאסור להכריח להתחבק עם סבתא. זה הגיע למצב שהוא דוחף את הגדולה עד צמוד לאמא שלו כדי שתחבק אותה. קשה לו עם זה שהיא מוכנה להתחבק עם אמא שלי ועם אמא שלו לא. מה עושים? היום ממש פתחתי עליו פה שזהו נושא שלא פתוח לדיון ואין יותר להכריח ו/או לדחוף. איך זה אצלכם?
 

פלגיה

New member
הבעיה שזה חינוך של בן הזוג

ולא של הילדה.
אין לי פתרונות
 
האם זה באמת נורא (בעיני כן) להכריח

אותה להתחבק עם סבתא? עם סבא לא מכריחים, אבל משום מה עניין אמא שלו ממש מפריע לו.
 

תּמר

New member
בעיני זה לא היה מוצא חן

אבל אני ממש לא נמצאת בדילמה כזאת - ההורים שלנו לא אוהבים לכפות את עצמם על ילד שלא אוהב חיבוקים או נשיקות. לדעתי לא חכם להכריח. זה רק ייגרום לכך שהילדה תרגיש צורך להתרחק ולהמנע מפגישה. אם לא מכריחים - זה יכול בסוף לבוא מעצמו (או לא לבוא בכלל, אבל לפחות לא יגרום לריחוק גדול יותר)
 
זה מתקשר לעניין חינוך לנגיעות

לא נעימות: הילדה לא יכולה להבחין מתי חיבוק של מבוגר לא נעים לה והיא צריכה להגיד "לא". היא יכולה להגיע למסקנה שאם מבוגרים רוצים לחבק אותך (לא משנה שזו הסבתא, לא כולם עושים אבחנות כאלה) - את חייבת להסכים. תנסי להסביר לו את העניין. וחוץ מזה מגע שנוא על ילד יכול לגרום לו ניתוק גדול יותר מהאדם. הוא לא ירצה שהיא תנסה לחמוק ממפגשים עם הסבתא, לא?
 
אני מסבירה לו כרגע קשה לו עם זה

קשה שהיא לא רוצה להתחבק עם הסבתא. מזל שאת הקטנה הוא עדיין לא מכריח. אני הצבתי את זה כנושא שלא נתון לוויכוח - אין הכרחת חיבוקים אצלנו במשפחה, אבל לו קשה שיש סבתא אחת שכן ואחת שלא, וזו שלא זו אמא שלו. מצד שני אולי הגדולה סתם מתעקשת, באמת לא מובן העניין של סבתא אחת כן וסבתא אחת לא, מה עוד שיש לנו זוג חברים שאת הבעל היא כן מחבקת וזה עוד יותר חורה לו.
 

צימעס

New member
ספרי לו על הילדה שלי

שלא יכלה לסבול נשיקות. הייתי צריכה להסביר לסבתות בצורה די בוטה שהיא לא אוהבת נשיקות, (אבל כן אוהבת את הסבתות). היום הילדה יוזמת נשיקות בעצמה!
 
קשה לו עם זה מאוד, ניסיתי להזכיר לו

ששנים הם היו קרים אליה ורק בשנה האחרונה התחיל להתחמם, הוא מסרב לקבל את זה. לרגע הוא לא מוכן לקבל שהאשמה באמא שלו. או הילדה אשמה או אני שמשדרת לה שנאה לאמא שלו.
 

droli

New member
לא אוהבת שמכריחים, יש ילדים

שאוהבים נגיעות ויש שלא. יש סבאים שראויים לחיבוק ויש שלא. אין חוקים. ואם היא לא רוצה צריך לכבד את דעתה. אין שום הבדל לדעתי בין כפייה לחיבוק לכפייה לאכול אוכל שהיא לא אוהבת או כל מעשה אחר שהיא לא רוצה. זה שהוא מבוגר לא יכול לתת לו את הזכות לכפייה.
 
מה שהוא טוען זה שאני משדרת לה

את זה כי אני לא אוהבת את חמותי. העניין שגם על אמא שלי אני לא מתה.
 
אז תני לו לטפל בזה (בלי כוח ובלי

להכריח, כפי שסיכמת). והוא מתחבק איתם? איתך? ילדים קולטים מהר מאוד את הגבולות הפיזיים בין הנפשות הקרובות. אצלנו גם הייתה בעיה כזו עם הגדול (גם לגבינו וגם לגבי סבתות) ועל ידי שימת דגש על דברים אחרים לגמרי הוא התרכך בזה. טיפלנו בהתקפות כעס והענשה עצמית שהיה נוקט כתוצאה מאיסור על משהו או בקורת על מעשיו (הולך לחדר ומסתגר או לא אוכל).
 
אצלנו בבית מתחבקים הרבה

דווקא אצלנו במשפחה מתחבקים פחות מאצלם. אני מפחדת לתת לו לטפל בזה לבד, היתה תקופה שהוא איים עליה בעונשים אם היא לא תיתן חיבוק ונשיקה לאמא שלו. אתמול הוא דחף אותה ממש בכוח לתוך הידיים של אמא שלו. זו אחת הסיבות שאני לא נותנת לו לנסוע לבד עם הבנות למשפחה שלו, כדי שמישהו שפוי ישמור עליהן.
 
אז אם ככה את אמא שלי היא הייתה

צריכה ממש לא לסבול. אני לא חושבת שאני משדרת לה, אצלי הכל גלוי, מה שיש לי טוב להגיד אני אומרת ומה שרע גם. לדעתי קשה לו לראות את הריחוק שהיה עד עכשיו מצד אמא שלו (היא הרי מושלמת) ומכאן הבעיה. אני גם לא חושבת שזה נורא שהיא לא מתחבקת ומתנשתקת איתה, לו זה מפריע, בעיקר שזה כן נעשה עם אחרים. באובייקטיביות אני אומרת שרק לאחרונה הופשרו היחסים, היא התחילה לרצות לנסוע לשם ולכן אני משתדלת שניסע לשם יותר (לא שלי זה עושה טוב), בהחלט מדברות על מה טוב בסבתא, אבל הילדה לא רוצה.
 
לא יודע עם זה מתאים לכם, אבל

הוא מתחבק עם אמך או אחותך או דודה בלומה? אם לא, מצויין. כשאתם נפגשים (עם הדודה בלומה) תדחפי אותו, תעירי לו, תגערי בו בכל רם- למה אתה לא מחבק את אמי? זה לא יפה, אתה יודע שהם אוהבים אותך בלה, בלה, בלה. שניה אחרי סגירת הדלת תוכלי להגיד לו: 'זה בדיוק מה שהילדה מרגישה' אחרי שיתעצבן עליך.
 

ציפי ג

New member
דווקא לדחוף אותו לאדם לא אהוב

זה רעיון לא טוב, לדעתי. כי כך הוא עלול להקיש שלדעתך בתך לא אוהבת את חמותך. אני לא יודעת מה היחסים ביניהן, אבל אם הוא יסיק מכך שזה מה שאת חושבת, הוא עלול לנסות להפעיל עליה לחצים להתאהב בחמותך. לדעתי, כדאי לבחור סתם אדם שהוא לא בא איתו במגע פיזי, לא בשל העדר אהבה, אלא בשל העדר מערכת יחסים שכזו ביניהם.
 
למעלה