אימצתם חירש? לא יגייירו אותו

omerlich

New member
אימצתם חירש? לא יגייירו אותו

מפסק דין חדש של בית הדין הרבני,עולה כי אין לגייר ילדים חירשים אילמים. מדוע? מה שונה בהם?
 

Shiri from the block

Active member
הרבנים האלה.. צריכים לקחת אותם לקורס בהומניות. נמאס מהדעות הפרימיטיביות שלהם.
 

daniel209

New member
דפוקה

את יודעת שהקדוש ברוך הוא שם לך את זה בראש בשביל לראות אם תתמודדי אם זה ואם תכתבי או לא מן הסתם לא שיהיה לך חיים רעים שם למעלה (גיהנום)
 

white star

New member
../images/Emo54.gif חחחחח ../images/Emo6.gif

הזכרת לי כמה התפוצצתי מצחוק פעם כששמעתי את השטויות של הרב שקרכלשהו בקלטת
 

shira amsalem

New member
במקום להשמיץ מתוך בורות,

בס"ד אתם מוזמנים לשאול ע"מ להבין בפורום דתיים. לשאול ע"מ להקניט,למשל, לא יתאים.
 
אחד שהגיב לכתבה אומר את הכול בכמה שורות

"כן, זה מאוד עצוב, ואוי אוי אוי, ולא הומני, ולא ליברליסטי, ולא פמיניסטי, ורבקה בטח מזילה דמעה על העוול הנורא שנעשה לחירשת-אילמת. זו הבעיה של הגיור מלכתחילה, שהגמשנו את הגיור עד כדי כך שגויים נכנסים ליהדות רק בגלל שהם רוצים להתחתן עם יהודי, או לקבל סל קליטה, או לשחק בנבחרת. בדיין עשה בדיוק את מה שהיה צריך לעשות כל הזמן, אין מצוות - אין גיור. נקודה. " ואף אחד לא דיבר שם על ילד או על משפחה שלמה, דיברו על מקרה אחד ולכן "כל מקרה נדון לגופו".
 

אייני

New member
הקטע ההוא

שרוב היהודים כיום בכלל לא היו עוברים את הגיור הקיים. ככה שזה מצב ממש מגוחך. יש יהודים שהם סופר חילונים, אפילו אוכלים חזיר ומה לא - ואין להם שמץ של מושג בתנ"ך, לא חושב שקראו אפילו פסוק אחד, אולי מלבד בשיעורי התנ"ך העלובים בתיכון (שלא לדבר על עלייה לתורה אפילו). אבל אם הם ירצו להתחתן עם גויה - הם יצטרכו לגייר אותה, שזה בערך אחד הדברים המגוחכים ביותר ששמעתי. זאת הסיבה שצריך כבר ממזמן לקיים חתונות אזרחיות. הקטע הוא שלרבנות יש מונופול מוחלט בכל הנושא הזה, ואת זה צריך לתקן. ובהקדם. הבעיה פה היא לא הגיור בכלל. זאת הדת היהודית ואלו חוקיה - וכל אלה שמאמינים בה יודעים את זה, ומוכנים לקבל את זה. הבעיה היא שיש כאן כפיה על אלה שבכלל לא מאמינים בה, וחבל.
 
אייני, אבל זאת בדיוק הנקודה. כשאתה נולד כיהוד

אתה מחויב במצוות אבל הזכות שלך לא תפקע רק בגלל שאתה לא עושה אותם. כשאתה לא יהודי ואתה רוצה להיות חלק מהעם היהודי אתה חייב להוכיח שזה לא בגלל האהבה אלא בגלל הרצון המהותי להיות יהודי בנפשך. העם היהודי לא מעונין בגיור, זה פתח למי שממש חושק בנפשו. תאר לך שאותו זוג נפרד, האישה לא מחויבת בכלום, כי הסיבה לגיור שלה לא קיימת עוד, ולכן היא מפסיקה מבחינתה להיות יהודיה.הגיור מתחיל קודם כול, לפני הפורמליות, בלב. אתה יודע מה, כדי שיהיה יותר קל בוא נשווה את זה למשפחה. כשנולד ילד, כולם אוהבים אותו, אימא שלו תסלח לו החטאים הכי גדולים שלו, ההורים שלו יקבלו אותו באהבה כמו שהוא, ברגע שהוא נישא, ברוב המקרים האישה צריכה להתחבב, זה לא מתחיל ממבט ראשון, היא לא רגילה למנהגים ולמסורתיות של המשפחה החדשה והיא צריכה להתרגל אליה ולכבד את ההחלטות שלהם (לדוגמא בשבועות אוכלים על האש אצל חלק מהעדות וחלק מהעדות בחלבי, זה מאוד קשה אחרי הנישואים לאכול אצל הבעל על האש כשאת רגילה כול חייך לאכול חלבי). וזה משהו שיתקיים לאורך חיי נישואהם,ואין מקום להעמדת פנים. עד שמתקבלים במשפחה, באופן מלא ושיוכי לוקח הרבה זמן. וגם אז נורא צריך להיזהר לא לפגוע באף אחד, ולהיות עדינים. אני לא מצליחה להבין את המשפט האחרון שלך, מי שלא מאמין בדת היהודית לא שומר עליה, אבל הוא נחשב לאדם יהודי. איפה הכפייה כאן?
 

white star

New member
../images/Emo54.gif רגע, אל תכניסי לי מילים לפה

אני לא בא ושולל את כל הציבור הדתי. הבעיה שלי היא בעיקר עם ראשי הציבור החרדי (שוב, לא עם כל הציבור אלא המובילים שלו והמחזירים בתשובה שעושים לטעמי הרבה מאוד נזק). לציבור הדתי, בעיקר לכיפות הסרוגות, כן יש לי כבוד.
 
אולי במקום לזלזל תבררו לפני שאתם עונים ככה

הרבנים לא סתם קובעים דברים, הכל זה לפי התורה ויש חוקים. וסתם לידיעה כללית הרבנות לא מגיירת סתם ככה.. מי שמחליט להכנס ליהדות צריך לפעול לפי החוקים שלה יש מצוות ויש חובות וזכויות ביהדות זה לא פשוט. ואם הרבנים החליטו את זה יש להם סיבה, בעקבות החוקים שכתובים בתורה. בקיצור... לפני שאתם משמיצים אחד את השני (שלא לציין את הזילזול הדברי רבנים) תבררו... ולאלו שאולי שכחו אנחנו עדין עם אחד.. כולנו קשורים אחד לשני אז אין צורך לקלק ולהגיד שיסרפו בגיהנום.. בסופו של דבר כוללנו אחים תחשבו על זה...
 

white star

New member
../images/Emo54.gif הרבנים קובעים את החוקים

עם כלמיני פרשנויות ופסקי הלכה. לדוגמא תקחי את החתףימה שלי, לפי התורה לעשות חרם זה דבר מאוד קיצוני שיש לשמור למקרים מיוחדים, לא לשלוף את הקלף הזה ולגרום להרבה רעש. אם הייתי מאמין באלוהים הייתי אומר שאני מחכה שאליהו הנביא יבוא לביקור, יוריד להם צ'פחה על הראש ויגיד להם "התחרפנתם?! לפני 2000 שנה היינו יותר מתקדמים ממכם"
 
קשה לי להבין את ההודעות שלך

זה מרגיש כאילו אתה משנה את הדעה שלך או סתם לא ברור מספיק בהודעות.. תראה הקטע של הגיור לא פשוט בכלל.. תשאל כל גר כמה זמן לקח לגייר אותו ותגלה שכמעט כולם זה בסדר גודל של שנה אנחנו קטנים מדיי כדי להבין את כל סודות התורה.. ואולי כלפי חוץ זה נראה כל כך אכזרי אבל אחרי שהולכים ובודקים על מה ולמה נקבעו הפסקי הלכה האלו אני מאמינה שהכל יסתדר הרבה יותר בשכל . בעיה אצל רובינו שאנחנו שומעים דברים ואפילו לא מנסים להבין. (גם אצלי לפעמים)
 

white star

New member
../images/Emo54.gif אני לא משנה את הדיעה

אני מכבד את הדתיים הלא קיצוניים, קרי כיפות סרוגות. הם לא מפריעים לי ואני לא להם. אני מתנגד להשפעות השליליות של הההגה החרדית בכלל ושל האפלייה כלפי החרדים.
 

לאונידס

Active member
הרבנים כן קובעים סתם

עובדה שרב א' קובע משהו אחד ורב ב' קובע משהו אחר לחלוטין. תקראי מה הרב שרלו אמר על העניין הזה, הוא כן קובע דברים סתם? בטח שיש להם סיבה, כסף שלמונים וכוח הן המון סיבות טובות, לא סיבה אחת. אנחנו לא כולנו אחים, את יודעת איך אני יודע מי אח שלי? אח שלי נושא איתי בנטל הבטחוני הכלכלי והתרבותי. אח שלי מוכן להיהרג כדי להגן על הילדים שלי. יש לי אחים שעלו מרוסיה ואתיופיה שאני פוגש בעבודה בתאטרון ובמילואים ובשביל הרבנים שלך הם לא מספיק יהודים, אני גאה בהם. אני דוחה בשתי ידיים את האחים שאת מנסה להדביק לי, אלו שאני לא אפגוש לא בעבודה, לא במילואים ולא בקונצרט.
 
הבסיס של היהדות האורתודוקסית הוא דברי רבנים

בתלמוד ודיברי רבנים מאוחרים יותר, בשום פנים ואופן לא התורה - אשר שמורה למיעוט בזרם האורתודוקסי וגם לכת יהודית הנקראת "הכת הקראית". ואיפה, אגב, כתובים הדברים הללו בתורה?
 

squad leader

New member
ממש תגובה משכילה.

נימוקים מבוססים, מפוסקים באופן מוקפד ונטולי שגיאות כתיב... לא יאומן. אולי הקדוש ברוך הוא שם לה את זה בראש ונתן לה את היכולת לחשוב כדי שתגיע דווקא למסקנה הזו? אתה מתיימר להבין את דרכי השם? אם כי במקרה שלך, אין זה יהיה מפליא אם הקדוש ברוך הוא שם לה את זה בראש בכדי שאתה תגיב לה ותוכיח לכולם את בורותך. מה בדיוק אתה מנסה לעשות כאן, לגייס מאמינים? הרי אחרי כזאת תגובה, אדם אובייקטיבי היה אומר שאינו רוצה כל קשר לדת בה ניתן למצוא אנשים כמוך. בחיי, אני יהודי וחש צורך להתנצר עכשיו. לך תלמד. אידיוט.
 

daniel209

New member
ממש

אני דתי ואני מבין יותר ממך אני הסתננתי כחילוני ותדע שה כועס עליך
 
למעלה