אימצתם חירש? לא יגייירו אותו

daniel209

New member
ממש

אני דתי ואני מבין יותר ממך אני הסתננתי כחילוני ותדע שה כועס עליך
 

לאונידס

Active member
מה זה עניין שלך למה?

יש כת חשוכה שחושבת שחרשים הם אדם סוג ב', אז מה? אם מישהו רוצה להשתייך לכת הזו שיציית לחוקים שלה. הבעיה היחידה היא שבית הדין הרבני נהנה ממעמד של בית משפט ריבוני במדינה והוא מתוקצב על ידי המדינה.
 

white star

New member
../images/Emo54.gif אם להשתמש במילים שלך

זאת "כת" שאנחנו כל חודש עובדים כמו חמורים כדי שחלילה הם לא יעבדו, יסתובבו בצמתים ויחזירו בתשובה, ילכו להפגנות של ימין קיצוני או כל הפגנה נגד חילוניים. על אותה "כת" אנחנו מתים בהגנה על גבולות המדינה (פרט לכמה נבחרים שמבחינת ה"כת" הם ברמת פח הזבל ולכן נשלחים לצבא). אני מחכה שיהיה פה ראש ממשלה עם מספיק ביצים לשלוח אותם לכל הרוחות, שיתחילו לעמוד בחובות של כל אדם חילוני פה
 

13usted

New member
האמת היא

שאני לא מבינה מה ההתנגדות הגדולה כל כך לחרדים. קודם כל, אין שום צורך להכליל ואני חושבת שזה די ברור לכולם שלא כל החרדים עומדים בצמתים, הולכים להפגנות של ימין קיצוני או לחילופין להפגנות נגד חילונים. יש כאלו, אני לא אומרת שאין, אבל אי אפשר להקיש מהמיעוט על הכלל. שנית כל, כשאומרים על חרדים שהם "מחזירים בתשובה" יש הרגשה כאילו הם "אשמים". אני לא חושבת שאפשר להכריח מישהו לחזור בתשובה. אז מן הסתם גם אי אפשר להאשים את מי שגרם לכך. תראה את כל ההרצאות והשיחות של רבנים חרדים, אם תסתכל על הקהל תוכל לראות שם הרבה חילונים. אתה חושב שמישהו מכריח אותם להיות שם? הם באים מרצונם החופשי. זכותם לבדוק, להתעניין, ללמוד. וזו החלטה שלהם. ואם הם מחליטים להתחיל תהליך של חזרה בתשובה - אשריהם. למה לא? ובכלל מה כל כך רע בזה? לפי מה שאני רואה הפורום הזה נפתח במיוחד כדי להשמיץ את החרדים, ואולי זה נדוש להגיד את זה אבל לפני שאתם מדברים על אחרים לא כדאי שתבדקו קודם כל את עצמכם? אז יש לכם טענות נגד אחרים ואתם באים וכותבים את זה בלי שום הערכה או כבוד כלפי אף אחד ובלי להתחשב ברגשות של אף אחד. אז מה זה אומר עליכם? אתם באמת "יותר טובים"? והמטרה שלי בדברים האלה היא בכלל לא להתנשא כמו שאני צופה שאולי יהיו כאלה שיחשבו כך, אלא רק להאיר כמה נקודות שאולי נסתרו מעיניכם ונגלו לעיניי. אז רק שיהיה ברור, שאני לא מגיבה מתוך זלזול או כל רגש שלילי אחר.
 

לאונידס

Active member
אין התנגדות לחרדים

יש התנגדות לכפיה, בטלנות, והסמיכות לשולחן הציבורי ולא חשוב מאיזה מגזר התכונות הללו מגיעות. העניין הוא שאצל החרדים התכונות האלו נמצאות על הנס. אם את חושבת שתכונות האלו רעות את מוזמנת גם כן להתנגד להן.
 

13usted

New member
כן אני חושבת שהן רעות

וכן אני מתנגדת אליהן. אבל בעיני ללמוד תורה זה ממש לא בטלנות. לשבת בבית ולראות טלויזיה זה בטלנות. לפי האמונה הדתית התורה היא בין הדברים שמחזיקים את העולם כולו אז לבוא ולהגיד שהם "מתבטלים" לא הכי מדויק הייתי אומרת. זה עולם שלם שאתם צריכים לחקור ולהתעמק בו לפני שאתם יוצאים בהצהרות ובטענות. והעולם הזה כל כך עמוק ומורכב שבהחלט אי אפשר לעשות זאת ע"פ דיווחי התקשורת למיניהם.
 

chubatim

New member
סבבה, שילמדו, ושיאמינו שהעולם קיים בגללם

כל זמן שאני לא צריך לשלם את החשבון
 

לאונידס

Active member
לדעתי ולדעת הרמבם להתפרנס מלימוד תורה

זו לא רק בטלנות, זו גם רשעות. להפוך את הדת או רחם האישה לפרנסה זו לא אמונה דתית זו אמונה חרדית. אין שום סיבה שאני ושאר אזרחי המדינה נממן אנשים שאמונתם אומרת שהם לא צריכים לעבוד ולא משנה מהי אמונתם, מחר יבוא מישהו שמאמין שהוא עושה מדיטציה והיא תציל את העולם. אין שום צורך לחקור בנבכי אמונתם זו, אם הם מאמינים שאלוהים יפרנס אותם תמורת לימוד תורה אז שילכו לאלוהים שיספק להם מזון ולא אל אזרחי המדינה. שיהיה ברור: אני לא אלוהים ושיפסיקו לחשוב ככה. אם את מתנגדת אז תתנגדי, את אומרת מתנגדת אבל הנה את תומכת.
 

לאונידס

Active member
ולמי אתה בא בתלונות?

לקוקו שמסרב לקבל לכת שלו אדם בגלל נכות גופנית או לקוקואים שמוכנים שהקוקו הזה יחליט מה קורה בנדינה?
 

chubatim

New member
מה הקשר לחרדים בכלל?

שבגיור של החרדים שיעשו מה שהם מאמינים שנכון עבורם הבעיה היא שמשום מה זהו הגיור היחיד האפשרי כרגע בישראל - שזה תמוהה בפני עצמו: למה כת מסויימת מחליטה לעם שלם מי שייך אליו ומי לא. בג"צ אישר (1) גיור רפורמי וקונסרוטיוי לישראל (אם כי עוד לא הוחלט אם הגיור תקף לחוק השבות) (2) שגיור בישראל שמתסיים בחו"ל, גם רפורמי, מוכר לחוק השבות (אם כי משרד הפנים מתעלם מההחלטה כבר 3 שנים) פעם הייתה מפלגה של 15 אנשים שהייתה אמורה לפתור את זה, אבל (1) היא לא (2) היא נעלמה
 

rap girl 15

New member
כמה עצוב!

כמה עצוב שבגלל שבנאדם נולד עם מגבלה כול שהי הוא לא יכול להיתגייר.. אז מה שהוא חירש? זה כאילו הוא באמת סוג ב' מה שונה בו מאחרים?! עם להתחיל להיסתכל על כול אחד ששונה המדינה הזאת יורדת הרבה רמות למטה בכלל הרבנים האלה או מה שזה לא יהיה. ולא כול המדינה מקשיבה לרבנים..עצוב שזה המצב שזה 2008 ובמקום להיתקדם.. בלע אין מילים כבר עדייף בחו"ל.. הדתים מישתלטים על המדינה,קודם עדייף שיעשו צבא.
 

rap girl 15

New member
איזה שטויות!

בסוף במדינה הזאת ישארו רק דתים סתומים שלא עושים צבא! ויהודית דבילית? מרמז על זה שאתה לא יהודי מי יודע מה..
 

itamar1990

New member
כזאת שטות לא שמעתי מאז...

שאיזה רב אמר שאסור לחתוך נייר בשבת! פשוט דפיקות של אנשים (משפיעים כביכול) ממקרים כאלה אפשר להבין עד כמה שאר ה"פסיקות" שלהם טיפשיות ובנושא שונה לחלוטין אחלה פורום חברים שיהיה בהצלחה
 

rachel21

New member
נו -הבנו שצריך להפריד דת מהמדינה הדפוקה הזאת?

אנשים תתעוררו-- אם לא נוכל לגייר בלי קיום מצוות אז מה על כל החילוניים היהודים? הם לא יהודים יותר? תאמינו לי שיש ככ הרבה יהודים לא דתיים --דו מי אפייבר..פליזזזזזזז
 

freespot

New member
אינני נכנס לדיון בענין קבורה

זה ענין כואב בפני עצמו וענינו דיו לעצמו שאין לי אנרגיות ורצון להתעסק בו כרגע אך יש להבין כי היות וגיור משמעו תהליכים שכלתניים הכרוכים בלימוד רב ובחינות וקבלת קיום מצוות, הרי שיש כאן 'בעיה' מבחינת החוק היהודי הדתי כיוון שחרש אילם 'פטור מכל המצוות' לפי היהדות וגם קשה ללמד אותו יהדות על בורייה ולהוכיח שהוא חפץ לעבור ליהדות מבחירה אישית. אין אני בא לדון בצודק או לא כגע, והאם ראוי לרפורמה או שלא, אלא רק להבהיר שאין כאן איזה סוג של דחיית היהדות כלפי חרש ואילם מעצם היותם פגועים וחלשים.
 
למעלה