טוב, כמה דברים:
ראשית, אעיר הערה קלה על הטון של הדיון הזה: הטון בו אנשים כתבו- נחרץ מדי, פחות מדי ענו. לימוד הלחנה הוא מן הטעונים ביותר במחלוקות כשזה נוגע לפדגוגיה- למה אתם כלכך בטוחים בעצמכם וחסרי כבוד אחד לשני? [הערה: אותו טון גם קיים לעיתים בפורום מוסיקה קלאסית.] נוכל ללמוד הרבה יותר אם נהיה פחות מקובעים באגו של "אני יודע כבר ואני פה רק כדי לחלק לעניים", בסדר? ובנוגע לתוכן ההודעה שיושבת על זו: צריך להתחיל מאיפשהו. במגמה בה אני לומדת ניסו כמעט לראשונה שנה שעברה ללמד קומפוזיציה גם בכתה- מעבר למבוא שניתן בשנת הכניסה לבי"ס. המשימה הראשונה הייתה לרשום שלוש מנגינות- כי (גם) משם מתחילים. השורה התחתונה: כדאי גם לאלתר מנגינות, וגם לכתוב יצירות- מתוכננות או מתוכננות. נראה לי שלימוד הקומופוזיציה המקובל הוא דרך כמה אפיקים: -אילתור, פיתוח יצירתיות. -ניתוח יצירות. (והאזנה) -לימוד תיאוריה, כולל פיתוח שמיעה. (כולל ליד המקלדת וכאלה.) -עיבוד/ תזמור- משלב לימוד וניתוח יחד עם כתיבה מתוכננת ויצירתיות. -כתיבה. -נגינה. נראה לי שתרכובת לימוד שתכיל את כל האמורים מעל, במינונים שונים כמובן, תהא המוצלחת ביותר.
ראשית, אעיר הערה קלה על הטון של הדיון הזה: הטון בו אנשים כתבו- נחרץ מדי, פחות מדי ענו. לימוד הלחנה הוא מן הטעונים ביותר במחלוקות כשזה נוגע לפדגוגיה- למה אתם כלכך בטוחים בעצמכם וחסרי כבוד אחד לשני? [הערה: אותו טון גם קיים לעיתים בפורום מוסיקה קלאסית.] נוכל ללמוד הרבה יותר אם נהיה פחות מקובעים באגו של "אני יודע כבר ואני פה רק כדי לחלק לעניים", בסדר? ובנוגע לתוכן ההודעה שיושבת על זו: צריך להתחיל מאיפשהו. במגמה בה אני לומדת ניסו כמעט לראשונה שנה שעברה ללמד קומפוזיציה גם בכתה- מעבר למבוא שניתן בשנת הכניסה לבי"ס. המשימה הראשונה הייתה לרשום שלוש מנגינות- כי (גם) משם מתחילים. השורה התחתונה: כדאי גם לאלתר מנגינות, וגם לכתוב יצירות- מתוכננות או מתוכננות. נראה לי שלימוד הקומופוזיציה המקובל הוא דרך כמה אפיקים: -אילתור, פיתוח יצירתיות. -ניתוח יצירות. (והאזנה) -לימוד תיאוריה, כולל פיתוח שמיעה. (כולל ליד המקלדת וכאלה.) -עיבוד/ תזמור- משלב לימוד וניתוח יחד עם כתיבה מתוכננת ויצירתיות. -כתיבה. -נגינה. נראה לי שתרכובת לימוד שתכיל את כל האמורים מעל, במינונים שונים כמובן, תהא המוצלחת ביותר.