איך מסבירים לאבא של בנות

זה מזכיר לי שהבת שלי היום בת 3.5

תמיד פחדה מחמותי. עד היום היא אומר שהיא מתבישת אבל אני יודעת שהיא די מפחדת ממנה, המפגשים תמיד קרירים בהתחלה עד שהיא מתרגלת כל פעם מחדש. אבל חמותי כיום מבינה את זה, היא התרגלה. טוב אין לה ממש ברירה אחרת לא?
 
חיבוק טקסי

דיברתי פעם על הויתורים שהילידם שלנו עושים כי איננו יכולים לחנך את הורינו. אולי פה הילדה יכולה לתת לסבתא חיבוק סמלי, למרות שהיא מתבישת. נראה לי שאם גלויים אתה וברורים אתה ולא מכריחים ומביישים בסיטואציה, אלא מדברים על זה מראש (כולל מהו חיבוק-של-נימוס לעומת חיבוק-של-אהבה), ייתכן שהילדה תוכל לשחק את המשחק. האמת? אני לא בטוחה מה דעתי על המחשבה הזאת שלי.
 
גם אני לא בטוחה לגבי מה שאמרת

יש לי אותה התלבטות, בגלל זה הבאתי את זה לכאן.
 
לי היתה התלבטות כזו בזמנו

והסברתי לבעלי שמפריע לי שהוא מכריח את הילדים לעשות משהו גופני כדי להיות מנומס. זה מאד מתקשר לי ל"אם את אוהבת איתי תשכבי איתי" ועושה לי קונוטציה לא טובה. לדעתי נימוס נעשה במילים ובמחוות, ולא בנשיקות בהכרח. מה דעתך לומר לו שתביאו לסבתא ציור שנעשה במיוחד בשבילה או משהו בסגנון, ותמנעו מחיבוקים בכוח? (דרך אגב, אצלי זה יותר בעיה עם אמא שלי מאשר עם חמותי, שהילדים מתים עליה, ובכל זאת בעלי חושב שחייבים להפרד בנשיקה מהסבתא. למה דוקא להפרד בנשיקה? היא קיבלה המון חיבוקים ונשיקות ועכשיו הם לא רוצים, זכותם. רק שיענו בנימוס וילוו לדלת, זה הכלל אצלנו).
 
למעלה